Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Agyváltók

- - - - -

  • Please log in to reply
2484 replies to this topic

#1721
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,505 posts
gondolom nem tárcsafékes :( amúgy nagykábé mennyiért szórod?

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#1722
bali13

bali13

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Amúgy van egy eladó 12 azaz TIZENKÉT sebességes Sachs agyváltóm, nem a felezõs megoldású, meg ilyenek, ez rendesen 12 sebességes agyváltó. Ha valakit érdekel szóljon minnél hamarább!!!!!!

#1723
bali13

bali13

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts

Sziasztok!

Nemrég raktam össze az agyváltós gépemet, egy kontrás sram t3 van benne, és azt vettem észre hogy amikor hármasban kontrázok vele akkor visszavált kettesbe. gondolom valami összeakad belül aminek nem kéne... valaki tapasztalt már hasonlót? érdemes lenne szétszedni? egyébként szépen mûködik, de ez eléggé nyugtalanító...



Hello!

Szerintem nem lehet nagy baj vele, érdemes szétszedni, nem bonyolult szerkezet, max jegyzetelj egy picit, h. mi mi után jön, letisztogatod az alkatrészeket, bezsírozod és valószínûleg jó lesz.

#1724
billimilligan

billimilligan

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Sziasztok!

Nemrég raktam össze az agyváltós gépemet, egy kontrás sram t3 van benne, és azt vettem észre hogy amikor hármasban kontrázok vele akkor visszavált kettesbe. gondolom valami összeakad belül aminek nem kéne... valaki tapasztalt már hasonlót? érdemes lenne szétszedni? egyébként szépen mûködik, de ez eléggé nyugtalanító...

#1725
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts
európából kicsit talán olcsóbb, de nem sokkal, pár ezressel mai árfolyamok mellett, a "régivel" olyan 50e volt a szett

#1726
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
http://www.webcycler...ng=carbon drive

Mai arfolyamon szamolva kb 65.000. Pedig de jo lenne... :D

#1727
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts
igazán nincs mit :)

#1728
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Hú, kösz hogy kisegítettél! Kicsit elúsztam.

#1729
assasinbug

assasinbug

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 893 posts
akkor segítek én, ha nem gond;)
Gyártó:
http://www.carbondri...s.com/index.php
Ha jól tudom Nicolai az európai forgalmazó:
http://www.g-boxx.co...arbondrive.html
Csinál bringákat is:
http://www.nicolai.net/
és egy amcsi:
http://www.spotbikes.com/bikes

kapható szíj, hajtómûre tányér 4 ill 5 karosra, 9es agyra, agyváltóra hátra. Megveszed, felteszed, mész. Csak bontható váz kell...

#1730
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
Autóban ha kibír sok 10.000 km-t a vezérmûszíj, akkor bringán is ki kell szerintem bírnia. Nekem a tisztasága miatt lenne szimpatikus, és hogy gyakorlatilag nem lenne kopóalkatrész a hajtásban, nem lenne hangos. És még olajos se lenne a nadrágszáram, fura lenne megszokni:)

Zsizsi ígért nekem tegnap linkeket, csak gondolom még nem ért rá keresgélni és elküldeni õket. Kíváncsian várom:)

#1731
Déenes

Déenes

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,256 posts

Agyvaltora visszaterve: sokszor lattam mar neten bordas szijas meghajtast single speed vagy agyvaltos bicajban,...Biztos vannak hatranyai, es mivel nem vagyok jartas a temaban ezert nem is tudom mik azok. Valakinek esetleg szemelyes tapasztalat? Vagy ugy folosleges flancolas az egesz, ahogy van?

Sógoromnak van ilyen bringája, gyakorlatilag zéró karbantartásigényû. Sima utcai harcos trekking, a japóktól hozta. Ott mindennaposak az ilyen bringák, papák mamák is ilyeneken nyomulnak. Nem véletlenül. Nálunk arányait tekintve "kicsit" ritkábbak az agyváltós bringák. Különben is kinek jó üzlet az, hogy a cstmr megveszi a bicajt aztán sosem megy szervizbe. :)

Nálunk egyáltalán beszerezhetõ ilyen?
www.magicteam.hu

#1732
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

Agyvaltora visszaterve: sokszor lattam mar neten bordas szijas meghajtast single speed vagy agyvaltos bicajban, eloben is 1x a Corratec-ben, egy trekking bringaban. Nagy almodozo vagyok tudom....de milyen allat lenne mar, hogy nem kell olajozni, nem csapkod, csendes, es ritkabban kell cserelni mint a lancot :) A kivitelezes elso akadalya ott kezdodne, hogy nincs olyan vazam, aminek a lancvillajat "nyitni" tudnam. Biztos vannak hatranyai, es mivel nem vagyok jartas a temaban ezert nem is tudom mik azok. Valakinek esetleg szemelyes tapasztalat? Vagy ugy folosleges flancolas az egesz, ahogy van?


