Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Duna Maraton | Esztergom

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
305 hozzászólás a témában

#21
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 290 hozzászólás

Uluwatu: azzal vitatkoznék, hogy a pálya egy a sok szempont közül. Szerintem a jó pálya nagyon fontos. Pár éve volt egyszer egy Újhely maraton, tök jó pályával, rengeteg egynyomossal, sajnos elhalt a dolog. Vagy ott van a Kishegy kupa Lellén. Baráti hangulat, finom gulyás, minimális nevezési díj, de mégsem ezek, hanem a pálya adja el ezt a versenyt. A hegyekért, a tekerésért, a versenyért, a lefelékért, az erdőért  - egyszóval a pályáért megyünk elsősorban.

Az nagyon jó kérdés, hogyan lehetne népszerűbbé tenni az xcm-et egy nem kimondottan hegyi országban, ahol az élversenyzőket csak mi "belülállók" ismerjük, és ráadásul ez a szakág (tudom, hibás kifejezés) nem olcsó és leginkább a nehézségek leküzdéséről szól.  Azzal egyetértek, hogy a jó marketing sokat segít, de a végén a terméknek/szolgáltatásnak is olyannak kell lennie, amit a fogyasztó újra és újra megvesz.

Remélem soraid eljutnak a címzettekhez.



#22
Uluwatu

Uluwatu

    vendég

  • fórumtag
  • 179 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Idén valahogy kevesebben szóltak hozzá, tavaly még nagy volt itt a pörgés, gondolom egy páran a fórumozók közül már nem indultak.

 

Kicsit visszaolvastam a korábbi kommenteket, a többség a korábbi visegrádi pályát sírja vissza. Mivel Harang is visszavonul, jogosan vetődik fel a kérdés hogyan tovább. A kezdetektől fogva részt veszek a verseny szervezésében, ahol a pálya kialakítása, kitűzése, biztosítása a feladatom. A véleményeket is rendszeresen olvasom, így ebben az új helyzetben felmerült bennem, hogy felhasználva a két évtizedes tapasztalatot, valamint azt, hogy ma is rendszeresen montizok, újra visegrádi helyszínnel rendezzünk meg egy maratont. Persze szeretném azt elérni, hogy minél élvezetesebb legyen a verseny, így előzetes egyeztetések szükségesek a hatóságokkal már most, hogy partnerek e ebben. És szükséges az is, hogy minél többen el is induljanak a versenyen, mert ez adja meg a szervezés alapját, így minden erőnkkel a kiszolgálásra helyeznénk a hangsúlyt.

 

Tehát kíváncsi vagyok mi a véleményetek!

 

Egy kis aktuális még a mostani versenyhez. Természetesen most is volt egy szemétszedő kontroll, ahol a kevésbé észlelhető apróbb, de nagyon bosszantó, tasakok, fiolák és kupakok, valamint az egyéb (pl. turisták) szemétjének összeszedése volt a cél. Erdész lévén ez kötelességem is, nem tűröm a szemetet az erdőben! Sajnos képet nem tudok csatolni, de a rövid távon kb 40 db különböző tasakot fiolát szedtem össze, a középen összesen pár darabot. No komment!

 

Üdv! G. Rezső

Kedves Rezső!

 

Mindenképpen örvendetes ha egy szervező felveszi a kapcsolatot a versenyzőkkel, mivel ez szinte sosem történik és az a benyomásom hogy a szervezők külön világban élnek aminek köze nincs a versenyzői realitáshoz. Ezért nagyon jó dolog ilyen kérdéseket feltenni.

Viszont óva intek hogy feltételezések alapján induljatok el, ami a versenyek jövőjét illeti: éspedig hogy főleg a pálya lenne a meghatározó. Véleményem szerint a pálya csak egy a sok szempont közül.

