Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2321
Posted 2006. February 10. - 23:21

honlap volt/van de folosleges mert nem sok info van rajta
google szertem kidobja...
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2322
Posted 2006. February 10. - 23:00

Régebben Lenkei Péter forgalmazta a ROLHOFF agyváltókat. Foglalkozik még vele? Volt honlapja is. Meg tudná írni valaki a címét?
Üdvözlettel:
NHD
#2323
Posted 2006. February 10. - 13:23

Úgy érzékelem (jól?), 3+1 féle fékrõl van itten szó az agyváltó topicban:
1. Kontra
2. Felnifék - patkó, canti, vagy V
3. na ez az amit nem értek, meg nem is tudom mi a neve.
+1. Balu féle dupla meggoldás, bónuszként
Mi a célszerû?
A gép amit építeni akarok kifejezetten városi közlekedés céljaira (legfeljebb aszfalton való közlekedésre egyéb helyen) 27-es kerekû, egyenes kormányos, nem túlbonyolított valami.
Szerintetek mi a Budapestre elégséges dolog?
Elõl 1, vagy 2 lánctányér (kell a kettõ egyáltalán)
Hátra 3,7 vagy 8 (ez lehet be se fér a vázba) sebességes agyváltó
valamint kérdem: triggershiftes (EZ-fire) váltókarral mûködik az agyváltó, vagy csak azzal a gripessel amit adnak hozzá?
#2324
Posted 2006. January 23. - 11:16


Azért én nem ûzöm olyan 'mûvészi' szinten a bringázást.
Szóval nem szoktam nagyon ugrálni a bringával, habár sokszor elismerõen megcsodálom ha ilyesmit látok.
Írtál valami olyant, hogy talán te nem csinálod jól, hát dehogynem, biztosan.
Még azt is bátran ki merem jelenteni, hogy biztos jóval többet tudsz az ilyen flik-flakkokban.
Ezt én egészen más, sokkal nyugisabb stílusban ûzöm.
Mindenkinek meg vannak a saját egyéni kerékpáros szokásai és mindenki más stílusban ûzi.
Pl amikor szinte mindenki fogassal viszi fel a János hegyre a biciklit, én viszont még eddig egyetlen egyszer sem mentem azzal.
Úgy tartom, hogy azért sporteszköz a bringa, hogy a testünket doldoztassuk vele.
Nekem sem mindíg könnyû feltekerni. pl egy hosszú téli kihagyás után elsõ néhány alkalommal
keményen meg kell dolgozni érte, hogy a késõbbiekben könnyedén menjek olyan helyeken is ahol
tavasszal még leesnék a bringáról mert olyan meredek az út.
Nekem ez jelenti a kerékpárban a sportot. Dehát ez is egyéni stílus kérdése.
Azt is talán megérted a korábban leírt események után, hogy miért jött jól nekem a dupla hátsó fék.
Persze, lehet egy is biztonságos ha jó alkatrészekbõl áll és karban van tartva
de amit leírtam az már mindíg bennem van amikor egy lejtõn elindulok.
Ilyenkor viszont nyugodtan fellélegzek, hogy most már szakadhat a fék, bármelyik.
A másikkal még bármikor megállok biztonságosan.
Azt is tudom, hogy sok egyéb progláma miatt lehet hasonló gond, pl lefelé egy defekt is veszélyes, de
az eddig huszonvalahány évig nem fordult elõ, hogy az veszélyes helyzetet okozott volna.
Különben már biztosan defekt javító gélt is bele töltenék a gumiba.

#2325
Posted 2006. January 23. - 01:19

A hegyikerékpározás angolszász gyökereibõl eredõen ezt hasonlatossá teszik a nyúl üldözése közbeni ugrásához, következésképpen, a nyusziugráshoz eredõen bunny hop-hoz.
viccet félretéve:
ha én nyúlazom, leérkezéskor a lábam cseppet hátramozdul a pedálon, s ez egy kontrás bicóval elég balesetveszélyes is lehet.
De lehet, én csinálom rosszul..
1ébként a bringázásban az is szép, hogy mindenki azt épít magának, amit, és ahogy akar.
visszaolvastam pár oldalt, s kiderült, te túlnyomórészt városban használod, oda OK.
én nem vinnék 2< féket se oda, se az erdõbe.
A nyulas példa onnan jött, hogy mondtad, valaki a János hegyen beszaladt a "bokrosba".. Na, nekem, bár, még életemben nem birngáztam a "Janihegyen"
tudott, hogy az extrémebb srácok bicóznak, ebbõl gondolva, a nyulazás, illetve a kontrás agyváltó fel nem oldható ellentmondására.
#2326
Posted 2006. January 23. - 00:50

:chin: ...ez mit is jelent? Lefordítanád nekem ó-magyarra?..hogy a bánatba' nyulazol, csak hogy a leggyakoribbat kérdezzem...
#2327
Posted 2006. January 22. - 23:46

