Copilot:
Én egyszerûen imádom a bringámat. Ebbõl következik, hogy vigyázok is rá. (Meg magamra is...) Lényegében szerelem volt elsõ látásra, ami azóta sem csillapodott.

Biztos vagyok benne, hogy ha valaki elmesélte volna nekem a bringám megvásárlása elõtt, hogy milyen helyeken fogok megfordulni vele, akkor aligha hittem volna neki. Lehet, hogy nem csúcs kategóriás alkatrészek vannak rajta, de mint írtam a céljaimnak jelenleg tökéletesen megfelel. Idõvel, ha a mostani alkatrészek elhasználódnak, akkor majd apránként a le fognak cserélõdni esetleg jobbakra. Nem vagyok gramm mániás, nem versenyzek, így az olyan késztetéseknek, hogy csupán néhány gramm megtakarítás végett cseréljek le valamit, elég jól ellenállok. A gramm mánia már csak azért sem javallott, mert nem vagyok egy pehely súlyú kerekes, szóval az alkatrészeknek ki is kell bírniuk engem.

Egy bringa karakterét szerintem a váz határozza meg, még ha ezzel egyesek vitatkoznának is. Ilyen szempontból a TREK vázak szerintem jobbak, mint a velük egy árban lévõ kerok vázai. Itt most a saját szempontjaim alapján nézem a dolgokat. A 4000-es váza mai szemmel nézve már elavultnak számítana. De a sima egyenes, húzott csöveivel lehet, hogy hosszabb ideig ki fog szolgálni, mint a konkurencia egy agyon könnyített modellje. Geometria szempontból kevés ennyire jól eltalált vázzal találkoztam eddig. Túrázásra, mászásra, visszafogott lejtõzésre egyaránt alkalmassá teszi a kerot. Mivel ez az alap, amire épül a bico, ezért a megfelelõ alkatrészekkel szinte bármilyen irányba el lehet indulni a fejlesztésével. Akár versenyzésre is alkalmas könnyû XC gépet, vagy éppen oldaltáskás túrázásra való túra bringát is ki lehet alakítani belõle.
Azt hiszem, ha valakinek nincsenek túl határozott elképzelései bõven jól jár azzal, ha egy TREK mellett dönt. Lehet, hogy a márkanevet meg kell fizetnie, de hosszú távon ez szerintem megtérül. A váz a hozzá járó garival jó alap lesz az igények változásával együtt járó fejlesztésekhez.
Amúgy az a kérdésed, hogy miért nincs saját tábora a TREK-nek, nem a legjobb megfogalmazás. Helyesebben talán úgy csengne, hogy miért nincs akkora tábora, mint más márkáknak. A válasz pedig véleményem szerint az anyagiakban kereshetõ. A legtöbb embernek csak egyetlen szempont számít, minél olcsóbban megvenni egy bringát. (Ezért fogynak annyira a Corabájkok...) Kevesen vannak azok, akik több mint 100e Ft-t hajlandóak egy keroért fizetni. És még kevesebben vannak azok, akik a márkanév "felárát" is hajlandóak megadni. Ennyi pénzért inkább választanak egy jobban felszerelt bringát (még ha nem is használják ki az alkatrészek képességeit) egy kevésbé neves gyártó kínálatából.
Annak idején nem a márkanév alapján döntöttem, lévén akkor még ez semmit nem mondott nekem. Egyszerûen az addig látott bringák közül ez volt a legmeggyõzõbb.
Egyszer sem bántam meg a döntésemet.