Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#461
Posted 2013. September 10. - 15:58

Õk meg tudják csinálni a Miénket, csak azt a fránya feszítõt nem tudják beszerezni...
#462
Posted 2013. September 10. - 15:55

#463
Posted 2013. September 10. - 15:25

Akkor marad Frenki 7.ker. (Cm forumon erheto el).
Mas pesti agyvaltost nem ismerek.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#464
Posted 2013. September 10. - 14:50

Cserny kp nal van racsnis feszito meg hozza lancos rud ha az is kellene.
Mi nincs nekik?
Hát ezek...
You can never have "enough" bikes.
#465
Posted 2013. September 10. - 14:03

#466
Posted 2013. September 10. - 13:52

You can never have "enough" bikes.
#467
Posted 2013. September 09. - 20:32

#468
Posted 2013. September 09. - 15:46

#469
Posted 2013. September 09. - 15:25

#470
Posted 2013. September 09. - 15:16

#471
Posted 2013. September 09. - 15:02

Cserny kp nal van racsnis feszito meg hozza lancos rud ha az is kellene.
Meg lancot sem art venni hozza.
Mi ez a "Cserny kp" ???
You can never have "enough" bikes.
#472
Posted 2013. September 09. - 11:41

adott tipust mar ossze lehet hasonlitani egy lancos rendszerrel.
figyelembe veve az atteteli taromanyokat ki lehetne szamolni a szazalek/g aranyt.
kerdes hogy melyik lancvaltoval akarod osszehasonlitani.
es milyen szempontok alapjan valasztod ki ezt a lancvaltot.(ar? atetel? tartossag?)
szerintem tok hulyeseg osszehasonlitani oket.mindegyiknek megvan a maga elonye-hatranya es csak a felhasznalas szabja meg hogy melyikre van jobban szugseg.
http://corollablog.w...ing-kerekparom/
itt talasz egy rohloff vs shimano xt gramm osszehasonlitast.az xt nyert de az iro megsem azt vette...
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#473
Posted 2013. September 09. - 10:23

</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="formate.css"> </head> <body bgcolor="#FFCC66"> <table class="haupt" bgcolor="#FFFFFF" align="center" cellspacing="0" cellpadding="0"> <colgroup> <col width="10"> <col width="1"> <col width="258">
itt van egy par agyvaltonak a tomege.
de nem ertem mert kattogsz ennyit a tomegen.
melyik a fontosabb a letisztultsag vagy par deka minusz?! ebben mar nem tudunk segiteni.
csak shimanohoz van pillangokar.jfekete is olyat keres.nem tul gyakori.
Látom, számon vannak azért itt tartva a dolgok, ez örvendetes

Végül úgy lett ám pillangó váltóm, hogy kinéztem egy hirdetést a Vaterán és a normál új marokváltó ár duplájáért "rábeszéltem" az embert, hogy csak a váltót adja el nekem. Gyorsan megegyeztünk...
Más: sokszor felmerül, hogy mennyivel nehezebb az agyváltós, mint a láncváltós a bringa, de én még egy részletes számítást sem láttam, ami mindent figyelembe vett volna, pl. nincs hátsósor, nincs láncváltó, rövidebb a lánc, rövidebbek a küllõk, kontra esetén a hátsófék+bovden is különbség stb. Tud valaki egy cikket, ahol esetleg ezt "tudományosan" végigjárták?
#474
Posted 2013. September 09. - 10:15