Úgy gondolom hogy azért nem légből kapott a feltételezésem, mert egyrészt ha megnézed a Duna maraton létszámhanyatlásának kezdetét, az nem az új pálya óta van.. Amióta az Odinon fent vannak a létszámok, 2009 óta minden évben 100-al csökken a létszám, tehát nincs egyenes összefügés a helszín/pálya és a résztvevők száma között. Másrészt, nem érdemes a Duna maratont sem mint elhatárolt jelenséget nézni: a Top maraton sorozat mint olyan hanyatlik már évek óta, a Duna maraton nem kivétel, még ha jobban is mint a másik három. A tények makacs doldok és látni hogy ez a trend már régóta így megy.

Tehát ha ezt a két tényt egybe vetjük, nem célszerű egy konkrét okban keresni, Duna maraton szintjén, hogy mitől hanyatlik a résztvevők száma. Ezt az egész magyar XCM társadalom szintjén kellene kezelni. Összefogni mint szervezők, kiagyalni a megoldásokat hogy ismét az 1500 irányába, de legalább 1000 feletti létszámok legyenek ebben a sportágban. A megoldásokhoz pedig először fel kell kutatni a problémák gyökerét. Ez összetett dolog, ezért csak arra építeni hogy a pálya helyszíne határozza meg, szerintem nagy hiba. Lehet hogy több embert vonzz majd megint Visegrád, mindenképpen azok közül akik régebben jártak és azóta nem mennek hogy helyszínváltás volt. Viszont bármit fel merek rá tenni hogy az általános csökkenő tendenciát nem állítja meg.

Ötletelni lehet, de ha eddig nem alkotott nagyot a legtöbb szervező, most vajon mitől éreznének rá hogy mit akar a (potenciális) közönség?

 

Az én tanácsom a következő pontokból áll. Szerintem ha ezt az itthoni szervezők megfogadnák, meg lehetne fordítani a negatív trendet (ami ugye valljuk be, egy idő után a költségvetést bedönti és volt-nincs verseny..):

1. Felállítani egy szervezők és MKSZ között létrejött bizottságot, amelyben minden fél képviselt és célja hogy a magyar XCM sportágat újra fellendítse. Jelenleg tudtommal "szakmai bizottság"-on kívül ilyen nincs és a bizottság általában nem EGY konkrét céllal van megbízva, hanem adminisztratív feladatok sokaságával. Most viszont krízishelyzet van, ezt úgy kellene kezelni.

2. A bizottságnak először is meg kellene értenie a hanyatlás okait. Nem egyéni versenyek szintjén, hanem országos szinten. Mivel egy bringás bázis adja a versenyek gerincét. Ehhez nem ötletelni kellene meg kreatívkodni (minden tiszteletem Harang régi érdemeinek, de új világban élünk), hanem felmérni a piacot: KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS. Ha jól emlékszem egyetlen egy ilyen volt az utóbbi 10 évben, tavaly, akkor sem kérdeztek semmit a pályáról, bezzeg póló, gulyáságyú, minden más meg lett kérdezve. Már 40 éve létezik a marketing fogalma, melyben közvéleménykutatás által mérik fel a piaci igényt. Ez a sportág is egy "szakma", kinálat és kereslet, fel kellene végre fogni hogy nem a szervező fogja kitalálni hogy mi a piac igénye, főleg nem mivel az gyorsan változik.

3. A közvéleménykutatás előkészítése nem bringások, hanem PROFIK által, versenyzők és szervezők segítségével. Akik ehhez értenek. Akiknek a bringások felsorolják egy versenynél felmerülő szempontokat (pálya, jelölés, frissítés, versenyközpont, emlékérem, kaja, WC-k, stbstb) és a profi összeállítja a kérdőívet, elmondja miként és mikor célszerű kiküldeni/megosztani és az adatokat elemzi, javaslatokat tesz. Lefogadom ilyen még sosem volt MKSZ berkekben egy ilyen léptékű problémát illetően, pedig pont most lenne mindennél fontosabb.

