Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1841
Posted 2008. July 26. - 11:59

#1842
Posted 2008. July 26. - 11:45


It a fészkesfõvárosban is azzal karcolgatok, ha nincs jobb dolgom, otthon meg nem igen piszkálják, de azért zárom, mint a páncélt. A Rohloff nálam a tartósság, megbízhatóság miatt lett kiválasztva. (Dédelgetek még egy-két merész tervet kerékpár túrák terén.)
#1843
Posted 2008. July 26. - 11:23

én kona explosif vázhoz tervezem, ahol ugye már nem kell a feszítõ, és tárcsafékes is. tehát a lehetõ legkönnyebb konfigurációt választom. mondjuk az acélváz megint a súly ellen szól. de ha nagyon zavarna, akkor csinálnék egy igazi sznob gépet karbon vázzal és fox telóval. (az ára meg egy kisebb lakással vetekedne)
#1844
Posted 2008. July 26. - 11:14


Nekem eddig az egyetlen agyváltós tapasztalatom a SRAM DualDrive. Az tetszik. Ez meg remélem tetszeni fog.

Mivel az ismeretségi körömben többen is használnak Rohloffot, ebbõl ketten rendszeresen terepen is, így nem aggódok.
#1845
Posted 2008. July 26. - 10:55

Természetesen a lehetõ legtávolabb álljon tõlem, hogy meg akarjam mondani neked, mit csinálj, de szerintem Magyarországra nem való a Rohloff. Nyugaton ugye az ember két heti nettó fizetésébõl meg tudja venni, azaz fajlagosan csak picit drágább neki, mint a magyarnak mondjuk egy Shimano Nexus. De ez csak az egyik fele, én például különösebb erõfeszítés nélkül tudnék magamnak venni egy Rohloffot, de minek. Otthagyni ugyanis nem lehet sehol a Rohloffos kerót, mert akármilyen hiperszuper colstokzárat meg U-lakatot vesz az ember, a hidegvágó mindig erõsebb, és a kerót azonnal meglovasítják, hiszen a Rohloff márka bringáskörökben állati híres, így a tolvaj is tudja, hogy 200 ezret ér csak a hátsó kerék. A legtutibb lopásvédelmet a hányadék kinézet és egy (két-sok) jobbfajta lakat kombója adja, de az elõbbi egy Rohloffal ab ovo nem valósítható meg. Meg aztán a Rohloff áttételtartománya városba fölöslegesen nagy, CC-re pedig csak az agyváltó árának feléért tökéletesen alkalmas, komplett láncváltós bringák tömkelegébõl lehet válogatni, amit ha gusztustalannak maszkíroz az ember, akkor vszleg még ellopni se fognak.
Nem mindenkinél az ellopástól való félelem áll a középpontban. Egy jobb bringát nem hagyunk ott sehol, cc gép mellett sokunknak van városi bringája, szóval nem fogják ellopni...
Annak aki sokat teker 2 év után visszahozza az árát a Rohloff egy láncváltóshoz képest, egyedül a plusz súly és az agyváltós érzés okozhat problémát.
A sebesség mindent megold.
#1846
Posted 2008. July 26. - 01:55

#1847
Posted 2008. July 26. - 01:45

köszi a válaszokat
még kicsit gyûjtögetek a rohloffra, mert nem igazán szeretnék lánckereket cserélgetni meg hasonlók. csak ne lenne olyan drága.
Természetesen a lehetõ legtávolabb álljon tõlem, hogy meg akarjam mondani neked, mit csinálj, de szerintem Magyarországra nem való a Rohloff. Nyugaton ugye az ember két heti nettó fizetésébõl meg tudja venni, azaz fajlagosan csak picit drágább neki, mint a magyarnak mondjuk egy Shimano Nexus. De ez csak az egyik fele, én például különösebb erõfeszítés nélkül tudnék magamnak venni egy Rohloffot, de minek. Otthagyni ugyanis nem lehet sehol a Rohloffos kerót, mert akármilyen hiperszuper colstokzárat meg U-lakatot vesz az ember, a hidegvágó mindig erõsebb, és a kerót azonnal meglovasítják, hiszen a Rohloff márka bringáskörökben állati híres, így a tolvaj is tudja, hogy 200 ezret ér csak a hátsó kerék. A legtutibb lopásvédelmet a hányadék kinézet és egy (két-sok) jobbfajta lakat kombója adja, de az elõbbi egy Rohloffal ab ovo nem valósítható meg. Meg aztán a Rohloff áttételtartománya városba fölöslegesen nagy, CC-re pedig csak az agyváltó árának feléért tökéletesen alkalmas, komplett láncváltós bringák tömkelegébõl lehet válogatni, amit ha gusztustalannak maszkíroz az ember, akkor vszleg még ellopni se fognak.
#1848
Posted 2008. July 26. - 01:19

