Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15521
Írta 2007. március 23. - 01:07
2007es Tiagrára ebike-osok írják, hogy Hollowtech II, és az ég világon sehol máshol. A Tiagránál sehol se írják, a 105ösnél meg nagybetûvel ki van rakva, azon kivül, ha a Tiagra üreges lenne, akkor mért kerülne 105ös 2* annyiba?? Ebbõl indult ki a problémám országútis topikban, hogy valaki tud-e errõl valamit, mert szerintem nem üreges.
Egyb ránézésre, nekem ugyanolyan vastagnak tûnik a Tiagra karja, mint a 105ösé, de hogy akkor most ugyanolyan merev-e vagy sem (a súlyát persze még véletlenül se tüntetnék fel Shimano oldalon)...Azon kivül képrõl nekem az új shimanok karja vastagabbnak tûnik, mint például az octalink+hollowtech1es 105 ill Ultegráé.
#15522
Írta 2007. március 23. - 00:29
Ilyet meg légyszíves ne jelentsetek ki, mert kitépem a hajam, s mindjárt átmegyek egy tömör vascsõvel rendet rakni.Az üreges hajtókar tényleg merevebb, mint a sima.
(a mondat helyesen úgy hangzik, hogy mondjuk a "böhöm üreges XT, merevebb, mint a gizda tömör régi LX...")
És mondjuk fel sem merül benned, hogy neadjisten azért van, mert nem egy sima hengerelt ratyi-kókány lágyvas menetes szart tesznek már bele, hanem egy edzett csõacélt?amióta a racsnis öreg kerékbe gy.záras csötengely van nem halylott meg elötte 3 havonta cseréltem
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15523
Írta 2007. március 23. - 00:24
hollowtech=üreges hajtókar kialakítás
hollowtech 2= üreges hajtókar + integrált tengely
#15524
Írta 2007. március 23. - 00:24
Azonos mennyiségû anyagból a csõ sokkal erõsebb mint a tömör rúd, mert az anyag a középtengelytõl távol helyezkedik el, ezért nehezebben hajlítható.
Azonos átmérõ esetén meg nyilván a tömör erõssebb.
Meg persze nehezebb is.
(Lehet, hogy nyitok egy fizika topicot lassan...)
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15525
Írta 2007. március 23. - 00:15
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#15526
Írta 2007. március 23. - 00:12
BBerki, ez biztos, fizika.
Jólvan, én nem értek hozzá, csak számomra az tünt ésszerûbbnek
#15527
Írta 2007. március 23. - 00:12
A sebesség mindent megold.
#15528
Írta 2007. március 23. - 00:04
szerintem egyértelmü bár a tömör tünik merevebnek de ha adot két ''csö,, ugyan olyan anyagból azonos átméröben a tömör verziót könyebb meghajlitani ...
hmm ezt most józan paraszti ésszel gondold át újra;)
#15529
Írta 2007. március 22. - 23:59
#15530
Írta 2007. március 22. - 23:54
És szerintetek melyik a merevebb? Egy 2007es Tiagra integrált csapágy+tömör hajtókar, vagy egy octalink+hollowtech-es Ultegra?
szerintem a 2007es tiagra integráltas és üreges de nézd meg a simanópontkomon...bár én nem találtam semmi infót
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#15531
Írta 2007. március 22. - 23:39
Biztos vagy ebben? én nemtudom, csak számomra egy tömör henger merevebbnek tûnik, mint egy csõ
nem inkább nehezebbnek?:D:D
ezt elmagyaráznátok nekem?mármint azt h a biopace az miért jó vagy épp nem?egy cikket találtam a tavalyi utolsó számban:
egy durész hajtómûn volt biopace-hoz hasonló tányér.
Éppen szegény Dura átdobót sajnáltam, amikor olaszul szólt hozzám az egyik cég képviselõje. Megemlítettem, hogy nem bírom a nyelvet, így a szomszéd standról áthívtak egy angolul beszélõ arcot. Nem ez lehetett az elsõ alkalom, mert a fickó rutinosnak tûnõ elõadásba kezdett. A második mondatnál észrevette a sajtóbelépõt, és csak annyit mondott: Na jó, akkor nem is mondok semmit, úgyis tudsz az effajta lánckerekekrõl mindent. Erre valami olyasmit feleltem hogy Biopace 1989 majd mosolyogtunk egyet és mindenki ment a dolgára.
a biopace-rõl csak annyit tudok hogy állítólag amikor olyan helyzetben van a hajtókar akkor "átsegít" vagy mit csinál a következõ "oldalára"(mert ez ovális vagy milyen)valaki tudna valami használható infót akkor a biopace-ról?meg azt hogy érdemes e ilyet használni még?
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#15532
Írta 2007. március 22. - 23:39
#15533
Írta 2007. március 22. - 23:39
#15534
Írta 2007. március 22. - 23:34
#15535
Írta 2007. március 22. - 23:25
#15536
Írta 2007. március 22. - 23:20
#15537
Írta 2007. március 22. - 22:22
de majd mindjárt jön zé vagy rob esetleg és kijavít
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#15538
Írta 2007. március 22. - 20:50
azt szeretném kérdezni, hogy a hollowtech (üreges) hajtókarok merevebben a tömör hajtókarnál? És itt most nem úgy értem a hollowtechet, hogy a csapágyat is belevesszük. Tehát ugyanolyan csapágy mellett az üreges hajtókarszárú hajtókar merevebb mint a tömör? Én eddig úgy hittem, hogy az, de most elbizonytalanítottak.
Csak ott merült fel, hogy a Shimano 105 az integrált csapágy+hollowtech, a Tiagra 2007 meg csak integrált csapágyas, és gondolom tömör, mivel nem írták sehol, h holowteches lenne. Ilyen felállásban a 105ös csak könnyebb vagy merevebb is? ha igen akkor jelentõs a különbség?
#15539
Írta 2007. március 22. - 16:34
máskor jobban nézd meg a katalógust,igaz h ott van a dh/fr párosítás,de ott van még az am betükettõs is...;amúgy én is ilyen howitzeres cuccot használok,'06-os kona scrapbõl lett kibontva,tökéletesen megvok vele elégedve;az elején volt vele egy két gond,de most már tökéletes
#15540
Írta 2007. március 22. - 07:08
Mostanában veszem, és Hone-ra nem lesz pénzem, pedig azt terveztem.
Úgyhogy marad a Hussefelt+Howitzer team kombó, mert ruktion-t sehol nem találok, Xr monoblokk meg akkor nem kell. A hussefelt meg remélem nem fogy el, mert most akciós.