Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#1361
Posted 2011. May 05. - 23:05

#1362
Posted 2011. May 05. - 21:26

Shimano Nexus FC-NX75 (Hajtás | Hajtómû | Négyszög tengelyes) | Kerékpár Webshop
ebbõl van 33 as is, ezzel a 2,7, 3,5, 3,9, 4,5, 5,1, 5,8, 6,6, 8,6 lenne
szerintem ez már kihasználható
köszi, egyébként te pontosan milyen értékeket adtál meg a kalkulátorban, mert nekem sehogy se jön ki pontosan az az érték, amit te írtál.
#1363
Posted 2011. May 04. - 14:14

ebbõl van 33 as is, ezzel a 2,7, 3,5, 3,9, 4,5, 5,1, 5,8, 6,6, 8,6 lenne
szerintem ez már kihasználható
#1364
Posted 2011. May 04. - 13:01


#1365
Posted 2011. May 04. - 11:46

Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni Sturmey Archer XRD-8 w agyváltóval kapcsolatban.
A váltó ezt tudja (az elsõ a direkt fokozat):
Overall Range - 325%
Gear 1 - 100% (Direct Drive)
Gear 2 - 130%
Gear 3 - 148%
Gear 4 - 169%
Gear 5 - 192%
Gear 6 - 220%
Gear 7 - 250%
Gear 8 - 325%
A kérdésem az, hogy milyen fogszámú lánctányért érdemes társítani hozzá, ha a váltón lévõ fogaskerék 25-ös, és a kerékpár '28-as? Remélem tudtok segíteni. Köszi szépen.
szia! ez egy áttétel kalkulátor, kerékméretet, lánctányér fogszámot, a hátsó lánckerék fogszámát kell beírni, és az internal hub-nál ki tudod választani a te agyváltó típusodat. a kapott eredmény megmutatja, hogy hány métert gurulna egy tekerésre. ha esetleg van kazettás normál váltós bicajod, akkor számolgatásokkal és esetleg azon a hasonló áttételek próbálgatásával kitalálhatod, hogy milyen lenne egy ideális lánckerék neked. (én is hasonlóra készülök, csak 3 fokozattal, így nekem sajnos nagyon kevesebb a lehetõségem)
Sheldon Brown's Bicycle Gear Calculator
de ha nem akarsz számolgatni, akkor csak példaként, nekem egy régi torpedó agyváltóm van 44 -es lánctányérral és 20 as fogaskerékkel. a három fokozatban az áttételek: I: 3,2, II: 4,4, III: 6,0 ez kb olyan: hogy egyesben brutáliosan el lehet indulni, másra nem is jó szinte (persze hegy közelében nyílván lenne egyéb haszna is


ezek apalján nekem egy ilyen 38 as tányéros megoldás ideális lenne, mert lehet vele zúzni is, nagyobb tányérnak nem hiszem hogy értelme lenne, mert akkor a végét már tényleg nem nagyon lehetne kihasználni, egy kisebbnek viszont lehetne, ha nem akarod, hogy nagyon brutál legyen a vége, és inkább az alja valamint a köztesebb értékekbõl legyen nagyobb paletta.
remélem tudtam segíteni, és ha valami égbekiáltó hülyeséget írtam, akkor szóljon, aki nagyon ért hozzá, mert én is csak autodidakta módon innen-onnan vettem az infókat és csak magamnak számolgattam.
#1366
Posted 2011. May 04. - 10:22

