Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#2081
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
~200-tol van
hivatalos forg lenkei

hasznaltan lehet olcsobban

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2082
medeski

medeski

    újonc

  • fórumtag
  • 3 posts
hol érdemes rohloff-ot venni pesten? ki forgalmaz ilyesmit? valaki azt írta h. 160 ropi körül kapható. érdekelne hol...

üdv.
z

#2083
dexter13

dexter13

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Shimano 3 as agyvalto szinte azonnal valt, persze valtaskor egy pillanatig nem hajtom.

#2084
feri78

feri78

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts
halihó! senki nem jár erre? továbbra is fennáll elõzõ kérdésem a dobfékrõl, sõt újabb is lenne! miért van az, hogy váltásnál sokat "gondolkodik" a váltó? tekerek egyet a váltókaron, majd kb. 5-6 tekerés után vált? (mind az S7, mind a Sturmey)
és ha esetleg tudja valaki, mekkorának kell lenie az S7 dobfék fékbetétjének vastagsága, megköszönöm az infot (SRAM leírásban nincs benne)

#2085
feri78

feri78

    vendég

  • fórumtag
  • 12 posts
régebbi téma! Kettler Alurad! végre eljutottam odáig, hogy kimostam a dobféket isopropillal, de így sem fog meg. lehet a gond az, hogy egy tektro fékkar van rajta, ami esetleg túl rugalmas? (montinál tapasztaltam ilyet Alivio fékkarnál.) alkatrészt még mindig nem érdeklõdtem egyébként a Bikernél, de a legfontosabbakat, a csavarokat megkaptam Svájcból, potom 800 Ft/db körüli áron...
közben rendbe raktam az 1980-as Sturmey and Archer 3-as aggyal szerelt Crestát is, egy élmény vele menni!

#2086
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
Suntour V-BOXX 2007
http://www.srsuntour...id=75&type=news

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#2087
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Van olcsóbban is, 160 körül.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2088
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
rohloff kb 200eft
ha tarcsas akkor + ~25

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#2089
Mr. Smily Head

Mr. Smily Head

    vendég

  • fórumtag
  • 52 posts
Háj mindenkinek!

Nem tudja véletlenül valaki hogy mennyiér vesztegetik a 14es Rohloff Speedhubot?

U.I.: Kerestem, de nem találtam :(
!smily!

#2090
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Tocsa, itt vannak az én tapasztalataim is:
Nem új, tehát ehhez viszonytsunk. Igaz, ötezerforintos bicajból operáltam ki, nem is vártam sokat tõle. Ennek ellenére- vagy éppen ezért- kellemesen csalódtam benne.
Városba tökéletesen elegendõ, jól megválasztva az áttételeket, hegyre is jól mászik. Zárt a rendszer, nem kell karbantartani. Láncváltóshoz viszonyítva, mintha csak az átdobót használnám a váltáshoz.
Viszont a szombati túrán produkált pár érdekes dolgot. Terhelés alatt pl. fémes reccsenéssel ugrott egyet egyesben, majd jó volt, máskor a váltókar mozdítása nélkül is váltott nehezebb áttételbe- ehhez be kell tolni a pálcát. További probléma, az agy szorulása- mintha fixivé akart volna válni, mindehhez fincsi hangokat is adott. Végül a váltókar 2-3 állásában is a 3. fokozat mûködött, 1-es a helyén, a 2. fokozat meg félúton az 1-2 állás között. Komolyan aggódtam, nehogy tönkremenjen, nem lett volna kellemes Vámosmikoláról hazatolni a bicajt. Eddig semmi gond nem volt a majd' 2 hónap alatt. Ennyi ideje nyúzom, nem kíméltem.

Hármas váltó, elvileg elpusztíthatatlan. A gyakorlat mintha megcáfolná. De ez egy régi típus, újjal nem tudom, mi a helyzet.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2091
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

az agyváltó biztos nagyobb ellenállású, de majd megcombosodsz. meg szerintem nem olyan vészes. de elõnyösebb sok szempontból mint a láncváltó. szerintem


Ezt most tapasztalatból írod, vagy csak úgy?
Szerintem egyáltalán nem rosszabb az agyváltó, sõt! Jobb a hatásfoka (átlagosan 95% körüli, a nálunk használt áttételtartományban), mint a láncváltós meghajtásnak.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#2092
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 posts
Shimano inter-8ról van vkinek tapasztalata, lehetõleg terepen? Görgõs agyfék mit nyújt?
a második p néma!

