Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1441
Írta 2010. október 01. - 17:32

#1442
Írta 2010. október 01. - 17:30

Nagyon meg vagyok vele elégedve! Nagyon jó konstrukció, igazán jó minõségû.
Néha (évente 1*) egy kis olaj az olajozó szemen át és a világból kimegyek vele.
Tavaly szétszedtem tisztítás, állt. karbantartás céljából mert ugye nem egy mai darab.
De még a kónuszok sem voltak igazán megkopva!
Télen viszont a leg hatékonyabb!
#1443
Írta 2010. október 01. - 17:20

#1444
Írta 2010. október 01. - 17:19

#1445
Írta 2010. október 01. - 15:10

Érdeklõdnék, hogy a nálam hozzáértõbb embereknek mi a véleménye a Sturmey-Archer agyváltókról?
#1446
Írta 2010. október 01. - 10:50

Nemrég vásároltam egy 3 sebességes sachs torpedo agyváltós hátsó kereket, viszont nem volt hozzá tolórúd...a kérdésem hogy milyen való bele?van ebbõl is több féle vagy csak egy méret van és kész?
köszi a segítséget!
PéCsé
#1447
Írta 2010. október 01. - 07:16

Mitõl lenne ez ideális? Az az ideális, mikor még éppen nem csúszik meg szvsz....ekkor már lényegesen rosszabb a fékhatás, mint az ideális 75% gördülés-25% csúszás esetén...
#1448
Írta 2010. szeptember 29. - 23:04

Ezt örömmel hallom. Eddig több helyen azt olvastam, hogy azért nem olyan borzasztó jó a hatásfoka.
Bár, szerencsére egy városi bringához azért nem szükséges mindenáron tárcsafék...
Üdv!
Egy 1995-táján gyártott bringám van, amin már akkor elõl-hátul görgõs dobfékek voltak. Remekül használható a szabadonfutós 7 sebességes Nexus-sal, csak nálam kb. 8,000 km-t futott.
(Nekem még a kisebb hûtõtárcsás BR-IM 41F elsõ és a BR-IM 41R hátsó fékeim voltak, azóta jelentõs fejlesztésen estek át.)
A fékhatást illetõleg még ezekkel a régebbi változatokkal sem volt semmi hiányérzetem, a hátsó kerék két ujjal is bármikor blokkolásig fékezhetõ volt, (és ekkor már lényegesen rosszabb a fékhatás, mint az ideális 75% gördülés-25% csúszás esetén), - ez elsõnél pedig fontos, hogy fékmechanika idõnként meg legyen zsírozva a gyári zsírzónyíláson keresztül. Ebben az esetben tényleg hasznos volt a gyári, bringa-ABS-nek is csúfolt erõmodulátoros HB-IM 45-ös agy, ami a a hirtelen ráfékezéskor megelõz(het)i a fejreállást.
Idõközben a hátsót már lecseréltem egy BR-IM 70-esre, és az elsõt is ilyenre tervezem, de ezt is csak a szebb "esztétikai" megjelenés miatt...
Az újabb fékek úgy látszik már nem csak az "öreguras" városi bringákon teljesítenek jól, hanem pl. a MERIDA Speeder 7 és 8 sebességes gépein is, - szóval AJÁNLOTT!
#1449
Írta 2010. szeptember 27. - 08:33

Azért a shimanonak évekóta van v-fék szintû és hatásfokú görgõs féke.
Ezt örömmel hallom. Eddig több helyen azt olvastam, hogy azért nem olyan borzasztó jó a hatásfoka.
Bár, szerencsére egy városi bringához azért nem szükséges mindenáron tárcsafék...
#1450
Írta 2010. szeptember 27. - 01:09

Ride everywhere.
.
#1451
Írta 2010. szeptember 24. - 22:26

Ha jól látom, az eladó cuccaid között csak kontrások vannak...
Dobféket csak hátra keresek, elõre mindenképpen görgõs megy, valami közepesen nagy hûtõtárcsával, így úgy gondolom, nem gond, hogy a hátsó fék nem annyira hatékony, hiszen a hangsúly amúgy is az elsõn van.
#1452
Írta 2010. szeptember 24. - 21:31

Itt is, ott is? Hol? Én "feltúrtam" a netet, de vatera/e-bay kivételével semmit nem találtam...
Azt írod, hogy a kontrás nagyságrendekkel hatékonyabb. Igen, satuzni biztos jól lehet vele, de szerintem adagolhatóság szempontjából nem igazán jó, és a szabadonfutást is szeretném megõrizni.
Dobfékkel milyen tapasztalatod van?
Arra szerettem volna célozni, hogy kezdõ gyûjtõként szoktam vadászni sokfelõl, és néha egyet-egyet én is el szoktam adni közülük...
Sachs Torpedo
A kontrás is jól adagolható szerintem, persze nem mondjuk hegyrõl lefelé, ott egyértelmû a görgõs fék elõnye.
A dobfék valamelyest adagolható, azzal viszont akkor sem satuzol, ha akarsz, vagy kellene, elég gyenge a hatásfoka.
A szabadonfutás pedig egyértelmû ok a kontrás ellen...
Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1453
Írta 2010. szeptember 24. - 15:42

Ja és mégvalami; ha görgõs féket akarsz, akkor Sachs, Sram használt biztos nem lesz, dobfékes talán, vagy Sturmey- Archer dobfékes. De a kontrás nagyságrendekkel hatékonyabb !
Itt is, ott is? Hol? Én "feltúrtam" a netet, de vatera/e-bay kivételével semmit nem találtam...
Azt írod, hogy a kontrás nagyságrendekkel hatékonyabb. Igen, satuzni biztos jól lehet vele, de szerintem adagolhatóság szempontjából nem igazán jó, és a szabadonfutást is szeretném megõrizni.
Dobfékkel milyen tapasztalatod van?
#1454
Írta 2010. szeptember 23. - 20:51

Annyira nem ritka, egyre többet lehet használtan is találni...
Itt is, ott is...
Ja és mégvalami; ha görgõs féket akarsz, akkor Sachs, Sram használt biztos nem lesz, dobfékes talán, vagy Sturmey- Archer dobfékes. De a kontrás nagyságrendekkel hatékonyabb !
You can never have "enough" bikes.
#1455
Írta 2010. szeptember 23. - 20:27

Itt is, ott is...
You can never have "enough" bikes.
#1456
Írta 2010. szeptember 23. - 16:23


#1457
Írta 2010. szeptember 23. - 16:11

#1458
Írta 2010. szeptember 23. - 16:09

#1459
Írta 2010. szeptember 23. - 15:35

Mivel itt koncentráltan vannak jelen az agyváltót használó emberek, ezért megkérdezném, hogy honnan lehet ilyesmit használtan beszerezni Magyarországon?
3-as agyváltóban gondolkodom (bár lehet, hogy 7-es is beleférhet), és azt hallottam, hogy inkább Sram T3-at vegyek, mint Shimano-t, mert ez utóbbiak újabban silányabb minõségûek. Alá tudná támasztani, vagy cáfolni valaki?
A legfõbb szempont, hogy görgõs fékkel tudjam használni, márpedig úgy tudom, hogy ez Shimano szabadalom. "Alternatív" megoldásnak a dobféket néztem. Mennyire lehet jó választás a görgõs helyett?
Köszi elõre is.
#1460
Írta 2010. szeptember 15. - 12:38

Ride everywhere.
.