Segítséget szeretnék kérni Sturmey Archer XRD-8 w agyváltóval kapcsolatban.
A váltó ezt tudja (az elsõ a direkt fokozat):
Overall Range - 325%
Gear 1 - 100% (Direct Drive)
Gear 2 - 130%
Gear 3 - 148%
Gear 4 - 169%
Gear 5 - 192%
Gear 6 - 220%
Gear 7 - 250%
Gear 8 - 325%
A kérdésem az, hogy milyen fogszámú lánctányért érdemes társítani hozzá, ha a váltón lévõ fogaskerék 25-ös, és a kerékpár '28-as? Remélem tudtok segíteni. Köszi szépen.
#1367
Posted 2011. April 19. - 08:50

elado lesz a Rohloff Speedhubom, es kivancsi vagyok, szerintetek mennyit er:
- kb 8 evet/max 20.000 km-t futott (igen, ujabban keveset tekerek) merevvazban 80% aszfalton 80kg-os ember alatt
- kantifekes CC verzio (gyorszaras, lancfeszitovel hasznalhato sima vazban)
- fektuskenel vezetett bowdenek (tamvilla)
- Rohloff lancfeszito es egy bontatlan uj markolat
- 16T racsni
- a lanckerek olyan allapotban van, hogy tavaly (7.5 ev utan) cserelt uj lanc nem ugrik rajta, pedig meg se lett forditva
- olajat kb 2 evente csereltem benne
- kiprobalhato!
En 90k koruli arat tartok realisnak erte, de mondjatok ti is velemenyt...
LGee
#1368
Posted 2011. April 08. - 10:12

Keresnék még továbbá újabb fajta sram 7 sebességes váltóhoz click boxot és váltókart ha esetleg valakinek van haszáltba akkor szintén érdekel.
Elõre is köszi.
#1369
Posted 2011. April 08. - 10:07

#1370
Posted 2011. April 08. - 06:39

valami szakértõ guru tudna választ adni? sürgõs lenne! Köszi.
Hello!
Nemvagyok szakértõ, de a trike-omban 8 sebes Sturmey agyváltó van, ebike-ról vettem, szerintem jó ára volt.
Tépni lehet rendesen, de egyvalamire nagyon érzékeny....váltáskor egy minimális nyomaték se lehet a láncon, mert nemvált...elvileg a shimano-k jobban viselik a terhelés alatti váltást. Hamár sebességben van, akkor eddig nem tapasztaltam gondot, de persze egy emberi láb ereje nem mérhetõ gépi erõhöz.
Egyébként szerintem a 8 sebességes agyváltókban már eléggé le van redukálva a fogaskerekek mérete, ergo lehet nem olyan strapabiróak mint egy 3 vagy 5 sebességes....de ezcsak az én véleményem.
Ja, és az agyváltóknak van egy belsõ surlódásuk, ami miatt maga a hajtásrendszer kb 5-6%-al rosszabb hatásfoû mint egy láncváltós. A nuvinci-t meg felejtsétek el szerintem, mert annak a hatásfoka mégrosszabb mint egy hagyományos agyváltóé, és kb 1 kilóval nehezebb mint egy 8 sebességes agyváltó.
#1371
Posted 2011. April 06. - 20:18

Azon gondolkozom, hogy a SS bicóm esetleg kapjon-e egy 3 sebis agyváltót. A meglévõ elég haladós áttételt (52-18) ez hogyan befolyásolná? Lenne két könnyebb, egy könnyebb és egy nehezebb, vagy két még nehezebb fokozatom?
Ha a lánckerekeid fogszámát nem változtatod meg, lesz egy könnyebb és egy nehezebb áttételed, a középsõ változatlan marad.
Ha két könnyebb, vagy két nehezebb áttételt szeretnél, azt is ki lehet számolni.
A legtöbb 3 sebis agyváltó áttételei:
1:0.83, vagy 0.88
1:1
1:1.36
Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1372
Posted 2011. April 06. - 20:04

#1373
Posted 2011. April 05. - 22:18

#1374
Posted 2011. April 05. - 12:32

Tudtommal a Rohloff az ami nagy terhelésre van tervezve,de túl magas az ára. Én inkább egy láncváltós rendszert javasolnék nekik,de szûkös a hely és félnek a láncleeséstõl.
Alfine vagy nexus vagy nincs köztük nagy különbség? Vagy esetleg más márka?
Ebike-on láttam még NuVinci-t,sramot és Sturmey Archert,de ezeket nem ismerem.
Elõre is köszönöm a segítséget.
#1375
Posted 2011. April 04. - 23:25

