Hali!
akaido: Becsszó nagyon fogok vigyázni rá!! De a Drágaság nevet a másik nagy hobbim, a fényképezésbõl kifolyólag a tükörreflexes Canon gépem viseli! Neki majd valami kelta nevet akarok adni!
Egyébként most törtem ketté a Magellanom hátsó tengelyét! Épp a napi köröcském elején jártam, ahol is még dugóban kell lavírozni a kocsik között. Épp elég szép sebességgel lehetett közlekedni, mikor elõttem befékeztek állóra. Probléma nélkül megáltam, de nem tudtam már visszaváltani, viszont a sor újra elindult... sszóval gondoltem 1et, kiáltam a nyeregbõl, és istenigazából odaléptem neki! Aminek egy hatalmas reccs lett a vége! Tekerni tovább nem tudtam, csak nagy nehezen odébbgurulni. Azt már helyben láttam, hogy a tengely az agyból elég érdekes szögben kacsint vissza felém. Szerencsére sógorom értem tudott jönni. Mikor otthon szétszedtem, a tengely 2 darabocskában kószálódott ki! A váz a papucsnál is meghajlott egy kicsit! Helyben azt hittem hogy el is repett, vagy eltört, mert a hajlatnál kb 0,5 cm azonnal ledobta festéket. Még így se tuti, de asszem azért rendben lesz! Meg a váltó is kicsit furcsa szögben állt!
Szóval most van egy üzemképtelen gépem, meg egy HiTech Trek vázam, aminek még csak 20%-a van kifizetve, és lehet, hogy még az országban sincs.... Nemhogy nálam...
pcycle: igaz amit mondasz, hogy akkor mindenki venni életében 1 vázat, aztán kész. De szerintem más országokban (pl. Amierika, ha már úgy is Trek) nem probléma szinte senkinek megvenni egy ilyen vázat, vagy biciklit! És ha önkrement, eltört?? Legtöbben nem vacakolnak, hanem vesznek egy újat, és kész! Mint például németországban az autók! Nézz meg egy német használtautó újságot, és televan 1, 2, max 3 éves Mercedessel, BMW-el, WV-el, meg Audival! Õk nekik az már Xar! Mi meg hozzájuk rájunk autóért, ha csúnyán akarnék fogalmazin, azért, amit õk kidobnak! Bocs az autós kitérõért, de ez talán jól jellemzi a helyzetet! Nálunk is nagyon kevés Trek, és abból legtöbbel semmi gond! Ez Treknek simán belefér, ha néha visszahoznak egy vázat! Ez inkább talán egy presztízs kérdés! Hiszen minden vázat szét lehet zúzni, de azért alapvetõen nagyon kevés emberrel fordul elõ, hogy szétesik alatta a váz, arról nem is beszélve, hogy aki Treket vesz az vigyáz rá! (most persze a versenyzõkröl ne beszéljünk, mert ugye az egy más kategória)
Amúgy megnéztem a trek.hu oldalon ezt a garis dolgot. Asszem itt a lényeg:
Az összes garancia csak az eredeti (elsõ) tulajdonosra vonatkozik és nem átruházható! A garanciális problémákkal csak hivatalos TREK kereskedõ közvetítése esetén foglalkozik a gyártó. A jótállás kereteiben szükséges cseréhez vagy javításhoz szükséges a vásárlást igazoló számla, 1 éven túli jótállás fenntartásához a helyes adatokkal kitöltött regisztrációs lap visszaküldése a hivatalos Trek dealerhez. A jótállás csak akkor érvényes, ha a hivatalos Trek kereskedõtõl vásárolták a kerékpárt. A jótállási kötelezettség nem vonatkozik a normális használatból adódó kopásokra (gumiköpeny, fékpofa, lánc, fogaskerekek), a kerék egyenetlen futására (8-as).
