ezekkel a dolgokkal kapcsolatban valahogy végül mindíg oda lyukadok ki, hogy a megoldás még plusz 1 vagy 2 bringa bszerezése lenne, ami nem jelent kompromisszumot adott célterületen
Jelentkezz be Regisztrálj
Agyváltók
#1281
Írta 2011. október 04. - 15:15
ezekkel a dolgokkal kapcsolatban valahogy végül mindíg oda lyukadok ki, hogy a megoldás még plusz 1 vagy 2 bringa bszerezése lenne, ami nem jelent kompromisszumot adott célterületen
#1282
Írta 2011. október 04. - 15:14
#1283
Írta 2011. október 04. - 15:09
Agyváltónak amúgy mik a konkrét elõnyei, azon túl, hogy nem kell rá komplett sort venni, ha elkopik, meg nincs keresztben váltás?
Már egy ideje gondolkodom agyváltón, de aztán valahogy mindíg arra jutok, hogy a fenitek nem ellensúlyozzák a nehezebb szerkezetet.
De mivel nincsen gyakorlati tapasztalatom, ezért ez csak elképzelés.
De kérdezném a hozzáértõktõl, hogy valós tapasztalat alapján napi városi használatban elõnyösebb az agyváltó használata, vagy inkább csak máshol vannak az elõnyok és a hátrányok egy láncváltóshoz képest?
Még a legkisebb hátránya az agyváltónak a nagyobb súly, ugyanis az nem sokkal nagyobb, mint egy komplett láncváltós hajtásláncé. Az agyváltó legnagyobb hátránya, hogy sokkal kisebb az áttételtartománya, mint a láncváltós rendszereké, illetve a 3-nál több fokozatú agyváltó az olcsóbb láncváltós rendszerekhez (monnyuk Shimano Alivio-szettig felfelé) képest drága. Ja, és hogy a downhill, stb. az felejtõs, mert gyengébb a konstrukció, mint egy láncváltósnál
A legnagyobb elõnyei se azok, amiket leírtál, hanem az, hogy egy jó agyváltó szó szerint évtizedekig képes mûködni, mégpedig úgy, hogy sokkal kisebb pucolásigényû, mocskos állapotban is pontosan vált, és álló helyzetben is képes váltani.
Ha olyan városban laksz (pl. Szeged, Kecskemét, Fehérvár, Pest), ahol nem igazán van szükség kapaszkodófokozatra, akkor a háromfokozatú agyváltó egyértelmûen jobb választás városba a láncváltósnál. Ha azért vannak meredekségek (pl. Miskolc, Pécs, Veszprém, Buda), akkor vagy egy 7-8-fokozatú agyváltó (ez azért cakkpakk 40-70 ezer forint alatt nem úszható meg), ugyanazokkal az elõnyökkel, mint az elõbb leírtak, vagy egy láncváltós szett (amibõl azért pl. már egy full Deore-szett is kábé ott van árban), nagyobb áttételaránnyal, viszont cserébe könnyebben mocskolódik, nem lehet álló helyzetben váltani, rövidebb az élettartama, stb. Itt már személyi preferencia kérdése a dolog: én úgy oldottam meg pl. hogy van egy 8-as agyváltós trekkingem meg egy láncváltós fitneszgépem is
#1284
Írta 2011. október 04. - 14:27
Már egy ideje gondolkodom agyváltón, de aztán valahogy mindíg arra jutok, hogy a fenitek nem ellensúlyozzák a nehezebb szerkezetet.
De mivel nincsen gyakorlati tapasztalatom, ezért ez csak elképzelés.
De kérdezném a hozzáértõktõl, hogy valós tapasztalat alapján napi városi használatban elõnyösebb az agyváltó használata, vagy inkább csak máshol vannak az elõnyok és a hátrányok egy láncváltóshoz képest?
#1285
Írta 2011. október 04. - 11:38
Kedves Konnektororrú!
Végre itt van egy Shimano expert:) Több évnyi anyagot visszaolvasva látom, hogy a hetesnél panaszkodtál te is arra, hogy 3-asban és 4-esben raccos. Én is ezt tapasztalom (SG-7C18), mondjuk leginkább 3-asban. Ez konstrukciós hiba, amivel együtt kell élni, vagy ha szétszedem és lezsírozom (egy hónapos még csak a a cucc, gyári állapotú, nem zsíroztam le használatbavétel elõtt), akkor jobb lesz?
A másik dolog, hogy ha bringát fejre állítva jól megtekerem, akkor akkora az agy ellenállása, hogy kb. 10-15 másodpercig fut csak, míg a sima láncváltós akár egy percig is szaladt. Ez normális, vagy állítsak rajta?
