Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Duna Maraton | Esztergom

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
326 hozzászólás a témában

#201
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Bármily meglepő a honlapon fent van.

http://www.sportakti..._terkep15_2.jpg


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#202
Wave

Wave

    vendég

  • fórumtag
  • 72 hozzászólás

A hőségre való tekintettel meg amúgy is,azt lehet tudni,hogy a frissítőpontok hol lesznek?!A hosszútáv érdekelne.



#203
ForzaRacing

ForzaRacing

    újonc

  • fórumtag
  • 17 hozzászólás
Kozep Master1 elado, 4500 huf.
30-4322497

#204
LGee

LGee

    vendég

  • fórumtag
  • 106 hozzászólás

Latom, szepen osszegyultunk megint a szokasos esemeny elotti/utani par napra.

Mar alig varom a maratont, megjott hozza az igazi meleg is. Ki kellene irni a forumnickeket a mezre... :)

 

szerk, ja az enyem lehet, hogy rajta lesz, verjetek hatba, ha latjatok :D


LGee módosította - 2015. július 02. - 16:46

LGee


#205
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

szücs76 egész jó térképet rajzolt (gps), csak minimális eltérés van benne (közép táv). Persze az induló rész nélkül, de az elég egyszerűen nyomon követhető.

 

Ahogy Tekergek írta, a Dkői sípálya felső részén egy jelentős sávot lekaszáltunk, így akár még előzni is lehet. Sajnos az erdészet (parkerdő) is ki van téve hatósági engedélyeknek, melyek (erdészeti hat. és természetvédelemi hat.) nem engedélyezték az ősz előtti közelítését a szerpentin utat is magába foglaló erdőrészletnek. Legalább a sípálya felületén már nincs fa, mert májusban még ott is feküdt az erdő, még a pályabejárás sem volt egyszerű. Egyébként voltam a Sella Ronda Hero 2012 nemzetközi versenyen, ahol a hosszú távot olyan emelkedőn vitték fel több km-en, ahol lehetetlen volt tekerni, a tolást is nehezen kivitelezhető volt. Ehhez képest, ez a sípálya rész, egy megváltás.

 

A Tetves-árok kipucolva (rengeteg jégkáros fa volt kidőlve) várja idén a hosszú távot, és Pszentlélek új kivezetőjén (S jel) is kaszáltunk, valamint a rövid távon jelentős munkák voltak az előzhetőség érdekében.

 

Összességében, a decemberi jégkár után, mely a 400m fölötti területeken tarolta le az erdőt sok helyen, örülnünk kell, hogy egyáltalán meg lehet rendezni a versenyt. Ez köszönhető a Pilisi Parkerdő Zrt-nek, mert kipucolta az utak nagy részét, valamint a verseny rendezőségnek, akik a maradékot elvégezték. Biztos fel fog nektek is tűnni, milyen világos lesz majd a felső részeken, ahol eddig a nap sem tudott besütni. Sajnos ezzel, a verseny nyomvonalában is, az utak állapota jelentősen leromlott, így vigyázzatok magatokra, mert a száraz utak nagy tempóra sarkallnak. Vízzel mindenhol bőven készülünk, mert nagy meleg várható, igyon mindenki amennyit bír, nehogy kiszáradjatok.

 

Jó versenyzést mindenkinek, várlak benneteket Dkőn, ahol a Hegyisport SE fog buzdítani, és frissíteni mindenkit, hogy kevésbé fájjon a sípálya emelkedője.

 

Üdv! G. Rezső

Köszönjük a korrekt tájékoztatást, a talajviszonyokról tudnál pár szót mondani még, sok schotter, köves részek ami miatt nagyobb gumi nyomást kellene választani.



#206
GabrielMTB

GabrielMTB

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás

A sípályás sirámokat nem tudom komolyan venni, bár nekem is sokkal jobban tetszett, amikor Szakó-nyereg felől kellett felmenni. Sajnos éppen az egyik legjobb szakasz (Kis rigó - Visegrád (cél)) marad ki és az egyik legrosszabb (Tölgyikrek - Fagyoskatona) pedig megmarad. Nem tudom, miért kerüljük el Visegrádot, de inkább visszamásznék Prédikálószék felé, mint szenvedjek a keréknyomokban. (Tudom, többször kereszteznénk autóutat.)
Nem tudom, hogy mennyire jó útvonalon jártam két napja, de pl. a Pilisszentlélekról kivezető Sárga nem nevezhető versenyzésre alkalmas útnak: Két keskeny keréknyom térdig érő fűben...

Más.

Mennyi autót tud fogadni a versenyközpont parkolója?



