Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Országútikról mindent

* * * * - 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
34322 hozzászólás a témában

#2001
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.026 hozzászólás

elsőváltó? ti hol éltek? a középkorban? :D :P 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2002
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
No igen. Én campynal a két valtokart sokszor együtt használom. Olyankor jó, ha pl fordulok, és szembeszelem volt, akkor 39/16 ról hátul felvaltok mondjuk 19 re, elől 48 ra, onnan meg már csak szépen lepkedek egyesével, ahogy növekszik a tempo.

De tetszőleges kombi megvalosithato, zokszó nélkül hajtja végre a kért dolgot

Egyedül a kioldokar hulladék, hiába érem el, olyan rugoero van, hogy lenyomni csak felső fogasbol tudom... Persze erre megoldás lenne a power shift, lógó füllel (EP-15 VL-BXC)

Vagy kissé gyengebb rugokat pakolni a karba, de úgy meg a taktilis feedback egy részét elveszted, főleg nagyobb lanckerek irányába lépve

Vejne módosította - 2018. február 13. - 08:49


#2003
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

kétkezes sramhoz:

 

hány mozdulat 53-21-ről leváltani 39-16-ra?

 

sram (ha jól tévedek 5): 

 

1, kétkezes váltással letesszük a láncot kistányérra

2, majd ezután 4 db klikk jön a jobb karral

 

multishifter campa:

 

1, két hüvelykujjal egyszerre megoldjuk a kérdést


  • donciccio kedveli ezt

#2004
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Egyes paralimpikonoknak ez problema lehet, de az egvilagon semmi vicceset nem talalok benne.  Inkabb zsenialisnak mondanam, pedig en aztan nem vagyok sram fanboj, meg a gyerekbico vasarlasnal is figyeltem arra, hogy ne legyen sram rajta.

Én agybajt kaptam tőle.



A sebesség mindent megold.

 


#2005
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.251 hozzászólás

És az működik talán a legjobban is. :)
Az olasz vagy működik vagy nem, az amerikainál meg vicces hogy kétkézzel kell váltani.

Egyes paralimpikonoknak ez problema lehet, de az egvilagon semmi vicceset nem talalok benne.  Inkabb zsenialisnak mondanam, pedig en aztan nem vagyok sram fanboj, meg a gyerekbico vasarlasnal is figyeltem arra, hogy ne legyen sram rajta.



#2006
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

COLNAGO-C64-BFBL-1600x1085.jpgez az új C64 nekem nagyon bejön. lenne a méretemben vízszintes felső csöves,ha jól láttam a mérettáblázatot. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2007
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.

És az működik talán a legjobban is. :)
Az olasz vagy működik vagy nem, az amerikainál meg vicces hogy kétkézzel kell váltani.


  • zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#2008
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.

köszi. ezt nem tudtam


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2009
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

https://www.bikerumo...able-race-bike/

 

az 54h geometriáját nagyon eltalálták! Egyébként szememben a C40-C50-eseknek is kiváló geója volt: rövidebb-magasabb, mint az "all-out race" vázszettek, következésképp nem kell annyira nyújtózkodni-mélyre fogni.

 

Érdemes egyébként megnézni, hogy a legelbaszott vázgeometriát úgy születtek: lekopizták a régi gyémántváz-geókat, de integrált fejcsapággyal. Így keletkezhettek a kellys-baddog és tsai. féle borzalmas hosszú-alacsony vázak. Mert pl. külső csészés fejcsapágynál 16cm-es fejcsőhöz rendszerint 56-57cm felsőcsőhossz társult, DE hozzáadódott a fejcsapágy csészéiinek magassága, azaz durván 25-30mm a homlokcsőhöz.

 

Néhány szolgalelku, de gondolkozni nem tudó meg fogta, és ezeket az adatokat társította integrált fejcsapágyhoz: az eredmény: Átlagos János Kerékpáros 40mm hézagolóval és felfelé fordított stucnival teker, szigorúan 100 alatti hosszban. (igen, hobbista vagyok, és inkább legyen csak vízszintig a felsőtest, mint méterrel magasabban a seggem a fejemtől.)


Vejne módosította - 2018. február 12. - 13:58

  • donciccio kedveli ezt

#2010
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

homogén szettek nem jelentenek kihívást, hm :-)   ?

Biztos jó a homogén, de minek? ez tökéletesen hangtalan, kiválóan mukodik, töredékáron.

 

Régi pre-2001 geojú hátsó váltóm volt 9s sorral 9s 1997-es váltókarral

 

vettem egy 10s fékváltókart, a sort kihézagoltam 3.95-re, bontott sorból tettem 10s záró lánckereket meg egy extra lánckereket a sor tetejére a 10 fokozathoz. Hozzácsaptam jó állapotú 10s láncot (most XT, de van tarcsiba egy duraace).

