Szóval elsősorban Rabbitnek: van ez a videó: https://youtu.be/k1Bh6aey2to
Én kissé optimistának, és túl elméleti megközelítésűnek érzem, hiszen kézben fogva nem fogja tudni megmondani, hogy vált az egyik és a másik váltó. Jó, tegyük el, hogy tapasztalatból beszél, mert azért nem gondolnám, hogy nem ment volna mindegyikkel eleget. Az én igen szerény tapasztalatom/meglátásom az, hogy az az árkülönbség sajnos pont annyi, amit megérhet az, hogy jobban működik a drágább, vagy amit meg tudsz spórolni, ha nem vagy shiftingnáci.
Én sem vagyok, mert gondolom az nem ennél a középkat. szintnél kezdődik, egyszerűen csak a GX-nél metszette egymást a mennyit vagyok hajlandó rákölteni, és a mi az, ami úgy működik, ahogy elvárom vonal.
Hogy pontosak legyünk, nekem SX váltókarom volt NX hátsó váltóval, 1230 sorral (ez maradt is), és talán NX lánccal, abból mintha nem lenne külön NX/SX. És nem lenne korrekt nem megemlíteni, hogy a Trek vázában úgy volt elvezetve a váltóbowden, hogy a vázon belül csupasz (ez másoknál is ilyen, ha belül megy? bezzeg az Inbrednél már akkor is egybe-ház volt, igaz, kívül...), és ezt úgy oldották meg, hogy az alsó kivezetésnél egy kis fém könyök elem van, amin bizony súrlódik a drót egy kicsit. Nekem ez nem tetszett, szóval a GX felszerelésekor kapott új házat a fülétől a farkáig, amiben végig zártan megy a bowden, aztán kész. Jó, a GX váltó meg annyi hendikeppet kapott, hogy használt, és valóban kotyognak már picit a görgők, ahogy az eladó említette.
Szóval azért nem értek egyet azzal a megközelítéssel, hogy ha nem versenyzek, jó nekem az alsó polcos is, mert ahhoz épp elég keveset biciklizek, hogy azt az időt viszont nem úgy akarom eltölteni, hogy azon jár az agyam, hogy azért a régi jobb volt. Vagy hogy utoljára akkor ment át a lánc ilyen lustán egyik fogról a másikra, amikor 9-es LX, meg SLX váltásom volt, és épp nem volt még tökéletesen beállítva. Erről jut eszembe, a Shimanóval igazán nem tudom összehasonlítani, mert az újakat abszolút nem ismerem, utoljára 9-es SLX-em volt tőlük, de a SRAMos működés azonnal megvett, és ezt hiányoltam is a gyári SX/NX felállásból. Azért remélem, akiknek eladtam darabokban, boldogan használják majd, nyilván sok múlik a bowdenezésen is, meg azon is, hogy a váltókar érzettől mit várnak. Juteszembe, a 11-es GX-et, amit csak egy pillanatra tettem fel, bezzeg nem zavarta a kis fém könyökcsőben való csúszkálás.. Jó, ezt sem törvényes összehasonlítani, mert érthető, hogy a 12-es rendszerek érzékenyebbek mindenre.
Ja meg az alu rotor... hát.. az biztos, hogy nem tesz jót neki. Itthon HG kompatibilis agyból csak acél rotoros van, de én lelkes támogatója vagyok az XD csatlakozásnak, Novatecre meg egész olcsó a csere szabadonfutó is
JA! ne feledkezzünk meg a láncról se! Az új váltáshoz vettem új láncot is. Részben azért, mert attól is reméltem, hogy benne van a varázslat (valószínűleg benne), meg azért, mert aggódtam, hogy 2 fog növekményt elöl elvisel-e a lánc. Hát elviselt, mert ugyanakkora lett a végeredmény az új láncnál is, de azt hiszem, az a közvélekedés, hogy a lánc igen fontos elem a váltásban, szóval az is lehet, hogy majdnem ezeket a javulásokat tapasztaltam volna, ha csak a láncot cserélem le. Az biztos, hogy a GX lánc nem olyan drága még itthon sem, hogy ezen spóroljak, biztos érdekes lett volna egyesével cserélgetni ki mindent, de valamikor biciklizni is kell.
ZolkoW módosította - 2020. december 01. - 20:06