A gyártó jótállási kötelezettsége megszûnik ha:
- a nem szakszerû szerelésbõl, javításból adódik a hiba,
- nem kompatibilis alkatrészek felszerelése miatt következett be a hiba,
- baleset, vagy elemi kár miatt következett be a hiba,
- nem rendeltetésszerû vagy túlterheléses használat miatt következett be a hiba,
- a váz a villa vagy bármely alkatrész átalakítása miatt következett be a hiba,
- szándékos rongálás következménye a hiba,
- egy hiba észlelése után tovább használták a kerékpárt,
- a hiba a karbantartás elmulasztása miatt következett be,
- a kerékpár vázszáma rongált, vagy nem egyezik meg jótállási jegyen lévõ számmal,
- a kerékpár tulajdonosa nem rendelkezik TREK jótállási jeggyel.
Üdv!
KisÖcsike
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Trek
Indította
burce
, 2002. március 04. 23:30
#1261
Írta 2004. október 20. - 21:13
#1262
Írta 2004. október 20. - 10:50
Ez úgy mûködik, hogy ha megreccsen a vázad és te vagy az elsõ tulaly (tudod bizonyítani) akkor cserélik.
Volt egy srác tavaj akinek a legelsõ szériás OCLV vázának a középcsapiperselye adta meg magát 10év után, (alu mag elvált az OCLV mûanyagtól). Visszavitte forgalmazóhoz, s kicserélték egy zsír új 2003-as OCLV-re. Igaz kicsit hosszadalmas és macerás volt a dolog, mert nem lógtak a falon OCLV- vázak és rendelni kellett.
Volt egy srác tavaj akinek a legelsõ szériás OCLV vázának a középcsapiperselye adta meg magát 10év után, (alu mag elvált az OCLV mûanyagtól). Visszavitte forgalmazóhoz, s kicserélték egy zsír új 2003-as OCLV-re. Igaz kicsit hosszadalmas és macerás volt a dolog, mert nem lógtak a falon OCLV- vázak és rendelni kellett.
#1263
Írta 2004. október 20. - 10:47
Igen, ez elgondolkodtató! Addíg, amíg nem szembesülünk vmi ilyennel, addig nem is tudunk semmi konkrétat mondani. Nekem ezt mondták, mikor megkaptam, aztán pont. Remélem nem fogok oda kerülni, hogy megtudjam igez-e vagy sem.
#1264
Írta 2004. október 20. - 09:58
Még visszatérve a vázanyagokhoz: az a 10 év kifáradás jóval kevesebb is lehet, az utaktól és a használattól függõen, és az aluváz sem bírja sokáig - állítólag. Ennek fényében hogy néz ki az az élettartamgaranci? MErt elég hihetetlen lenne, hogy bemegyek egy vázzal és azt mondom, ugyan cseréljék már ki egy új modellre, mert (szerintem) már elfáradt és erre kicserélik (így csak egyszer kellene vázat vennem az életben). Hogy is van ez a gyakorlatban?
A titánvázak meg nemcsak hogy méregdrágak, de nagyon nehezen beszerezhetõk (fõleg oútik).
A titánvázak meg nemcsak hogy méregdrágak, de nagyon nehezen beszerezhetõk (fõleg oútik).
#1265
Írta 2004. október 18. - 10:14
KisOcsike!
Remélem Gollam módjára ragaszkodsz majd a "drágaszágodhoz", sztem a Trek megérdemli.
Remélem Gollam módjára ragaszkodsz majd a "drágaszágodhoz", sztem a Trek megérdemli.
#1266
Írta 2004. október 17. - 11:44
Uff Nagy Sápattarcú Trek-Elekek!
