Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
Started by
nyilas
, 2002. June 13. 11:30
#2081
Posted 2006. September 28. - 03:42

~200-tol van
hivatalos forg lenkei
hasznaltan lehet olcsobban
hivatalos forg lenkei
hasznaltan lehet olcsobban
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2082
Posted 2006. September 28. - 02:46

hol érdemes rohloff-ot venni pesten? ki forgalmaz ilyesmit? valaki azt írta h. 160 ropi körül kapható. érdekelne hol...
üdv.
z
üdv.
z
#2083
Posted 2006. September 28. - 02:09

#2084
Posted 2006. September 27. - 18:21

halihó! senki nem jár erre? továbbra is fennáll elõzõ kérdésem a dobfékrõl, sõt újabb is lenne! miért van az, hogy váltásnál sokat "gondolkodik" a váltó? tekerek egyet a váltókaron, majd kb. 5-6 tekerés után vált? (mind az S7, mind a Sturmey)
és ha esetleg tudja valaki, mekkorának kell lenie az S7 dobfék fékbetétjének vastagsága, megköszönöm az infot (SRAM leírásban nincs benne)
és ha esetleg tudja valaki, mekkorának kell lenie az S7 dobfék fékbetétjének vastagsága, megköszönöm az infot (SRAM leírásban nincs benne)
#2085
Posted 2006. September 22. - 14:50

régebbi téma! Kettler Alurad! végre eljutottam odáig, hogy kimostam a dobféket isopropillal, de így sem fog meg. lehet a gond az, hogy egy tektro fékkar van rajta, ami esetleg túl rugalmas? (montinál tapasztaltam ilyet Alivio fékkarnál.) alkatrészt még mindig nem érdeklõdtem egyébként a Bikernél, de a legfontosabbakat, a csavarokat megkaptam Svájcból, potom 800 Ft/db körüli áron...
közben rendbe raktam az 1980-as Sturmey and Archer 3-as aggyal szerelt Crestát is, egy élmény vele menni!
közben rendbe raktam az 1980-as Sturmey and Archer 3-as aggyal szerelt Crestát is, egy élmény vele menni!
#2086
Posted 2006. September 05. - 02:28

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2087
Posted 2006. August 28. - 23:27

Van olcsóbban is, 160 körül.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#2088
Posted 2006. August 28. - 22:52

rohloff kb 200eft
ha tarcsas akkor + ~25
ha tarcsas akkor + ~25
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2089
Posted 2006. August 28. - 22:45

Háj mindenkinek!
Nem tudja véletlenül valaki hogy mennyiér vesztegetik a 14es Rohloff Speedhubot?
U.I.: Kerestem, de nem találtam
Nem tudja véletlenül valaki hogy mennyiér vesztegetik a 14es Rohloff Speedhubot?
U.I.: Kerestem, de nem találtam

