Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
Indította
nyilas
, 2002. június 13. 11:30
#2101
Írta 2006. augusztus 03. - 17:55

az igaz, de én néha tekerek is felfelé, mert nincs mindenhol fogas
mondjuk ha azt nézzük h láncvezetõvel van egy baromi széles áttételezésem akkor máris nyert ügyem van. mert végül is ezzel a láncváltós cuccal is meg vagyok elégedve, az meg csak tuning ahhoz képest, közvetlen tárcsa felfogatással ugyebár.
a sramot ki forgalmazzza itthon?
érdekelne a dual drive ára.
tehát erre rámegy a rendes kazetta, semmi speckó cucc. mert ha rámegy akkor szerintem bepróbálok egyet ha lessz rá keret
mondjuk ha azt nézzük h láncvezetõvel van egy baromi széles áttételezésem akkor máris nyert ügyem van. mert végül is ezzel a láncváltós cuccal is meg vagyok elégedve, az meg csak tuning ahhoz képest, közvetlen tárcsa felfogatással ugyebár.
a sramot ki forgalmazzza itthon?
érdekelne a dual drive ára.
tehát erre rámegy a rendes kazetta, semmi speckó cucc. mert ha rámegy akkor szerintem bepróbálok egyet ha lessz rá keret
#2102
Írta 2006. augusztus 03. - 17:45

sima no valtokarja vagy markolat vagy pockolos.
dual drive nem hulyeseg
ha direkt dh kell akkor az agy magaban tan meg eleg is lehet. 3 fokozatal tobb hova a dh bicora?
dual drive nem hulyeseg
ha direkt dh kell akkor az agy magaban tan meg eleg is lehet. 3 fokozatal tobb hova a dh bicora?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2103
Írta 2006. augusztus 03. - 17:10

hogy sajnállak azzal a kerékaggyal ne tudd meg 
utánanéztem a sram és a shimano honlapján is, és szerintem áttételezés miatt sram, nem kiálló szarok miatt shimano. ja és a shimanonak volt egész normális karja is, olyan rtiggeres v milyen. azok olyan elven mûxenek mint a rendes montis karok ugye?
a sram dual drive rendszere tök durva. aszongya h up to 576%, és van belõle alapból tárcsás is, és szerintem mennek ugyanazzal a váltóval is mint a rendes kazettasorok (bocs láncváltósok), mert van a 9-es kazettáshoz trigger opció is. egész jól hangzik, csak pont elveszti azt az elõnyét az egész rendszer, amit egy agyváltó nyújtana. legfõképpen: álló helyzetben váltás, nagy sártûrés, karbantartás mentesség stb stb. mondjuk az agy 3 sebességét attól még tudod állva kapcsolgatni, és az is valami. bár az ilyen erõsen hibrid cuccok sose voltak jók szerintem, mert általában mindkét rendszernek inkább csak a hátrányai ütköznek ki, és nem sikreült csak a jókat egybe vegyíteni. de hát nincs rózsa tövis nélkül.

utánanéztem a sram és a shimano honlapján is, és szerintem áttételezés miatt sram, nem kiálló szarok miatt shimano. ja és a shimanonak volt egész normális karja is, olyan rtiggeres v milyen. azok olyan elven mûxenek mint a rendes montis karok ugye?
a sram dual drive rendszere tök durva. aszongya h up to 576%, és van belõle alapból tárcsás is, és szerintem mennek ugyanazzal a váltóval is mint a rendes kazettasorok (bocs láncváltósok), mert van a 9-es kazettáshoz trigger opció is. egész jól hangzik, csak pont elveszti azt az elõnyét az egész rendszer, amit egy agyváltó nyújtana. legfõképpen: álló helyzetben váltás, nagy sártûrés, karbantartás mentesség stb stb. mondjuk az agy 3 sebességét attól még tudod állva kapcsolgatni, és az is valami. bár az ilyen erõsen hibrid cuccok sose voltak jók szerintem, mert általában mindkét rendszernek inkább csak a hátrányai ütköznek ki, és nem sikreült csak a jókat egybe vegyíteni. de hát nincs rózsa tövis nélkül.
#2104
Írta 2006. augusztus 02. - 23:26

nicolai rohloffos
valtokarok passz
igy azokrol nem sok tapasztalatom
rohloffom van
valtokarok passz
igy azokrol nem sok tapasztalatom
rohloffom van
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2105
Írta 2006. augusztus 02. - 18:02

