Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2021
Posted 2007. March 07. - 14:30

De most megint majdnem egy hétig rá se fogok tudni nézni. Idõ hiányában. Pedig nagyon kipróbálnám már.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2022
Posted 2007. March 07. - 11:14

Tényleg elég ezekbe kb 5 évente belekuksizni hogy mizujs odabent és ennyi, slusszpassz? Nekem ez olyan hihetetlen, elvileg ott is mozgó-kopó alkatrészek vannak, minimális fémszemcsék azért az idõ folyamán leválnak, és azokat el kell onnan távolítani, a kenõanyag viszkozitását feljavítani egy átzsírzással/olajozással. Megint csak a kocsihoz tudom hasonlítani...olajcsere. Vagy hülyeségeket beszélnék?
Szerintem nem beszélsz hülyeségeket. Elméletileg karbantartás mentes, ezért is nincs olajozó nyílás az S7-esen. Megjegyzem: a Rohloffban cserélni kell évente a kenõanyagot (http://www.bringaban...alk_06rolf.html). És elvileg bírnia kell a nehéz csomagos túrákat. A kérdés inkább az, hogy áttételtartományban bírni fogja-e (illetve te bírod-e) a hágókat.
Az én S7-esem kontrás volt, de kontrátlaníttattam (a neten azt olvastam, hogy lehetetlen), és valszeg emiatt most egyre olajozatlanabb a futása sajnos.
tocsa
#2023
Posted 2007. March 07. - 11:09

Ha esetleg a Shimano mellett döntök, csak azzal az ocsmány markolatváltójával használhatom? A váltáshoz szükséges húzott bowden mennyisége nem egyezik meg a láncváltóséval? Ugyanez a kérdés érvényes a Sram-ra is:) Tudnám használni esetleg egy pöckölõs váltókarral, vagy valamelyik Sram Rocket-tel?
Hát erre én is kíváncsi lennék. Mert elvileg a clickbox úgyis konvertálja a bowdenhúzást, de azt is valami megadottról. Nekem is fájdalmam a dolog, mert emiatt nemtok idõfutam kormányt használni, mert ez bumfordi csak 22.2-es standard kormányra megy fel. :PPPPPP
tocsa
#2024
Posted 2007. March 07. - 10:53

No, megnéztem azt a clickboxot. Nem pont olyan, mint a képen, de hasonló (nem nyilacskák vannak, hanem egy vonalat kell illeszteni). Ellenben úgy néztem, hogy ez a beállítás tök független attól, hogy a clickbox mennire van rátolva a tengelyre. Ezt figyelembe kell venni valahogyan?
Konkrétabban: volt a bringán egy clickbox-védõ fémkeret, amit nem tettem fel (mert elfelejtettem és nem volt még alkalom módosítani). Namos ennek okán kb 2mm-rel beljebb nyomódik a tengely vége a clickbox likába. Illetve lehet, hogy hülyeséget írok, mert pont erre való az a kis piros müanyag ütközõ amit a tengely végére kellett felpattintani.
Vagy mégsem?
Kapcsolódó problémaként azt tapasztalom, hogy meglehetõsen nehezen jár a váltó bowdenje a bowdenházban. Meg tudjátok mondani, hogy az S7-ben mi a módja a bowdencserének?
--Trifo
Egy kérdés: ha felesleges a clickbox védõ, akkor megvehetem tõled? Mert nagy a lábam, és sokszor hozzáér a sarkam a clickboxhoz, félek, h egyszer lerugom.
A kérdésre a válasz: mégsem!!!
Nagyon is lényeges, hogy mennyire van rátolva a clickbox a tengelyre!!! Valószínûleg neked is a Balu-énál újabb S7-esed lehet, csakúgy mint nekem. (Az enyémen is nem két fehér nyilat kell vonalba hozni a clickboxon, hanem két vonalat. Ezen kívül a gripshift-es váltó bumfordibb.

