Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Agyváltók

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
2484 hozzászólás a témában

#561
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Feltöltött kép

na ez vajon mi lehet?
sachs?
SA?
esetleg granat?

(a hirdetes ha valakit erdekel:Eladó Sport Veszprém: Tandem Bicikli)

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#562
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
szerintem kicsit tulparazod.
ahol nincsenek specko tomitesek amiket egyes kenoanyagok tonkretesznek ott szinte barmivel probalkozhatsz.
egy agyban nincs nagy homerseklet valtozasok es nyomasvaltozas.
fordulatszam sem egetvero.kb minden kenoanyag ellatja a feladatat ilyen kornyezetben.

mivel az egyszerubb agyakban nincs extra tomites valasztanod kell hogy suru (hosszabb elettartamu) vagy higabb (jobban hajthato) olajat hasznalsz.
mindegyiknek megvan a maga elonye hatranya.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#563
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Szia!
Milyen zsírt és olajat szoktál használni? Milyen keverési arányban? Nagyon nem ismerem a kenõanyagokat, a váltóhoz meg nem merek egyedül hozzányúlni.:)

#564
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Persze, hogy olajfürdõ !
Még ha nem is tömített, akkor is az olaj legyen túlsújban, kevés zsírral, ahol szükséges.
Én legalábbis így szoktam :)

You can never have "enough" bikes.


#565
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Ridelife:
Szia!
Köszi a választ, majd még jobban elolvasom Miki írását, és megkeresem benne a válaszokat a kérdéseimre. Amúgy találtam egy másik bûnöst, ami miatt nehéz a tekerés: A láncot megolajoztam sima mûszerolajjal (az volt itthon), és egy klasszissal jobb lett a gép. A másik ami aggaszt az az, hogy a középcsapágy hallom hogy karistol, ahogy tekerem a pedált, és nehéz tekerni a hajtómûvet, mert szorul. Persze csak akkor hallatszik, hogyha közel hajolok a hajtómûhöz, tehát nem nyikorog vagy ilyesmi, viszont kotyog úgy rendesen. Szerintem tele is van kosszal. Még jó, hogy elvittem a gépet egy teljes tavaszi átzsírozásra. Szerintem ehhez hozzá sem nyúltak, csak legombolták érte a pénzt rólam.

Balu:
Szia! Neked is köszi a választ, ügyes megoldást találtál ki a váltó megkenésére. Mondjuk én nem mernék nekiállni szétkapni a váltót, mert nincs hozzá service manualom ami alapján szét tudnám szerelni, szakszerûen bezsírozni, és összerakni, majd pontosan beállítani ezt a Nexus 8 váltót. Amúgy ezeket a kenõanyagokat hol lehet beszerezni amiket Te is kikevertél magadnak? Gondolom ez a TF2 valami teflonos lánckenõ cuccos, és azért is lett olyan jó a siklása a váltó csapágyainak, és fogaskerekeinek. Olvastam olyat valami külföldi portálon, hogy volt egy fickó aki megcsinálta a Nexus 8-asát olajfürdõsre. Valahogy kitömítette a nyílásait, és zsír helyett hajtómûolajat öntött bele. Csinált a váltóra egy kis olajfeltöltõ nyílást mint a Rohloff váltókon van.

#566
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A kérdéseim pedig azok lennének, hogy:
Alapvetõen az agyváltókkal nehezebb a tekerés, ezt tudom, de hogy ennyire?
Ez mindegyik agyváltónál így van?
A régebbieknél is ez a helyzet hogy nehezebb a tekerés?
A láncváltósakhoz képest mennyivel nagyobb a belsõ ellenállásuk a régieknek?

Nekem is ez volt a gondom az új agyváltóval sok évvel ezelõtt.
A benne lévõ zsír nagy ellenállása sokat fog rajta.
Ahhoz, hogy folyamatosan kevergesd a sûrû kenõ anyagot, külön erõt kell befektetned.

Aztán azt mondtam, nekem ez így nem éri meg a plusz energia befektetést.
Ha kell, inkább menjen tönke a váltó de keverek hígabb zsírt hozzá és kipróbálom.
ha netán nem biztosít megfelelõ kenést és tönkre megy, akkor sem vesztettem sokat, mert így nagy ellenállással valami borzalom tekerni.