ok. ezt eddig én is vágtam. csak az érdekelt, h az egy sima agyváltó, csak középre van épitve. mert nekem is ezek miatt volt szimpatikus legfõképpen.
és ezek hány sebósak? mert 2 bowden megy bele.
7-es agyváltóból melyik a strapásabb? shitmano, v sram? melyiknek kevésbé sérülékeny a váltó cucca? itt a sramot ezért nem szeretik mert sérül v nagyon kiáll az a kis pöcök. de asszem pont a sramnak van az a 300%-os áttétele v nem? mert ezek a szempontok:
1. strapabírás
2. kevésbé legyen sérülékeny
3. széles áttételezés
4. kis súly (mert ugyebár ez rugózott tömeg)
5. normális váltókar (pl sram pöckölõs fíling, normális egyértelmû kijelzõ, a kormány alatti kezelés, azaz olyan mint egy rendes montis váltókar.)
újabb kérdés: ezek csak a saját karjaikkal mennek, v a montis karok is jók hozzá? pl 8-as-ból 7-et használok v ilyesmi. mert nekem nagyon tetszik ez a sram féle váltó h nem zörög, meg h beállitom a szögét, meg pontosan vált, kényelmes a kar ilyesmi kis jelentéktelen dolgok.
pl nem szivesen áldozom fel v egyáltalán nem a kényelmes váltókart.
olvastam itt olyat h nagyobb v kisebb áttételekben lehet h negyed fordulat is kell egyet reteszelni. ez mennyire igaz, és milyen agyaknál?
és ezek hány sebósak? mert 2 bowden megy bele.
7-es agyváltóból melyik a strapásabb? shitmano, v sram? melyiknek kevésbé sérülékeny a váltó cucca? itt a sramot ezért nem szeretik mert sérül v nagyon kiáll az a kis pöcök. de asszem pont a sramnak van az a 300%-os áttétele v nem? mert ezek a szempontok:
1. strapabírás
2. kevésbé legyen sérülékeny
3. széles áttételezés
4. kis súly (mert ugyebár ez rugózott tömeg)
5. normális váltókar (pl sram pöckölõs fíling, normális egyértelmû kijelzõ, a kormány alatti kezelés, azaz olyan mint egy rendes montis váltókar.)
újabb kérdés: ezek csak a saját karjaikkal mennek, v a montis karok is jók hozzá? pl 8-as-ból 7-et használok v ilyesmi. mert nekem nagyon tetszik ez a sram féle váltó h nem zörög, meg h beállitom a szögét, meg pontosan vált, kényelmes a kar ilyesmi kis jelentéktelen dolgok.
pl nem szivesen áldozom fel v egyáltalán nem a kényelmes váltókart.
olvastam itt olyat h nagyobb v kisebb áttételekben lehet h negyed fordulat is kell egyet reteszelni. ez mennyire igaz, és milyen agyaknál?
#2106
Írta 2006. augusztus 01. - 22:16

szeriaban nem sokan csinaljak
vagy talan senki kiveve nicolai.
a lenyeg ami lathato
a ngy tomeg elore kerul es nem mozog
nincs lanchossz valtozas, forgaspont tengelye azonos az agyvaltoeval.
es ami lathato az lathato.
vagy talan senki kiveve nicolai.
a lenyeg ami lathato
a ngy tomeg elore kerul es nem mozog
nincs lanchossz valtozas, forgaspont tengelye azonos az agyvaltoeval.
es ami lathato az lathato.
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2107
Írta 2006. augusztus 01. - 21:53

épp böngészem, de valaki érthetõbbé tenné számomra?
szal kell a vázra egy stuff aminek alapból rajta kéne lenni, aztán megy fel a cumó és kész?
de én ilyet még nem nagyon láttam a nicolai vázakon kívül, de ott integrált a cucc
szal kell a vázra egy stuff aminek alapból rajta kéne lenni, aztán megy fel a cumó és kész?
de én ilyet még nem nagyon láttam a nicolai vázakon kívül, de ott integrált a cucc
#2108
Írta 2006. augusztus 01. - 21:46

nem szabvayos csapagyak vannak benne
mindenhol konuszos
g-boxx ja
g-boxx.org vagy mi
mindenhol konuszos
g-boxx ja
g-boxx.org vagy mi
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2109
Írta 2006. augusztus 01. - 21:40

télleg ez a g boxx hogy is mûxik? mert sok elõnye van egy össztelósban szerintem. gyakorlatilag agyváltó a hajtómûnél?
#2110
Írta 2006. augusztus 01. - 21:37

csináltatni fogok, mert a horror ár nem vonz, meg egyedi. szal ha a csapágyak túlélnek mindent akkor a többi stuff is? pár iparit belefabrikálunk oszt jóu az 
de nem is létfontosságú az ipari mert a saint agyak se azok pl, és még sok más se.

