Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#841
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

üdv. duomaticot használt már valaki?a városi puch-omba gondolkozok a 3-as torpedó helyett, mert már nyiklik nyaklik, és a vezeték miatt csak kettes van benne. elvleg az áttétele, olyan mint abban a kettes meg a hármas. jól kezelhetõ? a másik verzió a nexus 3 lenne, annak meg gondolom hatékonyabb a kontrája.


Igen, én már használtam. Szép mechanika, de nem szerettem a használatát.
Nem praktikus, hogy minden fékezéskor vált is. Az áttételi arányai 1:1 , és 1:1.36.
A fékje egyébként nem rossz, karbantartás kérdése.

Mukodesi elve ugyan az.aszem a kontraja mas csak.
A duomatic is jo de csak ha az ujabb olajzo nelkuli szeria.annak mar fog a fekje.
Ha megis nexus akkor a duo nem elado?

Ha megtisztítod, és olajat adsz neki, jó lesz a fék...
Ugyanaz, mint a 3gang, vagy penta fékje.

eladó, mert nem én árulom, csak venném, de lehet nem is ér annyit. ami meg a kempingben van, az csak 28 lyukas asszem, de az nem eladó, mert egyszer megcsináltatom a vázat.
SACHS Duomatic agyváltó - Vatera.hu
nem tudom, ér-e ennyit, a kempinghez valót kb 5 ezerért vettem befûzve, ahhoz képest ez túlárazott, viszont, az hogy nincs váltókar, az nagyon tetszene. még egy kérdés. hogy egy bizonyos renak márkájú agydinamóhoz kell-e valami spéci kapcsoló vagy drót, hogy összeköthessem a lámpákkal? vagy el tudnád tömören magyarázni, hogy az agydinamók milyen drótokkal és hogyan kapcsolódnak a vázhoz meg a lámpákhoz. tudom off, de itt van a szakértelem :D köszi.

Ez horror ár, az eladó nincs tisztában magával...

You can never have "enough" bikes.


#842
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
eladó, mert nem én árulom, csak venném, de lehet nem is ér annyit. ami meg a kempingben van, az csak 28 lyukas asszem, de az nem eladó, mert egyszer megcsináltatom a vázat.
SACHS Duomatic agyváltó - Vatera.hu
nem tudom, ér-e ennyit, a kempinghez valót kb 5 ezerért vettem befûzve, ahhoz képest ez túlárazott, viszont, az hogy nincs váltókar, az nagyon tetszene. még egy kérdés. hogy egy bizonyos renak márkájú agydinamóhoz kell-e valami spéci kapcsoló vagy drót, hogy összeköthessem a lámpákkal? vagy el tudnád tömören magyarázni, hogy az agydinamók milyen drótokkal és hogyan kapcsolódnak a vázhoz meg a lámpákhoz. tudom off, de itt van a szakértelem :D köszi.

#843
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Mukodesi elve ugyan az.aszem a kontraja mas csak.
A duomatic is jo de csak ha az ujabb olajzo nelkuli szeria.annak mar fog a fekje.
Ha megis nexus akkor a duo nem elado?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#844
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
sachs, bár az eltelt egy órában megint változtattam a stratégián, és lehet, hogy a duomatic kiesit. van egy duomaticom egy kempingben, csak azt nem tudom használni, mert széttört a váz, így nem emlékszem, hogy megy. a nexus 3 most a favorit, arról mit lehet tudni mondjuk a torpedo 3 hogy képest? köszi amúgy a választ.

#845
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
en duomaticot hasznalok.nincs vele baj leszmamitva hogy a kontra szinte nem is fog.

te melyik duot akarod?
sturmey?
sachs?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#846
nicecleanpot

nicecleanpot

    vendég

  • fórumtag
  • 158 hozzászólás
üdv. duomaticot használt már valaki?a városi puch-omba gondolkozok a 3-as torpedó helyett, mert már nyiklik nyaklik, és a vezeték miatt csak kettes van benne. elvleg az áttétele, olyan mint abban a kettes meg a hármas. jól kezelhetõ? a másik verzió a nexus 3 lenne, annak meg gondolom hatékonyabb a kontrája.

#847
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
a ketlancos pentarol tudja valaki hogy kell beallitani?hanyas fokozaton kell legyen a kar?

valaki csinalt mar ilyet?

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#848
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Valahol olvastam, hogy xy típusú agyváltónál 1:1 áttételben is csak 90% körüli hatásfokot mértek, míg egy fixin ~98%-ot.

A kenõ anyagnak is van valamennyi ellenállása, nem is olyan kevés, ahogy annak idején éreztem. Azt sem szabad elfelejteni.
Aztán kevertem spéci kenõanyagot (barnazsír+TF2), azt már sokkal sokkal könnyebb volt törni. Azt már tényleg nem éreztem meg.
Azóta viszont amiben benne van az a váltó, az már a bevásárló bringám lett, de jól mûködik, pedig már régen nyúltam hozzá.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#849
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nem vagyok benne biztos hogy a tehetetlensegi nyomatekbol adodik a legnagyobb vesztesege a bolygomunek hisz a fogaskerekek nagyon kicsik es konnyuek es a "planet carrier" (nem tudom mi magyarul) sem nagy atmeroju/tomegu.

de ha belegondolok hogy az egesz egy magas viszkozitasu trutymakban forog...