4. Az eredmények megvitatása a bizottságban. Mérlegelése a lehetséges megoldásoknak és anyagi vonzatának. Döntések meghozatala hogy ezek közül melyeket vezessék be, mikor, esetleges egységes országos szinten.

5. A változások kommunikálása a versenyzőkkel. Nem csak egy körlevél, hanem erőteljes reklám országos szinten. Nem kell hogy sokba kerüljön: bringáseseményeken (Critical Mass), boltokban (szórólapozni mindenki érdeke, a boltnak is jót tesz több versenyző mert több a profi szervízigény), versenyeken (sportágat átívelően), iskolákban, közösségi házakban, stb.

 

Ja hogy ezt nekem az MKSZ-nél kellene felvetnem? Ki mondta hogy még nem tettem és még jóval többet ennél?..

A kezdeményezés mindig alulról kell hogy jöjjön. Nektek szervezőknek nem kellene várnotok amíg felülről tesznek értetek. Biztos vagyok benne hogy egy pár szervező összefogása bármit ki tud kényszeríteni az MKSZ-től, főleg egy top maraton sorozat ami az itthoni XCM gerincét adja.

 

Amire személy szerint számítok a fenti pontok betartásának eredményeként:

1. Egy sokkal jobb összkép arról hogy mitől lehetne több embert bevonzani és megtartani. Személy szerint arra tippelek hogy ha jobban versenyző-központú lenne sok verseny és kevésbé szervező-központú, már meg tudna fordulni a tendencia. Amikor azt látni hogy évekig panaszkodnak sokan egyes dolgok miatt (egytálétel, póló minősége, pályajelölés, rajtbeállás, kissebb versenyek lemondása, stb.) és semmi sem történik ezek ellen, ennél csak jobb lehet a helyzet ha hirtelen a versenyzők szempontjai kerülnének előtérbe, bármik is azok.

2. Jobb megértése a közönségnek a pénzeket is jobb helyre összpontosítaná. Vajon miért nem csökken a Crosskovácsi résztvevő szám, pedig ott még sosem volt egytálétel?.. Vannak fölösleges kiadások, tudni kellene hogy mire érdemes kiadni pénzt és mire nem. Lehet hogy a CRK-nál a technikai póló az ami nagyon vonzó, minimális felár mellett? Ha valamit feltételezünk, attól még nem biztos hogy az a mozgatórugó, ezért kellene felmérni. Így kerül a pénz a legjobb helyre.

3. Egységes fellépés országos szinten, kiszámíthatóbbá tenné a versenysorozatokat. Jelenleg egyik versenyre megy valaki, a másikra nem. A színvonalbeli különbségek miatt, de az is lehet hogy a távolság miatt, nem tudni. Együttműködés esetén fel lehetne emelni a gyengébbeket magasabb szintre, evvel a nagyobbak is jól járnak mert nem az egyik HELYETT megy valaki a másikra, hanem mert minél többet szeretne egy jót versenyezni, élményben részesülni.

 

Ez a véleményem. Persze azt csináltok vele amit akartok. Bízom benne hogy van kurázsi végre elismerni hogy nagy bajban van az egész XCM ágazat itthon és végre össze kellene fogni ez ellen és az egókat félretenni.



#23
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 439 hozzászólás

A visegrádi indulású pályát jobban szerettem. Elsőre nagyon nem tetszett az esztergomi (középtávon), de mostanra már épp kezdtem megszokni, és egy kicsit meg is szeretni, van benne pár - sajnos nem túl hosszú - jó talajú, élvezetes, ritmusos szakasz. Az új pálya az első évben volt nagyon rossz, elsősorban a Dobogókő után terepen a hosszú lefelén: egyszerre összetúrt nyomvályús, köves és fatörmelékes. A nyomvályúk és a kövek sajnos megmaradtak, de a fatörmelék idén és már tavaly is kevesebb volt. (Megjegyzem szeretem én is a Crosskovácsit, de ott is volt nyomvályús-fatörmelékes-köves szakasz.)