még kicsit gyûjtögetek a rohloffra, mert nem igazán szeretnék lánckereket cserélgetni meg hasonlók. csak ne lenne olyan drága.
#1849
Posted 2008. July 25. - 14:17

#1850
Posted 2008. July 25. - 13:47




#1851
Posted 2008. July 25. - 13:35

De a világ nagy, - néha nem eléggé - a lehetõségek nyitottak. Csak ötlet volt!

#1852
Posted 2008. July 25. - 00:33


#1853
Posted 2008. July 25. - 00:27

A garanciával kapcsolatban meg annyit, hogy jártam már úgy Németbõl vett cumóval, hogy az eladó óriási arccal mondta, hogy persze, ha meghibásodik 1 éven belül, csak küldjem vissza, majd küld másikat. Mit tesz Isten, meghibásodott. Aztán mindjárt nem volt ilyen szívélyes, majdnem azt is letagadta, hogy németül tud, pedig német. Akkora negatívot basztam rá az ebay-en, hogy lelógott a képernyõrõl, de nem hatotta meg. Felhívtam még a Deutsche Industriekammert, akik jogi segítséget nyújtanak ilyen esetekben, csakhogy ahhoz, hogy egyáltalán megmozduljanak, 30 ezer froncsit kell fizetni, aztán, ha nyernek, még egy csomó százalékot sikerdíjnak, tehát ilyen kisebb tételek esetén felejtõs. És még oda se mehetek hozzá, hogy szarrá verjem, mert ott mûködik a rendõrség, azt' még mehetnék hûvösre. Szóval külföldrõl vett cumónál abból kell kiindulni, hogy minden hangzatos púder ellenére EU ide vagy oda, nincs garancia, azt' slussz. Persze még így is megérheti, nem azt mondom

#1854
Posted 2008. July 24. - 22:37

Csak lassan.
Nagyon lassan...
Ahogy olvaslak Titeket, valóban, agyváltós V-fékes masina nem igen van a piacon. Bár a gótoknál - németek - gyártanak ilyet - Pantherwerke AG http://www.pantherwerke.de/- illetve Kanadában készítenek még, amiket forgalmaznak Európában, pl. szintén a gótoknál.
A Panthernél elõzetes tájékozódásra azt mondta a gyártó úriember - mert kb.2-3 fõs az egész vállalkozás - hogy a vázra tartja a garanciát külhonban is. De persze ez a gép sem ócsó.
Jut eszembe, van még egy alternatíva, a régi kedvencem, egy német családi vállalkozás, a Patria. Na náluk megtalálod amit keresel, és csak vázat is árulnak, ráadásul a jó öreg CroMo csövekbõl heftelik azokat! http://www.patria.net/
#1855
Posted 2008. July 24. - 20:11

1) vesz egy kontrás agyváltós gépet, hegesztet rá stucnikat hátra, aztán vesz egy szabadonfutós agyváltót, lehetõleg úgy, hogy beszámítsák a kontrást (én ezt csináltam pl.),
2) vesz egy láncváltós gépet, meg egy agyváltót, meg egy erõs láncot, beszámíttatva a láncváltókat, aztán vagy bénázik láncfeszítõvel, vagy hegesztet rá rendes papucsokat az ejtõ helyett, ami azért durwa beavatkozás,
nota bene mindkét esetben basszinthatja a vázgaranciát!!!
3) vesz egy kurvadrága gépet külföldön, ami talán szabadonfutós agyváltós és V-fékes, hazahozza szintén kurvadrágán, aztán a garira keresztet vet, mert innen aztán nem vogja érvényesíteni
4) saját magának rak össze gépet egy parasztbringa vagy valami más régebbi keró vázából. Ez olcsóbb lehet, mint a fentiek, viszont a stucnihegesztést jó eséllyel így sem ússza meg a V-féknek, ráadásul ez jár a legtöbb szarakodással.
Ahelyett, hogy
- fogná magát, bemenne egy bicikliboltba, venne egy szabadonfutós agyváltós, V-fékes készkerót, aztán már azon tudna hazatekkerni.
Csesszék meg, na.
#1856
Posted 2008. July 24. - 19:57