#207
DMRezső1

DMRezső1

    újonc

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Tekergek!

 

A Barát-kút fölött az a kerítés akadályozza meg, hogy az állami erdőterületről a vad ellepje az Esztergom környéki földeket, kerteket. A turista utas kereszteződéseknél mindenhol van létra, ott a bringát is át lehet tenni, és természetesen a versenyen ki lesz nyitva.

 

Kerítést egyébként több helyen is láthattok a verseny nyomvonalán, de az többségében már elbontható villanypásztor, amibe ennek megfelelően nem érdemes belegabalyodni, ütése természetesen nem halálos, de igen kellemetlen. Ilyen stabil kerítésből szerencsére egyre kevesebb van már a környező erdőkben. Még annyit, hogy ezek a kerítések többségében azért épülnek, hogy védjék a fiatal erdőket a vad rágásától, és így szebb, jobb erdőt kaphasson az utókor. Tehát az erdészek nemcsak "írtják az erdőt", hanem utána gondozzák is a jövő érdekében. Egyik kollégám igen találó megjegyzése, hogyha az erdészek nem vágnák az erdőt, nem lenne a turistáknak sok helyen egyedülálló kilátása, érdemes tehát a verseny nyomvonalán, alkalmas helyen oldalra is pillantani.

 

Üdv! Egy erdész, aki teker is!


  • LGee és gllo kedveli ezt

#208
DMRezső1

DMRezső1

    újonc

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Sziasztok!

 

szücs76 egész jó térképet rajzolt (gps), csak minimális eltérés van benne (közép táv). Persze az induló rész nélkül, de az elég egyszerűen nyomon követhető.

 

Ahogy Tekergek írta, a Dkői sípálya felső részén egy jelentős sávot lekaszáltunk, így akár még előzni is lehet. Sajnos az erdészet (parkerdő) is ki van téve hatósági engedélyeknek, melyek (erdészeti hat. és természetvédelemi hat.) nem engedélyezték az ősz előtti közelítését a szerpentin utat is magába foglaló erdőrészletnek. Legalább a sípálya felületén már nincs fa, mert májusban még ott is feküdt az erdő, még a pályabejárás sem volt egyszerű. Egyébként voltam a Sella Ronda Hero 2012 nemzetközi versenyen, ahol a hosszú távot olyan emelkedőn vitték fel több km-en, ahol lehetetlen volt tekerni, a tolást is nehezen kivitelezhető volt. Ehhez képest, ez a sípálya rész, egy megváltás.

 

A Tetves-árok kipucolva (rengeteg jégkáros fa volt kidőlve) várja idén a hosszú távot, és Pszentlélek új kivezetőjén (S jel) is kaszáltunk, valamint a rövid távon jelentős munkák voltak az előzhetőség érdekében.

 

Összességében, a decemberi jégkár után, mely a 400m fölötti területeken tarolta le az erdőt sok helyen, örülnünk kell, hogy egyáltalán meg lehet rendezni a versenyt. Ez köszönhető a Pilisi Parkerdő Zrt-nek, mert kipucolta az utak nagy részét, valamint a verseny rendezőségnek, akik a maradékot elvégezték. Biztos fel fog nektek is tűnni, milyen világos lesz majd a felső részeken, ahol eddig a nap sem tudott besütni. Sajnos ezzel, a verseny nyomvonalában is, az utak állapota jelentősen leromlott, így vigyázzatok magatokra, mert a száraz utak nagy tempóra sarkallnak. Vízzel mindenhol bőven készülünk, mert nagy meleg várható, igyon mindenki amennyit bír, nehogy kiszáradjatok.

 

Jó versenyzést mindenkinek, várlak benneteket Dkőn, ahol a Hegyisport SE fog buzdítani, és frissíteni mindenkit, hogy kevésbé fájjon a sípálya emelkedője.

 

Üdv! G. Rezső


  • LGee kedveli ezt

#209
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ja és a Diósvölgy jobb felső sarkában (Csenke patak előtt) van olyan Google maps-en feltüntetett út (erdészeti kátyús földes) ami csak úgy egy keritéssel és mindkét irányból behajtani tilos táblával van elzárva (mellette egy ilyen gyalogos mászós létra át a keritésen), de semmi más nincs feltüntetve. Jó kerülőt okozott..

 

Ez most mit jelent, fokozottan védett/vadas terület, valami fejes magánkezdeményezett keritése, átmászhatok a létrán (bringával) vagy lesből rámpuffogtatnak a vadászok ha meglátnak?