 

Idén egyszer nagyon megharagudtam menet közben: valahol még a Dobogókő sípálya mászás előtt (a nagy baleset helyszíne előtt?) egy kanyar után egy, a pályára belógó, hüvelykujj vastagságú szederindába rohantam bele. Az ott egy elég széles erdészeti út, több nyomon is elég jól lehetett menni, de nyomot váltani a a nyomvályúk miatt már neccess lett volna, ráadásul mentek is mellettem, már nem tudtam elkerülni, elég csúnyán elkapta a karom. - Azt ott előző nap le kellett volna metszenie, aki bejárta a pályát, még akkor is, ha ő a másik nyomon ment.

Ha nem lesz TV közvetítés (idén volt?), akkor minél több zárt erdő, annál jobb; az esztergomi pálya e tekintetben is kellemetlenebb, megfővősebb.



#24
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.235 hozzászólás

Visegrád, egyértelmű :)

 

Pályatisztításról annyit hogy tavaly előtt a kórházban láttam V. Zolit (az említett dobogós) aki véna közeli tüskeszúrás miatt nézette meg magát. Nekem csak 2 defektem volt, UST + löttyel.. Középtávon katasztrofális volt a pálya. Nem lehet minden verseny Crosskovácsi, de remélem ilyen Duna se lesz többet és ez csakis szervezés kérdése (ugyanabban az évben ugyanazoknál a jégkároknál stb. ugyanolyan jó volt a CRK mint mindig, itt a különbség).



#25
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.610 hozzászólás

+1 Visegrád!

 

A régi budai indulású maratonról elérhető valahol .gpx?


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#26
pleisztocen

pleisztocen

    vendég

  • fórumtag
  • 25 hozzászólás

Nálam a tetszési sorrend valahogy így alakul a pályát illetően:

1. Budai Vár - Visegrád - hajó... (tudom, ez logisztikailag borzalom, bár kiemelkedő lenne a hazai versenyek közül és talán nemzetközileg is)

2. Visegrád

3...

4... többi topmaraton...

... Esztergom

 

Esztergomba is szívesen megyek, de azért az a sok nyílt mezős rész a város fölött az egész Pilis-Visegrádi hg. legingerszegényebb területe...

Na meg nem szeretek többször ugyanazaon a szakaszon végigmenni egy versenyen...

 

 



#27
dzsonhee

dzsonhee

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 667 hozzászólás
  • LocationBad Goisern

Visegrádi indulással, aszfalton Pap rétig, a Kisrigó után a kéken az erdőben, rendes ellátással biztos mennék újra. 
Nagyon szerettem azt a pályát, közepet és hosszút egyaránt. 



#28
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 20.895 hozzászólás

bár mostanában nem indultam (még Visegrádon legutóbb) meg bringám sincs, de abszolút a visegrádi.

 

szemetelésről meg : (én szoktam képeket néha) bár nyilván plusz költség de egy két jó helyen elhelyezett kamera vagy azzal felszerelt "belső ember" bringás, ha más nem is csak a versenyből kizárás következményként, még ha "itthon világhírű" versenyző is az illető, tán lehet lenne némi nevelő hatása.

tőlem a természetvédelmi bírság sem lenne idegen gondolat , csakhát annak a jogi háttere .


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#29
alternatter

alternatter

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Visegrádi szintén... az aszfaltos pap-réti emelkedővel.

Jó volt a Salamon tornyos is, de egyre szélesednek a kormányok :)



#30
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 308 hozzászólás

Visegrádi.

 

Ideális esetben pedig: 4 éven át a visegrádi, de az aszfaltos mászással kezdett, minden 5 évben pedig a Budai Várból induló. Álmodozok csak persze...


peppe módosította - 2017. július 17. - 13:55

a második p néma!

#31
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.298 hozzászólás

Sziasztok!

 

Idén valahogy kevesebben szóltak hozzá, tavaly még nagy volt itt a pörgés, gondolom egy páran a fórumozók közül már nem indultak.