!smily!
#2090
Posted 2006. August 27. - 23:11

Tocsa, itt vannak az én tapasztalataim is:
Nem új, tehát ehhez viszonytsunk. Igaz, ötezerforintos bicajból operáltam ki, nem is vártam sokat tõle. Ennek ellenére- vagy éppen ezért- kellemesen csalódtam benne.
Városba tökéletesen elegendõ, jól megválasztva az áttételeket, hegyre is jól mászik. Zárt a rendszer, nem kell karbantartani. Láncváltóshoz viszonyítva, mintha csak az átdobót használnám a váltáshoz.
Viszont a szombati túrán produkált pár érdekes dolgot. Terhelés alatt pl. fémes reccsenéssel ugrott egyet egyesben, majd jó volt, máskor a váltókar mozdítása nélkül is váltott nehezebb áttételbe- ehhez be kell tolni a pálcát. További probléma, az agy szorulása- mintha fixivé akart volna válni, mindehhez fincsi hangokat is adott. Végül a váltókar 2-3 állásában is a 3. fokozat mûködött, 1-es a helyén, a 2. fokozat meg félúton az 1-2 állás között. Komolyan aggódtam, nehogy tönkremenjen, nem lett volna kellemes Vámosmikoláról hazatolni a bicajt. Eddig semmi gond nem volt a majd' 2 hónap alatt. Ennyi ideje nyúzom, nem kíméltem.
Hármas váltó, elvileg elpusztíthatatlan. A gyakorlat mintha megcáfolná. De ez egy régi típus, újjal nem tudom, mi a helyzet.
Nem új, tehát ehhez viszonytsunk. Igaz, ötezerforintos bicajból operáltam ki, nem is vártam sokat tõle. Ennek ellenére- vagy éppen ezért- kellemesen csalódtam benne.
Városba tökéletesen elegendõ, jól megválasztva az áttételeket, hegyre is jól mászik. Zárt a rendszer, nem kell karbantartani. Láncváltóshoz viszonyítva, mintha csak az átdobót használnám a váltáshoz.
Viszont a szombati túrán produkált pár érdekes dolgot. Terhelés alatt pl. fémes reccsenéssel ugrott egyet egyesben, majd jó volt, máskor a váltókar mozdítása nélkül is váltott nehezebb áttételbe- ehhez be kell tolni a pálcát. További probléma, az agy szorulása- mintha fixivé akart volna válni, mindehhez fincsi hangokat is adott. Végül a váltókar 2-3 állásában is a 3. fokozat mûködött, 1-es a helyén, a 2. fokozat meg félúton az 1-2 állás között. Komolyan aggódtam, nehogy tönkremenjen, nem lett volna kellemes Vámosmikoláról hazatolni a bicajt. Eddig semmi gond nem volt a majd' 2 hónap alatt. Ennyi ideje nyúzom, nem kíméltem.
Hármas váltó, elvileg elpusztíthatatlan. A gyakorlat mintha megcáfolná. De ez egy régi típus, újjal nem tudom, mi a helyzet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#2091
Posted 2006. August 27. - 23:04

az agyváltó biztos nagyobb ellenállású, de majd megcombosodsz. meg szerintem nem olyan vészes. de elõnyösebb sok szempontból mint a láncváltó. szerintem
Ezt most tapasztalatból írod, vagy csak úgy?
Szerintem egyáltalán nem rosszabb az agyváltó, sõt! Jobb a hatásfoka (átlagosan 95% körüli, a nálunk használt áttételtartományban), mint a láncváltós meghajtásnak.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#2092
Posted 2006. August 27. - 22:05

Shimano inter-8ról van vkinek tapasztalata, lehetõleg terepen? Görgõs agyfék mit nyújt?
a második p néma!
#2093
Posted 2006. August 23. - 14:43

#2094
Posted 2006. August 23. - 14:09

Szevasztok!
Meg tudná valaki mondani hol lehet jó áron nexus 3 sebességes agyat kapni? És mennyiért? Mert keresztbe-kasul kerestem a neten, de nem találtam sehol árlistát (ill. tavalyit, de az is csak részleges).
köszönettel
Meg tudná valaki mondani hol lehet jó áron nexus 3 sebességes agyat kapni? És mennyiért? Mert keresztbe-kasul kerestem a neten, de nem találtam sehol árlistát (ill. tavalyit, de az is csak részleges).
köszönettel
#2095
Posted 2006. August 10. - 19:01

az agyváltó biztos nagyobb ellenállású, de majd megcombosodsz. meg szerintem nem olyan vészes. de elõnyösebb sok szempontból mint a láncváltó. szerintem
#2096
Posted 2006. August 10. - 15:21

Szervusztok!
Kicsit más téma. Nem tudtok véletlenül pontos összehasonlító adatokat az új "sportos" 8-as agyváltó belsõ ellenállásáról egy láncváltóshoz képest?
Kicsit más téma. Nem tudtok véletlenül pontos összehasonlító adatokat az új "sportos" 8-as agyváltó belsõ ellenállásáról egy láncváltóshoz képest?
#2097
Posted 2006. August 04. - 20:18