A kontra kiiktatásához a szétnyíló bordás hengerszerûséget kell kivenni, viszont a hátránya, hogy egyrészt nehezebb lesz hátrafelé tekerni a pedált (ha pl. piros lámpánál megállunk, akkor nem lehet egy elegáns bokabillentéssel megfelelõ helyzetbe lökni a hajtókarokat), továbbá a hátratekerés utáni elõretekerésnél majdnem negyedfordulat kell hozzá, hogy megint húzni kezdjen (annyi, amennyi eredetileg hátratekerésben kellett a kontrázásig). Maradandóan a ksizereléstõl nem károsodik a váltó, a kontra bármikor visszaépíthetõ.
A fékbovden nem szakad el csak úgy pikkpakkra, hanem a szakadni készülésének nálam voltak elõzetes jelei. A fospisztoly fékkarom nyírta el, és azt vettem észre, hogy fékezés után a fékkart elengedve nem megy vissza tökig a fék, hanem a kerékhez súrlódva nyüszköl, meg amikor húztam, akkor olyan nyúlósmállós érzés volt. Kivettem a bovdent, azt' már csak pár drótocska tartotta - de azért akkor még meg lehetett vele állni. Sz'al ha ilyen jeleket látunk, cseréljünk bovdent és akkó nincs baj

#1857
Posted 2008. July 24. - 11:59

Ellenberger az áttételezés kicsit szûkebb, mint egy 3x7-es lánckeréksornál. Tehát egy olyan agyváltóssal, amivel jól lehet mászni (pl. az enyémmel lassan bár, de különösebb erõlködés nélkül fel lehet menni a Hegyalja úton és a Rómer Flóris utcán, aki bp-i, ismeri), azzal nem lehet gyorsan tépni (nálam a kábé 50 km/h már a legeslegfelsõ maximum), és viceverza, attól függõen, hogy hány fogú lánckereket rak az ember hátra, ugyanis többféle van, és kábé 1-2 perc cserélni õket. Szóval városba, ahol úgy 40-nél gyorsabban amúgy is ritkán megyek a forgalomban, abszolút ideális, sokkal jobb a láncváltónál - már csak azért is, mert állva is lehet váltani -, CC-hez viszont az én ízlésem szerint az áttételtartománya túl szûk. Mondjuk ha az ember az Alföldre megy, akkor kisebb lánckerék föltételével, ha meg dimbesdombosra, akkor nagyobbal így is uralható lehet a probléma. Az agy- és a láncváltó összepárosítását á la Sram viszont én személy szerint ökörségnek tartom, mert remekül összeházasítja az agyváltó negatívumait (nehezebb, drágább) a láncváltóiéval (kopik a lánc, nem lehet állva váltani). A legjobb megoldás minden szempontból egy Rohloff vagy egy NuVinci lenne persze, de az meg olyan drága, hogy "szeretett" bringatolvaj-fertõzött fõvárosunkban kábé vitrin alatt kéne tartani.
#1858
Posted 2008. July 24. - 07:14

Én boltba/melóba járni használom.
Karbantartás: a láncot néha megkenni, nem is olyan sûrûn, mint a láncváltósat.
#1859
Posted 2008. July 24. - 00:50

én is agyváltón töröm a fejem, mert nem olyan karbantartásigényes mint a láncváltók. (bár ahogy olvasom ezt a topicot ebben már nem vagyok olyan biztos) szóval az a lényeg hogy szeretném megtudni hogy ki mire használja a saját agyváltóját, nagykábé milyen típusú gépben, és mennyit. amúgy én cc-re használnám, és nem riadok vissza a kiállva tekeréstõl sem, csak az a lényeg hogy masszív és megbízható legyen a szerkezet.
köszi elõre is a válaszokat
#1860
Posted 2008. July 23. - 19:43