 

Kicsit visszaolvastam a korábbi kommenteket, a többség a korábbi visegrádi pályát sírja vissza. Mivel Harang is visszavonul, jogosan vetődik fel a kérdés hogyan tovább. A kezdetektől fogva részt veszek a verseny szervezésében, ahol a pálya kialakítása, kitűzése, biztosítása a feladatom. A véleményeket is rendszeresen olvasom, így ebben az új helyzetben felmerült bennem, hogy felhasználva a két évtizedes tapasztalatot, valamint azt, hogy ma is rendszeresen montizok, újra visegrádi helyszínnel rendezzünk meg egy maratont. Persze szeretném azt elérni, hogy minél élvezetesebb legyen a verseny, így előzetes egyeztetések szükségesek a hatóságokkal már most, hogy partnerek e ebben. És szükséges az is, hogy minél többen el is induljanak a versenyen, mert ez adja meg a szervezés alapját, így minden erőnkkel a kiszolgálásra helyeznénk a hangsúlyt.

 

Tehát kíváncsi vagyok mi a véleményetek!

 

Egy kis aktuális még a mostani versenyhez. Természetesen most is volt egy szemétszedő kontroll, ahol a kevésbé észlelhető apróbb, de nagyon bosszantó, tasakok, fiolák és kupakok, valamint az egyéb (pl. turisták) szemétjének összeszedése volt a cél. Erdész lévén ez kötelességem is, nem tűröm a szemetet az erdőben! Sajnos képet nem tudok csatolni, de a rövid távon kb 40 db különböző tasakot fiolát szedtem össze, a középen összesen pár darabot. No komment!

 

Üdv! G. Rezső

Szia Rezső!

 

Részemről üdvözölném a régi pálya vissza hozatalát!



#32
DMRezső1

DMRezső1

    újonc

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Sziasztok!

 

Idén valahogy kevesebben szóltak hozzá, tavaly még nagy volt itt a pörgés, gondolom egy páran a fórumozók közül már nem indultak.

 

Kicsit visszaolvastam a korábbi kommenteket, a többség a korábbi visegrádi pályát sírja vissza. Mivel Harang is visszavonul, jogosan vetődik fel a kérdés hogyan tovább. A kezdetektől fogva részt veszek a verseny szervezésében, ahol a pálya kialakítása, kitűzése, biztosítása a feladatom. A véleményeket is rendszeresen olvasom, így ebben az új helyzetben felmerült bennem, hogy felhasználva a két évtizedes tapasztalatot, valamint azt, hogy ma is rendszeresen montizok, újra visegrádi helyszínnel rendezzünk meg egy maratont. Persze szeretném azt elérni, hogy minél élvezetesebb legyen a verseny, így előzetes egyeztetések szükségesek a hatóságokkal már most, hogy partnerek e ebben. És szükséges az is, hogy minél többen el is induljanak a versenyen, mert ez adja meg a szervezés alapját, így minden erőnkkel a kiszolgálásra helyeznénk a hangsúlyt.

 

Tehát kíváncsi vagyok mi a véleményetek!

 

Egy kis aktuális még a mostani versenyhez. Természetesen most is volt egy szemétszedő kontroll, ahol a kevésbé észlelhető apróbb, de nagyon bosszantó, tasakok, fiolák és kupakok, valamint az egyéb (pl. turisták) szemétjének összeszedése volt a cél. Erdész lévén ez kötelességem is, nem tűröm a szemetet az erdőben! Sajnos képet nem tudok csatolni, de a rövid távon kb 40 db különböző tasakot fiolát szedtem össze, a középen összesen pár darabot. No komment!

 

Üdv! G. Rezső

 

 


  • mephisoft kedveli ezt

#33
kpal33

kpal33

    új vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás

A szurkolói kemény-magból készült fotók! ;)

https://www.dropbox....VI5_KzBAla?dl=0



#34
szak

szak

    vendég

  • fórumtag
  • 290 hozzászólás

Köszönjük a szép nagy képeket!

