Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#1841
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Van abban valami, amit mondtok, meg aztán a Rohloff tényleg kurvajó. Amikor Berlinben laktam, a házban egy csókának volt Rohloffos bringája, és megengedte, hogy kipróbáljam. Tényleg csak ódák zenghetõk róla. Ezzel együtt én félteném, mert elképesztõ, milyen gyorsan megfújnak egy bringát, pláne, ha már elõre kifigyelik, és követik a tulajt (mint autólopásnál pl.). Nekem egyszer azalatt vágták el a lakatot, hogy beugrottam a boltba fornettiért (2 perc). Végül tetten értem a tolvajt, és az a lecke, amit kapott, egy idõre biztos, hogy elvette a kedvét a bringalopkodástól, de mi van akkor, ha csak eggyel többen állnak a sorban elõttem? Mondjuk a több bringa megoldás lehet, megmondom õszintén, nem jutott eszembe, mert lakásban már egyet is mûvészet úgy elhelyezni, hogy ne legyen útban, nálunk meg a ház pincéjét már x-szer végigrabolták a cigányok. Becsöngetnek valamelyik lakásba, hogy szórólapot hoztak, a balfék meg egybõl nyitja nekik a kaput. Aztán levágják a lakatokat, és visznek mindent. Volt, hogy el lettek kapva, le is sitteltek párat, de a lopott cucc nem került elõ, tolvajból meg van mááásik. Bár igaz az is, hogy a régi lerohadt, teszkósnak kinézõ montimat nem vitték el a pincébõl.

#1842
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Olyan "bótbajárósom" nekem is van, csak még amortizálni kell a váz dukkóját! :D
It a fészkesfõvárosban is azzal karcolgatok, ha nincs jobb dolgom, otthon meg nem igen piszkálják, de azért zárom, mint a páncélt. A Rohloff nálam a tartósság, megbízhatóság miatt lett kiválasztva. (Dédelgetek még egy-két merész tervet kerékpár túrák terén.)

#1843
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
jani kolléga jól mondja az ellopás elleni védelmet: bótba meg melóbajárós bicója illik hogy legyen annak akinek már rohloffja van. az új modell meg annyival nem nehezebb hogy mérvadó legyen (max fél kilóval, egy optimális felállás mellett).
én kona explosif vázhoz tervezem, ahol ugye már nem kell a feszítõ, és tárcsafékes is. tehát a lehetõ legkönnyebb konfigurációt választom. mondjuk az acélváz megint a súly ellen szól. de ha nagyon zavarna, akkor csinálnék egy igazi sznob gépet karbon vázzal és fox telóval. (az ára meg egy kisebb lakással vetekedne)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1844
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Akkor már bevallom - bár szerény ember vagyok :D - a készülõ gépembe Rohloff agy van szerelve. Igaz, nem CC-re, hanem túrázásra készül, azzal a nem titkolt szándékkal, hogy ha az égiek - és a bringa tolvajok istene is - is úgy akarják, akkor ez a gép kitart már vagy 10-20 évet. (Ezért kap egyedi CroMo-vázat.)
Nekem eddig az egyetlen agyváltós tapasztalatom a SRAM DualDrive. Az tetszik. Ez meg remélem tetszeni fog. :)
Mivel az ismeretségi körömben többen is használnak Rohloffot, ebbõl ketten rendszeresen terepen is, így nem aggódok.