 

Papíron-tankönyv szerint tökéletesnek kellett lennie.

 

És az lett. Bár 11s lánccal még jobban működne.

 

Vehettem volna a váltókar mellé 10s váltót 10s sorral, de az egyrészt sokkal drágábbra jött volna ki (így a sor-váltó árát megspóroltam..). Meg az hót unalmas, már bocsi, semmi szépség-kreativitás-költségtudatosság-költséghatékonyság-újrafelhasználás nincs benne.

 

Így meg olyan sorom van, amit 32 euróból pótolok (9s veloce), shimano 10s hézagolású (tehát működik sram-shim rendszerben is) és nekem személy szerint a prae-2001 campag hátsó váltók esztétikára jobban bejönnek (bár dögnehezek, de 40-50 gramm cipőtalpbetét! az meg forgatott-hajtott tömeg :D)



#2011
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.

 

sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)

 

Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.

 

sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?

 

homogén szettek nem jelentenek kihívást, hm :-)   ?



#2012
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

én úgy tudom,h a double tap kialakítása miatt az elő váltó a "gyenge" pontja a rendszernek. nagy tányéron nem tud trimmelni,ha nem tévesek az ismereteim. ezért nem biztos,h más gyártó első váltójával működne a rendszer. elektromos válónál ez nem gond. ott utánállít a motor. meg ezért nincs 3 tányéros hajtóművük sem a sramnak. 

Csak a Shimano elektromos rendszere trimmel, az eTap nem.


  • donciccio kedveli ezt

#2013
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.

 

sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)

 

Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.

 

sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?

én úgy tudom,h a double tap kialakítása miatt az elő váltó a "gyenge" pontja a rendszernek. nagy tányéron nem tud trimmelni,ha nem tévesek az ismereteim. ezért nem biztos,h más gyártó első váltójával működne a rendszer. elektromos válónál ez nem gond. ott utánállít a motor. meg ezért nincs 3 tányéros hajtóművük sem a sramnak. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2014
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

egyedül az átdobóval vannak kétségeim, bár, ott maradhatna a saját shimano-5501-es.

 

sorból úgyis a 9s veloce lenne (mint most..), 2.2-es spacerekkel pont 3.95-re jön ki (kivéve az első lánckerék, ami 4.1.)

 

Láncból meg most CN-HG95 van, de vettem egy CN-7901-est 4-500 km futással. A hajtókar meg UT campag stronlight ill. TA-specialites tányérokkal.

 

sram esetén mennyire kényes a rendszer a kábelezésre, kábelfeszességre? Campag-san beállítom, aztán 10ezer km- múlva kell felet tekerni a spannolón?


Vejne módosította - 2018. február 11. - 21:43


#2015
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Az a DoubleTap először nekem szintén fura volt, mikor próbáltam a Shimano után.

Ellenben a SRAM Red eTap szettem egy álom, 1.5 éve "tesztelem", tip-top és a működése! :)


  • Vejne kedveli ezt

#2016
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.333 hozzászólás

http://forum.tour-ma...rce-2x10-Gruppe

 

szemezgetek vele, ha már úgyis sram-shimano hézagolású sor van most a bringámon (és az is lesz még jó ideig).

 

Működhet az átdobó 48-39 vagy 46-39 tányérokkal? (ezek vannak itthon)

 

A doubletap rendszer mennyire könnyen (kis erővel, laza mozdulattal) működtethető? Bowdenezésből mit szeret legjobban?

 

Nem tagadom, a szín miatt tetszik nagyon, a fékek különösen!

nekem csak szerelő állványon van tapasztalatom a sram cuccaival,de engem már ott is az őrületbe kergetett a működése. :D úgy vagyok vele,mint a parasztbácsi a zsiráffal. "szép,szép,de otthonra nem kéne"


  • Kisherceg, vittore30 és Vejne kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#2017
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

http://forum.tour-ma...rce-2x10-Gruppe

 

szemezgetek vele, ha már úgyis sram-shimano hézagolású sor van most a bringámon (és az is lesz még jó ideig).

 

Működhet az átdobó 48-39 vagy 46-39 tányérokkal? (ezek vannak itthon)

 

A doubletap rendszer mennyire könnyen (kis erővel, laza mozdulattal) működtethető? Bowdenezésből mit szeret legjobban?

 

Nem tagadom, a szín miatt tetszik nagyon, a fékek különösen!


  • donciccio kedveli ezt

#2018
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

2014 óta

dobtam pm



#2019
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem

mentségemre szóljon hogy nehéz követni kinek milyen bringája és upgrade-ja van :-)



2014 óta

#2020
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Ha alu lett volna, eleve meg sem veszem

 

mentségemre szóljon hogy nehéz követni kinek milyen bringája és upgrade-ja van :-)