Hát már nagyon tûkön ülök. Már csak kb 1-2 hét, hogy megérkezzen a drágaságom! Azt mondanom sem kell, hogy az itthoni, meg a munkahelyi gépem hátterében is a 8500-ös figyel... és nagyokat sóhajtozok... Ha meg jön valaki, azonnal elkezdem lelkesen mutogatni, meg isteníteni, meg milyen jó, és milyen szép! Erre legtöbbször megkérdezik, hogy mennyi a krumpli kilója.... Vagy közlik, hogy megellett az öregannyuk macskája.... :-[ : ??? ;D
Hát a nyelvlógatás az nálam is megy. Itt lakon a XVII-ben, (Rákosmente), és ez is szép dimbes-dombos környék. A napi köröcskémben is csak le-fel, aztán megint le, és megint fel.
Egyébként légvonalban Gödöllõ nincs messze, elég hasonló a terep. Talán azért Gödöllõ egy kicsit... hmmm... még dombosabb! Szerintem mindenki utál felfelé menni, de minden bringásban van egy perverz hajlam, hogy mégis feltekerjen, és legyõzze az emelkedõt! Sokkal mókásabb lejönni valahonnan, ha oda te másztál fe! De ettõl függetlenül tényleg xar dolog felfele menni....
KisÖcsike
Hát már nagyon tûkön ülök. Már csak kb 1-2 hét, hogy megérkezzen a drágaságom! Azt mondanom sem kell, hogy az itthoni, meg a munkahelyi gépem hátterében is a 8500-ös figyel... és nagyokat sóhajtozok... Ha meg jön valaki, azonnal elkezdem lelkesen mutogatni, meg isteníteni, meg milyen jó, és milyen szép! Erre legtöbbször megkérdezik, hogy mennyi a krumpli kilója.... Vagy közlik, hogy megellett az öregannyuk macskája.... :-[ : ??? ;D
Hát a nyelvlógatás az nálam is megy. Itt lakon a XVII-ben, (Rákosmente), és ez is szép dimbes-dombos környék. A napi köröcskémben is csak le-fel, aztán megint le, és megint fel.
Egyébként légvonalban Gödöllõ nincs messze, elég hasonló a terep. Talán azért Gödöllõ egy kicsit... hmmm... még dombosabb! Szerintem mindenki utál felfelé menni, de minden bringásban van egy perverz hajlam, hogy mégis feltekerjen, és legyõzze az emelkedõt! Sokkal mókásabb lejönni valahonnan, ha oda te másztál fe! De ettõl függetlenül tényleg xar dolog felfele menni....
KisÖcsike
#1267
Írta 2004. október 16. - 21:10
KisOcsike!
Remélem az álomból nemsokára valóság lesz, és tényleg sikerül egy Alu-cirk. vázas bringán száguldani! Na jó, ez utóbbi-mármint a száguldás- a részemrõl nyelvlógató vánszorgás lesz az emelkedõn felefelé. ;D Mit csináljak utálok lefelé menni. De tényleg! Itt Gödöllõ környékén aztán van elég lehetõség nyelvet lógatni. Csak ne esne az a nyüves esõ, aztán Trek nyeregbe fel és gyia...
Remélem az álomból nemsokára valóság lesz, és tényleg sikerül egy Alu-cirk. vázas bringán száguldani! Na jó, ez utóbbi-mármint a száguldás- a részemrõl nyelvlógató vánszorgás lesz az emelkedõn felefelé. ;D Mit csináljak utálok lefelé menni. De tényleg! Itt Gödöllõ környékén aztán van elég lehetõség nyelvet lógatni. Csak ne esne az a nyüves esõ, aztán Trek nyeregbe fel és gyia...
#1268
Írta 2004. október 16. - 20:32
Köszönöm a segítséget, a szemem felnyitásához, de a Bruiser továbbra se Dh-ra van, az elõzõ kettõ is ugratós volt, ez is marad arra, csak kicsit komolyabb 4cross pályára. A Dieselt szegényt soha nem szeretném. Csúnya és nehéz. Meg nagyon szögletes szegény...
Talán még a Session lenne a legmegfelelõbb, de nagyon Kona utánérzetû és az a felszereltség amivel kínálják... majdnem mind kuka. Ha 170es taggal kínálják, meddig búvíthetem? Ma már 200-as tagnál kisebb tipusú alatt alig adnak ki új vázat.
