Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Országútikról mindent

* * * * - 3 votes

  • Please log in to reply
34355 replies to this topic

#1981
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

http://veloplug.com/

 

62442_00_c.jpg

 

a múlt héten az egyik felnim jól kibabrált velem. régi fajta felni,de a 16 mm-es felniszalag elcsúszkál rajta,és emiatt kilukasztott egy drága belsőt. a bikeradar oldalán volt egy cikk,h hogyan csökkentsük olcsón a bringa tömegét. ez most kevésbé fontos,h néhány grammot spóroljak,viszont ezekkel a dugókkal ki tudnám küszöbölni a felniszalag csúszkálását. látott már vlki ilyen dugókat? esetleg a tubeless átalakítók is ilyenek lehetnek? a tubeless-el semmi tapasztalatom. nem váltanék belső nélküli rendszerre,csak a felniszalag problémát szeretném megoldani.


Edited by donciccio, 2018. March 02. - 10:09.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1982
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

 


407N_vtelen.png
 
No, a probléma:

 

- van egy gombokért hozzámkerült perfekt állapotú Ursus Hybrida kerekszettem, ami könnyű, jól pörög, kiváló agyak, küllők, DE kissé ódivatú felnik

- szeretnék min. 17, 18 mm BELSŐ szélességu felnikre váltani

- az agyakat megtartom, 20-24 küllő, tehát ilyen küllőszámú felnit keresek

- a küllőket (CX RAY) megtartanám! ennélfogva, a gyári felnivel megegyező vagy közel identikus ERD-ju felnire van szükségem

 

kiszemelt terv:

előre DT-R411, 16mm-es DT niplikkel.

hátra DT-R460 14mm-es nipplikkel.

 

Az agyak adatai:

első: küllőkör-átmérő 34mm, küllőperem-közép távolság 36-36 mm, a küllők gyárilag 282 mm hosszúak, így ide a kalkulációk szerint kelleni fog a 16mm-es nippli

 

hátsó: bal küllőkör: 44 mm, jobb küllőkör 48mm, bal közép-küllőperem táv: 39mm, jobb: 17mm

hajtásoldalon 3kereszt, 290 mm hosszú küllők, nemhajtáson: 278mm-esek radiálisan

 

a kalkulátor szerinti küllőhosszakat látjátok

 

KÉRDÉS:

akkor ez így mehet? :) előre ugyan 284.5-öt ír hossznak, DE ajánlani 282-est ajánl

hátul meg, ha felfelé kerekítek (ahogy a tankönyvben írvagyon) akkor pont a gyári értékek (278 és 290) jönnek ki.

 

Rendelhetem a czucczokat? :)

 

 

bárki tanácsát szívesen fogadom <3 <3 :-*

 

azért lenne átfuzetés, mert messze ez a legolcsóbb módja annak, hogy modern felnis könnyu súlyú, javítható-erős kerékszettem legyen.. a fulcrum 7lg és campag kalimás tanácsokat mellőzni.
 
407N_vtelen_tn.jpg

 

milyen niplikkel van a mostani felni fűzve? én ahhoz igazodnék. lehet,h a 16 mm-es niplik nem fogják bírni a terhelést. főleg,ha nem ér végig a küllő.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1983
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

407N_vtelen.png
 
No, a probléma:

 

- van egy gombokért hozzámkerült perfekt állapotú Ursus Hybrida kerekszettem, ami könnyű, jól pörög, kiváló agyak, küllők, DE kissé ódivatú felnik

- szeretnék min. 17, 18 mm BELSŐ szélességu felnikre váltani

- az agyakat megtartom, 20-24 küllő, tehát ilyen küllőszámú felnit keresek

- a küllőket (CX RAY) megtartanám! ennélfogva, a gyári felnivel megegyező vagy közel identikus ERD-ju felnire van szükségem

 

kiszemelt terv:

előre DT-R411, 16mm-es DT niplikkel.

hátra DT-R460 14mm-es nipplikkel.