#1845
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Természetesen a lehetõ legtávolabb álljon tõlem, hogy meg akarjam mondani neked, mit csinálj, de szerintem Magyarországra nem való a Rohloff. Nyugaton ugye az ember két heti nettó fizetésébõl meg tudja venni, azaz fajlagosan csak picit drágább neki, mint a magyarnak mondjuk egy Shimano Nexus. De ez csak az egyik fele, én például különösebb erõfeszítés nélkül tudnék magamnak venni egy Rohloffot, de minek. Otthagyni ugyanis nem lehet sehol a Rohloffos kerót, mert akármilyen hiperszuper colstokzárat meg U-lakatot vesz az ember, a hidegvágó mindig erõsebb, és a kerót azonnal meglovasítják, hiszen a Rohloff márka bringáskörökben állati híres, így a tolvaj is tudja, hogy 200 ezret ér csak a hátsó kerék. A legtutibb lopásvédelmet a hányadék kinézet és egy (két-sok) jobbfajta lakat kombója adja, de az elõbbi egy Rohloffal ab ovo nem valósítható meg. Meg aztán a Rohloff áttételtartománya városba fölöslegesen nagy, CC-re pedig csak az agyváltó árának feléért tökéletesen alkalmas, komplett láncváltós bringák tömkelegébõl lehet válogatni, amit ha gusztustalannak maszkíroz az ember, akkor vszleg még ellopni se fognak.


Nem mindenkinél az ellopástól való félelem áll a középpontban. Egy jobb bringát nem hagyunk ott sehol, cc gép mellett sokunknak van városi bringája, szóval nem fogják ellopni...
Annak aki sokat teker 2 év után visszahozza az árát a Rohloff egy láncváltóshoz képest, egyedül a plusz súly és az agyváltós érzés okozhat problémát.


A sebesség mindent megold.

 


#1846
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Ja, ráadásul CC-nál lényegtelenné válik az agyváltó egyik legnagyobb elõnye (az, hogy állás közben is kapcsolható), viszont fontossá válik az egyik legnagyobb hátránya (hogy minimó kalkuló másfél kiló plusz terhet kell cipelni).

#1847
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

köszi a válaszokat
még kicsit gyûjtögetek a rohloffra, mert nem igazán szeretnék lánckereket cserélgetni meg hasonlók. csak ne lenne olyan drága.


Természetesen a lehetõ legtávolabb álljon tõlem, hogy meg akarjam mondani neked, mit csinálj, de szerintem Magyarországra nem való a Rohloff. Nyugaton ugye az ember két heti nettó fizetésébõl meg tudja venni, azaz fajlagosan csak picit drágább neki, mint a magyarnak mondjuk egy Shimano Nexus. De ez csak az egyik fele, én például különösebb erõfeszítés nélkül tudnék magamnak venni egy Rohloffot, de minek. Otthagyni ugyanis nem lehet sehol a Rohloffos kerót, mert akármilyen hiperszuper colstokzárat meg U-lakatot vesz az ember, a hidegvágó mindig erõsebb, és a kerót azonnal meglovasítják, hiszen a Rohloff márka bringáskörökben állati híres, így a tolvaj is tudja, hogy 200 ezret ér csak a hátsó kerék. A legtutibb lopásvédelmet a hányadék kinézet és egy (két-sok) jobbfajta lakat kombója adja, de az elõbbi egy Rohloffal ab ovo nem valósítható meg. Meg aztán a Rohloff áttételtartománya városba fölöslegesen nagy, CC-re pedig csak az agyváltó árának feléért tökéletesen alkalmas, komplett láncváltós bringák tömkelegébõl lehet válogatni, amit ha gusztustalannak maszkíroz az ember, akkor vszleg még ellopni se fognak.

#1848
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
köszi a válaszokat
még kicsit gyûjtögetek a rohloffra, mert nem igazán szeretnék lánckereket cserélgetni meg hasonlók. csak ne lenne olyan drága.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1849
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Okos! :clap:

#1850
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Én nem találkoztam vele, de a termékeik nekem is szimpik :) Ha számolatlanul költhetném a dellát biciklire, akkor én se haboznék rendelni valamelyiküktõl egy Rohloff-fal szerelt változatot, az már biztos :) De a fõvárosi közlekedésben nem tartok ésszerûnek egy olyan bringát, amirõl kilométerekrõl lerí, hogy csúcsigényes. Egyrészt igazából fölösleges, másrészt röppennek rá a tolvajok. Városi közlekedésre a tökéletes választás egy strapabíró és megbízható, de igénytelenül kinézõ keró. Rájöttem, hogy - a váz le-nem-mosása mellett - sokat segít, ha a kormánybandázst szakadtan hagyjuk, mert igazából nem kényelmetlenebb a fogása, viszont nagyon sokat ront a gép kinézetén ;)

