Jelentkezz be Regisztrálj

Agyváltók
#2001
Posted 2007. May 29. - 13:26

Az új 8as Alfine szettet egyébként versenyen is használhatónak ítélték, ez valószínûleg az utóbbi idõk megbízható szériájának tûnik.
Ha kell rentabike, pesten van nálam egy 8as montivázas 32-16al.
#2002
Posted 2007. May 22. - 15:35

Sziasztok!
Nekem is meg a felesegemnek is van agyvaltos bringaja. Neki sram 7-es (Ez teljesen OK) nekem Shimani inter8-as aggyal van szerelve. A kerdesem az lenne, hogy ti mit tudtok javasolni, hogy mit lehet tenni, hogy ha nekem a neha dob egy picit a lancon. Ugy mint a regi biciklik, mint amikor mar kopott volt a kontra. Ez egy szabadonfutos agy, harom honapos bringa. Ja es mivel fokent a 4-5 fokozatban jarok itt is jon elo a leggyakrabban. Persze lehet hogy a tobbi semebesseg sem teljesen oke. Ja a bowden jol van beallitva a sarga vonalkak szerint.
Írtam privit!
#2003
Posted 2007. May 22. - 15:28

Nekem is meg a felesegemnek is van agyvaltos bringaja. Neki sram 7-es (Ez teljesen OK) nekem Shimani inter8-as aggyal van szerelve. A kerdesem az lenne, hogy ti mit tudtok javasolni, hogy mit lehet tenni, hogy ha nekem a neha dob egy picit a lancon. Ugy mint a regi biciklik, mint amikor mar kopott volt a kontra. Ez egy szabadonfutos agy, harom honapos bringa. Ja es mivel fokent a 4-5 fokozatban jarok itt is jon elo a leggyakrabban. Persze lehet hogy a tobbi semebesseg sem teljesen oke. Ja a bowden jol van beallitva a sarga vonalkak szerint.
#2004
Posted 2007. May 21. - 13:38

Igen, azokban a fokozatokban pihen a többi fokozat, vagyis szabadon fut.
köszi, ez megnyugtató !
#2005
Posted 2007. May 20. - 16:18

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#2006
Posted 2007. May 20. - 16:15

olyasmi hang, mint a szabadonfutoe mikor tolod vagy gurulsz, csak sokkal-sokkal ritkabb.
Minden fokozatban megvan, csak 1 ben surubben, 7 ben kicsit ritkabban csinalja.
amugy elvben minden jol be van allitva, negyesben piros jel a piros jelen, minden fokozatot szepen gyorsan valt felfele es lefele is, csak hajtas kozben is ciripel kicsit...
aggodjak?
#2007
Posted 2007. May 10. - 22:37

hol erdemes Budapesten agyvaltot szervizeltetni/beepittetni, ahol szeretik is es ertenek is hozza?
Illetve hol kaphatok nexus-7 hez nem markolatvaltot, hanem az oras kijelzos -pocogtetos tipusut?
#2008
Posted 2007. May 04. - 13:39

#2009
Posted 2007. May 04. - 12:20

Sziasztok,
Gumicserénél ugye a nyíllal jelölt csavart kell még kilazítani (gondolom ez nem rontja el a váltóbeállítást), hogy kiszedhesem a kereket?
Pontosan. Visszaszereléskor figyelj arra, hogy told fel ütközésig a tengelyre, és a váltópálca se maradjon ki. Meg még a kontra karjának bilincsét is szedd le.
Race, no Rest!
#2010
Posted 2007. May 04. - 11:22

#2011
Posted 2007. May 04. - 11:00

A képen egy shimano 3cc-vel szrelt bicó van. Gumicserénél ugye a nyíllal jelölt csavart kell még kilazítani (gondolom ez nem rontja el a váltóbeállítást), hogy kiszedhesem a kereket?

#2012
Posted 2007. March 19. - 10:44

Ellenben, ha fogod az agyat és elviszed valami esztergályos féle szakihoz, akkor annak valszeg van menetfésûje és ki tudja találni, hogy milyen menet is van ott valójában. És ha ez megvan, akkor tud is olyat készíteni neked. A nehezebb ügy már a megfelelõ berendezéssel rendelkezõ szaki megtalálása.
Másik lehetõség a SRAM support e-mailben történõ inzultálása a kérdést illetõleg.
--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2013
Posted 2007. March 15. - 21:47

Meg bringaboltokban is van némi remény, gondolom.
Biztos nem 10-es? Minden agy annyi szokott lenni (v 9,5, vagy 9). Sztem 10,5 egy csomó vázba be sem menne. Én rápróbálnék egy 10-es anyát.
#2014
Posted 2007. March 15. - 21:14

