Hol van az a kép ?Üdv!
Köszi szépen a segítséget. Azóta már volt lehetõségem egyet szét szétszedni.
A következõre jutottam:
Nekem egy olyan agyváltóra van szükségem, amelyben az egyik fokozat egy oldott tengelykapcsolóként viselkedik (sem elõre sem hátra nem hajt, és a kerék sem hajt vissza a pedálra). Erre a következõ képen láttam lehetõséget. Minden fokozathoz egy külön szabadonfutó tartozik. Így ha az egyik fokozatban kiszerelem a kilincsmûvet (illetve magát a kart), akkor egyik irányba sem fog hajtani.
Mi a véleményetek errõl? Szerintetek mûködne?
Minden jót!
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
Started by
nyilas
, 2002. June 13. 11:30
#1701
Posted 2009. February 19. - 20:27

You can never have "enough" bikes.
#1702
Posted 2009. February 19. - 19:05

Üdv!
Köszi szépen a segítséget. Azóta már volt lehetõségem egyet szét szétszedni.
A következõre jutottam:
Nekem egy olyan agyváltóra van szükségem, amelyben az egyik fokozat egy oldott tengelykapcsolóként viselkedik (sem elõre sem hátra nem hajt, és a kerék sem hajt vissza a pedálra). Erre a következõ képen láttam lehetõséget. Minden fokozathoz egy külön szabadonfutó tartozik. Így ha az egyik fokozatban kiszerelem a kilincsmûvet (illetve magát a kart), akkor egyik irányba sem fog hajtani.
Mi a véleményetek errõl? Szerintetek mûködne?
Minden jót!
Köszi szépen a segítséget. Azóta már volt lehetõségem egyet szét szétszedni.
A következõre jutottam:
Nekem egy olyan agyváltóra van szükségem, amelyben az egyik fokozat egy oldott tengelykapcsolóként viselkedik (sem elõre sem hátra nem hajt, és a kerék sem hajt vissza a pedálra). Erre a következõ képen láttam lehetõséget. Minden fokozathoz egy külön szabadonfutó tartozik. Így ha az egyik fokozatban kiszerelem a kilincsmûvet (illetve magát a kart), akkor egyik irányba sem fog hajtani.
Mi a véleményetek errõl? Szerintetek mûködne?
Minden jót!
#1703
Posted 2009. February 18. - 21:43

Sachs Dreigang:
http://hjulcompaniet...ed Type 415.pdf



Duomatic(két sebesség, kickback automata):
http://kepfeltoltes.hu/thumb/090218/f_s_duomatic_expl_0_www.kepfeltoltes.hu_.png
Jó olvasgatást
CSõ
http://hjulcompaniet...ed Type 415.pdf



Duomatic(két sebesség, kickback automata):
http://kepfeltoltes.hu/thumb/090218/f_s_duomatic_expl_0_www.kepfeltoltes.hu_.png
Jó olvasgatást

CSõ
You can never have "enough" bikes.
#1704
Posted 2009. February 18. - 20:35

Üdv!
Végig olvasni nincs idõm, ezért inkább kédezek
(az egyszerûség kedvéért újra ugyan azt)
Egy kis segítséget szeretnék kérni tõletek. Az agyváltók iránt érdeklõdnék. Nekem nem biciklihez kellene, hanem egy másik, barkácsolt jármûhöz.
Kérdéseim:
1. Szedtetek már szét ilyen váltót? Pontosan hogy is mûködik? (azt tudom, hogy bolygómûves, de azon belül milyen?)
2. Ha jól tudom, akkor van egy olyan fokozat benne, ahol nem a bolygómûvön keresztül, hanem egy az egyben hajt ki a behajtó tengely. Ez valóban így van?
3. Szerintetek meg lehet oldani, hogy az egyik fokozatot kiszedjük belõle? Nekem ez nagyon fonos lenne.
4. Pontosan mekkora erõt tud átvinni egy ilyen szerkezet? Én sajnos a neten erre semmien adatot sem találtam, és mivel nem lábbal lesz hajtva a jármû, így félõ hogy túl nagy tehelést fog kapni...
Ha bármi más módon tudtok segíteni, pl. van egy fotósorozatotok amin egy szédszedett agyváltó látható, vagy tudok ajánlani valakit, aki tud segíteni, azt is szívesen venném.
A segítséget elõre is köszönöm.
Minden jót!
Végig olvasni nincs idõm, ezért inkább kédezek

