Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#1221
kozmax

kozmax

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Én Nexus-7 használok már egy éve (kb 4000km) Munkába járás, és hétvégi kirándulások. Szerintem a magyarországi összes aszfaltos kerékpár túrája simán teljesíthetõ vele. Egy pár meg is volt.:)
A láncvédõ miatt sokkal kevesebbet kell tisztítani a láncot, és ezzel párhuzamosan természetesen tovább is tart. Egy más világ a láncváltókhoz képest.
szerintem nekem már csakilyen lesz.
Én defekt mentes gumival járok. A kerék kiszerelése egy kis gyakorlatot kíván, de nem vészes.

#1222
bfg900

bfg900

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok.

Par ev bringas vesszofutasa utan tervezem egy uj gep beszerzeset.
Az utolso ket jargannyal ( Csepel landraider, Cross Transalp) annyi szivasom volt, hogy meguntam. A Krossnal pl egy honapon belul tort a hatso es hajlott az elso tengely a 100 kilom alatt, szakadt a valtobovden, stb. A problemak egy reszeben en is ludas lehettem, a karbantartas nem az erossegem, de lerohadni azert sose hagytam a gepet.

Naszoval mivel a bringazas egyuttal hobbi es mindennapi kozlekedes, ugy dontottem, hogy beruhazok egy Cube Travel Pro bringaba. Kell a felszereltseg, nem akarok utolag megvenni hozza minden szart, mert tervezek hosszu turakat is, meg a varosban is kell a vilagits, csomagtaro, meg a tobbi.

Van egy almom, miszerint legyen benne agyvalto is. Tan nem a leglogikusabb oszeallitas, de sok ev kinlodas utan kialakult bennem egy kep, hogy mire vagyok es ezt szeretnem most megvalositani.

Felemrult benem, mint hozza nem ertoben par kerdes.

Pl mire szamithatok a hegymenetekben egy alfine 8 sebesseges valtoval? Terveim kozott szerepel elkerekezni az oceanig ( barmelyik oceanig ). Azt lattam, hogy sok turazo indul agyvaltoval, bar azoknak nagyobb az atviteli tartomanyuk. Ez engem annyira nem erdekel, eleg a 25os tempo sikon, csak birjak cuccokal feltekerni a hegyekre. Esetleg egy lanckerek csere megoldhatja a problemamat? Varosba nem kell nekema nagy vegsebesseg, errefele ugy nez ki az utca, mintha Koszovoban jarnank, turanal meg a csomagok miatt nem mennek gyorsan.

A masik a lancfeszites. Olvastam valahol, hogy felszemes lanccal, vagy papucs cserevel megoldhato a lancfeszto kikuszobolese. Az utobbihoz nem nagyon ertek, de laikuskent eleg meredeknek tunik a dolog. Nem nagyon kell nekem a lancfeszito, minnel letisztultabb es kevesebb kilogo szarral felszerelt biciklire vagyok. Szoval a kerdes, hogy erdemes-e ilyennel kinlodni, vagy valasszak olyan biciklit, ami eleve agyvaltos?

#1223
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
mondjuk a kresz nem véletlen írja elõ a két független féket


nekem tört már patkófék fékkarja, legutóbb meg tárcsafék bovdenje szakadt el, vészfékezéskor meg úgyis összetöröd magad, ha az éppen használni kívánt fék megadja magát

na meg a kontra is akkor megbízható, ha nincs terhelve, ugyanis hosszabb lejtõn össze tud sülni

#1224
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Talán csak azért vagyok így mert már jártam pórul ezokból.

Sõt, egyszer az Erzsébet kilátónál a szemem láttára szaladt bele egy fiatal srác a bokrokba.
Oda mentem hozzá, végülis szerencsésen megúszta.

A hátsó fékbowden szakadt el a végéhez közel a V féknél. Még össze tudtam neki rakni szûken és utána állítva amit lehet. Aztán mondtam, most hazáig csak óvatosan, hogy az elsõvel se álljon fejre ha netán hátul kicsúszna a vége (elég rogya volt a bowden) és rakassa rendbe mielõtt megint elindul bárhova. Végül gyalog tolta lefele.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1225
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Ha így gondolkozunk, akkor a tárcsafék mellé is kéne valami, mert az is elromolhat. Vagy a v-fék sem fog mindig. (én pont így törtem össze magam, de mikor gurultam "féktelenül" , azt hittem, hogy kb. ezt nem élem túl)
Marci

#1226
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás
Szerintem is jó az a kontra fék, tartalék féknek mindenképp.
Habár most csak a bevásárló bringámon (agyváltóson) van kontra is és bowdenes is hátul.
Sokszor eszembe jutott, hogy mi lenne ha megadná magát valami a féknél.
Eddig csak egyszer volt ilyen.