 

Az agyak adatai:

első: küllőkör-átmérő 34mm, küllőperem-közép távolság 36-36 mm, a küllők gyárilag 282 mm hosszúak, így ide a kalkulációk szerint kelleni fog a 16mm-es nippli

 

hátsó: bal küllőkör: 44 mm, jobb küllőkör 48mm, bal közép-küllőperem táv: 39mm, jobb: 17mm

hajtásoldalon 3kereszt, 290 mm hosszú küllők, nemhajtáson: 278mm-esek radiálisan

 

a kalkulátor szerinti küllőhosszakat látjátok

 

KÉRDÉS:

akkor ez így mehet? :) előre ugyan 284.5-öt ír hossznak, DE ajánlani 282-est ajánl

hátul meg, ha felfelé kerekítek (ahogy a tankönyvben írvagyon) akkor pont a gyári értékek (278 és 290) jönnek ki.

 

Rendelhetem a czucczokat? :)

 

 

bárki tanácsát szívesen fogadom <3 <3 :-*

 

azért lenne átfuzetés, mert messze ez a legolcsóbb módja annak, hogy modern felnis könnyu súlyú, javítható-erős kerékszettem legyen.. a fulcrum 7lg és campag kalimás tanácsokat mellőzni.
 
407N_vtelen_tn.jpg

Edited by Vejne, 2018. March 01. - 13:45.

  • donciccio likes this

#1984
petter78

petter78

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 625 posts

Hülyeség! ez egy korszakalkotó szett, az STI miatt mindenképpen. Az, hogy nem kompatibilis mással pedig abból fakad, hogy egy korábban nem létező technológiát így tudtak megoldani. Sőt, az a szemléletmód különösen tetszik, hogy nem akartak a bevett klisékhez ragaszkodni esetleg úgy is, hogy a kapott eredmény kompromisszumokat rejt emiatt. Üzletileg is sikeres volt, a shimano ezzel a szettel futott be igazán.

Manapság meg pont az ad értéket ennek a szettnek gyűjtői szemlélettel, hogy mással nem keverhető...a váltás legalábbis.

Az 600-al való összehasonlításnak csak félig van értelme mert az sti itt csak később jelent meg, az sti-s 7400 megjelenésekor 600-ból csak vázváltókar volt és 1 forgáspontos fékek.

 

A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel

A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...


  • Vejne likes this

#1985
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Oké, valójában csak fordítva kell kötni a bowdent. De az akkor is mókás.

Hiába a jó váz, de a subpar felszerelés miatt ezért max a vazszett árát kerhetne el.

A da szégyene volt a 7400 a semmivel sem kompatibilis actuation ratiovel, 400 grammos fekekkel és felkilo sti karokkal és minden más hátsó agyuktol eltérő szabadonfuto rogzitessel

A kor ultegraja könnyebb és jobb is volt. Egyetlen jól sikerült darabja a szettnek a 7410 es hajtokar...

#1986
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,026 posts
  • LocationKelenföld

lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.

Az árképzés alapján az idény elkezdődött. ;)


  • donciccio likes this

#1987
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

http://apro.bikemag....e-l425100.html#

 

anachronizmus, nem kicsit..

 

NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .

 

Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.

 

Ósdi felniken csillió küllő.

 

Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.

 

Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.

 

Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen? :D

lehet,h át van hézagolva a sor,meg a váltó másképp van bekötve. ez persze csak feltételezés,de a bringát megnézve nem hinném ,h ilyesmivel foglalkozott volna a tulaj.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1988
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

http://apro.bikemag....e-l425100.html#

 

anachronizmus, nem kicsit..

 

NB: a fékváltókar és hátsó váltó nem kompatibilisek egymással (csak, ha fordítva van bekötve, vagy 8s sor van hátul.. mert a váltó egy 7402-esnek látszó DA, a fékváltókarról meg ordít a 7700, teljesen más bowdenhúzással működött a 74-es szériaszámú DA .

 

Kockatengelyes hajtás, ráadásul nem is a legkésőbbi iterációja, hanem még 7402-es, szemre velem egyívású, 91-92 körüli.

 

Ósdi felniken csillió küllő.

 

Ezt hogy sikerült öösszehozni? A pedálért pluszpont, időutazás.

 

Nagyon viccesen néz ki az összkép. Én pont azért nem cserélem a korálvázat, mert a 10s campag szett szerintem hülyén-retrón nézne ki egy modernebb vázszetten.

 

Ez meg lazán bevállalja a 8s néccöges DA-t meg mirriád küllőt ezen? :D


Edited by Vejne, 2018. February 27. - 08:21.

  • donciccio likes this

#1989
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts
Az ursus 1560 gramm ... És egy szett kinlin xr22 felnire atfuzve még könnyebb lesz, a calima áráért..