érdekes.
hogy a bánatba' nyulazol, csak hogy a leggyakoribbat kérdezzem...
Legutóbb anyám városi bicaján majdnem meghaltam, s csak egy 15cm-es padkáról akartam lekászálódni.
#2328
Posted 2006. January 21. - 22:55

Még csak azt sem mondom, hogy "mindenkinek feltétlen dupla fék kellene hátul",..de tulkepp annyi sz@rt aggat mindenki a bringajara amennyit csak akar.
inkább csak arról van szó, hogy volt egy kellemetlen élményem ezzel és láttam ilyen fékhibát másnál
is élesben meredeken, ezért jobbnak láttam ha ez nálam így mûködik.
Jó cuccok..agyvaltok!
ott van bent http://nicolai.net/o...on-tst-evo.html
#2329
Posted 2006. January 21. - 18:40

valoban amit irtam kicsit mas.
igazad van az alatalam irott dolog tulzo.;
egy olyan fek amit mar regen is 'megsutottek' az lehet nem jobb es biztosabb, mint egy jo felnifek.
ha vhonnan nem kontraval jovok le akkor minek van benne?
balu: ha kicsit foglalkoznal a bringaddal tudnad, hogy csak azoknak szakad el a bovden aki ugy szereli, mint anno a skolnyikot.
nekem utoljara meg bmx-es korszakombn volt bovdenszakadasom.
akkoriban meg nem lehetett kapni normalis minosegu fekkart ezert az szepen elnyirta a bovdent.
de tulkepp annyi sz@rt aggat mindenki a bringajara amennyit csak akar.
agyvaltok!
ott van bent
http://nicolai.net/o...on-tst-evo.html
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2330
Posted 2006. January 21. - 17:56

Mivel nem csak az az egy fékem van ezért nem azzal fékezek kizárólag folyamatosan.amúgy nem félsz hogy besül a sok féktõl az agyváltód?
De igen, mindkettõtöl tartok egyenként de mivel annak kicsi a valószinüsége, hogy egyszerre mindkét fék elszálljon ezért nyugtat meg ez a tudat, hogy van másik...ha félsz a bovdenszakadástól akkor a láncleeséstõl/szakadástól nem félsz?
Na igen, 13 év alatt nekem se szakadt el csak jóval késõbb..én is 13 éve tekerek de még nem szakadt el bovdenem.

#2331
Posted 2006. January 20. - 15:56

#2332
Posted 2006. January 20. - 15:11

amúgy nem félsz hogy besül a sok féktõl az agyváltód?
Azt olvastam, hogy túlmelegedhet. De ahhoz sokat kell azért fékezni. HHH-ról vagy Dobogókõrõl pl nem kontrával kell lejönni. Ennyi.
tocsa
#2333
Posted 2006. January 20. - 15:09

Amikor kontrázol a lánc felül lazul be jobban viszont a a láncfeszítõ alul mûködik.
Persze ez nem zavarja (nálam) a mûködését, pedig sokkal nagyobb a belazulás.
Ha valamiképp felül be tudnád építeni a feszítõt (elviekben irom),
az viszont a hajtásnál okozna kellemetlen üres húzásokat.
Szerintem ha csak az agyváltót használod kontrával akkor nem kell más mint egy normál váltó nélküli bringának megfelelõ feszességü lánc.
Hát igen, dilemma. A láncfeszítõ csak alulra jöhet, nem kérdés.
tocsa
#2334
Posted 2006. January 20. - 14:10

ha félsz a bovdenszakadástól akkor a láncleeséstõl/szakadástól nem félsz?
én is 13 éve tekerek de még nem szakadt el bovdenem. nem kell gagyit venni és karban kell tartani. ennyi. meg amúgy is 2 fék van a bringán... ha már az egyik nem menne...
#2335
Posted 2006. January 20. - 13:21

Amikor kontrázol a lánc felül lazul be jobban viszont a a láncfeszítõ alul mûködik.Brutál láncfeszítõ lesz a megoldás.
Persze ez nem zavarja (nálam) a mûködését, pedig sokkal nagyobb a belazulás.
Ha valamiképp felül be tudnád építeni a feszítõt (elviekben irom),
az viszont a hajtásnál okozna kellemetlen üres húzásokat.
Szerintem ha csak az agyváltót használod kontrával akkor nem kell más mint egy normál váltó nélküli bringának megfelelõ feszességü lánc.
#2336
Posted 2006. January 20. - 13:06

tamvilla fent van lancvilla lent.
egy lancszem hossza 12,7mm
igy 6,35mm-enkent tudod valtoztatni a tengelytavot.
de ha bedobsz egy fel lanc szemet akkor ez 3,2mm-re csokken annal jobban folos sz@rakodni.
vagy a ket lancag koze beraksz egy lanckereket es azzal majd fokozatmentesen tudod fesziteni.
http://www.mtbr.com/...stChainring.jpg
kontraval nem tudsz semmivel sem hosszabb szebb akarmit farolni
csak mashogy.
Természetesen láncvillára gondoltam, de nem azt írtam, brainfart volt.
A ghost chainring-re azt mondták SS szakértõk, hogy zajos, és kiesik (kieshet).
Szintén az SS szakértõk (Gagyenkov mester) világítottak rá, hogy függõleges papuccsal tök fölösleges számolgatnom, mert hiába jönne ki pont jól, a lánc nyúlik fél láncszemnyit pár tekerés után. Szóval mindenképpen láncfeszítõ kell. Vagy nem kontrás agyváltó, de a kontrás agyváltó adott, és a kontrát kiiktatni nem lehet.
Brutál láncfeszítõ lesz a megoldás.
tocsa
#2337
Posted 2006. January 20. - 12:55