Végül mivel bejártam a bringával a munkahelyre portaszolgálatba ezért hétvégére vittem magammal dolgokat és szereltem.
Volt nálam barna hõálló zsír és TF2 spray palack. A kettõt össze kevetem, de nagyon sok TF ment hozzá, mire elég híg lett.
Aztán az edényben addig kevergettem és hagytam a tûzõ nyári napon, amíg el nem szállt belõle az illékony összetevõ.
Végül sûrû de egészen könnyen megtörhetõ kenõ anyag lett belõle., aminek talán 20%-a volt a zsír, amikor a TF még oldószerrel volt teli.

Azzal kentem meg a váltó belsejét és kipróbáltam. Jóóóóval könnyebben lehetett hajtani.

A kenõ anyag viszont olyan volt, ha kihúztam belõle a keverõ pálcát, akkor csúcsot húzott ami nem hajlott le.
Vagyis a zsír nem folyik le az alkatrészekrõl de könnyen törhetõ.
Szerintem valami hasonló a jó megoldás.

Ez már közel tíz évvel ezelõtt volt és még mûködik. Igaz, azt már csak bevásárló bringának használom.
Igaz, azóta rég tervezgetem, hogy megint kicserélem benne a kenõ anyagot mert a csapágyaknál már biztos ment bele por,
de nem tudom rávenni magam. Kicsit nehezen számon rá magam mostanában az ilyen dolgokra.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#567
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
Mikulás írása: Miért lett agyváltós-bordásszíjas, trekking kerékpárom? -1- | Toyota Corolla E12 HB 1.4 Sport 2004 – tartósteszt

ez a cikksorozat erinti par kerdesedet.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#568
BGery78

BGery78

    vendég

  • fórumtag
  • 53 hozzászólás
Sziasztok!
Szeretnék néhány dolgot kérdezni Tõletek. Nos megvettem egy klassz bringát használtan, egy Gepida Reptila 500-as típust. Ezen a vason egy Shimano Nexus 8 agyváltó van kontrafékkel. Nagyon tetszik ez a váltó, de azt vettem észre, hogy nagyon nagy a belsõ ellenállása. Kb. 3x olyan nehéz tekerni, mint egy láncváltós rendszert. Kipróbáltam a régi bringámmal összehasonlítva, és ezt tapasztaltam. Egymás után tekertem a két géppel, és nehezebb volt az agyváltóssal menni, sokkal fárasztóbb volt. Amúgy elvittem szervízbe a gépet miután megvettem, egy tavaszi felkészítésre. Bezsírozták a váltót is, ezáltal könnyebb lett tekerni. Erõ szempontjából kb. 2 fokozatot javult, tehát nagyjából ugyanolyan nehéznek éreztem a pedálozást a zsírozás elõtt, mintha 4-esben lenne és zsírozás után kb ugyanezt a nehézséget 5-ös, vagy 6-os fokozatban éreztem, tehát javult a helyzet, mert csökkent a belsõ ellenállása.

A kérdéseim pedig azok lennének, hogy:
Alapvetõen az agyváltókkal nehezebb a tekerés, ezt tudom, de hogy ennyire?
Ez mindegyik agyváltónál így van?
A régebbieknél is ez a helyzet hogy nehezebb a tekerés?
A láncváltósakhoz képest mennyivel nagyobb a belsõ ellenállásuk a régieknek?
Az új olajfürdõs váltókkal nem lenne könnyebb a hajtás?
Gondolok itt az Alfine váltóra vagy a Rohloffra, tehát hogy ezzel a Nexus 8-al összehasonlítva mennyivel lenne könnyebb, avagy nehezebb a tekerés, illetve, a belsõ ellenállása mennyivel lenne nagyobb / kisebb?
Van ezekben a kérdésekben tapasztalatotok?
Elõre is köszi a segítséget.

#569
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
csak metszetet talaltam a bena shimanos doksin kuvul.
New Shimano Alfine 11-Speed - Page 11
talan van benne hazsnalhato hozzaszolas.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#570
nagybub

nagybub

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.615 hozzászólás
Halihó

Shimano Alfine 11 sebességes váltóról érdekelne minél részletesebb robbantott ábra...
Köszi

Fél kézzel megállítom a vonatot!!! :)
Pókmalac
Fixi


#571
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
SRAM 7 gang nabe Blind zusamenbauen - YouTube
ez eleg meno.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#572
goldnarmz

goldnarmz

    vendég

  • fórumtag
  • 36 hozzászólás

... az elan vegleg nyugdijba megy.4kilojaval hiaba 12 sebesseges nem versenykepes. ...