35gbp a felni darabja plusz posta és munkadij

Vagy 135 euro párban postával egy szett hson plus archetype.

Ezzel is 1580 gramm körül lesz a tömeg, és szerintem az ursus agyak jobbak a calimatol

Mindkét felni ugyanazokkal a kullokkel befuzheto, amik vannak a kerekben.

A calima nem opció

#1990
kcssnorbert

kcssnorbert

    fórumtag

  • fórumtag
  • 48 posts

én is kerékvásárlást fontolgatok (imádom az ursust, de egyszeruen nem tetszik, hogy keskeny, a 23-s gumi is ormótlanul villanykörtének hat rajta)

 

A slowbuild oldalát nézegettem. Agyakból az én felhasználásomra simán Bitexet vennék, felniből meg nem tudom, hogy az új 19mm belső zélességű open pro, vagy dt-r460 érné-e meg jobban.

 

Illetve, hogy olcsóbb lenne-e fűzetni? külön venni 24 furatos agyakat, s hozzá felniket, kétszer húzott küllőkkel.

 

Mindenképpen minimum 17, de inkább 18-19mm belső szélességű felnit szeretnék, mert, a 23-as gumi ezeken viselkedik a legjobban, illetőleg, nagyon jól néz ki, hogy körülbelül a felni fékfelületével egységet képez a gumi fala. 

 

vagy vegyek gyári szettet, pl. Scirocco C17-et? (ettől azért tartok, mert az előző generációs quattro bántóan merev-kényelmetlen). Preferálnám a J-fejű küllőket, alacsony-középprofilú felniket, s a kevesebb küllőt.

 

24 lyukas első kereket érdemes 2-keresztre fűzni? egyáltalán van "commercially available" 20 likas széles felni nem kerékszettben?

Esetleg egy Campa Calima G3 kerekszett? Minden amit szeretnel. 17mm szeles, J küllök, nem is draga, sulya sem veszes. Nekem van 19mm szeles kerekem, de ott a 25-ös gumi mar nem minden bringamban fer el kenyelmesen, meg a fektestet is elegge szet kell nyitni. 23-as gumival nem lesz gond, de ha mar kenyelem...



#1991
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!  B)

Van benne valami. :)
Mondjuk érdemes hozzátenni tenni, hogy egyáltalán nincsenek egy ligában a japánokkal a kapacitások terén, erősen eltúlozva, mintha egy családi vállalkozás akarna úrhajót építeni. Ehhez képest még egész működőképesek a dolgaik, kerékből (ha másból nem is) meg jobbat tudnak építeni, mint a shimano.


  • donciccio likes this


A sebesség mindent megold.

 


#1992
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:

- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)

- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)

- win 10 (vs win 8)

- szifon /vs blackberry q10 :-) /

 

a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)

Hááát, lehet, de nekem mindig van egy olyan érzésem, ha a digókon múlt volna, akkor még mindig négyszög tengely, és alsó vázcsövön váltanánk!  B)


  • MJani01 and Vejne like this

#1993
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

 

 

A 7900 mondjuk rosszabb volt mint a 7800, ez teny, de ranezesre legalabb nem olyan elavult.

Jobb pelda lett volna, de a DI2 meg csak 9 eves.

úgy emlékszem a DI2 sem volt az elején túlzottan megbízható,de mind1. végül kiforrta magát a rendszer. 


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1994
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:

- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)

- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)

- win 10 (vs win 8)

- szifon /vs blackberry q10 :-) /

 

a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)

 

-Kis hengerurtartalom nem zsakutca.  Tiszta uzemhez feltoltes kell.   Nyilvan a belsoegesnek lassan kampec, de amig nincs jobb valos megoldas, azt kell toldozni foldozni.

-mp3 kenyszer volt amikor megcsinaltak, de a digital zene (24/96 flac) vs. analog (gondolom bakelit, mi mas?) az max csak a hifi sznoboknal kerdes.    (Nekem eleg draga dobozaim vannak, voltam "hifi buzi", de sikerult ezen tuljutni.)

-A win-est nem is ertem, a win8 a vistaval verseng a ***** konteszten.

 

 

A 7900 mondjuk rosszabb volt mint a 7800, ez teny, de ranezesre legalabb nem olyan elavult.

Jobb pelda lett volna, de a DI2 meg csak 9 eves.