dubitoergosum!
Nálunk egy kivételével az összes (6 db.) agyváltós bringának marokváltója van, egyedül a feleségemén lévõ hétsebességes volt gyárilag "szekvenciális" váltókarral:![]()
A hétköznapi használatban szerintem sokkal praktikusabb, amikor egy hirtelen fékezés után egy laza csuklómozdulattal váltasz vissza pl. 6.-ból 2.-ba, mint egyenként végigkattogtatni a 4 leváltást.
Ez érvényes az újabb 8 sebességesekhez kapható Rapidfire karokra is: a múltkor mentem egy Alfine-nal, a váltó egy álom, de a váltókar nem nyerte el túlságosan a tetszésemet, - persze lehet hogy a megszokás mondatja ezt velem ('96-óta tekerek a SG7R41-gyel).
Kinek a pap kinek a papné...
Nekem van markolat is és pillangó is, mindkettõt szeretem. A markolatot valóban gyorsabban áttekered több fokozat között, de az idõkülönbség nálam egy 7-1 váltásnál kb. 1.5 mp. Ha jól kézreáll a pillangó, akkor azzal is lehet ám gyorsan váltani, persze ezt ki kell tapasztalni és addig állítgatni, amíg pont jó nem lesz az ember kezéhez. Én csak azért kerestem nemrég pillangót, mert egy régi átépített bringám kormányára nem ment fel a markolat (a kormány túl hamar kezd el "kanyarodni" ezért a markolatváltót csak a kormányvéghez nagyon közelre lehetett volna felszerelni, gyakorlatilag csak 3-4 cm maradt volna a váltó és a kormányvég között.) Viszont ezzel a kormánnyal olyan komfortos helyzetben tudok tekerni, hogy azt cserélni semmiképp nem akartam, így mindenképp pillangó kellett.)
#475
Posted 2013. September 07. - 13:37

#476
Posted 2013. September 07. - 13:17

Meg lancot sem art venni hozza.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#477
Posted 2013. September 07. - 13:12

új vagyok még itt a fórumon...
segítségeteket szeretném kérni:
szert tettünk 1 régi, 3seb SACHS TORPEDO agyváltós nõi hercules-re. próbálom "üzembe helyezni", de problémába ütköztem: nincs meg a bowden-feszítõ.
honnét tudnék ilyet szerezni? -mert amit tudtam venni, annak nem jó a menete:( -
#478
Posted 2013. September 06. - 11:12

#479
Posted 2013. September 05. - 18:58

Sheldon Brown oldalán azt olvastam, hogy a 2000-es évek óta (amióta a taiwaniak megvették) sokkal jobb minõségûek a SA agyak, mint elõtte voltak az 1960-as évektõl.
a shimano inter 7-rõl meg olvastam pár véleményt a testbike-on és eléggé dícsérik. mondjuk ott a SA-krõl nincs kb semmi..
még egy kicsit várok a dologgal (pénz), addigra még az is lehet, hogy megbarátkozom a markolatváltóval meg a bõ fél kiló többlettel
. mindenesetre az nagyon szimpatikus, hogy nincs clickbox.
ja és mégegyszer köszi a sok segítséget!
dubitoergosum!
Nálunk egy kivételével az összes (6 db.) agyváltós bringának marokváltója van, egyedül a feleségemén lévõ hétsebességes volt gyárilag "szekvenciális" váltókarral:

A hétköznapi használatban szerintem sokkal praktikusabb, amikor egy hirtelen fékezés után egy laza csuklómozdulattal váltasz vissza pl. 6.-ból 2.-ba, mint egyenként végigkattogtatni a 4 leváltást.
Ez érvényes az újabb 8 sebességesekhez kapható Rapidfire karokra is: a múltkor mentem egy Alfine-nal, a váltó egy álom, de a váltókar nem nyerte el túlságosan a tetszésemet, - persze lehet hogy a megszokás mondatja ezt velem ('96-óta tekerek a SG7R41-gyel).
#480
Posted 2013. September 05. - 12:32

a shimanonak van kompatibilitasi tablazata.nem talaltam agyvaltokra vonatkozo adatokat.
en nem kockaztatnek.
vedd a sturmeyt.talan mar atterveztek.ha meg nem jon be szivesen atveszem:D
Sheldon Brown oldalán azt olvastam, hogy a 2000-es évek óta (amióta a taiwaniak megvették) sokkal jobb minõségûek a SA agyak, mint elõtte voltak az 1960-as évektõl.
a shimano inter 7-rõl meg olvastam pár véleményt a testbike-on és eléggé dícsérik. mondjuk ott a SA-krõl nincs kb semmi..
még egy kicsit várok a dologgal (pénz


ja és mégegyszer köszi a sok segítséget!