#210
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Megint kimentem, Esztergomból indultam, GPS hiányában jól eltévedtem rögtön az Esztergomi domboldalban (valamelyik másik túrista gyalogösvény rodaht kemény volt, még lefelé se bringás, alig tudtam kézen lábon visszamászni) a vízszintes piros jó bunny hop tanulmány mert tele van keresztbedőlt fával (kb. 50-et számoltam), este 7-kor értem fel Dobogókőre.

 

Megnézve a pályatervet a szerpentin járhatatlan, tele van keresztbedőlt fával/törmelékkel, de közben lenyírták a sípálya (felülről nézve) jobb oldalát egy 4-5 méter széles sávban egészen az aljáig. Így már le tudtam korcsolyázni, a tetején 36%-ot mértem, ami nagyjából a sáv balrakanyarodásáig 35% maradt. A végén (tányéros felvónó aljában) visszafordultam és az első 300 méteren ~18%-ot mértem, az most már tekerhető. Aztán kezdődik a szívás, de cikkcakkban feltolva se volt olyan vészes mint előzőleg gondoltam volna, kb. 10 perc alatt fennvoltam, a vádlim tiltakozott de túlélte. Addig mentem ~1000 m szintet 50 kilóméteren de nem versenytempóban, szóval nem tudom mi lesz vasárnap, de most legalább már tudom hogy túl lehet élni azt a ~300 méter tolást  B)



#211
Matador77

Matador77

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Master1 középtáv nevezés eladó! 5000 ft! 70-285-66-55

#212
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Szilárdék nagyrészt bejárták a hétvégén. https://www.strava.c...ities/334799690



#213
mjanos

mjanos

    vendég

  • fórumtag
  • 231 hozzászólás

Kösz a tanácsot de nem a fizikai állóképességemmel és a faradtságommal van baj hanem pont azzal hogy a szervező nem tette föl GPS fájlban a pályát és helyismeret hiányában csak tájkerékpározásként tudnák rajta végigmenni ! 

Én naiv azt gondoltam hogy vannak olyan jól informált esetleg közelben lakók akik a hétvégén a kapott térkép információ és a helyismeret alapján már végigmentek és esetleg rögzítették az útvonalat a saját GPS ükön és ezt mondjuk megosztanák a tudatlanokkal !!



#214
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A Barát-kúti erdészháztól kb. valami ilyesmi :)

http://ridewithgps.com/routes/8782883

 

Na akkor ha bezoomolod 19,49 és 20,13 km közé akkor kijön 167 m szintkülönbség (511-ről 678 m-re, ami a tracken a legmagasabb pont, (tehát a sípálya picivel Dobogókő 699 métere alatt)), vagyis 640 méteren keresztül átlagban 26%-os emelkedő. A tetején van egy szakasz ami ~30. Legyen a szubjektív benyomásom téves, de a GPS is hazudik?



#215
tarsolyelod

tarsolyelod

    új vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Sziasztok  . Egy  Rövidtáv  és egy Minitáv nevezést  átvennék ha valakinek esetleg akad ilyen.

SMS-ben jelezzetek ha lehet. Köszönöm. Előd  06704669898



#216
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Ez a GPS mizéria annyira tipikus magyar f@szság, vasárnap délutántól több száz rögzítés lesz a verseny útvonaláról, ergo jövőre boldog-boldogtalan bejárhatja verseny előtt a távokat, hacsak nem lesz minden évben új pálya. Aki benfentesebb az már most is pontosan tudhatja a pályát, ne adj isten birtokában is van GPS fájlnak akkor ő most előnyben van azzal szemben aki pont nem az. :angry:



#217
szucs76

szucs76

    vendég

  • fórumtag
  • 47 hozzászólás

A Barát-kúti erdészháztól kb. valami ilyesmi :)

http://ridewithgps.com/routes/8782883



#218
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Részletes és pontos a térkép, ami korábban ide nagyobb felbontásban is felkerült. Egyértelmű, de mivel nem jelölt turistautakon megy a nyom, így figyelni kell az elágazásokat.

Nincs meg valakinek a középtáv valamilyen GPS fájlban ? Holnap mennénk szétnézni és nem akarjuk a helyieket a keresésünkre felhazsnálni !



#219
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Ha vennéd a fáradságot és visszaolvasnál egy kicsit akkor rájöttél volna hogy teljesen új a pálya, a szervező nem tett fel tracket így senkinek nincs.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#220
mjanos

mjanos

    vendég

  • fórumtag
  • 231 hozzászólás

Nincs meg valakinek a középtáv valamilyen GPS fájlban ? Holnap mennénk szétnézni és nem akarjuk a helyieket a keresésünkre felhazsnálni !