Teljesen tuti volt a verseny, jó kis strand-idő, a mezei vesekő rázatók voltak a legjobbak :D ! Poros volt rendesen, néhány helyen nem ártott az óvatosság. A pizza sokkal jobb, mint a savas tészták korábban. Harang úr több helyen is feltűnt a pályán, szurkolt, én bírtam az öreget.


  • julien72 kedveli ezt

#35
bary

bary

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 264 hozzászólás

Sziasztok,

 

Dobogókőn és egy kicsit Esztergomban is fotóztam.

A képeket itt éritek el:

https://drive.google...a1E?usp=sharing

 

:rolleyes:


bary módosította - 2017. július 10. - 20:10


#36
milankopasz

milankopasz

    újonc

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Ez volt az első Duna maratonom, így nem tudom milyenek voltak a korábbiak. Egy biztos, a pálya jelölése rendben volt, aránylag tiszta is volt (bár nem gondolom, hogy sterilre kéne pucolni mindig az erdőt).

Szóval nem tudom Harang eddig mit csinált, hogy miért nem ment neki, de így utoljára azért összehozta a dolgot. 



#37
xclajos

xclajos

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás

Eladó egy db Master-1 női, középtáv nevezés, 5000 Ft, Bp-en.

Tel: +3620-91-30-353



#38
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.094 hozzászólás

Eladó 2 db középtávos nevezés, Bp-en

Tel: 0620-913-0353


Marci

#39
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.610 hozzászólás

Anno leírtam itt és elég bőven a magam dolgait, a 2015-ös katasztrofális pályahelyzetet (amit Crosskovácsi érdekes módon meg tudott oldani és időben...), például keresztbe dőlt farönk kanyar után a pálya közepén, gallyak mindenfelé, belógó tüskebokrok, ami miatt volt dobogón végzett elit sporttárs, akin orvosi beavatkozást is el kellett végezni, a borzasztó közös rajtot nem csak az erősebb középtávosokkal, hanem sajnos a középtávon induló turbóhobbistákkal, akik miatt beragadtunk, mint légy a légypapírba, satöbbi. A tavalyiról csak hallottam, milyen volt, örültem, hogy nem mentem; no de az idei már biztos jó lesz, menjetek, hajrá! :)


zscs módosította - 2017. június 30. - 16:07

  • zeezoltano kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#40
kasza

kasza

    vendég

  • fórumtag
  • 137 hozzászólás

2010 és 2015 között Harang szinte minden versenyén indultam (a THM-en és a 24 órásokon is), is minden percét, méterét élveztem, miközben persze a kaja szar volt, a kijelölés szar volt és miért nem másfele ment a pálya. A fiaimat a budai várból induló Duna maratonok oltották be a montizással, és természetes volt, hogy amikor egészségügyi okok miatt mozogni ényszerültem, a montizást választottam.

 

És ha a 20. Duna maratonon indul Harang (ahogy ígérte), tiszteletem jeléül én is indulni fogok, és mindenkit, aki valaha indult Harang versenyén, és még képes bringára ülni, ugyanerre biztatok. Mert megérdemli.

 

Szurkolok neki, hogy sikerüljön a jól közvetíthető versenyt megalkotnia. Mert legalább szurkolóként szeretnék látni olyan monti versenyeket, ahol újra ezren indulnak, és ahol csak hosszún indulnak annyian, mint mostanában az összes távon.

 

Persze ettől még a Duna maratonon most is szar lesz a kaja, gyenge lesz a pálya jelölés, és miért nem másfele megy a pálya :). És ahol a drón belát, ott a nap is besüt, és  nehogy már az egész világ lássa, ahogy állítom fel a bringát, miután felkeltem a földről, és leporoltam a cicanacimat, vagy hogy mégse sikerült kitekernem az emelkedőt.


  • MC Pite és cakes kedveli ezt