elsőváltó? ti hol éltek? a középkorban?
Jelentkezz be Regisztrálj
Országútikról mindent
#2002
Posted 2018. February 13. - 08:47
De tetszőleges kombi megvalosithato, zokszó nélkül hajtja végre a kért dolgot
Egyedül a kioldokar hulladék, hiába érem el, olyan rugoero van, hogy lenyomni csak felső fogasbol tudom... Persze erre megoldás lenne a power shift, lógó füllel (EP-15 VL-BXC)
Vagy kissé gyengebb rugokat pakolni a karba, de úgy meg a taktilis feedback egy részét elveszted, főleg nagyobb lanckerek irányába lépve
Edited by Vejne, 2018. February 13. - 08:49.
#2003
Posted 2018. February 13. - 06:49
kétkezes sramhoz:
hány mozdulat 53-21-ről leváltani 39-16-ra?
sram (ha jól tévedek 5):
1, kétkezes váltással letesszük a láncot kistányérra
2, majd ezután 4 db klikk jön a jobb karral
multishifter campa:
1, két hüvelykujjal egyszerre megoldjuk a kérdést
- donciccio likes this
#2004
Posted 2018. February 12. - 23:01
Egyes paralimpikonoknak ez problema lehet, de az egvilagon semmi vicceset nem talalok benne. Inkabb zsenialisnak mondanam, pedig en aztan nem vagyok sram fanboj, meg a gyerekbico vasarlasnal is figyeltem arra, hogy ne legyen sram rajta.
Én agybajt kaptam tőle.
A sebesség mindent megold.
#2005
Posted 2018. February 12. - 21:47
És az működik talán a legjobban is.
Az olasz vagy működik vagy nem, az amerikainál meg vicces hogy kétkézzel kell váltani.
Egyes paralimpikonoknak ez problema lehet, de az egvilagon semmi vicceset nem talalok benne. Inkabb zsenialisnak mondanam, pedig en aztan nem vagyok sram fanboj, meg a gyerekbico vasarlasnal is figyeltem arra, hogy ne legyen sram rajta.
#2006
Posted 2018. February 12. - 19:22
ez az új C64 nekem nagyon bejön. lenne a méretemben vízszintes felső csöves,ha jól láttam a mérettáblázatot.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2007
Posted 2018. February 12. - 17:25
Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.
És az működik talán a legjobban is.
Az olasz vagy működik vagy nem, az amerikainál meg vicces hogy kétkézzel kell váltani.
- zscs likes this
A sebesség mindent megold.
#2008
Posted 2018. February 12. - 14:59
Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.
köszi. ezt nem tudtam
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2009
Posted 2018. February 12. - 13:57
https://www.bikerumo...able-race-bike/
az 54h geometriáját nagyon eltalálták! Egyébként szememben a C40-C50-eseknek is kiváló geója volt: rövidebb-magasabb, mint az "all-out race" vázszettek, következésképp nem kell annyira nyújtózkodni-mélyre fogni.
Érdemes egyébként megnézni, hogy a legelbaszott vázgeometriát úgy születtek: lekopizták a régi gyémántváz-geókat, de integrált fejcsapággyal. Így keletkezhettek a kellys-baddog és tsai. féle borzalmas hosszú-alacsony vázak. Mert pl. külső csészés fejcsapágynál 16cm-es fejcsőhöz rendszerint 56-57cm felsőcsőhossz társult, DE hozzáadódott a fejcsapágy csészéiinek magassága, azaz durván 25-30mm a homlokcsőhöz.
Néhány szolgalelku, de gondolkozni nem tudó meg fogta, és ezeket az adatokat társította integrált fejcsapágyhoz: az eredmény: Átlagos János Kerékpáros 40mm hézagolóval és felfelé fordított stucnival teker, szigorúan 100 alatti hosszban. (igen, hobbista vagyok, és inkább legyen csak vízszintig a felsőtest, mint méterrel magasabban a seggem a fejemtől.)
Edited by Vejne, 2018. February 12. - 13:58.
- donciccio likes this
#2010
Posted 2018. February 12. - 13:24
homogén szettek nem jelentenek kihívást, hm :-) ?
Biztos jó a homogén, de minek? ez tökéletesen hangtalan, kiválóan mukodik, töredékáron.