#1851
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Nem mondom, amit a garanciáról írsz meglehet valóban kockázatos. Azért azt hozzáteszem, hogy én rendszeresen vásárolok a gótoktól, és eddig nem volt velük probléma. (Legutóbb egy 200 eurós agydinamót küldtem vissza, mert kissé szorult.) Postafordultával kaptam a másikat. De persze ott sincs kolbászból a kerítés, és a pénz nekik is mani. Én csak azért írtam ezt, mert egyrészt handmade a váz, és a szerelés, és ez nekem még azért garancia a jó minõségre, ráadásul a Pantheres ürgével személyesen is találkoztam. Nos Õ nagyon hasonlít a Yasecre. Maximalista, és mindenbõl a legjobbat akarja kihozni. Szimpatikus volt, na.
De a világ nagy, - néha nem eléggé - a lehetõségek nyitottak. Csak ötlet volt! :)

#1852
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Ehh, késõ van... Sz'al a Deutsch-Ungarische Industrie- und Handelskammert (DUIHK) hívtam föl. Bár ez igazából mindegy ;)

#1853
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Nagyon szép kerókat csinál ez a két cég, le a kalappal. Hanem ha Amszterdamban egy olyan tipikus Oma-Fiets hármas kontrás Shimanóval, meg közönséges dinamóval, oszt slussz, csak kegyetlen mázlival fogható újonnan 500 ajró alatt, de jellemzõen 5-600 ajró (dettópepita ugyanaz a kiépítés a Gepida Amsterdam itthon 54 ezer froncsi, szal alig több, mint a fele), akkor vannak róla elképzeléseim, hogy ezek a kis szépségek mennyibe kerülhetnek.

A garanciával kapcsolatban meg annyit, hogy jártam már úgy Németbõl vett cumóval, hogy az eladó óriási arccal mondta, hogy persze, ha meghibásodik 1 éven belül, csak küldjem vissza, majd küld másikat. Mit tesz Isten, meghibásodott. Aztán mindjárt nem volt ilyen szívélyes, majdnem azt is letagadta, hogy németül tud, pedig német. Akkora negatívot basztam rá az ebay-en, hogy lelógott a képernyõrõl, de nem hatotta meg. Felhívtam még a Deutsche Industriekammert, akik jogi segítséget nyújtanak ilyen esetekben, csakhogy ahhoz, hogy egyáltalán megmozduljanak, 30 ezer froncsit kell fizetni, aztán, ha nyernek, még egy csomó százalékot sikerdíjnak, tehát ilyen kisebb tételek esetén felejtõs. És még oda se mehetek hozzá, hogy szarrá verjem, mert ott mûködik a rendõrség, azt' még mehetnék hûvösre. Szóval külföldrõl vett cumónál abból kell kiindulni, hogy minden hangzatos púder ellenére EU ide vagy oda, nincs garancia, azt' slussz. Persze még így is megérheti, nem azt mondom :)

#1854
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Készül az agyváltós gépem.
Csak lassan.
Nagyon lassan...

Ahogy olvaslak Titeket, valóban, agyváltós V-fékes masina nem igen van a piacon. Bár a gótoknál - németek - gyártanak ilyet - Pantherwerke AG http://www.pantherwerke.de/- illetve Kanadában készítenek még, amiket forgalmaznak Európában, pl. szintén a gótoknál.
A Panthernél elõzetes tájékozódásra azt mondta a gyártó úriember - mert kb.2-3 fõs az egész vállalkozás - hogy a vázra tartja a garanciát külhonban is. De persze ez a gép sem ócsó.