Ha jól megfigyeled, akkor a tengely végén van egy több milliméteres bemélyedés (körbe fut a tengelyen), a clickboxon pedig van hátrafelé kilógva egy csavar, amit betekrve rögzíted a cuccot a tengelyen. A cél az, hogy a csavar a betekeréskor pont belemenjen a tengely végén kiképzett mélyedésbe.
ASCII art-al, remélem nem hullik szét (de: szétesik, a space-eket pontokkal helyettesítettem, kép kéne):
_____...._____
..........\_/..........|
........................| <- tengely vége felülrõl nézve
..........._...........|
_____/..\_____|
.........../\
............|
A clickbox hátulján lévõ csavarkénak pont ide kell bemennie
Itt egy kép, amin talán látszik a tengely végén:

Ez pozicionálja a clickboxot tengely irányban. Ha nincs jó helyen, akkor nem jó a váltás. Ezen kívül célszerû mindenben a kézikönyv szerint eljárni. Azaz a piros bigyót szépen beleilleszteni a váltó rudacska köpenéynek a bevágásába, elforgatni, rátolni a clickboxot, érezni, hogy kattan, meg mindent úgy csinálni stb.
Ha a clickboxot úgy próbálja meg az ember rögzíteni, hogy a csavar tûje még nem ment bele a mélyedésbe, akkor az 5,6,7-es fokozatoknál a clickbox "letolja magát a tengelyrõl" (ilyenkor lefelé toló erõ hat rá, és az árok a tengelyen nem tartja meg).
Ha túlzottan rátolod, és úgy rögzíted, akkor szerintem hasonló a helyzet, mert ekkor is a csavar nem tudhat annyira becsavarva lenni, hogy ezekbe a felsõ fokozatokba érve megakadályozza, hogy a clickbox ne nyomódjon tovább az árkon.
A váltó rudacskára és az azt körülvevõ köpeny alaktrészre nagyon vigyázni kell.
Akkor is baj lehet a váltással, ha a piros bigyócska nem jól illeszkedik a váltó rudacska köpenyének a résébe.
tocsa
#2025
Posted 2007. March 07. - 07:33

#2026
Posted 2007. March 07. - 07:20

Láncos változatnál az alkatrészek élettartama mennyi kb? Gondolom a szélesebb fogaskerék és lánc miatt lényegesen több mint fogsoros rendszer esetén.
#2027
Posted 2007. March 06. - 23:18

Mindenekelõtt elnézést kell kérjek, elõbb kérdeztem, mint kerestem. A SRAM oldalán remek PDF-ekben megvan minden szükséges info a dílereknek szóló rovatban. Spectro S7 maintenance instructions:
http://sram.com/_med..._GHS_MY06_E.pdf
Meg ott van mindenféle cucc leírása évekre visszamenõleg is.
Asszem bowdent kellene cserélnem. De legalábbis kivenni és WD40-nek egy ksi életet lehelni bele.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2028
Posted 2007. March 06. - 22:59

A Shimano Inter-7 tényleg kivégezhetetlen. Ha visszalapozol a topicban, ott ecseteltem a tapasztalataimat és az általam használt áttételeket. Mondjuk én nem gyilkolom a gépet, szóval az tízméteres szakadékokba való leugrásokért nem állok jót, de egy jó rázós városi és túra használat esetén nem okoz csalódást. A Nexus széria elött hüvelykujj-váltókarral (rapidfire) szerelték a cuccot. Az Inter-8 sajna már csak gripshifttel került forgalomba.
Alapvetõen én is az európai gyártók elkötelezettje vagyok, de ennél a cuccnál nem kell kompromisszumot kötni!
#2029
Posted 2007. March 06. - 22:29

ha hülyeséget beszélek, nézzétek el, sajátból indulok ki (shimano nexus7)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#2030
Posted 2007. March 06. - 22:27