Régi pre-2001 geojú hátsó váltóm volt 9s sorral 9s 1997-es váltókarral
vettem egy 10s fékváltókart, a sort kihézagoltam 3.95-re, bontott sorból tettem 10s záró lánckereket meg egy extra lánckereket a sor tetejére a 10 fokozathoz. Hozzácsaptam jó állapotú 10s láncot (most XT, de van tarcsiba egy duraace).
Papíron-tankönyv szerint tökéletesnek kellett lennie.
És az lett. Bár 11s lánccal még jobban működne.
Vehettem volna a váltókar mellé 10s váltót 10s sorral, de az egyrészt sokkal drágábbra jött volna ki (így a sor-váltó árát megspóroltam..). Meg az hót unalmas, már bocsi, semmi szépség-kreativitás-költségtudatosság-költséghatékonyság-újrafelhasználás nincs benne.
Így meg olyan sorom van, amit 32 euróból pótolok (9s veloce), shimano 10s hézagolású (tehát működik sram-shim rendszerben is) és nekem személy szerint a prae-2001 campag hátsó váltók esztétikára jobban bejönnek (bár dögnehezek, de 40-50 gramm cipőtalpbetét! az meg forgatott-hajtott tömeg )
#2011
Posted 2018. February 12. - 12:30
egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.
sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)
Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.
sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?
homogén szettek nem jelentenek kihívást, hm :-) ?
#2012
Posted 2018. February 12. - 10:39
én úgy tudom,h a double tap kialakítása miatt az elő váltó a "gyenge" pontja a rendszernek. nagy tányéron nem tud trimmelni,ha nem tévesek az ismereteim. ezért nem biztos,h más gyártó első váltójával működne a rendszer. elektromos válónál ez nem gond. ott utánállít a motor. meg ezért nincs 3 tányéros hajtóművük sem a sramnak.
Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.
- donciccio likes this
#2013
Posted 2018. February 12. - 10:21
egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.
sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)
Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.
sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?
én úgy tudom,h a double tap kialakítása miatt az elő váltó a "gyenge" pontja a rendszernek. nagy tányéron nem tud trimmelni,ha nem tévesek az ismereteim. ezért nem biztos,h más gyártó első váltójával működne a rendszer. elektromos válónál ez nem gond. ott utánállít a motor. meg ezért nincs 3 tányéros hajtóművük sem a sramnak.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2014
Posted 2018. February 11. - 21:36
egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.
sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)
Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.
sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?
Edited by Vejne, 2018. February 11. - 21:43.
#2015
Posted 2018. February 11. - 21:06
Az a DoubleTap először nekem szintén fura volt, mikor próbáltam a Shimano után.
Ellenben a SRAM Red eTap szettem egy álom, 1.5 éve "tesztelem", tip-top és a működése!
- Vejne likes this
#2016
Posted 2018. February 11. - 20:26
http://forum.tour-ma...rce-2x10-Gruppe
szemezgetek vele, ha már úgyis sram-shimano hézagolású sor van most a bringámon (és az is lesz még jó ideig).
Működhet az átdobó 48-39 vagy 46-39 tányérokkal? (ezek vannak itthon)
A doubletap rendszer mennyire könnyen (kis erővel, laza mozdulattal) működtethető? Bowdenezésből mit szeret legjobban?
Nem tagadom, a szín miatt tetszik nagyon, a fékek különösen!
nekem csak szerelő állványon van tapasztalatom a sram cuccaival,de engem már ott is az őrületbe kergetett a működése. úgy vagyok vele,mint a parasztbácsi a zsiráffal. "szép,szép,de otthonra nem kéne"
- Kisherceg, vittore30 and Vejne like this
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
#2017
Posted 2018. February 11. - 11:58
http://forum.tour-ma...rce-2x10-Gruppe
szemezgetek vele, ha már úgyis sram-shimano hézagolású sor van most a bringámon (és az is lesz még jó ideig).
Működhet az átdobó 48-39 vagy 46-39 tányérokkal? (ezek vannak itthon)
A doubletap rendszer mennyire könnyen (kis erővel, laza mozdulattal) működtethető? Bowdenezésből mit szeret legjobban?
Nem tagadom, a szín miatt tetszik nagyon, a fékek különösen!
- donciccio likes this
#2018
Posted 2018. February 09. - 15:44
#2019
Posted 2018. February 09. - 13:36
Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem
mentségemre szóljon hogy nehéz követni kinek milyen bringája és upgrade-ja van :-)
2014 óta
#2020
Posted 2018. February 09. - 13:33
Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem
mentségemre szóljon hogy nehéz követni kinek milyen bringája és upgrade-ja van :-)