#1995
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,864 posts

A 7900 pl. pont 10 eves.

az új sokszor egyáltalán nem jobb. vannak zsákutcák, nemcsak a bringaiparban. például:

- kis hengerűrtartalmú autók, turbóval, nagy lóerővel (vs szívó 1.4)

- digitális zene (vs hifi minőségű analóg)

- win 10 (vs win 8)

- szifon /vs blackberry q10 :-) /

 

a 10-es campa az maga a perfekció. ha úriemberek ülnek a konkurens oldalon, bedobták volna a törölközőt amikor az megjelent és elmennek portásnak a campy gyárba :-)


  • donciccio likes this

#1996
ave

ave

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,251 posts

18 év. az azért elég sok. sztem egy 10 évvel ezelőtti bringát is elavultnak találnál. 

A 7900 pl. pont 10 eves.



#1997
csimpy

csimpy

    vendég

  • fórumtag
  • 184 posts

Ismét egy retro, ósdi cuccos kérdésem lesz.

 

Szóval, van olyan, hogy váltóbowden-bowdenház. Ugyan nem esedékes most egy jó ideig a vásárlás-csere, de bowdenkészletből szeretek otthon tartani tartalékot.

 

Milyet érdemes? Nekem a régi 4.5mm-es campag váltókábelházas változat van, amit még a pre-US-PS érában volt szabványosítva a campagnál, nagyon jó, siklós, érezhetően kevésbé súrlódik, mint egy 4mm-es sima teflonos házban a rozsdamentes kábel.

 

Nagy szentségtörés lenne SP-41 bowdenház-alukupak párosításhoz gyári campag bowdenbelső? Számít ezeknél a régi ergopowereknél, hogy 4.5mm-es házhoz terveztettek a 4mm helyett?

 

Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni.

"Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni."

 

az én bringáimon is ilyen van (sőt, a téli bringán 8-as(!) redszer van) sose éreztem, hogy ez ne felelne meg nekem tökéletesen. az, hogy esetleg valakinek ez maradi, vagy nem menő, hát pont nem érdekel......(hogy szépen fogalmazzak :rolleyes: )


Edited by csimpy, 2018. February 25. - 22:19.


#1998
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

Ismét egy retro, ósdi cuccos kérdésem lesz.

 

Szóval, van olyan, hogy váltóbowden-bowdenház. Ugyan nem esedékes most egy jó ideig a vásárlás-csere, de bowdenkészletből szeretek otthon tartani tartalékot.

 

Milyet érdemes? Nekem a régi 4.5mm-es campag váltókábelházas változat van, amit még a pre-US-PS érában volt szabványosítva a campagnál, nagyon jó, siklós, érezhetően kevésbé súrlódik, mint egy 4mm-es sima teflonos házban a rozsdamentes kábel.

 

Nagy szentségtörés lenne SP-41 bowdenház-alukupak párosításhoz gyári campag bowdenbelső? Számít ezeknél a régi ergopowereknél, hogy 4.5mm-es házhoz terveztettek a 4mm helyett?

 

Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni.

a campa bovden kb 0,1 mm-el vastagabb,mint a többi. legalábbis erre emlékszem.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1999
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Ismét egy retro, ósdi cuccos kérdésem lesz.

 

Szóval, van olyan, hogy váltóbowden-bowdenház. Ugyan nem esedékes most egy jó ideig a vásárlás-csere, de bowdenkészletből szeretek otthon tartani tartalékot.

 

Milyet érdemes? Nekem a régi 4.5mm-es campag váltókábelházas változat van, amit még a pre-US-PS érában volt szabványosítva a campagnál, nagyon jó, siklós, érezhetően kevésbé súrlódik, mint egy 4mm-es sima teflonos házban a rozsdamentes kábel.

 

Nagy szentségtörés lenne SP-41 bowdenház-alukupak párosításhoz gyári campag bowdenbelső? Számít ezeknél a régi ergopowereknél, hogy 4.5mm-es házhoz terveztettek a 4mm helyett?

 

Tudom kissé túlhaladott dolog mechanikus szettel menni, főleg, ami 10s és még 2009 előtti is, de egyelőre nem látok okot, miért nem lehetne ezzel a szettel boldogulni.


  • Kisherceg and donciccio like this

#2000
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,368 posts

es nem volt akkoriban szentsegtores a mavic kerek?

nem hinném. most sem az,és régen sem volt.


Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A