Íme, az új szerzeményem:
http://www.nashbar.c...sku=13795=
5rugó bringástól, Devecser citybõl. Eddig mentem vele 15 kilcsit, még mûködik.
A városi rombolóban fog szolgálatot teljesíteni.
39-19-et kap. Az áttételei 0,75-1-1,333
Holnap felmegyek vele Dobogókõre.
Hát sajna nem jött meg a Gebhardt chainring, és nem is fog valszeg, úgyhogy begurultam, és másztam a jelenlegi áttételekkel HHH-t már többször.
Most 46-os tányérral a legnagyobb áttételem 4.452 (9.282m), a legkisebb 1.467 (3.085m).
42-es tányerral ez barátibb lenne: 4.065 (8.475m) (kb mint egy 44/11-es
áttétel montin) ill. 1.339 (2.793m) (kb mint egy 32/24-es áttétel montin).
Szóval a legkeményebb szakaszokon 3.085m-es áttétellel mentem. Föl tudok menni, sõt elég jót mentem. Viszont kicsit felmelegszik az agy. Ezen kívül egyszer találtam veszteségre vontakozó adatokat (azaz milyen a surlódási hatásfoka az agyváltónak), és ez S7-esnél elvileg középsõ fokozatban a legrosszabb, 85% körüli, a szélsõ fokozatokban jobb (mittomén 90% fölött). Ehhez képest én pont fordítva érzem, 3-4-es a legjobb, 1-esben nagyon surlódik, 2-esben is eléggé. Idegesítõ továbbá az, hogy ha megállítom a hajtókart (pl pihentetem a lábam, vagy piros lámpa), akkor jön egy üresjárat, és negyed hajtókar fordulat után reteszel csak. Ezt valamennyire meg lehet szokni, de a láncnak tuti nem tesz jót, félek, hogy szakadás lehet egyszer a vége.
Most monoblokkot kell majd cserélnem a monszun után. Kicsit betett.
Amúgy az a 9.2m-es áttétel nagyon ász. Csak Szépvölgyin lefelé van értelme váltani rá, illetve két alkalommal már elõztem le robogót. Egyszer ketten ültek rajta, egyszer meg valszeg nem volt motorikusan a toppon. Mindkét alkalommal 50 körül mentek a vackok, éreztem, hogy meglesz. Megrakja nyélen az ember durván, nagytányér kónuszon is bepörget, és az egész arra jó, hogy után visszanézve megfiygelje az ember a mopedes arckifejezését.

--
tocsa
tocsa
#2098
Posted 2006. August 03. - 18:33

a biker forgalmazza, 34 ezerért. meg is kérdeztem mailben h mennyi hozzá a trigger kar, ha lehet kapni, és h eze egy speckó kar-e, ha nem, akkor királyság, és 80% h lesznek teszteredmények, ha speckó kar, akkor csökkennek a százalélok, de max 60-ra megy le. ha meg aranyban mérik az árát, akkor szerintem rajtam kívül még elég sok embernek nem lessz ilyen egyhamar.
off
(fõleg h jó lenne egy dhx tag is. de hát vagy ez, vagy tag. max manitou metel rp lessz ha még lessz keret rá az agy után. de drága ez a világ... vagy csak mi tesszük azzá?)
on
off
(fõleg h jó lenne egy dhx tag is. de hát vagy ez, vagy tag. max manitou metel rp lessz ha még lessz keret rá az agy után. de drága ez a világ... vagy csak mi tesszük azzá?)
on
#2099
Posted 2006. August 03. - 18:14

kúl.
már csak azt kéne tudni h van é kétoldalas váltókar, mert ez az egyoldalas nem rossz, csak olyan batár és a csavaros markolat nem fér el tõle, v nagyon messze van a fékkar.
de probléma szerintem megoldva, mert a 9-es kazettás rendzerhez van trigger is, ami nekem nagyon jó, és az szerintem kétoldalas cumó lehet. akkor 9-es kazetta megvesz, felmegy rá és van soksoksok sebóm. wow. úgyis bírja a mostani váltóm a 9 sebót. (sram sx5) és nagyon szeretem azt a váltót.
már csak azt kéne tudni h van é kétoldalas váltókar, mert ez az egyoldalas nem rossz, csak olyan batár és a csavaros markolat nem fér el tõle, v nagyon messze van a fékkar.
de probléma szerintem megoldva, mert a 9-es kazettás rendzerhez van trigger is, ami nekem nagyon jó, és az szerintem kétoldalas cumó lehet. akkor 9-es kazetta megvesz, felmegy rá és van soksoksok sebóm. wow. úgyis bírja a mostani váltóm a 9 sebót. (sram sx5) és nagyon szeretem azt a váltót.
#2100
Posted 2006. August 03. - 18:06

szabvanyos kazettas megy ra.
tan biker a forg
ara pedig ~30eft
tan biker a forg
ara pedig ~30eft
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...