Konkrétabban: volt a bringán egy clickbox-védõ fémkeret, amit nem tettem fel (mert elfelejtettem és nem volt még alkalom módosítani). Namos ennek okán kb 2mm-rel beljebb nyomódik a tengely vége a clickbox likába. Illetve lehet, hogy hülyeséget írok, mert pont erre való az a kis piros müanyag ütközõ amit a tengely végére kellett felpattintani.
Vagy mégsem?
Kapcsolódó problémaként azt tapasztalom, hogy meglehetõsen nehezen jár a váltó bowdenje a bowdenházban. Meg tudjátok mondani, hogy az S7-ben mi a módja a bowdencserének?
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2031
Posted 2007. March 06. - 22:27

#2032
Posted 2007. March 06. - 22:05

kulitoko: mintha egy kissé kevernéd az ékszíjat a bordásszíjjal. A kettõ teljesen más dolog, másra is való általában. A bordásszíj szinkron hajtást biztosít, az ékszíj meg mondjuk nem.
A bordás cucc legnagyobb erélye szerintem az, hogy nem rozsdásodik, tehát idõjárásálló. Mondjuk a "láncokkedvence" erõs hóeséses jegesvizes idõt szerintem ez se viseli sokkal jobban: ha a bordák közötti rés feltöltõdik jéggel, akkor annyi a hajtásnak, mint ahogy a láncos is elkezd eszeveszettül ugrálni.
A geometria és teló vonalhoz meg még annyit, hogy így ránézésre ez egy remek trekking gép, ami hozza a megfelelõ felegyenesedett testhelyzetet. Tudjátok: nem csak a teljesítményhajhászok akarnak bringázni

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2033
Posted 2007. March 06. - 17:58


Meghajtás: kocsikhoz se nagyon értek, de ha jól tudom a vezérmûszíj bordázott az óótóóknál. És ha az szakad, akkor rendet csinál a motorházon belül, és a motoron belül is:) Szóval ha autónál megbízható és bevált, akkor szerintem bringánál is tökéletes megoldás. Csendes futású, szerintem nem szakad el soha, és amik nekem legjobban tetszenek: nem kopik mint a lánc, az ékszíjtárcsák sem kopnak, nem kell olajozni, nem koszolódik, és sokkal több futott kilométert bír mint a lánc. Csak a sunyi köcsög odamegy egy ollóval és elvágja pillanat alatt ha olyan rohadék:D Vagy milyen lenne mondjuk egy téli hideg éjszakán kinthagyott bringára felpattanva nyöszörgõ ékszíjhanggal elindulni:D Mondjuk szerintem ez lehetetlen, csak kacagságoskozódok. próbálok:) Azt nem tudom hogy az UV-t hogy bírja, a kocsikban az ékszíj ugyebár nem kap UV sugárzást, amit a gumik ugyebár nem igazán szeretnek. Mondjuk Bridgestone ékszíj van rajta, gondolom kibír egy pár évet:) Sajna kipróbálni nem tudtam, mivel pedál nélkül van a Corratec-ben is. Életemben nem tekertem még 3-nál több sebességes agyváltós gépezettel.
Mondta a "bácsi", hogy neki egy õsrégi 3-as simánjó agyváltója van, és mondhatni karbantartásmentes. Tényleg elég ezekbe kb 5 évente belekuksizni hogy mizujs odabent és ennyi, slusszpassz? Nekem ez olyan hihetetlen, elvileg ott is mozgó-kopó alkatrészek vannak, minimális fémszemcsék azért az idõ folyamán leválnak, és azokat el kell onnan távolítani, a kenõanyag viszkozitását feljavítani egy átzsírzással/olajozással. Megint csak a kocsihoz tudom hasonlítani...olajcsere. Vagy hülyeségeket beszélnék?
Bocs hogy ennyit regélek, de még "zöldfülû" vagyok ezen a fórumon:)
#2034
Posted 2007. March 06. - 16:53

Egyébként meg... most tök komolyan felcsavaroztak egy oúti féket a teló fékhídjára?
Összességében bizarr egy szerkezet ezekkel az elbaszott váz-szögekkel, de végülis szimpatikus:) Kíváncsi lennék, hogy dolgozik a szíj, meg az agyváltóra is.
#2035
Posted 2007. March 06. - 16:34

Errõl van itt nagy-ba'szó: http://www.raddiscou..._BILD1GROSS.jpg
224ezer jó magyar forintért cserébe bárki elviheti
Ez itt a reklám helye:D
#2036
Posted 2007. March 06. - 12:50


Ezután a lenti képen jobb oldalon látható bowden hossz állító csavarral állítsd egymással szembe a két nyilat. Próbálj néhányat váltani fel és le, azután vissza a 4-esre. Ha még mindíg egymással szemben áll a két nyíl akkor elvileg jól van beállítva.