Elõre is köszi!
jfekete
Expert az éppen nem vagyok, mert pl. hetes Nexusból is csak egyet láttam közelebbrõl: a sajátomat
Az egymásba kapcsolódó fogaskerekek moduljának (azaz az osztókörük és a fogszámuk hányadosának) azonosnak kell lennie. Ha az egyik (vagy mindkét) fogaskerék nagyon kicsi, ill. a fogszámok között nagyon nagy a különbség, akkor ezt gyártástechnikailag igen nehéz (nem lehet) tökéletes pontossággal megvalósítani. Ennek eredménye a raccosság, ill. az arra való érzékenység. Ez amúgy érezhetõ láncváltós bringán is: ha pl. a hátsó lánckerék 11 fogú, az elsõ meg monnyuk 48, akkor lábbal nem, de kézzel hajtva a pedált lehet érezni, hogy sokkal egyenetlenebb a hajtás, mint ha a hátsó is meg az elsõ is pl. 28 fogú.
Ez az alapraccosság, amit semmiképpen se lehet kiiktatni. Erre jönnek még azok, amiket viszont ki lehet: a gumitömítés ellenállása, a ragadós zsír ellenállása, a túl szoros csapágy ellenállása, a mocskos lánc ellenállása, stb. Ezekkel elég nagy mértékben csökkenthetõ a raccosság, de teljesen sose fog megszûnni. Azt javaslom, hogy a belsejét még ne szedd szét (Shimanóék gyári zsírzása kifogástalan szokott lenni), hanem a kereket levéve ellenõrizd, hogy nem szorul-e a csapágy (az én Sturmey-Archeremen gyárilag rosszul volt meghúzva a kontraanya, és pár km után megszorult - ha igen, lazíts rajta), meg pucold meg alaposan a láncodat. Ami raccosság ezt követõen megmarad, az akkor is meg fog maradni, ha fejreáll és trombitál az ember
Az, hogy bizonyos agyváltók ellenállása nagyobb, mint a sima kazettásé, az normális: tele vannak nyomva zsírral, meg agyon vannak tömítve.
#1286
Írta 2011. október 04. - 09:46
#1287
Írta 2011. október 04. - 09:45
P5-höz kétféle Click-box létezik, a Click-box. és a Mini Click-Box. A legegyszerûbben úgy tudod megállapítani, ha a tengelybõl kihúzod a tolórudat, és megméred a hosszát.
A minié 113.8 mm és a csõ "sliccelt, a másiké 121.5 mm és a csõ nincs bevágva.
Mindkét Click-Box beszerezhetõ elvileg, bowdennel és karral egybeépítve.
Csõ
Értem, köszi, lehet akkor nem a neten nézegetem, hanem körbemegyek a bicóboltokban a környéken.
Üdv!
#1288
Írta 2011. október 04. - 08:36
Végre itt van egy Shimano expert:) Több évnyi anyagot visszaolvasva látom, hogy a hetesnél panaszkodtál te is arra, hogy 3-asban és 4-esben raccos. Én is ezt tapasztalom (SG-7C18), mondjuk leginkább 3-asban. Ez konstrukciós hiba, amivel együtt kell élni, vagy ha szétszedem és lezsírozom (egy hónapos még csak a a cucc, gyári állapotú, nem zsíroztam le használatbavétel elõtt), akkor jobb lesz?
A másik dolog, hogy ha bringát fejre állítva jól megtekerem, akkor akkora az agy ellenállása, hogy kb. 10-15 másodpercig fut csak, míg a sima láncváltós akár egy percig is szaladt. Ez normális, vagy állítsak rajta?
Elõre is köszi!
jfekete
#1289
Írta 2011. október 04. - 01:12
hello,
van egy 7 sebességes, kontrás nexus agyváltóm.
Ha hátrafelé tolom a bringát (mondjuk megállok a lámpánál és kicsit hátra akarok gurulni)
hatalmas csattanással tiltakozik az agy.
Mi lehet ennek a hátterében ?
(vagy inkább belterében, ha már agyváltó)
köszi
zirp
Az én hetes kontrás Nexusom is így viselkedett. Annyira idegesített annak a büdös kontrának a bénázása, hogy inkább lecseréltem.
#1290
Írta 2011. október 04. - 01:10
Hali, egy Sachs Spectro P5-ösöm van és az a problémám vele, hogy eltört a hátsó agynál található állító szerkezet, amibe a bowden megy, a többi rész jó. Honnan lehetne azt beszerezni? Van valami ötletetek?
Köszi
Az ebay.de-n kismillió alkatrészt árulnak a Sachs agyváltókhoz.
#1291
Írta 2011. szeptember 29. - 09:36
Tudomásom szerint a váltást szabadonfutás közben kell végezni, amikor a pedált nem tekered. Ezek a váltók csak így váltanak, az Alfine már kapcsolható tekerés közben is.