Egy kis segítséget szeretnék kérni tõletek. Az agyváltók iránt érdeklõdnék. Nekem nem biciklihez kellene, hanem egy másik, barkácsolt jármûhöz.
Kérdéseim:
1. Szedtetek már szét ilyen váltót? Pontosan hogy is mûködik? (azt tudom, hogy bolygómûves, de azon belül milyen?)
2. Ha jól tudom, akkor van egy olyan fokozat benne, ahol nem a bolygómûvön keresztül, hanem egy az egyben hajt ki a behajtó tengely. Ez valóban így van?
3. Szerintetek meg lehet oldani, hogy az egyik fokozatot kiszedjük belõle? Nekem ez nagyon fonos lenne.
4. Pontosan mekkora erõt tud átvinni egy ilyen szerkezet? Én sajnos a neten erre semmien adatot sem találtam, és mivel nem lábbal lesz hajtva a jármû, így félõ hogy túl nagy tehelést fog kapni...
Ha bármi más módon tudtok segíteni, pl. van egy fotósorozatotok amin egy szédszedett agyváltó látható, vagy tudok ajánlani valakit, aki tud segíteni, azt is szívesen venném.
A segítséget elõre is köszönöm.
Minden jót!
#1705
Posted 2009. January 29. - 15:48

Igen, volt pl egy 2x3-as váltó is nekik, mindkét oldalon volt bovden kivezetés, és a gyakorlatban egy 3-as és egy 2-es agyváltó volt benne.
Ebbõl láttam 5-ös váltókarost is, amit nem tudom hogyan és minek oldottak meg mert a 2x3 az ugye hat. (lehet, hogy volt rajta 2 ugyanolyan áttét..)
Ebbõl láttam 5-ös váltókarost is, amit nem tudom hogyan és minek oldottak meg mert a 2x3 az ugye hat. (lehet, hogy volt rajta 2 ugyanolyan áttét..)
Ride everywhere.
.
#1706
Posted 2009. January 28. - 22:41

Köszönöm, (köszönjük) a helyreigazítást, való igaz, és a Sachs is valószínûbb, ha régirõl van szó.
#1707
Posted 2009. January 28. - 18:06

Ha 7 fokozatú, akkor ...Ha lehet, emelkedõn is próbáld a ...
Két Tévhit!:
1. Sramból is van hetes, (ez speciel szerintem jobb.) (és másból is de az itthon beszerezhetetlen)
2. Agyváltóval soha nem szabad tekerés közben váltani!!! Elég a váltás pillanatáig megállni a tekeréssel, de hajtás közben nem. Pont ellentétes a láncváltóval.
Persze lehet, de az nem tesz jót, könnyen letörnek az apró fogak. Ugye itt nincs kumplung, mint az autóknál, pedig az agyváltó múködési elve megegyezik egy autó váltójával.
Alkatrészellátás meg inkább nincs, vagy egy már rossz agyváltóból szokták/tuk pótolni.
Hajts vele váltsd végig, figyeld, hogy nehezebb/könnyebb-e, ha nem akkor inkább hagyd.
Ride everywhere.
.
#1708
Posted 2009. January 28. - 16:56

Vagy Sachs (SRAM).
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!
#1709
Posted 2009. January 28. - 16:19

Ha 7 fokozatú, akkor gondolom Nexus. Ezt, és a 8-ast aránylag sok régebbi hozzászólás jellemzi itt, elõször ezeket olvasnám. A küllem is árulkodó, de biztos csak a próba, néhány kör finom, tekerés közbeni váltásokkal is. Ha lehet, emelkedõn is próbáld a váltást óvatosan. Ezt a tipust inkább városba tervezték, így erõs hegymenetben ne válts. Ha már kézzel forgatva furcsát hallani, az lehet gáz, de kenéshiány is, ha akad, beállítása is lehet rossz, de így persze nehéz belelátni. Alkatrészutánpótlása természetesen csak a saját tipusából, de hogyha az is használt, a hibája is azonos lehet. Bármiben necces, nem érdemes megvenni, mert javíthatod, ha tudod, az pedig nem 2 perc. Szóval muszály menetben kipróbálni, mert ha komolyan alkatrészhibás, vagy rosszul bántak vele, ott már nagy százalékban kiderül.
#1710
Posted 2009. January 24. - 01:04