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#850
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

A félreértések elkerülése végett az egyenletes forgó mozgás fenntartásához (a súrlódási veszteség fenntartásán kívül) nem kell erõkifejtés. (lásd a Föld saját tengelye körüli forgása, és perdületmegmaradás tétele általános iskolai fizikából). Ha gyorsítani szeretnénk az már más tészta...
Nem lehet, hogy azzal kevered, hogy a körmozgás fenntartásához kell folyamatos erõ? (lásd. a Föld Nap körüli keringése, amit a Nap gravitációja biztosít)

Köszönöm a gyors javítást és elnézést, marhaságot írtam (éjjel már nem kell írogatni...), a „lényeg" viszont az, hogy amíg a kerékpár gyorsul, a bolygómû fogaskerekei a súrlódáson túl is teljesítményt veszítenek, a fogaskerekek tehetetlenségi nyomatéka miatt, ráadásul többet, mint amennyi a fogaskerekek tömegébõl következne (gyorsítani is kell egyenesen, ugyanakkor a körsebességét is növelni). Ezért (is) hatékonyabb a fix v. egysebességes, mint az 1:1 bolygómûves szerkezet. Ahogy mondod, egyenletes körmozgás ideális esetben nem igényel energiabefektetést (konzervatív rendszerben :)).

#851
LOUDnesz

LOUDnesz

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Szia, köszi! Az ingerküszöbömet már többen emlegették...gyári hiba... ;)

#852
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

Az agyváltó 1:1 állásában sem csupán a súrlódásból adódik veszteség, hanem a bolygómûben lévõ fogaskerekek (legyen 3) tehetetlenségi nyomatékából is, ugyanis azokat is állandóan „gyorsítani” kell (a kerékpár egyenletes haladásnál, 1:1 áttételnél is).


A félreértések elkerülése végett az egyenletes forgó mozgás fenntartásához (a súrlódási veszteség fenntartásán kívül) nem kell erõkifejtés. (lásd a Föld saját tengelye körüli forgása, és perdületmegmaradás tétele általános iskolai fizikából). Ha gyorsítani szeretnénk az már más tészta...
Nem lehet, hogy azzal kevered, hogy a körmozgás fenntartásához kell folyamatos erõ? (lásd. a Föld Nap körüli keringése, amit a Nap gravitációja biztosít)

#853
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 hozzászólás

Erre gondoltam, köszi!
Valahol olvastam, hogy xy típusú agyváltónál 1:1 áttételben is csak 90% körüli hatásfokot mértek, míg egy fixin ~98%-ot.
Ezt nem értettem, hogy miért, de így összeállt.

Az agyváltó 1:1 állásában sem csupán a súrlódásból adódik veszteség, hanem a bolygómûben lévõ fogaskerekek (legyen 3) tehetetlenségi nyomatékából is, ugyanis azokat is állandóan „gyorsítani” kell (a kerékpár egyenletes haladásnál, 1:1 áttételnél is). Ez ugyanaz a a fizikai jelenség (forgómozgás dinamikája), mint ami miatt a kerék tömege „kétszer többet számít" (kb.), mint a vázé, és ami miatt egy könnyû kerék jobb, mint egy nehéz (kb.; a pontos eltérést, azaz a teljesítményváltozást kétféle keréknél egy integrál adja ki).

#854
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 hozzászólás
Erre gondoltam, köszi!
Valahol olvastam, hogy xy típusú agyváltónál 1:1 áttételben is csak 90% körüli hatásfokot mértek, míg egy fixin ~98%-ot.
Ezt nem értettem, hogy miért, de így összeállt.

#855
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
vegso soron 1:1 attetben is forognak de nem visznek at nyomatekot igy a vesztesegek is alacsonyak.
legalabbis a s7 ben igy van.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#856
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Igen, de az a kérdés, hogy 1:1 áttételnél mit csinál az agyváltó. Mert ha nem forognak benne a fogaskerekek mondjuk, akkor nincs plusz súrlódás. De mittudomén mi van még benne tömítés mondjuk, ami súrlódik.

#857
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
vagy ugy is ertelmezheto hogy az agyvalto 1:1 fokozata nem olyan jo hatasfoku mint a fixi attet

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#858
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Ezek a veszteségek mibõl adódnak pontosan? A fix "áttételnél" miért nincs akkora hatásfok, mint egy fixi agynál?

Azért itt a lánc nem közvetlenül adja át a hajtóerõt az agyra, hanem fogaskerekeken keresztül.

Sziasztok!
Egy Nexus 3-as 7-esre cserélõdött, meglepve tapasztaltam, hogy vadi új, de hármasban darál. Sokat még nem mentem vele, 1,2-re még nem volt szükség. A Nex3-as nem csinált ilyet. Mi lehet a bibi, esetleg valamilyen beállítás? Köszi elõre is.

Ingerküszöb kérdése... Mikor elõször tekertem Nexus 8-at egy veterán Sachs dreigang után, úgy éreztm, hogy darál. De ez üzemszerû volt, minimális, de nem annyira sima, mint egy három sebességes.

You can never have "enough" bikes.


#859
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás

Sziasztok!
Egy Nexus 3-as 7-esre cserélõdött, meglepve tapasztaltam, hogy vadi új, de hármasban darál. Sokat még nem mentem vele, 1,2-re még nem volt szükség. A Nex3-as nem csinált ilyet. Mi lehet a bibi, esetleg valamilyen beállítás? Köszi elõre is.



hat ha vadi uj akor csak beallitasi hiba lehet.

nagylaci a tekerdesed meg nem is ertem.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#860
LOUDnesz

LOUDnesz

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Sziasztok!
Egy Nexus 3-as 7-esre cserélõdött, meglepve tapasztaltam, hogy vadi új, de hármasban darál. Sokat még nem mentem vele, 1,2-re még nem volt szükség. A Nex3-as nem csinált ilyet. Mi lehet a bibi, esetleg valamilyen beállítás? Köszi elõre is.