Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2061
Írta 2006. december 14. - 11:56

Nekem még egy Nexus széria elötti Inter-7-em van. Annak a legdurvább tünete az volt, hogy kicsit ropogott 3. és 5. fokozatba váltáskor. Egyik télen unalmamban széthúztam és megfürdettem jó alaposan brigéciolban, utána nagyon alaposan kiszárítottam és megitattam olajjal. Lehet hogy ettõl, lehet hogy nem de azóta olyan, mint az álom. Nem tudom mennyire mersz belepiszkálni, de ha nagy a baj, mondjuk törés vagy ilyesmi azt azért meg lehet állapítani. Más kérdés, hogy alkatrész -gondolom- legközelebb Japánban található hozzá.
#2062
Írta 2006. december 10. - 17:40

Nexus 7 agyáltóm van.
A 2. fokozat nem mûködik,ha 3.-ból visszaváltok2.-ba még nehezebb lessz a hajtás 1.-bõl 2.-ba ugyanaz.
Korábban még bevette úgy hogy3.-ból visszaraktam 1.-be úgy2.-ba.:confused:
#2063
Írta 2006. december 09. - 21:48

meg sok napok vannak hatra szal nehez megmondani mi lenne a vege.
de kb 20 vagy hogy szokik lenni.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2064
Írta 2006. december 09. - 21:30

Sziasztok. Az eBay-en idõnként feltûnik egy-egy Sachs-Elan Jelenleg hármat is kínálnak. Viszonylag olcsóért hozzá lehet jutni. Nem tudom mennyire lehet jólsikerült konstrukció. Minden esetre gyanús, hogy elég gyorsan abbahagyták a gyártását és a visszafogott népszerüség. Persze lehet, hogy csak az volt a baj, hogy nem volt rá komoly kereslet és úgy is volt elég baja a cégnek, inkább maradtak az egyszerübb modellek gyártásánál. Azt hiszem, hogy csak kontrafékes kivitelben készült.
Rizikós. Ugyanis sok olyan MTB-s van, aki a tanács ellenére terepen szeretne agyváltóval menni, de nem akar Rohloff Speedhub-ot venni, mert annyit már nem adna ki rá. Aztán kicsit túlterheli a hub-ot (legyen akár Elan-12 vagy S7, vagy Shimano). Eladja neked, aztán miután felszereltetted és recseg, vagy kotyog, majd tönkremegy, akkor nem nagyon tudsz mit csinálni. Nyilván nem vallja be a simlisséget. Persze az is lehet, hogy egy német papa selejtezi le, és csak boltba járt vele. Kérdés, hogy rendszeresen karbantartották-e?
Mit jelent a viszonylag olcsón?
Az biztos, hogyha megveszed, akkor alkatrészt már nem nagyon találsz majd hozzá. Bár kérdés, hogy egyáltalán igény-e. Mert ha az S7-esemben tönkremenne valami, akkor lehet, h olcsóbb újat venni. Az viszont kellemes, hogy van a váltókarra meg a clickboxra is utánpótlás, azok jobban fogyócikkek lehetnek, mint az agy belseje. A 338% tartomány alig nagyobb, mint az S7 304% tartománya.
tocsa
#2065
Írta 2006. december 09. - 21:05

#2066
Írta 2006. december 08. - 02:32

#2067
Írta 2006. december 08. - 02:16

#2068
Írta 2006. december 07. - 16:44

Hát igen, a listában nem is található meg, de emailban kérdeztem meg tõlük, és ennyi :chin: , ergó érdemes mindent kérni tõlük, ha nincs is kinnt a listán, nagyon készségessek. Amúgy nemtom, mennyivel lehet egy pl. s7 bonyolultabb mint annó a shima cc3(asszem) háromsebességes, mert azt egy párszor szervízeltem. Szó szerint fejbevert a felismerés annakidején, hogy milyen jó dolog is az agyváltó, mert a sufniban a fejemre esett egy karácsonyfa-talp keresés közben. A shima inter8, és a 9es sram már bonyolúltabb a robbantott ábra szerint. Sash(vagy hogy is kell írni :confused: ) 12ese mint láttam itt visszább volt már téma, az ki volt -e részletesen vesézve? Belseje, váltása, mechanikája mennyire komoly? Beszerezhetõ-e, egyáltalán mikori termék ez?
SACHS-nak írták, megvette a SRAM. Az SRAM S7 technikailag = SACHS Spectro 7. A SRAM Elan 12-t már régen nem gyártják. Legutoljára a SRAM 99-es agyváltó katalógusában van benne. 339% az áttételtartomány, nehezebb, mint az S7. Persze a több sebesség jobb lehet abban, hogy egyenletesebben oszlanak el a fokozatok.
Nekem lennének kérdéseim, elsõsorban S7 tulajokhoz:
- Hogyan lehetséges az, hogy nektek nem ér bele a clickboxba a lábatok? Én bõven lerúgnám (4-5cm!), ezért kénytelen voltam a támvilla szögében forgatni, és a váltóbowdent a támvillán majd a felsõcsövön vezetni (láncvilla + alsócsõ helyett). Nem hinném, hogy én lennék az egyetlen 47-es lábú ember. És bunny hoppnál néha még a felfele álló clicboxba is beleér a sarkam picit.
- Szerintetek az, hogy felfele fordítom a klickbox síkját, elronthat-e valamit? Ugyanis a non-turning washer (nem elforduló alátétek) és a bebordázott tengely miatt elvileg úgy van tervezve, hogy a clickbox vízszintesen áll. Nekem az 1-es és 2-es fokozatba nehezen kezd el reteszelni, 2-3 pedálfordulat is kell, és ha leállok a pedálozással, akkor újra kell 2-3 fordulat. Ez mondanom sem kell nagyon zavaró, mert 1-es és 2-est HHH-ra fölfele használok, és Fenyõgyöngye után 2-3 üres fordulattól egyrészt könnyen elesek, másrészt teljesn elveszik a lendület, megállok.
- Az 1-es és 2-es fokozatban nagyon rossz hatékonyságot érzek. Nem fut selymesen a cucc, nagy az ellenállása.
- Ha leszállok és tolom a bringát, akkor néha ellenállása támad az agyváltónak belül, vagyis elkezd a pedál elõre forogni, ahelyett, hoyg a szabadonfutó szabadonfutna. Ti tapasztaltok ilyet?
- Újabb fajta (2002 körüli) S7-hez az igen nagy bumfordi gripshift váltó tartozik. Lehet-e csatlakoztatni rá pöckölõset? Régebbi 7-eshez olyan van.
tocsa
#2069
Írta 2006. december 06. - 16:54