Sziasztok!
Lehet hogy tudok venni egy agyváltós bringát, valami régebbi típus nem tudom pontosan melyik, 7 sebességes váltóval. Megnézném személyesen hogy érdemes-e elhozni de nem tudom miket kéne megfigyelnem rajta. Általánosságban miket kell megnézni, meghallgatni rajta, és miylen hibával érdemes még megvenni a szerkezetet? Mennyire lehet kapni ehhez alkatrészt?
Öccse
Lehet hogy tudok venni egy agyváltós bringát, valami régebbi típus nem tudom pontosan melyik, 7 sebességes váltóval. Megnézném személyesen hogy érdemes-e elhozni de nem tudom miket kéne megfigyelnem rajta. Általánosságban miket kell megnézni, meghallgatni rajta, és miylen hibával érdemes még megvenni a szerkezetet? Mennyire lehet kapni ehhez alkatrészt?
Öccse
#1711
Posted 2009. January 12. - 23:05

sysrq!
Nézz körül náluk:http://www.pepedal.c...k.html#agyvalto, lehet kapni külön Shimano-szereléket is.
A pozicionálóból többféle is létezik: http://www.hubstripp...-washers-ge.jpg
Nézz körül náluk:http://www.pepedal.c...k.html#agyvalto, lehet kapni külön Shimano-szereléket is.
A pozicionálóból többféle is létezik: http://www.hubstripp...-washers-ge.jpg
#1712
Posted 2009. January 12. - 13:40

ha baziéles a csipõfogó akkor igen.
#1713
Posted 2009. January 10. - 15:54

Shimano lett az agy és a váltókar is.
Minden frankó lenne, de az én papucsom vízszintes, a gyári rögzítõt meg 20 és 38 fok közé tervezték. Hol tudnék ilyet beszerezni?
http://img3.tar.hu/a...e2/37088258.jpg
Hogy mire is utalok.
A váltó bovdennek nekieshetek csípõfogóval vagy kellene spéci vágószerszám?
Elõre is köszi a válaszokat.
Minden frankó lenne, de az én papucsom vízszintes, a gyári rögzítõt meg 20 és 38 fok közé tervezték. Hol tudnék ilyet beszerezni?
http://img3.tar.hu/a...e2/37088258.jpg
Hogy mire is utalok.
A váltó bovdennek nekieshetek csípõfogóval vagy kellene spéci vágószerszám?
Elõre is köszi a válaszokat.
#1714
Posted 2009. January 04. - 18:31

Igen, ez a kerékpárosok vágyálma, de a gyártók úgy vélem másképp gondolkoznak. Századmilliméterek számítanak.
#1715
Posted 2008. December 25. - 02:57

Sziasztok! Keverhetök a külömbözõ márkák alkatrészei?
Konkrétan a SRAM P5-höz lhet használni valamelyik olcsobb Shimano váltót?
Konkrétan a SRAM P5-höz lhet használni valamelyik olcsobb Shimano váltót?
#1716
Posted 2008. December 23. - 09:22

Köszi
Most megyek megnézni, meglátom mit tud.
Most megyek megnézni, meglátom mit tud.
Ha 3 évesnél kevesebb, és jól mûködik akkor ok. Befûzetlenül is lehet érezni ha rossz.
Ha belemegy a kosz be tud rágni, és a belsõ mechanika széttörni, de egyébként nincs vele baj.
#1717
Posted 2008. December 22. - 18:32

Ha 3 évesnél kevesebb, és jól mûködik akkor ok. Befûzetlenül is lehet érezni ha rossz.
Ha belemegy a kosz be tud rágni, és a belsõ mechanika széttörni, de egyébként nincs vele baj.
Ha belemegy a kosz be tud rágni, és a belsõ mechanika széttörni, de egyébként nincs vele baj.
Ride everywhere.
.
#1718
Posted 2008. December 22. - 14:52

Sziasztok
Upgradelném a városi egysebességest, egy kontrás Shimano Inter4-est találtam használtan fillérekért.
Van valakinek +/- tapasztalata konkrétan ezzel a típussal?
Upgradelném a városi egysebességest, egy kontrás Shimano Inter4-est találtam használtan fillérekért.
Van valakinek +/- tapasztalata konkrétan ezzel a típussal?
#1719
Posted 2008. December 01. - 22:06

nem lenne rossz ár, csak kicsi a keret.

#1720
Posted 2008. December 01. - 02:15

gondolom nem tárcsafékes
amúgy nagykábé mennyiért szórod?
45000 Ft ot kérek érte, ha érdekel szólj!