Nemrégen vettem egy SRAM Spectro 7-est, csak éppen egy zsibvásáron
elég jó árban. Aztán jött a hidegzuhany, volt hozzá minden váltórudacska, stb... , de a tengelyrögzítõ anyák nem. Gondoltam veszek a csavarboltban,
de kiderült hogy nem szabvány /valami 10,5 mm-es belsõ menetes/.
Kérdés: van-e valakinek fölösleges? vagy lehet-e rendelni valahonnan,
és mennyiért?
Sajna csak kettõ van nekem is (amit használok). És nemtom hol lehet rendelni. Viszont ez akkor durva szivatás, hogy ez egyedi.
tocsa
#2015
Posted 2007. March 13. - 09:21

elég jó árban. Aztán jött a hidegzuhany, volt hozzá minden váltórudacska, stb... , de a tengelyrögzítõ anyák nem. Gondoltam veszek a csavarboltban,
de kiderült hogy nem szabvány /valami 10,5 mm-es belsõ menetes/.
Kérdés: van-e valakinek fölösleges? vagy lehet-e rendelni valahonnan,
és mennyiért?
#2016
Posted 2007. March 12. - 12:52

--Trifo
Gyermekeink képekben. Régebbi képek: ITT , pici Hanka itt és pici Ignác itt
#2017
Posted 2007. March 10. - 11:08

Tocsa: köszi, de már megtaláltam a kézikönyvben a megfelelõ bejegyzéseket.
De most megint majdnem egy hétig rá se fogok tudni nézni. Idõ hiányában. Pedig nagyon kipróbálnám már.
--Trifo
És be fogod építeni a clickbox védõ fémkeretet? Mert ha nem, akkor megvásárolom tõled.
tocsa
#2018
Posted 2007. March 08. - 23:04

#2019
Posted 2007. March 07. - 23:17

Pontosan így van az enyémnél is. A tengelyben egy behasított csõ és egy rúd mozog.Ha jól megfigyeled, akkor a tengely végén van egy több milliméteres bemélyedés (körbe fut a tengelyen), a clickboxon pedig van hátrafelé kilógva egy csavar, amit betekrve rögzíted a cuccot a tengelyen. A cél az, hogy a csavar a betekeréskor pont belemenjen a tengely végén kiképzett mélyedésbe.
A clickbox hátulján lévõ csavarkénak pont ide kell bemennie
Itt egy kép, amin talán látszik a tengely végén:
Ez pozicionálja a clickboxot tengely irányban. Ha nincs jó helyen, akkor nem jó a váltás. Ezen kívül célszerû mindenben a kézikönyv szerint eljárni. Azaz a piros bigyót szépen beleilleszteni a váltó rudacska köpenéynek a bevágásába, elforgatni, rátolni a clickboxot, érezni, hogy kattan, meg mindent úgy csinálni stb.
Akkor is baj lehet a váltással, ha a piros bigyócska nem jól illeszkedik a váltó rudacska köpenyének a résébe.
A bowden által mozgatott vezérlõben kettõ külön ékpálya és kettõ ezekkel vezérelt emelõ mûködik.
Ezek mozgatják a rudat és a behasított csövet aminek nem szabad elfordulni mert
a résben mozog a tömör vezérlõ tengely végét szükség szerint benyomó emelõ karja.
Azért van a piros mûanyag végén a befelé álló kis bütyök, hogy az irányban tartsa.
A kettõs rúd szerkezet külsõ csõ része határozza meg, hogy az egyik belsõ áttétel mikor hogyan illeszkedjen a racsniszerü vezérelt karmokon keresztül,
vagyis lassításra v. gyorsításra használja az áttételt.
A belsõ toló rúd a három fokozatu váltó részben tolja át a három eltérõ áttétel arányu fogaspár(-négyes) belsõ választott pár tagjának fix pontot adó csapot.
Kicsit egyszerübben látszik a valóságban és képen is, mert ott
áttétel arányonként négy fogas csoport egyik fele fut egy henger palástjában.
Minden áttételarány fogaskerék-négyesnek az egyetlen hozzá illõ párja elvileg üresen futna a kerék tengelyén.
Az az áttétel arány mûködik amelyiknek a belsejébe tolunk a középsõ vezérlõ rúddal egy éket.
Ez így bonyolultnak hangzik, de inkább mutatom mert
értelmesen leírni nem nagyon lehet, illetve bonyolult lenne áttekinteni.
Itt van mégegy rajz gyüjtemény. Itt is ki lehet választani ezt a váltót:
http://kep.tar.hu/tmscsaba/50208246#2
Ezeket a rajzokat egy régi, azóta megújult oldalról mentettem le.
Most nincs türelmem össze vetni a pdf-el. Ha valakinek van kedve v. szüksége, van lehetõség tanulmányozni.
Nekem a 7 fokozatu agyváltó mellett megmaradt a pedál három lánckereke átdobóval és feszítõvel.
Szükség esetén vegyesen használom mindkettõt.
#2020
Posted 2007. March 07. - 19:52