Bocsánat az offért. Én nagyon szeretem a Trekket, de még mindig nem tudnak imádnivaló DH vázakat csinálni. Marad nekem még a HiTec SLK DH.
KisÖcsike! Én még nem tudtam akkorát esni a Trekkemmel (pedig adtam neki), hogy baja legyen. Jó, a festés gáz, de ez van...
Talán még a Session lenne a legmegfelelõbb, de nagyon Kona utánérzetû és az a felszereltség amivel kínálják... majdnem mind kuka. Ha 170es taggal kínálják, meddig búvíthetem? Ma már 200-as tagnál kisebb tipusú alatt alig adnak ki új vázat.
Bocsánat az offért. Én nagyon szeretem a Trekket, de még mindig nem tudnak imádnivaló DH vázakat csinálni. Marad nekem még a HiTec SLK DH.
KisÖcsike! Én még nem tudtam akkorát esni a Trekkemmel (pedig adtam neki), hogy baja legyen. Jó, a festés gáz, de ez van...
#1269
Írta 2004. október 16. - 14:28
Kedves Akaido!
Azért azt most leszögezném, hogy nem voltál ünneprontó! Ez egy fórum, ami ugye arra jó, hogy meg lehessen beszélni, vagy vitatni dolgokat! És ha mindez kulturalt körülmények között mûködik, akkor nincs semmi gond.... sõt!
Nekem is van egy HI-Ten TIGés Magellan bringám, és tény, hogy váznak ezidáig semmi baja nem volt, nem tört el, nincs repedés, nem nyikorog, meg semmi ilyesmi! És pontosan ezért meg is fogom hagyni, és használni is fogom a Trek elkészülte után. De ahogy te is montad, nekem is az álmom egy aluvázas Trek!
És mivel legtöbbünk nem szupergazdag, és nem engedheti meg magának a titán, meg karbon vázas bringákat, ezért nagyrészben marad az acél, és az alu közti választási lehetõség. (mondhatni kompromisszum) Mind1iknek megvannak az elõnyei, meg a hátrányai, amiket mindenki jól ismer. Én az alutól, megmondom õszintén, az élettartalma miatt aggódtam. De a Trek 8500 alu-cirkónium vázhoz élettartam gari jár, és ahogy CX Raider mondta, az már jelent valamit. Meg egy kicsit megis nyugtat, hogyha esetleg lestrapálnám, visszaviszem, és kapom az újat! : Ráadásnak Trek által kifejlesztett alu-cirkónium dolog is elég strampnak tûnik, ahogy olvasgattam.
Másik: a Hauser oldalán található bringák közül 90% acél..... :
KisÖcsike
Azért azt most leszögezném, hogy nem voltál ünneprontó! Ez egy fórum, ami ugye arra jó, hogy meg lehessen beszélni, vagy vitatni dolgokat! És ha mindez kulturalt körülmények között mûködik, akkor nincs semmi gond.... sõt!
Nekem is van egy HI-Ten TIGés Magellan bringám, és tény, hogy váznak ezidáig semmi baja nem volt, nem tört el, nincs repedés, nem nyikorog, meg semmi ilyesmi! És pontosan ezért meg is fogom hagyni, és használni is fogom a Trek elkészülte után. De ahogy te is montad, nekem is az álmom egy aluvázas Trek!
És mivel legtöbbünk nem szupergazdag, és nem engedheti meg magának a titán, meg karbon vázas bringákat, ezért nagyrészben marad az acél, és az alu közti választási lehetõség. (mondhatni kompromisszum) Mind1iknek megvannak az elõnyei, meg a hátrányai, amiket mindenki jól ismer. Én az alutól, megmondom õszintén, az élettartalma miatt aggódtam. De a Trek 8500 alu-cirkónium vázhoz élettartam gari jár, és ahogy CX Raider mondta, az már jelent valamit. Meg egy kicsit megis nyugtat, hogyha esetleg lestrapálnám, visszaviszem, és kapom az újat! : Ráadásnak Trek által kifejlesztett alu-cirkónium dolog is elég strampnak tûnik, ahogy olvasgattam.
