Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#15941
kela

kela

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.622 hozzászólás

1000 km után nem érzel semmi változást még. sõt 2000 után sem.
csak rövidebb lesz az élettartama.
sokan azt vallják, hogy 1000 km-enként cserélik a láncot. 2 lánc felváltva.
bár ez erõsen függ attól is, hogy milyen minõségû alkatrészrõl van szó.

fogaskoszorút és lánctányérokat nem kell cserélni. csak egyben, amikor már elkopott az egész mindenség.

személy szerint XTfogsor-XT lánc -Gebhardt lánctányérok vannak.
4 láncot használok felváltva 200-300 km-enkénti cserével.


Nem túl sûrû az???

#15942
agneovo

agneovo

    vendég

  • fórumtag
  • 173 hozzászólás
Szeretnék venni elsõ hajtómüvet monoblockkal. Max. 30K költenék rá. Ezért több helyen is láttam LX hajtómüvet, de melyiket vegyem ? Különbözõ gyártási évszámok szerint jelölik Õket, melyik monoblockkal érdemes venni, vannak szetbben monoblockal, van integrált ??? Ki a fene igazodik itt el....

#15943
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ez utobbi kerdeseket inkabb a relevans topikba masold at legyszives
koszi

YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#15944
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
1000 km után nem érzel semmi változást még. sõt 2000 után sem.
csak rövidebb lesz az élettartama.
sokan azt vallják, hogy 1000 km-enként cserélik a láncot. 2 lánc felváltva.
bár ez erõsen függ attól is, hogy milyen minõségû alkatrészrõl van szó.

fogaskoszorút és lánctányérokat nem kell cserélni. csak egyben, amikor már elkopott az egész mindenség.

személy szerint XTfogsor-XT lánc -Gebhardt lánctányérok vannak.
4 láncot használok felváltva 200-300 km-enkénti cserével.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#15945
skywalkr

skywalkr

    vendég

  • fórumtag
  • 34 hozzászólás
Sziasztok,

arról szeretnék infót kapni, hogy 1000km után (aszfalt, enyhe terep), kell-e láncot cserelni? És ha igen, kell-e hozzá fogaskeréksor csere?
Láncnyúlás mérõ szerint megnyúlt, de észrevehetõ gond a váltással nincs.
Köszi!

#15946
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
6helyen szakadó:) nekem 3 volt, dh gépen, és megelõzte egy jó kis nemtakarítás viszont használni keményen. igaz nagyon elváltani se tudtam, mert nincs valami sok sebesség rajta, és akkoris épp lefelé mentem Székesfõvárosunk egyik hídján.
mellesleg igen, a váltó okos dolog, arra találták fel, ha tul leesik a pedálfordulat akkor ne teljes erõvel próbáljuk lefelé taszigálni a pedált emelkedõ közepén, hanem egy klikk hatására máris sokkal inkább pörgetve alacsony nyomatékkal könnyüszerrel feljussunk.
elöbbinél szakad a lánc, utóbbinál meg a verejték;)

#15947
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Tavaly csak 5 láncszakadásom volt 3 láncon, szerintem nem sok fõleg, hogy az egyik lánc (egyszere 6 helyen szakadó) gyárihibás lehetett.


A sebesség mindent megold.

 


#15948
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem az ilyen "csakazertse valtok vissza, inkabb osszeszoritom a fogam, es taposom neki megjobban" embereknek inkabb ss bringat kellene hasznalni.

nem azert van 3x9 a bringadon, hogy minden emelkedon bedurranjon a combod, csak mert nincs kedved poccinteni egyet neadjisten kettot.

ha mar ottvannak azok a sebessegek, akkor hasznalni kellene oket, kulonben foloslegesen cipeled a sulyt.

plusz ez mar surolja a nem rendeltetesszeru hasznalat kategoriat imo. es ilyen alapon nem csak a sram lancot fogod 25meterenkent tepkedni, hanem akarmi mast is.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#15949
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Ha a csaplyuk-perem törik, ahogy mondod, akkor az szinte sosem a hajtáserõ miatt törik - lehet valami nagyon triviális oka is, pl egy elhajlott fog a fogsoron vagy lánctányéron. Vagy - egyszerûen hajlik a lánctányér, s ezáltal torzul - így már a szemek nem egyenletesen fekszenek fel rá. Na ez viszont már adódhat a nagy súlyból/erõkifejtésbõl.