Jut eszembe, van még egy alternatíva, a régi kedvencem, egy német családi vállalkozás, a Patria. Na náluk megtalálod amit keresel, és csak vázat is árulnak, ráadásul a jó öreg CroMo csövekbõl heftelik azokat! http://www.patria.net/

#1855
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Egyébként elmennek a picskóba a bringagyártók, hogy nem csinálnak olyan kerókat, amik szabadonfutós agyváltóval és V-fékkel szereltek. A kínálat: vagy kontra hátul, ami erõsen behatárolt használhatóságú, ráadásul az én testsúlyomnál már akkorákat csattan egy-egy satunál, hogy megáll az ütõm, vagy görgõsfék, amirõl rizsa, hogy idõjárásfüggetlen, mert az meg melegben szar, ráadásul gyengébben fékez, mint a V (ami egyébként márkás fékpofával zuhogó esõben is jól fékez), továbbá nehezebb tõle kivenni a kereket defektnél. És akkor már persze stucni sincs a hátsó V-féknek. Tehát az ecceri kerós vagy

1) vesz egy kontrás agyváltós gépet, hegesztet rá stucnikat hátra, aztán vesz egy szabadonfutós agyváltót, lehetõleg úgy, hogy beszámítsák a kontrást (én ezt csináltam pl.),

2) vesz egy láncváltós gépet, meg egy agyváltót, meg egy erõs láncot, beszámíttatva a láncváltókat, aztán vagy bénázik láncfeszítõvel, vagy hegesztet rá rendes papucsokat az ejtõ helyett, ami azért durwa beavatkozás,

nota bene mindkét esetben basszinthatja a vázgaranciát!!!

3) vesz egy kurvadrága gépet külföldön, ami talán szabadonfutós agyváltós és V-fékes, hazahozza szintén kurvadrágán, aztán a garira keresztet vet, mert innen aztán nem vogja érvényesíteni

4) saját magának rak össze gépet egy parasztbringa vagy valami más régebbi keró vázából. Ez olcsóbb lehet, mint a fentiek, viszont a stucnihegesztést jó eséllyel így sem ússza meg a V-féknek, ráadásul ez jár a legtöbb szarakodással.

Ahelyett, hogy

- fogná magát, bemenne egy bicikliboltba, venne egy szabadonfutós agyváltós, V-fékes készkerót, aztán már azon tudna hazatekkerni.

Csesszék meg, na.

#1856
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Most kicsit visszaolvastam a topikban :)

A kontra kiiktatásához a szétnyíló bordás hengerszerûséget kell kivenni, viszont a hátránya, hogy egyrészt nehezebb lesz hátrafelé tekerni a pedált (ha pl. piros lámpánál megállunk, akkor nem lehet egy elegáns bokabillentéssel megfelelõ helyzetbe lökni a hajtókarokat), továbbá a hátratekerés utáni elõretekerésnél majdnem negyedfordulat kell hozzá, hogy megint húzni kezdjen (annyi, amennyi eredetileg hátratekerésben kellett a kontrázásig). Maradandóan a ksizereléstõl nem károsodik a váltó, a kontra bármikor visszaépíthetõ.

A fékbovden nem szakad el csak úgy pikkpakkra, hanem a szakadni készülésének nálam voltak elõzetes jelei. A fospisztoly fékkarom nyírta el, és azt vettem észre, hogy fékezés után a fékkart elengedve nem megy vissza tökig a fék, hanem a kerékhez súrlódva nyüszköl, meg amikor húztam, akkor olyan nyúlósmállós érzés volt. Kivettem a bovdent, azt' már csak pár drótocska tartotta - de azért akkor még meg lehetett vele állni. Sz'al ha ilyen jeleket látunk, cseréljünk bovdent és akkó nincs baj :)