Másik: a Hauser oldalán található bringák közül 90% acél..... :
KisÖcsike
#1270
Írta 2004. október 16. - 12:55
1. Természetesen a váz topicban a helye, de ezt tudom és írtam is. Azt is hozzátettem, hogy nem szeretnék semmiféle új dolgot elindítani, csak van ilyen vélemény is, de ez nem jelenti azt, hogy egyetértek vele.
2. Nekem is van acélvázas trekkingbike Trek721-em, amit hegyen-völgyön(teló nélkül!), országúton, városban is használok. Eddig nekem, mint amatõrnek, +felel. Persze hegynek felfelé azért jó lenne az aluváz. Mindesetre csak gratula annak, akinek van elég anyagi háttere, hogy aluvázas Trek-et vegyen. Az álmom nekem is ez, és megelégednék egy használt Trek-kel is.
3. Hát a Hauser oldaláról sok mindent lehet mondani az bizti.
2. Nekem is van acélvázas trekkingbike Trek721-em, amit hegyen-völgyön(teló nélkül!), országúton, városban is használok. Eddig nekem, mint amatõrnek, +felel. Persze hegynek felfelé azért jó lenne az aluváz. Mindesetre csak gratula annak, akinek van elég anyagi háttere, hogy aluvázas Trek-et vegyen. Az álmom nekem is ez, és megelégednék egy használt Trek-kel is.
3. Hát a Hauser oldaláról sok mindent lehet mondani az bizti.
#1271
Írta 2004. október 16. - 10:47
a.) ezt inkább nem a vázas topicba kellett volna ?
b.) a hauser weboldala kb. annyira tudományos és szakértõ, mint a Blikk :
c.) akkor ezek szerint 10 millióan mégis tévednek ?
b.) a hauser weboldala kb. annyira tudományos és szakértõ, mint a Blikk :
c.) akkor ezek szerint 10 millióan mégis tévednek ?
#1272
Írta 2004. október 15. - 19:48
http://www.hauser.hu.../cikkek/vaz.htm
Na végszóra meglett az egész cikk. Nem szeretnék ezzel a váz anyaggal túl nagy hullámokat kelteni, hiszen mindegyikünknek van így - úgy kialakult véleménye a vázakról is. Csak a történelmi hûség kedvéért Elvileg nem is a Trek topicba lenne ennek az egésznek a helye, de ha már Trekvásárlásról van szó.......
Na végszóra meglett az egész cikk. Nem szeretnék ezzel a váz anyaggal túl nagy hullámokat kelteni, hiszen mindegyikünknek van így - úgy kialakult véleménye a vázakról is. Csak a történelmi hûség kedvéért Elvileg nem is a Trek topicba lenne ennek az egésznek a helye, de ha már Trekvásárlásról van szó.......
#1273
Írta 2004. október 15. - 19:44
Lehet, hogy ünneprontó leszek, illetve egyedül maradok a véleményemmel, azonban a neten valahol olvastam egy anyagot amelyik kifejezetten a váz anyagával foglalkozik. Bekopizom:
Alumínium
Napjainkban átlagosnak mondható anyag, és az olyan "maradinak" gondolt gyártók, mint Colnago is alkalmazza. Talán legfontosabb tulajdonsága a merevség, a pillekönnyû súly, a könnyû tömeges elõállítás, és végül, de nem utolsó sorban a viszonylag kedvezõ ár (ezért vonzó sok gyártó számára).
Bátran állíthatjuk, hogy az ideális verseny váz aluból van (országúti bringáról van szó). A titánnal vetekvõ súly, a hatékony erõátadás a merevségének köszönhetõen, mind fontos szempontok azon versenyzõk számára, akik önerõbõl versenyeznek, és anyagiak hiányában csak vágyakozva néznek a milliós gépek után.