Eltörött egy három sebességes kontrás agyváltó tengelye (több tíz éve),
éppen egy meredek lejtõ elõtt nemsokkal (Schmidt kastély melletti lejtõ).
Éppen csak meg tudtam állni a kevésbé meredek részen az elsõvel,
mivel akkor nem volt tartalék hátsó fékem.
Erre is jó a kontra mellett egy bowdenes és fordítva.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1227
gabor88

gabor88

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Pont a karbantartásmentessége miatt szeretnék kontrásat. Engem nem zavar. Van egy Csepel Maraton vázra épített városi rombolóm, abban Sachs Super 7-es agyváltó van és az is kontrás, valamint régebben egy cruiserrel is nyomultam, abban 3-as Nexus volt. Nekem kifejezetten tetszik a kontrafék.(ízlések és pofonok) Vannak azért elõnyei: igénytelen, elég jól fog, idõjárástó független, letisztult a bringa kinézete. Mondjuk van hátrány is: vagy fél kilóval nehezebb tõle az agy, de az engem nem zavar. Igen, a 2 fokozat lenne az overdrive. Áttételnek kb. 46/20-ra gondoltam. És váltás után 2. fokozatban lenne kb. 46/16-nak megfelelõ áttételi arány. Attól azonban én is tartok hogy fékezésnél mindig váltana. Ha igen, és nem érzékeli hogy én most fékezni akarok vagy váltani, akkor felejtõs a dolog.

#1228
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Milyen kontrással mentél, ami nem tetszett ?
Nemrég kipróbáltam egy Nexus agyváltós gépet és a kontrája fõleg tetszett. Jó erõs volt de nagyon finoman lehetett adagolni.


gyerekkoromban természetesen az összes akkori bringa :)

legutóbb meg valami német agyváltós túra géppel

a kontrába nem az adagolhatóság a rossz, hanem, hogy nem lehet "racsnizni", meg eleve totál béna, hogy hátra kell veszíteni fékezéskor, így garantáltan nem lehet normális testhelyzetet felvenni fékezéshez

nem véletlen, hogy miután a rudazatos féknél eggyel jobbat feltaláltak, már csak a gyerek meg a nyanya bringában maradt meg, de ma meg már a gyerek bringákat sem azzal szerelik

az egyetlen elõnye a karbantartás mentesség

#1229
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

elhiszem, hogy van akit nem zavar a kontra, de azrt az nem evidencia,hogy mást sem
én gyermekkoromban is rüheltem már a kontrát, és már akkor is a rendes patkófékes bringa volt a menõ, mindenki utálta a kontrásat
aztán nemrég megint mentem egy kontrással, és rájöttem, hogy a gyermekkori ítélõképességem tökéletes volt :)

Milyen kontrással mentél, ami nem tetszett ?
Nemrég kipróbáltam egy Nexus agyváltós gépet és a kontrája fõleg tetszett. Jó erõs volt de nagyon finoman lehetett adagolni.
Marci

#1230
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Mi a baj a kontrással ?
Én tekerek ilyennel is, meg olyannal is rendszeresen, nem zavar egyik sem...


Az áttételekkel kapcsolatos meglátásod helyes, eddig nem is gondoltam erre !
Bár ! A mechanikai veszteségek szerintem itt elenyészõek, igaz, én a Sachs Duomatic-ját használtam, ott nem volt érezhetõ ilyen probléma.
Viszont az nem tudja, hogy fékezel, vagy váltani akarsz ! Épp' ezért nem használom már, számomra zavaró volt. (Viszont van egy Sachs Automaticom..., na AZ ! ;) )


elhiszem, hogy van akit nem zavar a kontra, de azrt az nem evidencia,hogy mást sem

én gyermekkoromban is rüheltem már a kontrát, és már akkor is a rendes patkófékes bringa volt a menõ, mindenki utálta a kontrásat

aztán nemrég megint mentem egy kontrással, és rájöttem, hogy a gyermekkori ítélõképességem tökéletes volt :)

#1231
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

Próbáltál már huzamosabb ideig kontrás bringát?

Mi a baj a kontrással ?
Én tekerek ilyennel is, meg olyannal is rendszeresen, nem zavar egyik sem...

Engem inkább az érdekelne, hogy az ilyen kickshift váltó kontrás változata honnan tudja, hogy most váltani kell, vagy fékezni, ha hátrarúgod a pedált? Vagy minden fékezéskor vált is egyet? Eh.
Amúgy én sem ajánlanám a kontraféket. Parasztcsepszonoztam eleget (amikor még nem volt más, csak az, vagy a bilibádogból készült XB3). Nem kéne többet...

Egyébként én ott látok még egy elvi problémát, hogy nyilván úgy választanád meg az áttételeket, hogy a direkt legyen a mászós, és az "overdrive" a haladós. Vagyis az idõ nagy részében "etetnéd" a váltó mechanikai veszteségeit...