Atyaéééég... :cool2: Én már az Alfine súlyától kivoltam tegnap, amikor kiszedtem a kerékbõl küllõzés miatt...

#573
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

nekem a duo sokkal jobban bejon.jobb hogy en valtok es nem o magatol.
az automata kocsit sem szeretem:D
ettol elktekintve az auto is tokeletesen fut-valt-fekez.

a shimanohoz egy positron szerelekkel jarultal hozza!
mar ki is tisztitottam a menetet is rendbe tettem.mar csak az agyra varunk.


Ja, igen :) !
Nekem meg nem jönnek a szabadonfutós agyak... Csak egy dobfékes 2x6-os Orbit van, meg valami S-A :(
Egy jó 415 hiányzik nagyon... Pl. ;)

You can never have "enough" bikes.


#574
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
nekem a duo sokkal jobban bejon.jobb hogy en valtok es nem o magatol.
az automata kocsit sem szeretem:D
ettol elktekintve az auto is tokeletesen fut-valt-fekez.

a shimanohoz egy positron szerelekkel jarultal hozza!
mar ki is tisztitottam a menetet is rendbe tettem.mar csak az agyra varunk.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#575
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás

szep gyujtemeny.a mod55 igen csak irigylesre melto.
de latom azert a s7-t sem hanyagoltad el:D

Feltöltött kép
en jelenleg itt tartok.
az s7 idovel bekerul egy bringaba.
az elan vegleg nyugdijba megy.4kilojaval hiaba 12 sebesseges nem versenykepes.
az automatic pedig vereseget szenvedett a duomatical szemben ami azota is koszoni szepen jol van es tobb 100km-t ment baj nelkul.

ha minden jol megy a Pecsieknek es Neked hala bovul a csalad egy szabadonfutos shimano 3cc-vel.


Szépek, az Elan "arany" az automaticok is...
A Duomatic nekem is barátom, csak az állandó rugdosást nem szeretem. Hogy gyõzte le az autot ? Probléma volt ez utóbbival ?
Azt meg nem értem, hogyan kerülök én a Shimano 3cc-vel kapcsolatba ???

You can never have "enough" bikes.


#576
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
szep gyujtemeny.a mod55 igen csak irigylesre melto.
de latom azert a s7-t sem hanyagoltad el:D

Feltöltött kép
en jelenleg itt tartok.
az s7 idovel bekerul egy bringaba.
az elan vegleg nyugdijba megy.4kilojaval hiaba 12 sebesseges nem versenykepes.
az automatic pedig vereseget szenvedett a duomatical szemben ami azota is koszoni szepen jol van es tobb 100km-t ment baj nelkul.

ha minden jol megy a Pecsieknek es Neked hala bovul a csalad egy szabadonfutos shimano 3cc-vel.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#577
kboross@t-online.hu

kboross@t-online.hu

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.931 hozzászólás
Kicsit pakolásztam:
Feltöltött kép
Aztán találtam a fiókban olyat, ami eladó lesz:
Feltöltött kép
Rendberakom, és csilli-villin megy a piacra.
Ha valakinek kellene, szóljon. :)

You can never have "enough" bikes.


#578
Demire

Demire

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Köszi a segítséget.

#579
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
a gyengeje abbol adodik hogy a szerelek elkoszolodik az evek soran es a boxban levo rugo mar nem kepes visszahuzni a megfelelo bovdenmenyiseget.(forumon tobbeknek a bajat ez okozta)
ez foleg visszavaltasnal okoz problemat.
mondjuk ez nem a szerkezet gyengeje hanem a karbantartas hianya ami emberi mulasztas.de ha osszehasonlitjuk az azonos szettben hasznalt agyat es szereleket, a szerelek igenyli elobb a karbantartast ezert mondtam hogy ez szett gyengeje.

regi/hibas agyvaltokat veszek.


#580
Demire

Demire

    újonc

  • fórumtag
  • 5 hozzászólás
Nocsak gyengéje is van? Mi az a vezérlés probléma? Bowden, jobb kéz, ilyesmi?