Nem fölösleges, nem véletlen, hogy a legtöbb autó vezérmûve ma már szíjas, és nem láncos. Vezérmûnél az egyetlen hátránya a szíjnak, hogy némiképp nagyobb eséllyel szakad, mint a lánc, és ugye, ha a vezérmûszíj szakad, akkor a szelepek bevernek a dugattyúba, és szinte tuti a generálozás. De ha a kerón szakad el, akkor zakson, max. kicsit beverjük a micsodánkat, de az majd meggyógyul. Szóval szerintem jóval jobb lehet, mint a lánchajtás.

#1733
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Na jó, én cseszthettem el valamit.

Szóval:http://picasaweb.goo...971/EgyJNapVGe#

Szíjhajtás?
Nem rossz ötlet. Gyakorlatilag az agváltókhoz kapható tányér, a szíjhajtáshoz is. Mad küldök egy-két apróságot hozzá priviben, de most megyek tekerni!
Csá!

#1734
zirp

zirp

    vendég

  • fórumtag
  • 67 posts

404 error, de el birom kepzelni hogy milyen lett.


http://picasaweb.goo...971/EgyJNapVGe#
2StUpId2ShIfT

#1735
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
404 error, de el birom kepzelni hogy milyen lett. Ismetelten is jobbulast kivanok... :(

Agyvaltora visszaterve: sokszor lattam mar neten bordas szijas meghajtast single speed vagy agyvaltos bicajban, eloben is 1x a Corratec-ben, egy trekking bringaban. Nagy almodozo vagyok tudom....de milyen allat lenne mar, hogy nem kell olajozni, nem csapkod, csendes, es ritkabban kell cserelni mint a lancot :) A kivitelezes elso akadalya ott kezdodne, hogy nincs olyan vazam, aminek a lancvillajat "nyitni" tudnam. Biztos vannak hatranyai, es mivel nem vagyok jartas a temaban ezert nem is tudom mik azok. Valakinek esetleg szemelyes tapasztalat? Vagy ugy folosleges flancolas az egesz, ahogy van?

#1736
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Na ja, azzal!
Itt találod.
http://forum.bikemag...55&postcount=14

#1737
kulitoko

kulitoko

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 320 posts
Na jo, tenyleg lezarom mostmar magamban a vitat. Simanjo fele Alfine lesz, fekete szinben :) A valtokarral kapcsolatban a kisordog viszont tuti nem megy ki belolem, amig az ido mulasaval egy normalis valtokart nem operalok hozza :D
Zsizsi, a Yasec-cal utott el a tata? :(

#1738
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,939 posts
Alfine egyáltaláln nem "rág". Tavasszal nõvel kinn olaszban meghajtottunk két bicót, ami Alfine-al volt szerelve, és már akkor azt írtam róla, hogy pazar! Csak ajánlani tudom!
(Na jó, azóta Rohloffot használok, de ennek más az oka.) :)

Idézem magam:

Második napja nyüstölünk két CUBE bringát Shimano Alfine szettel szerelve. Nagyon finom a masina. Kezd megváltozni a véleményem a Shimano agyváltókról. Bár a tartósság tekintetében nem tudok nyilatkozni, de könnyen mûködik, és itt az Alpokban is nagyon jól használható.
Tetszik na!



#1739
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts
Viszont ha én SRAM-ot vennék, akkor vennék hozzá olyan kis fémkupakocskát is, ami a kiálló, sérülékeny mûanyag clickboxát védi. Neten láttam, kapható külön a célra készített qpak.

#1740
Konnektororrú

Konnektororrú

    vendég

  • fórumtag
  • 98 posts

A Sram féle markolatváltókat én mindig is szerettem, szóval az nem lenne gond.

"kevésbé finom járású, mint a Shimanók": ezalatt a váltások finomságát érted, vagy pedig hajtás közben amit érzel, hogy dolgoznak a fogakerekek, és finoman "rág"?


Állítólag (!!! - én magam még nem tekertem, csak régi Sachs háromfokozatút, ami már kopott volt, szóval nem mérvadó, csak a neten olvastam, hogy) hajtás közben, ahogy dolgoznak a fogaskerekek, és finoman "rág" ;-) A hetes és a nyolcas Nexus is egyébként (hármasban, ill. hármas-négyesben), az Alfine viszont érdekes módon egyáltalán nem.