Örülök, hogy sikerült, szívesen segítettem !Sikerült, elég volt állítani a bovdenen, meg volt lazulva, csak nem mertem hozzányúlni, mert nem értek hozzá. Lényeg, hogy mostmár pöpec így és köszi a segítséget! :-)
Egyébként ezt a zsíros olajos cuccot hogy szeded/mosod ki? Az egész agyat szét kell szedni, vagy van valami speckó leeresztõje? (ne izgulj, nem akarom szétszedni)
A tisztítása csak szétszereléssel megy, csúnya, mocskos munka...
Amíg megy, nem kell bántani. Én is csak azért kezdtem bele, mert kíváncsi voltam, mi van belül

Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1376
Posted 2011. April 04. - 22:55

Szerintem két dolog okozhtaja a problémát:
1. A régi agyváltókban a zsír és az olaj, az évek,- évtizedek folyamán makacs fekete ragaccsá tudnak válni---> Ki kell mosni és újra kenés után összeszerelni.
2. A húzóbowden végállása nem jó helyre van állítva...
Ha ezeket kizárhatjuk, akkor nagy a baj.
Sikerült, elég volt állítani a bovdenen, meg volt lazulva, csak nem mertem hozzányúlni, mert nem értek hozzá. Lényeg, hogy mostmár pöpec így és köszi a segítséget! :-)
Egyébként ezt a zsíros olajos cuccot hogy szeded/mosod ki? Az egész agyat szét kell szedni, vagy van valami speckó leeresztõje? (ne izgulj, nem akarom szétszedni

#1377
Posted 2011. April 04. - 17:57

Gondoltam az új kenõanyagot meghálálja. Azért került már bele 2 év alatt pár km.
Nemtudom gyárilag ezek mennyire vannak bezsírozva/olajozva, illetve ami kenõanyag van az agyban, az meddig tart ki. És ha már fogy, akkor mi az ami esetleg úgy eltud kopni, hogy utána borsos áron lehetne (már ha lehet) javítani.
Csak és kizárólag ezért érdekel ennyire ez az újrakenés.
Ja meg persze szivesen megnézném milyen belülrõl.
Ennyi

#1378
Posted 2011. April 03. - 15:12

Télen évek óta bezárt. Nekem annak idején azt mondta, azért viszi tovább egyedül, mert nincs kettõnknek elég bevétel. Persze láttam nála más "szerelõket" akiket tanítgathatott. De hagyjuk, mert ezután csak szidni tudnám, pl röhejes, hogy szerinte mindent tõle tanultam, pedig sok mindent mutattam neki amit õ nem tudott. Vagy ahogy jópárszor nekem kellett kimenni elnézést kérni az ügyféltõl, mert éppen kizavarta/elküldte a fa...ba. Nagyrészére -szerencsére- nem is emlékszik, és tudtam tolerálni meg elviselni a hülyeségeit, de csoda hogy nem szûnt meg hosszú évekkel ezelõtt. No csak belementem.. bocsi.
Szóval ha elmondod mi a baj az aggyal lehet, hogy tudok segíteni.
Ride everywhere.
.
#1379
Posted 2011. April 03. - 01:56


#1380
Posted 2011. April 02. - 23:19

Nem mondod, hogy megszûnt?..Pepedal megszûnt ha jól látom, ki foglalkozik még Bp-en ilyesmivel?
(Huh, biztos gonosz lettem volna, de majdnem raktam egy smile-t. Elég sokan mondták akkor, hogy végre volt egy normális szerelõje akit nem tanítani kellett. Szegény, folyamatosan maga alatt vágta a fát.)
Szétszedném neked, de jelenleg nincs mûhelyem, csak egy rakat szerszámom. Viszont akkor is csak órabérben vállalnám, mert pl. egy ezresért nem éri meg.
Ride everywhere.
.