Valeria külön kategória, s a láncát különben is szemmelvertük. :) (és még a patentszemet is fordítva szokta feltenni ;) ) Mindenesetre mivel a láncokat nem szemenként, hanem nagyadagokban préselik egybe a gyártósoron, el lehet egy láncot úgy rontani, hogy "szakadós" legyen. (pl 0.2 mm-el kevésbé vannak a csapok bepréselve) Szerintem ezesetben ez történt, s egyszerûen hibás széria volt.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15950
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás
Akkor gyenge egy lánc ha Arnaud Tournant tépi el.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#15951
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
:) Nem vagyok egyedül! :)


A sebesség mindent megold.

 


#15952
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Most ez 4 különbözõ vagy ua 4x mez ha az utóbbi akkor lehet ,hogy már romlott volt


4 különbözõ


#15953
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás

És még jövök neked egy patent szemmel.:)


Ááááá, nem azért mondtam...;)

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#15954
poggibonsi

poggibonsi

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
[quote name='hozé']A láncszakadások okáról nem beszéletem.
Csak "ész nélkül" röpködött itt mindenféle szám az elõzõ oldalakon.
Felhasználtam az általánosban tanult fizika egy részét.


Épp ezen derûltem kicsit:
Öveges prof and Dr Sas Elemér: Figyelem! Zárom az áramkört stb..

Most ez 4 különbözõ vagy ua 4x mez ha az utóbbi akkor lehet ,hogy már romlott volt
koka kóla , fanta és sztrájk

#15955
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
4 volt, PC-991 Cross Step, és oda szoktam figyelni a váltásokra

És még jövök neked egy patent szemmel.:)


#15956
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
A láncszakadások okáról nem beszéletem.
Csak "ész nélkül" röpködött itt mindenféle szám az elõzõ oldalakon.
Felhasználtam az általánosban tanult fizika egy részét.

A láncokat sem minõsíteném.
(Bár megjegyzem, hogy Mélyen Tiszelt Valéria Victrix Fõmoderátor barátom, egy alkalommal 3 helyen szaggatta el a vadi új SRAM láncát egyszerre, a maga 75 kilójával.)

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#15957
poggibonsi

poggibonsi

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Szép vót HOZÉ jól megmérté mindent, bár a szögeknél a nikkelezett szemmértéket egy kicsinyt hiányoltam, de sebaj.

Az én tapim meg az ,hogy (ox m mx ) körülmenyek között az úgy izomból
eltépett lánc elég ritka én kb 1 et láttam azt is egy ss gépen.
Az összes többi ami akkor ájult el amikor a polgár elõttem ment igen dúrva
váltáshiba elõzte meg !!
Szerintem a lancszakadások nagyrészének ez van a hátterében.
koka kóla , fanta és sztrájk

#15958
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Köszönöm az adatokat, még egy pluszba: az alap sram láncok szakítószilárdsága 9800 N, az 980kg, ha jól emlékszem.


A sebesség mindent megold.

 


#15959
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Sorry, lekéstem az editet amíg lemértem.

Tehát a 200 kilónyi hajtásból a láncra nézve normál XT hajtómû esetén
(45 mm/ 65 mm / 90 mm, 175 mm-es hajtókar)

770kg / 538 kg /388 kg erõ jut a klf. elsõ fokozatokban.
Azért ez nem kevés.


(Csak azért, mert röpködtek itt a klf. számok...)

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#15960
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Nos tehát:
-saját súlyodnál nagyobb erõvel nem nagyon tudod nyomni a peadált. A kormányt ugyan húzhatod felfelé, és akkor egy kicsi erõ hozzáadódik, de az erõkar, szögek miatt abból az erõbõl nem jut sok a pedálra.
- húzni viszont elvileg bármekkora erõvel tudod.

Ha baromi jó a technikád, akkor 100 kilósan, szerintem a hajtásra max 200 kilóval tudsz hatni.

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."