Az alumínium merevsége viszont magával hordoz két rossz tulajdonságot is, melyet sokak elég indoknak tartanak ahhoz, hogy ne vegyék meg. Az a merev szerkezet, mely olyan hatékonnyá teszi az erõátadást, ugyanolyan hatékonyan adja át az út minden bukkanójának ütését, ami elég kényelmetlen 100 km megtétele után. Ehhez járul hozzá az a leírhatatlan nyers tekerési érzés, amit csak az ért, aki ült már alu vázon.
A másik a merevségbõl eredõ rövid élet, a többi anyaghoz képest. A kíméletlen használat a vázra nézve elég nagy igénybevételt jelent. Kísérletek bizonyítják, hogy az alu sokkal kevesebb "stresszhelyzetet" (sprint, áthajtás egy kátyún) visel el, mint az Cr-Mo, karbon, vagy a titán.
Az Cr-Mo-t kerékpárvázak gyártására már a múlt évszázad óta használják, mondhatni õselem a vázgyártásban. Az ember azt gondolná, hogy a modern kor vívmányai leszorítják a porondról, de ez közel sincs így, sõt az Cr-Mo napjainkban a reneszánszát éli. A nagy gyártók, mint a Columbus, a Tange, a Reynolds olyan csõszetteket készítenek, melyek súlya a titánnal, és az alumíniummal verseng, de továbbra is a megszokott érzést, és érõsséget nyújtják tekerés közben, az ûrkorszakbeli anyagok árának töredékéért.
A csövek itt is két módon illeszthetõk össze, azonban a klasszikus papucsos, rézzel/ezüsttel történõ hegesztést kezdi végleg felváltani a csövek egymáshoz hegesztése speciális technikával, amit TIG hegesztésnek neveznek. A TIG technológia napjainkban odáig fejlõdött, hogy az eddigiekkel ellentétben a hegesztés nem hogy gyengíti, hanem éppen ellenkezõleg, erõsíti a csõszettet. Ráadásul az Cr-Mo ötvözve még ellenállóbb, és vékonyabb falú profil készíthetõ belõle anélkül, hogy veszítene az erejébõl, és továbbra is a megszokott rugalmasságot nyújtja.
Merev, kényelemes, viszonylag könnyû, és egyre könnyebb, kiváló ár/teljesítmény viszony, könnyen javítható; ezek teszik az Cr-Mo-t napjaink legvonzóbb választásává.
A konklúzió
Melyik a legjobb? Erre lehetetlen válaszolni. Ez egyéni ízlés és elfogultság kérdése. Vk-futamokon, a Touron, a Giron mindegyik elõfordul. Melyiket válasszuk, melyik lesz a nyerõ? Három dolog dönt: milyen érzést szeretünk, mire használjuk a bicót, mennyi zsénk van… és talán az utolsó a legmeghatározóbb.
A titán csodás dolog, de sok pénz. A karbon tényleg hi-tech, de 10 év múlva elfárad. Az alumínium rázós, sérülékeny. Az Cr-Mo sok változást túlélt, és remélhetõleg a mostani "forradalmat" is átvészeli. Igényes bringa hosszú távra jó áron - a jó öreg Cr-Mo váz verhetetlen… Na ez utóbbi "ellen"bizti lesz +jegyzésetek.
Alumínium
Napjainkban átlagosnak mondható anyag, és az olyan "maradinak" gondolt gyártók, mint Colnago is alkalmazza. Talán legfontosabb tulajdonsága a merevség, a pillekönnyû súly, a könnyû tömeges elõállítás, és végül, de nem utolsó sorban a viszonylag kedvezõ ár (ezért vonzó sok gyártó számára).