#2037
Posted 2007. March 06. - 12:15

Tegnap hozzám is megérkezett egy gép Spectro S7-tel. Este 11 lett, mire összeraktam a masinát, nem nagyon tudtam készre szerelni. Centrírozni kell még, meg satöbbi.
Ellenben a váltó mûködésében tapasztaltam némi bizonytalanságot. Hogy lehet megbizonyosodni róla, hogy a bowdenhossz jól van-e beállítva?
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2038
Posted 2007. March 06. - 07:08

Végig olvastam az agyváltós témát, remélem semmi hülyeséget nem írok:)
Szóval...Régebben nézegettem a Rohloffot, de nem éppen földi ára miatt le kell mondanom róla, az ismeretlen személyektõl vett használt cuccoktól meg félek. Marad a simánjó 7-es vagy 8as, Vagy a Sram Spectro 7. Igazából városi felhasználásra kellene, itt nálunk a szintkülönbséget a 3 felüljáró jelenti:) Mondjuk ami miatt félek az a másik felhasználási terület: nagycsomagos túrák, árkon-bokron, de fõleg hegyen-völgyön át. Életemben eddig egyszer tekertem agyváltóval, egy sram Spectro 3-al a Zalai-dombság környékén, számomra bõven megfelelt. De amikor a 12%-os hágókat kell megmászni hátul 20 kiló vagy mégtöbb cuccal, az úgy már elég combos téma...vagyis ez az amit nem tudok, és félek tõle. Meg lehet úgy oldani, hogy kijöjjön egy kb 22-26-os, és 44-13-as áttétel egy 7-es vagy 8-as agyváltóval? Bírja a tengelyre jutó mondjuk 80-90-100 kilós terhelést? Jómagam 196/90 körüli rider vagyok, nem szeretném ha Erdély közepén megnyekkenne valahol... Típust illetõen mindenképp szabadonfutó kellene, a kontra eleve kizáró, lejtõkön ill egyéb más helyeken sokszor nagyon jól jön az a fél pedálfordulat hátrafelé...másrészt a V-fék bõven elég...Olvasgatva a duplafékes megoldást....háááát....megmosolyogtató


Ha esetleg a Shimano mellett döntök, csak azzal az ocsmány markolatváltójával használhatom? A váltáshoz szükséges húzott bowden mennyisége nem egyezik meg a láncváltóséval? Ugyanez a kérdés érvényes a Sram-ra is:) Tudnám használni esetleg egy pöckölõs váltókarral, vagy valamelyik Sram Rocket-tel? Mondjuk jobban szeretnék Sram-ot, jelenleg is az õ oldalukon állok, és ez az I-Motion vagy mi a szösz is jobban tetszik mint a ferdeszemûek cucca. Na de ez nem tetszés kérdése, hanem hogy az adott felhasználásra mi a megfelelõbb.
Ha valaki tudna segíteni azt nagyon megköszönném:) város/nagycsomagos mindenféle terepes túra tehát.......ja és ejtõpapucsos vázam van, de láncfeszítõ szintén megoldható.
elõre is köszi
Viktor
#2039
Posted 2007. February 23. - 17:08

#2040
Posted 2007. February 23. - 16:42

van valakinek tapasztalata lehet-e és ha igen hogyan kontrás inter-7 bõl szabadonfutósat fabrikálni?
(ha a kezemben lenne, lehet én is látnám, de nem venném meg addig amig nem tudom a választ... ördögi kör...)
köszi
Ps igen próbáltam keresni a fórumon, de nem találtam.
még keresem tovább, de hátha valaki tudja a választ :-)