Amiket írtál hibajelenségek általában a rossz beállítás következményei, próbáld meg esetleg kicsit állítani, annak ellenére, hogy a jelek jól állnak.
Köszi a tippet. Igazad volt, azóta csak szabadonfutás közben váltok, így teljesen jól megy. Igazából a cirticalmass fórumon olvastam, hogy valaki állva/hegynek fel is tud váltani Nexus-szal, de most nézem, hogy az egy SG-8R25. Talán a gyártónak is jobban kellene propagálnia, hogy az Inter7 erre nem alkalmas. Így, hogy nem terhelten váltok megszûnt a szalajtás is. Újra terhelésnél még megvan a kis "nyúlás", de úgy vélem, hogy ez konstrukciós elem, vagyis "nem bug, hanem feature".
Kérdés, hogy vajon érdemes-e szétszednem és zsíroznom az egy hónapos cuccot, vagy gyárilag jól meg van kenve? (persze csak hozzávaló zsírral, a sheldonbrown-on olvastam, hogy a legtöbb idõ elõtt tönkrement shimano agyváltó a tulajok miatt van, akik nem a speckó zsírral kenték át a cuccot.)
Mégegyszer köszi!
#1292
Írta 2011. szeptember 28. - 10:17
Szia!
Köszi a segítséget, felvettem velük a kapcsolatot, sikerült megoldani a dolgot. Siki
You can never have "enough" bikes.
#1293
Írta 2011. szeptember 26. - 22:21
Használt már valaki Sturmey Archer S2 DuoMatic-ot? Jó cucc ez?
Eddig egysebességgel tekertem, a térdem viszont már nem az igazi, de a két sebesség teljesen elég volna a kisebb terhelésû elindulásokhoz. Azért a beruházás elõtt ha tud valaki errõl meleget vagy hideget, vagy esetleg van tapasztalta egyéb duomatic agyváltóról, és megosztja, akkor nagyon szépen köszönöm!
S-A Duomaticot nem, de Sachs- félét már használtam. Nagy elõnye, hogy bowden és kar nélkül vált, az áttételi viszony 1:1 és 1:1.36, így érdemes egy nagyobb lánckereket felrakni hátra, kicsit kísérletezve belõni a jó áttételt szerintem.
Viszont vált, ha kell, ha nem, tehát ha fékezel, akkor is vált, és nem mindig a jó irányba. De ha megszokod és rúgsz még egyet, ha kell, jó kis választás lehet !
You can never have "enough" bikes.
#1294
Írta 2011. szeptember 26. - 19:53
Szia!A székesfehérvári Vitál club ::Fõoldal forgalmaz S-A cuccokat, kérdezd õket !
Köszi a segítséget, felvettem velük a kapcsolatot, sikerült megoldani a dolgot. Siki
#1295
Írta 2011. szeptember 26. - 13:26
Eddig egysebességgel tekertem, a térdem viszont már nem az igazi, de a két sebesség teljesen elég volna a kisebb terhelésû elindulásokhoz. Azért a beruházás elõtt ha tud valaki errõl meleget vagy hideget, vagy esetleg van tapasztalta egyéb duomatic agyváltóról, és megosztja, akkor nagyon szépen köszönöm!
#1296
Írta 2011. szeptember 25. - 19:51
Hali, egy Sachs Spectro P5-ösöm van és az a problémám vele, hogy eltört a hátsó agynál található állító szerkezet, amibe a bowden megy, a többi rész jó. Honnan lehetne azt beszerezni? Van valami ötletetek?
Köszi
P5-höz kétféle Click-box létezik, a Click-box. és a Mini Click-Box. A legegyszerûbben úgy tudod megállapítani, ha a tengelybõl kihúzod a tolórudat, és megméred a hosszát.
A minié 113.8 mm és a csõ "sliccelt, a másiké 121.5 mm és a csõ nincs bevágva.
Mindkét Click-Box beszerezhetõ elvileg, bowdennel és karral egybeépítve.
Csõ
You can never have "enough" bikes.
#1297
Írta 2011. szeptember 25. - 19:31
Sturmey Archer 3-as agyváltóhoz keresek a fék felõli oldalra golyóskosarat, hol tudnék ilyet beszerezni? Itthon foglalkozik valaki ezekhez való alkatrészekkel? Köszi!
A székesfehérvári Vitál club ::Fõoldal forgalmaz S-A cuccokat, kérdezd õket !
You can never have "enough" bikes.
#1298
Írta 2011. szeptember 25. - 16:47
Köszi
#1299
Írta 2011. szeptember 24. - 11:33
#1300
Írta 2011. szeptember 24. - 11:32
Amiket írtál hibajelenségek általában a rossz beállítás következményei, próbáld meg esetleg kicsit állítani, annak ellenére, hogy a jelek jól állnak.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