Bátran állíthatjuk, hogy az ideális verseny váz aluból van (országúti bringáról van szó). A titánnal vetekvõ súly, a hatékony erõátadás a merevségének köszönhetõen, mind fontos szempontok azon versenyzõk számára, akik önerõbõl versenyeznek, és anyagiak hiányában csak vágyakozva néznek a milliós gépek után.
Az alumínium merevsége viszont magával hordoz két rossz tulajdonságot is, melyet sokak elég indoknak tartanak ahhoz, hogy ne vegyék meg. Az a merev szerkezet, mely olyan hatékonnyá teszi az erõátadást, ugyanolyan hatékonyan adja át az út minden bukkanójának ütését, ami elég kényelmetlen 100 km megtétele után. Ehhez járul hozzá az a leírhatatlan nyers tekerési érzés, amit csak az ért, aki ült már alu vázon.
A másik a merevségbõl eredõ rövid élet, a többi anyaghoz képest. A kíméletlen használat a vázra nézve elég nagy igénybevételt jelent. Kísérletek bizonyítják, hogy az alu sokkal kevesebb "stresszhelyzetet" (sprint, áthajtás egy kátyún) visel el, mint az Cr-Mo, karbon, vagy a titán.
Az Cr-Mo-t kerékpárvázak gyártására már a múlt évszázad óta használják, mondhatni õselem a vázgyártásban. Az ember azt gondolná, hogy a modern kor vívmányai leszorítják a porondról, de ez közel sincs így, sõt az Cr-Mo napjainkban a reneszánszát éli. A nagy gyártók, mint a Columbus, a Tange, a Reynolds olyan csõszetteket készítenek, melyek súlya a titánnal, és az alumíniummal verseng, de továbbra is a megszokott érzést, és érõsséget nyújtják tekerés közben, az ûrkorszakbeli anyagok árának töredékéért.
A csövek itt is két módon illeszthetõk össze, azonban a klasszikus papucsos, rézzel/ezüsttel történõ hegesztést kezdi végleg felváltani a csövek egymáshoz hegesztése speciális technikával, amit TIG hegesztésnek neveznek. A TIG technológia napjainkban odáig fejlõdött, hogy az eddigiekkel ellentétben a hegesztés nem hogy gyengíti, hanem éppen ellenkezõleg, erõsíti a csõszettet. Ráadásul az Cr-Mo ötvözve még ellenállóbb, és vékonyabb falú profil készíthetõ belõle anélkül, hogy veszítene az erejébõl, és továbbra is a megszokott rugalmasságot nyújtja.
Merev, kényelemes, viszonylag könnyû, és egyre könnyebb, kiváló ár/teljesítmény viszony, könnyen javítható; ezek teszik az Cr-Mo-t napjaink legvonzóbb választásává.
A konklúzió
Melyik a legjobb? Erre lehetetlen válaszolni. Ez egyéni ízlés és elfogultság kérdése. Vk-futamokon, a Touron, a Giron mindegyik elõfordul. Melyiket válasszuk, melyik lesz a nyerõ? Három dolog dönt: milyen érzést szeretünk, mire használjuk a bicót, mennyi zsénk van… és talán az utolsó a legmeghatározóbb.
A titán csodás dolog, de sok pénz. A karbon tényleg hi-tech, de 10 év múlva elfárad. Az alumínium rázós, sérülékeny. Az Cr-Mo sok változást túlélt, és remélhetõleg a mostani "forradalmat" is átvészeli. Igényes bringa hosszú távra jó áron - a jó öreg Cr-Mo váz verhetetlen… Na ez utóbbi "ellen"bizti lesz +jegyzésetek.
#1274
Írta 2004. október 15. - 13:38
Ha jól emlékszem a LesGets-i VB-n a japán csajszi egy TREK DIESEL-lel lett második
#1275
Írta 2004. október 14. - 14:47
Na azért nem annyira vészes, bár tény, hogy minden innovációt nélkülöz és szvsz csak azért van, hogy a Trek DH-ban is tudjon indulni. Mondjuk, hogy milyen eredménnyel, az már más kérdés.