Igen fura hasonlatokat hoztál, mert amit leírtál az egyik sem biztonsági berendezés.ket feket fenntartani kb olyan, mint ha pl ket kulsot vinnel magaddal mert kiszakadhat, vagy ket villat mert a bent levo barmikor megrepedhet.
de akkor mar felnit is lehet, mivel mi van akkor ha szetmegy.
es akkor mar befuzve is lehet vinni az egesz potkereket mert ugy konyebb cserelni.
Bármi más részegységet magaddal vinnél annak külön hatalmas mérete és súlya van, ráadásul nem is tudod menet közben bármikor szerelés nélkül egy mozdulattal használatba venni! ...ez a legfontosabb.
Féket is hiába viszek ha csak megállás és némi szerelés után lesz újra üzemképes.
Annak fent kell lennie és bármikor egy mozdulattal használni lehessen, -ha kettõ van hátul akkor mindkettõt- ez a lényege.
Ez nem cseredarab (mint sorolod, hogy miket lehetne vinni ilyen alapon) hanem azonnal használható váltós agyba épített üzembiztos második hátsó fék.
Az agyváltóban lévõ féknek nincs külön zavaró kiterjedése és azt a fél kilóval vagy annyival se többet inkább elviszem mintt megint csak a hátsó fékbowden szakadása miatt (v. bármi féket érintõ okból) kerüljek veszélyes helyzetbe.
A másik meg a fék hatékonysága.
Az, hogy legfeljebb egy tárcsafékkel tudsz hasonló hatásfokkal fékezni mint a kontrával (persze idõjárástól függ).
Ezzel szemben a kontrafék az agyváltó belsejében védett helyen van ezért a legszélsõségesebb körülmények között is tökéletesen mûködik.
Szóval olyan összehasonlításokat nem érdemes tenni, hogy vihetnél magaddal fél biciklit...
Az nem azonnal használható és nem biztonsági berendezés.
Viszont ha meg kell állni akkor mese nincs, vagy megállsz, vagy akár ott a vége...
Az ilyen hasonlat -amit hoztál- az nem sántít hanem rossz hasonlat mert nem tartozik azonos kategóriába.
Itt az azonnali üzemképesség és a biztoságos megállás a lényeg.
A többi hibalehetõség az semmi mert ha más mincs elviszed a válladon a gépet.
Ha meg esel egy defekt miatt arra nincs jobb megoldás, hiába a pótkerék.
Remélem így érthetõ mirõl beszélek.
Nekem a 25 éves bringázásom alatt is ez volt az elsõ de majdnem halálos....nekem erdekes modon a 13 eves montis palyafutasom alatt nem volt kulonosebb gondom abbol, hogy csak egy fekem van kerekenkent.
/es szerintem nem vagyok egyedul, de biztos velunk van a baj/
A fékszakadás nem fordul elõ mindenkivel. Láttam már a jánoshegyi meredeken aki emiatt futott a bokrosba de megúszta. Meg is javítottam neki utána.
Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy amikor netán 1000-bõl egyszer elõadja magát akkor ne maradjunk megoldás nélkül.
Nálam volt már ilyen és láttam már másnál is -mint írtam-,
viszont "akit a kígyó megharapott az már a gyíktól is fél".
Az agyváltót egyébként is szeretem és amkor választanom kellett, hogy kontrafékes vagy szabadonfutó, akkor természetes, hogy a plusz biztonsági berendeséssel ellátottat választottam, fõleg a korábbi rossz élmények után.
#2338
Posted 2006. January 20. - 12:38

Ezért kellett volna még egy bowdenes is melléNekem legutóbb campingbringámon szállt el a kontrafék, mert elõbb szakadt el a lánc, minthogy fékeznem kellett volna.

#2339
Posted 2006. January 20. - 08:12


Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!

#2340
Posted 2006. January 20. - 06:12

de akkor mar felnit is lehet, mivel mi van akkor ha szetmegy.
es akkor mar befuzve is lehet vinni az egesz potkereket mert ugy konyebb cserelni.
ha a kontra feked jobb, mint a felnifeked akkor az egybol minositi a felnifekedet.
nyilvan nem a fikazas meg a kiba nagy lovek elverese a cel, de akkor ha nem igy van akkor nem is igy kene talalni, minth a kontra lenne a vilag legjobb feke.
nekem erdekes modon a 13 eves montis palyafutasom alatt nem volt kulonosebb gondom abbol, hogy csak egy fekem van kerekenkent.
/es szerintem nem vagyok egyedul, de biztos velunk van a baj/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...