#2070
Írta 2006. december 06. - 11:22

Ez tényleg jó ár. Nekem ugyan csak egy találatot adott ki az eBike agyváltóra, egy 2 990 Ft-os váltókart (SL-8S20).
Az én gépembe 42/18-as alapáttétel van (nincs elsõ váltó) Mivel 27-es kerékbe van fûzve az Inter-7, 39"-tõl 97"-ig terjed az áttétel. Mivel az Inter-8-nak 307% az áttétel-tartománya, egy fix lánckerék párhoz be lehet lõni az optimális áttételt. Mondjuk, hogy ha a 34 fogú középsõ tányérhoz párosítasz egy 17-es hátsót, akkor kapsz egy 31"-töl 95"-ig terjedõ skálát, szép, egyenletes kiosztással. Az e fölötti és ez alatti kombinációkra ritkán van szükség, hétköznapi használat esetén. Több bicajos könyvben is van olyan táblázat, ami segít összehasonlítani a hagyományos láncváltós áttételekkel. Jó matekozást!
#2071
Írta 2006. december 05. - 15:50

Namost én most kaptam eBike árajánlatot:SG-8R20-VS 35900 helyett 28900 Forint az ST-8S20 váltókar 9290 helyett 7490 Forint szerintem ez nagyon jó ár! Amúgy most számolgatom, hogy milyen hátsó lánckereket vegyek hozzá, és a 2,3 mm es (hozzá való)-bõl lehet kapni náluk 15, 16, 17, 18 ast(máshol biztos van még másik is, a gyártó a 16-23ig írja. Én városi használatra szeretném, persze mivel mindig elkések a melóhelyrõl, jó gyors végût


Elõre is Thx.
#2072
Írta 2006. december 05. - 11:36

Úgy tudom, az Inter-8 40 000 körüli ára a csupasz hátsóagyra vonatkozik. Váltókarral, bowdennel, gondolom lazán belelóg az ötvenbe. Az Imotion-9 egy svájci csomagküldõs oldalon 522 Frankért (cca 86 000 Ft) található.
Nem tudom melyik városban használod a bicajt, de szerintem csonka Magyarországon, nincs olyan város ahol egy nyolfokozatu ne volna elég. Különben ha az emberek ésszerû alapon vásárolnának kerékpárt, tízbõl kilenc agyváltóst venne. Szerintem.
#2073
Írta 2006. december 03. - 21:46

#2074
Írta 2006. november 21. - 20:33

#2075
Írta 2006. november 17. - 22:55

elvileg fontos lenne a masik bovdenelvezetes de en nem lattam ertelmet es igy mukszik.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2076
Írta 2006. november 17. - 22:24

http://si6.mtb-news....hrung_test1.jpg
http://si6.mtb-news....hrung_test5.jpg
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2077
Írta 2006. november 06. - 16:28

Sram 7-es tulajoktól, szakiktól kérdem:
Mekkora pálca kell a váltóhoz?
Race, no Rest!
#2078
Írta 2006. október 14. - 19:14

hasznal valaki nexus inter 7 et B+ city gear hajtomuvel?
mekkora monoblokk kell???
koszi
mikrilla
az is erdekelne, ki milyen hajtomuvet hasznal...
#2079
Írta 2006. október 14. - 18:25

#2080
Írta 2006. október 14. - 15:03

OFF
Valóban lehet, hogy a fékkar miatt nem tudsz elegendõ fékerõt kifejteni, ha nem eredeti, próbálkozz egy másikkal, ahol nagyobb az erõkar a bowden elülsõ végén.
ON
Ha a váltás nem teljesül azonnal, akkor valami szorul: vagy a bowden, vagy a click-box, vagy az agyba bemenõ vezérlõ-tüske. A családban egy S5-ös váltó van, és ott a grip-shift elforgatásakor rögtön vált az agy, legfeljebb leváltásnál kell egy kicsit csökkenteni a pedálnyomáson, hogy biztos visszaugorjon. Kenj végig mindent!