#1276
Írta 2004. október 13. - 15:19
#1277
Írta 2004. október 13. - 15:14
Zsuzsi:
Van DH váza a Treknek!!! Diesel-nek hívják, de csak rendelésre és nincs benne a katalógusban. A WK-n is ilyet gyûrnek. Sajna az ára kicsit horrorisztikus....
http://www.trekbikes...wnhillframe.jsp
Õ lenne az! Nem rajongok a DH gépekért, de ez a már elegánsnak mondható Trek elõtt azért megemelem a bukóm!
KisÖcsike
#1278
Írta 2004. október 13. - 13:18
#1279
Írta 2004. október 13. - 12:47
Zsuzsi:
Van DH váza a Treknek!!! Diesel-nek hívják, de csak rendelésre és nincs benne a katalógusban. A WK-n is ilyet gyûrnek. Sajna az ára kicsit horrorisztikus....
Van DH váza a Treknek!!! Diesel-nek hívják, de csak rendelésre és nincs benne a katalógusban. A WK-n is ilyet gyûrnek. Sajna az ára kicsit horrorisztikus....
#1280
Írta 2004. október 13. - 11:18
Halihó!
Elsõnek szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget! Pénteken megrendeltem a 2004-es vázat, ami így 109e Ft volt. Aszonták, hogy csak a festésben különbözik a 2005östõl. volt is belõle de sajna csak 19.5-ös. nekem meg ugyi a 21.5-ös kell! Hát ez egy álom! Gyönyörû! Olyan könnyû volt, mint egy olyan vásári, csavargatós, kutyaformájú lufi! Mikor elsõnek voltam azt mondták kb 1 hét, aztán mikor megrendeltem lett belõle 3-4 hét! 8) ??? Sebaj! Meg ugye még ha meg is jön, azt még csak a polcra tudom kitenni, me még gurulni se fog tudni! Mindent be kell majd rá szerezni. A másik bringámat nem akarom bántani, meg nem is passzolna sok minden, szóval teljesene felesleges! Szóval hamarosan én is Trek tulajdonos leszek! Juppéé! ( monnyuk az elõleget kifizettem. szóval már egy 20% már Trek tulajdonos is lehetnék)
Zsuszi: köszke felvilágosítást a gariról! Azért jó tudni! Nem is gondoltam volna! És ha monnyuk esek egy oltárit, és lejön a fél festés??? .... Monnyuk akkor már lehet, hogy váznak is annyi... meg én is halott vagyok..... Na mind1!
KisÖcsike
Elsõnek szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget! Pénteken megrendeltem a 2004-es vázat, ami így 109e Ft volt. Aszonták, hogy csak a festésben különbözik a 2005östõl. volt is belõle de sajna csak 19.5-ös. nekem meg ugyi a 21.5-ös kell! Hát ez egy álom! Gyönyörû! Olyan könnyû volt, mint egy olyan vásári, csavargatós, kutyaformájú lufi! Mikor elsõnek voltam azt mondták kb 1 hét, aztán mikor megrendeltem lett belõle 3-4 hét! 8) ??? Sebaj! Meg ugye még ha meg is jön, azt még csak a polcra tudom kitenni, me még gurulni se fog tudni! Mindent be kell majd rá szerezni. A másik bringámat nem akarom bántani, meg nem is passzolna sok minden, szóval teljesene felesleges! Szóval hamarosan én is Trek tulajdonos leszek! Juppéé! ( monnyuk az elõleget kifizettem. szóval már egy 20% már Trek tulajdonos is lehetnék)
Zsuszi: köszke felvilágosítást a gariról! Azért jó tudni! Nem is gondoltam volna! És ha monnyuk esek egy oltárit, és lejön a fél festés??? .... Monnyuk akkor már lehet, hogy váznak is annyi... meg én is halott vagyok..... Na mind1!
KisÖcsike