#2093
LóFarkas

LóFarkas

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,721 posts

nagytányér kónuszon

:chin:

#2094
sanyi11

sanyi11

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts
Szevasztok!
Meg tudná valaki mondani hol lehet jó áron nexus 3 sebességes agyat kapni? És mennyiért? Mert keresztbe-kasul kerestem a neten, de nem találtam sehol árlistát (ill. tavalyit, de az is csak részleges).
köszönettel

#2095
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
az agyváltó biztos nagyobb ellenállású, de majd megcombosodsz. meg szerintem nem olyan vészes. de elõnyösebb sok szempontból mint a láncváltó. szerintem

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#2096
szakértõ

szakértõ

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Szervusztok!
Kicsit más téma. Nem tudtok véletlenül pontos összehasonlító adatokat az új "sportos" 8-as agyváltó belsõ ellenállásáról egy láncváltóshoz képest?

#2097
tocsa

tocsa

    vendég

  • fórumtag
  • 206 posts

Íme, az új szerzeményem:
http://www.nashbar.c...sku=13795=

5rugó bringástól, Devecser citybõl. Eddig mentem vele 15 kilcsit, még mûködik.:)
A városi rombolóban fog szolgálatot teljesíteni.
39-19-et kap. Az áttételei 0,75-1-1,333

Holnap felmegyek vele Dobogókõre.


Hát sajna nem jött meg a Gebhardt chainring, és nem is fog valszeg, úgyhogy begurultam, és másztam a jelenlegi áttételekkel HHH-t már többször.

Most 46-os tányérral a legnagyobb áttételem 4.452 (9.282m), a legkisebb 1.467 (3.085m).
42-es tányerral ez barátibb lenne: 4.065 (8.475m) (kb mint egy 44/11-es
áttétel montin) ill. 1.339 (2.793m) (kb mint egy 32/24-es áttétel montin).

Szóval a legkeményebb szakaszokon 3.085m-es áttétellel mentem. Föl tudok menni, sõt elég jót mentem. Viszont kicsit felmelegszik az agy. Ezen kívül egyszer találtam veszteségre vontakozó adatokat (azaz milyen a surlódási hatásfoka az agyváltónak), és ez S7-esnél elvileg középsõ fokozatban a legrosszabb, 85% körüli, a szélsõ fokozatokban jobb (mittomén 90% fölött). Ehhez képest én pont fordítva érzem, 3-4-es a legjobb, 1-esben nagyon surlódik, 2-esben is eléggé. Idegesítõ továbbá az, hogy ha megállítom a hajtókart (pl pihentetem a lábam, vagy piros lámpa), akkor jön egy üresjárat, és negyed hajtókar fordulat után reteszel csak. Ezt valamennyire meg lehet szokni, de a láncnak tuti nem tesz jót, félek, hogy szakadás lehet egyszer a vége.

Most monoblokkot kell majd cserélnem a monszun után. Kicsit betett.

Amúgy az a 9.2m-es áttétel nagyon ász. Csak Szépvölgyin lefelé van értelme váltani rá, illetve két alkalommal már elõztem le robogót. Egyszer ketten ültek rajta, egyszer meg valszeg nem volt motorikusan a toppon. Mindkét alkalommal 50 körül mentek a vackok, éreztem, hogy meglesz. Megrakja nyélen az ember durván, nagytányér kónuszon is bepörget, és az egész arra jó, hogy után visszanézve megfiygelje az ember a mopedes arckifejezését. :D
--
tocsa

#2098
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
a biker forgalmazza, 34 ezerért. meg is kérdeztem mailben h mennyi hozzá a trigger kar, ha lehet kapni, és h eze egy speckó kar-e, ha nem, akkor királyság, és 80% h lesznek teszteredmények, ha speckó kar, akkor csökkennek a százalélok, de max 60-ra megy le. ha meg aranyban mérik az árát, akkor szerintem rajtam kívül még elég sok embernek nem lessz ilyen egyhamar.
off
(fõleg h jó lenne egy dhx tag is. de hát vagy ez, vagy tag. max manitou metel rp lessz ha még lessz keret rá az agy után. de drága ez a világ... vagy csak mi tesszük azzá?)
on

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#2099
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
kúl.
már csak azt kéne tudni h van é kétoldalas váltókar, mert ez az egyoldalas nem rossz, csak olyan batár és a csavaros markolat nem fér el tõle, v nagyon messze van a fékkar.
de probléma szerintem megoldva, mert a 9-es kazettás rendzerhez van trigger is, ami nekem nagyon jó, és az szerintem kétoldalas cumó lehet. akkor 9-es kazetta megvesz, felmegy rá és van soksoksok sebóm. wow. úgyis bírja a mostani váltóm a 9 sebót. (sram sx5) és nagyon szeretem azt a váltót.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#2100
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24,199 posts
szabvanyos kazettas megy ra.

tan biker a forg

ara pedig ~30eft

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...