de nem is létfontosságú az ipari mert a saint agyak se azok pl, és még sok más se.
#2111
Írta 2006. augusztus 01. - 21:34

fogaskerekek nem tartanak
csak a csapagyak
fogaskerekek a hajtast adjak at
nemetek arulnak horror aron ott divat ez elegge
de lehet csinaltatni is
ja mimasra gondolnek
csak a csapagyak
fogaskerekek a hajtast adjak at
nemetek arulnak horror aron ott divat ez elegge
de lehet csinaltatni is
ja mimasra gondolnek
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2112
Írta 2006. augusztus 01. - 21:26

aha.
kössz. akkor lehet h marad a mostani felállás. csak láncvezetõvel nem jó a két tányér
ja és nem tok elsõ váltót feltenni
ja közben érkezett a biztató válasz. a tengellyel nekem sincs bajom, csak a fogaskerekek viselnek valamennyi terhelést amikor ráülsz nem? (v én tudom rosszul) és nem akarom h elrepedjenek. nem vagyok egy nagy erõgép, szal a kopással nem lessz gond szerintem.
ilyen adaptert hol lehet kapni? ugye 6 csavarosra adaptál?
kössz. akkor lehet h marad a mostani felállás. csak láncvezetõvel nem jó a két tányér
ja és nem tok elsõ váltót feltenni
ja közben érkezett a biztató válasz. a tengellyel nekem sincs bajom, csak a fogaskerekek viselnek valamennyi terhelést amikor ráülsz nem? (v én tudom rosszul) és nem akarom h elrepedjenek. nem vagyok egy nagy erõgép, szal a kopással nem lessz gond szerintem.
ilyen adaptert hol lehet kapni? ugye 6 csavarosra adaptál?

#2113
Írta 2006. augusztus 01. - 21:23

erosseggel nem lesz baj
van egy 10mm-s tengelye szinte mindne agyvaltonak
a gorgosfeket ha leszeded akkor lesz ott egy kormos felfogatas
oda lehet rakniegy kis adaptert ami mar kompatible a tarcsaval
az adapter es a tengely koze meg kell egy csapagy es ennyi.
de vmikor jon sima no fele tarcsas agyvalto.
most vagy jovore.
/majd holnapra megcsekkolom neked, mert tan van rola katalogusom/
edit: neba, hogy nem birta a csokanal?
van egy 10mm-s tengelye szinte mindne agyvaltonak
a gorgosfeket ha leszeded akkor lesz ott egy kormos felfogatas
oda lehet rakniegy kis adaptert ami mar kompatible a tarcsaval
az adapter es a tengely koze meg kell egy csapagy es ennyi.
de vmikor jon sima no fele tarcsas agyvalto.
most vagy jovore.
/majd holnapra megcsekkolom neked, mert tan van rola katalogusom/
edit: neba, hogy nem birta a csokanal?
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#2114
Írta 2006. augusztus 01. - 21:22

ismerõs is eljátszotta, de végeredményben többet szívott vele, nehezebb is lett, valamint összességében fél évet bírt nagyjából.
tehát 1: drága
2: macerás
3: nem túlélõ, mivel TREKKING felhasználásra termettek eme termékek
én mellõzném, inkább adnék pénzt egy rendes váltó+sor+váltókar kombóra!
tehát 1: drága
2: macerás
3: nem túlélõ, mivel TREKKING felhasználásra termettek eme termékek
én mellõzném, inkább adnék pénzt egy rendes váltó+sor+váltókar kombóra!
#2115
Írta 2006. augusztus 01. - 21:19

üdv!
az a vad ötletem támadt, h 7 sebós agyváltót tolok a dh gépembe, mert tetszik ez a 300% os áttétel. na meg a sár is, amit ezek ugyebár erõsen tolerálnak.
hogy is megy ez a görgõs féket tárcsássá alakítani v mi? érdekelne a dolog. na meg h bírja e a dh-t. rollhoff kilõve mert annyit nem áldozok egy váltóra (bár igaz h az szinte mindent tud, csak nincs mibõl költeni rá...)
tipusok, sebók hátrányok,tuningok / erõsitések, mindenféle érdekel
elõre is kössz.
az a vad ötletem támadt, h 7 sebós agyváltót tolok a dh gépembe, mert tetszik ez a 300% os áttétel. na meg a sár is, amit ezek ugyebár erõsen tolerálnak.
hogy is megy ez a görgõs féket tárcsássá alakítani v mi? érdekelne a dolog. na meg h bírja e a dh-t. rollhoff kilõve mert annyit nem áldozok egy váltóra (bár igaz h az szinte mindent tud, csak nincs mibõl költeni rá...)
tipusok, sebók hátrányok,tuningok / erõsitések, mindenféle érdekel
elõre is kössz.
#2116
Írta 2006. június 29. - 14:30