#1857
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Én városban használom a szabadonfutós Nexus 8-at egy Caprine Ville-ben, amit kicsit átalakítottam (pl. Pajti bá hegesztett rá stucnikat a hátsó V-fékhez, mert eredetileg kontrás volt, és egyebek), átlag napi 20 km-re. Kiállva nem szoktam tekerni, mert kicsi nekem ahhoz a váz, de 130 kilóval rendesen meg szoktam nyomni. Alapvetõen jól bírja, igazából szerintem csak az én dilim, hogy másikat szeretnék. Karbantartásigénye jóval alacsonyabb, mint a láncváltóé, de az azért nagyarcú marketingszöveg, hogy "karbantartásmentes" lenne. Idõnként igenis kenegetni kell a belsejét is, ha az ember háklis a tökéletes mûködésre. Ez a mûvelet viszont jóval egyszerûbb, mint ahogy a közvélekedés gondolja. A láncváltóhoz képest sokkal egyszerûbb, pontosabb és koszfüggetlenebb a váltás, és a vastagabb, erõsebb lánc miatt valahogy érdekes módon stabilabb érzés, pedig a hatásfoka nem 100%-os, mint tudjuk. Valamint se a lánc, se a lánckerék nem kopik annyira, mint a láncváltósnál, ez hosszabb távon nagy elõny, mert nem fog szalajtani meg ilyenek.
Ellenberger az áttételezés kicsit szûkebb, mint egy 3x7-es lánckeréksornál. Tehát egy olyan agyváltóssal, amivel jól lehet mászni (pl. az enyémmel lassan bár, de különösebb erõlködés nélkül fel lehet menni a Hegyalja úton és a Rómer Flóris utcán, aki bp-i, ismeri), azzal nem lehet gyorsan tépni (nálam a kábé 50 km/h már a legeslegfelsõ maximum), és viceverza, attól függõen, hogy hány fogú lánckereket rak az ember hátra, ugyanis többféle van, és kábé 1-2 perc cserélni õket. Szóval városba, ahol úgy 40-nél gyorsabban amúgy is ritkán megyek a forgalomban, abszolút ideális, sokkal jobb a láncváltónál - már csak azért is, mert állva is lehet váltani -, CC-hez viszont az én ízlésem szerint az áttételtartománya túl szûk. Mondjuk ha az ember az Alföldre megy, akkor kisebb lánckerék föltételével, ha meg dimbesdombosra, akkor nagyobbal így is uralható lehet a probléma. Az agy- és a láncváltó összepárosítását á la Sram viszont én személy szerint ökörségnek tartom, mert remekül összeházasítja az agyváltó negatívumait (nehezebb, drágább) a láncváltóiéval (kopik a lánc, nem lehet állva váltani). A legjobb megoldás minden szempontból egy Rohloff vagy egy NuVinci lenne persze, de az meg olyan drága, hogy "szeretett" bringatolvaj-fertõzött fõvárosunkban kábé vitrin alatt kéne tartani.

#1858
langferi

langferi

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 posts
Nekem egy Sturmey-archer AT-5 ös agyváltóm ( http://www.sturmey-a...tail.php?id=145 ) van egy Trek CX vázban, de megy majd bele a régebbi Puch országuti vázamba, ami nemrég kapott új festést.

Én boltba/melóba járni használom.

Karbantartás: a láncot néha megkenni, nem is olyan sûrûn, mint a láncváltósat.
langferi alias SzomjasFeri
Lazán, faszán, igazán!
http://piacter.bikem...500&ppuser=2602

#1859
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
üdv

én is agyváltón töröm a fejem, mert nem olyan karbantartásigényes mint a láncváltók. (bár ahogy olvasom ezt a topicot ebben már nem vagyok olyan biztos) szóval az a lényeg hogy szeretném megtudni hogy ki mire használja a saját agyváltóját, nagykábé milyen típusú gépben, és mennyit. amúgy én cc-re használnám, és nem riadok vissza a kiállva tekeréstõl sem, csak az a lényeg hogy masszív és megbízható legyen a szerkezet.
köszi elõre is a válaszokat

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1860
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Tudja valaki, hogy a különbözõ modellszámú (SG-8Rxx) Nexus 8-ak között mi a frász a különbség? Odáig tiszta, hogy a 20/22 végû az eredeti, a 25/27 végû pedig a piros csíkkal jelölt prémium Red Band, de mi a halál a 30 és a 35 végû??? A 30-ason nincs piros csík, ezt sikerült kiszaszerolnom.