Az áttételekkel kapcsolatos meglátásod helyes, eddig nem is gondoltam erre !
Bár ! A mechanikai veszteségek szerintem itt elenyészõek, igaz, én a Sachs Duomatic-ját használtam, ott nem volt érezhetõ ilyen probléma.
Viszont az nem tudja, hogy fékezel, vagy váltani akarsz ! Épp' ezért nem használom már, számomra zavaró volt. (Viszont van egy Sachs Automaticom..., na AZ ! ;) )

You can never have "enough" bikes.


#1232
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Engem inkább az érdekelne, hogy az ilyen kickshift váltó kontrás változata honnan tudja, hogy most váltani kell, vagy fékezni, ha hátrarúgod a pedált? Vagy minden fékezéskor vált is egyet? Eh.
Amúgy én sem ajánlanám a kontraféket. Parasztcsepszonoztam eleget (amikor még nem volt más, csak az, vagy a bilibádogból készült XB3). Nem kéne többet...

Egyébként én ott látok még egy elvi problémát, hogy nyilván úgy választanád meg az áttételeket, hogy a direkt legyen a mászós, és az "overdrive" a haladós. Vagyis az idõ nagy részében "etetnéd" a váltó mechanikai veszteségeit...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1233
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Köszönöm a segítséget! Igen, azt jól gondoltad hogy nálam nem elõny a fix hajtás. Szerintem a következõ épített bringámban ez a váltó lesz beépítve.


Próbáltál már huzamosabb ideig kontrás bringát?

#1234
gabor88

gabor88

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Köszönöm a segítséget! Igen, azt jól gondoltad hogy nálam nem elõny a fix hajtás. Szerintem a következõ épített bringámban ez a váltó lesz beépítve.

#1235
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy a Sturmey Archer 2 sebességes "kickshift" agyváltója mennyire bírja az igénybevételt? Sportos, lámpánál megállós-gyorsulós, hajtós városi durvulást bírja-e, ill. inkább amolyan papa-mama féle boltba járós bringákba való? Érdekelne mert nagyon letisztult gépet lehetne építeni vele, kinézetre olyan lenne mint egy single speed bringa, csak lenne +egy sebesség. Ja, és van bónuszként kontrafékes verzió is ami számomra elõny.(Nem kell hátsó fék)


Szia!

Nem használtam még, de ezt találtam róla:
Review: Sturmey Archer S2 kickshift hub gear | road.cc | The website for pedal powered people: Road cycling, commuting, leisure cycling and racing. Voted the UK's number 1 cycling website at the 2010 & 2011 BikeBiz awards.

Egy 98 kilós 190 magas srác tesztlte, aki profi (nem csak bevásárláshoz használja), pont olyan fixiseknek ajánlja, akik szeretnének egy könnyebb "mászós" fokozatot is. Ezt írja verdiktként:

"Simple, cheap and effective 2-ratio hub gear that'll be a favourite as fixers look for gearing options"

Persze meg kell tanulni váltani vele, illetve ez természetesen nem fix hajtású, hanem szabadonfutós, de a kérdésedbõl azt vettem ki, hogy ez egyébként sem feltétel nálad.
Üdv,
jfekete

#1236
gabor88

gabor88

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem hogy a Sturmey Archer 2 sebességes "kickshift" agyváltója mennyire bírja az igénybevételt? Sportos, lámpánál megállós-gyorsulós, hajtós városi durvulást bírja-e, ill. inkább amolyan papa-mama féle boltba járós bringákba való? Érdekelne mert nagyon letisztult gépet lehetne építeni vele, kinézetre olyan lenne mint egy single speed bringa, csak lenne +egy sebesség. Ja, és van bónuszként kontrafékes verzió is ami számomra elõny.(Nem kell hátsó fék)

#1237
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

ha nem intézõdött még, akkor holnap elküldetem.
(értsd: a bolt ugye meg tudja rendelni tõlünk, ha tudja az általad bemondott cikkszámot, akkor az én közremûködésemre nincs szükség - de ha valami bibi van, akkor megoldjuk manuálban)

Szia!

Tudják a cikkszámot, akkor szólok nekik, hogy érdeklõdjenek nálatok.
Még egyszer köszi!
jfekete

#1238
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
ha nem intézõdött még, akkor holnap elküldetem.
(értsd: a bolt ugye meg tudja rendelni tõlünk, ha tudja az általad bemondott cikkszámot, akkor az én közremûködésemre nincs szükség - de ha valami bibi van, akkor megoldjuk manuálban)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1239
jfekete

jfekete

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

jfekete: itt van egy ideje nálunk a Y35K06000 már tárgytalan?


Nem, nem tárgytalan, mindenképpen kell! (hárommal lentebb kérdeztem is róla, csak azóta lettek új bejegyzések, biztosan emiatt nem vetted észre).
Szóval beszéltem a baross-ban lévõ bolttal, ott tudnám átvenni õk is várják a cuccot.
Köszi
jfekete

#1240
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
jfekete: itt van egy ideje nálunk a Y35K06000 már tárgytalan?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.