Kettler Alurad!
Õszintén szólva még nem jutottam odáig, hogy felhívjam õket, de csináltattam esztergályosunkkal két anyát, egyik már meghúzás után szétment, másik viszont szuper. nagyon pontos, felfekszik a menetre...( így most már ki tudtam próbálni, ~ hegyi fokozatban, nem rossz )
ha lesz idõm, kimosom a fékbetétet, jó rá az isopropyl alkohol is, gondolom, az is kipárolog, oldja is a zsírt. Köszi!
Õszintén szólva még nem jutottam odáig, hogy felhívjam õket, de csináltattam esztergályosunkkal két anyát, egyik már meghúzás után szétment, másik viszont szuper. nagyon pontos, felfekszik a menetre...( így most már ki tudtam próbálni, ~ hegyi fokozatban, nem rossz )
ha lesz idõm, kimosom a fékbetétet, jó rá az isopropyl alkohol is, gondolom, az is kipárolog, oldja is a zsírt. Köszi!
#2117
Írta 2006. június 29. - 00:01

feri78!
Nem került olaj/zsír a fékdob belsejébe vagy a fékbetétekre? Szerintem érdemes lenne egy kis benzinnel tisztára mosni, - utána bõven blokkolóra kéne hogy fékezze alattad a hátsó kereket.
Zsírzónyílásról én is csak a Shimano görgõsfékjeinél tudok.
Kaptál már alkatrészeket az S7-ehez a Biker-nél?
Nem került olaj/zsír a fékdob belsejébe vagy a fékbetétekre? Szerintem érdemes lenne egy kis benzinnel tisztára mosni, - utána bõven blokkolóra kéne hogy fékezze alattad a hátsó kereket.
Zsírzónyílásról én is csak a Shimano görgõsfékjeinél tudok.
Kaptál már alkatrészeket az S7-ehez a Biker-nél?
#2118
Írta 2006. június 28. - 16:27

Íme, az új szerzeményem:
http://www.nashbar.c...sku=13795=
5rugó bringástól, Devecser citybõl. Eddig mentem vele 15 kilcsit, még mûködik.
A városi rombolóban fog szolgálatot teljesíteni.
39-19-et kap. Az áttételei 0,75-1-1,333
Holnap felmegyek vele Dobogókõre.
Gratula! Kiváncsi vagyok hogyan bírja a mászást.
Sajna még nincs meg a Gebhardt lánckerék (és emiatt a megfelelõ áttételek), ezért nem mertem még mászni az S7-el.
Amint megvan, szólni fogok.
--
tocsa
tocsa
#2119
Írta 2006. június 26. - 17:49

hi mindenki! Nem fog az S7-em dobfékje! ránézésre hibátlan a fékbetét, én 90 kg vagyok, azt meg kellene fognia, mi lehet a gond?
ja, és KettlerAlurad, ugye csak a Shimanon, Sturmey-n, ... van ilyen nyílás, mert a Sramon nem találtam (mé a régi Sachs Orbitomon sem emlékszem ilyenre... lehet, hogy tévedek...)
ja, és KettlerAlurad, ugye csak a Shimanon, Sturmey-n, ... van ilyen nyílás, mert a Sramon nem találtam (mé a régi Sachs Orbitomon sem emlékszem ilyenre... lehet, hogy tévedek...)
#2120
Írta 2006. június 22. - 23:25

Íme, az új szerzeményem:
http://www.nashbar.c...sku=13795=
5rugó bringástól, Devecser citybõl. Eddig mentem vele 15 kilcsit, még mûködik.
A városi rombolóban fog szolgálatot teljesíteni.
39-19-et kap. Az áttételei 0,75-1-1,333
Holnap felmegyek vele Dobogókõre.
http://www.nashbar.c...sku=13795=
5rugó bringástól, Devecser citybõl. Eddig mentem vele 15 kilcsit, még mûködik.

A városi rombolóban fog szolgálatot teljesíteni.
39-19-et kap. Az áttételei 0,75-1-1,333
Holnap felmegyek vele Dobogókõre.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!
Race, no Rest!