Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#15521
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
aha, szóval tehát 2007es Tiagra integrált csapágy, és tömör kar, vagy régi Octalink+hollowtech Ultegra???? :) vagyis mi számít jobban merevségben?

2007es Tiagrára ebike-osok írják, hogy Hollowtech II, és az ég világon sehol máshol. A Tiagránál sehol se írják, a 105ösnél meg nagybetûvel ki van rakva, azon kivül, ha a Tiagra üreges lenne, akkor mért kerülne 105ös 2* annyiba?? Ebbõl indult ki a problémám országútis topikban, hogy valaki tud-e errõl valamit, mert szerintem nem üreges.

Egyb ránézésre, nekem ugyanolyan vastagnak tûnik a Tiagra karja, mint a 105ösé, de hogy akkor most ugyanolyan merev-e vagy sem (a súlyát persze még véletlenül se tüntetnék fel Shimano oldalon)...Azon kivül képrõl nekem az új shimanok karja vastagabbnak tûnik, mint például az octalink+hollowtech1es 105 ill Ultegráé.

#15522
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Hozé elmagyarázta. Baromság ilyet kijelenteni - eleve, hogy melyik a merevebb. A HT-1, jelen esetben azért merevebb, mert jóval nagyobb az átmérõje is. Azonos keresztmetszeti sablon esetén nyilván a "tömör" lenne merevebb. És akkor még nem kevertük bele, hogy mondjuk CNC-zett (homogén fémrács) vagy kovácsolt (inhomogén fémrács - SOKKAL erõsebb), vagy, hogy miféle ötvözetbõl van, esetleg hányszor hõkezelt, edzett.

Az üreges hajtókar tényleg merevebb, mint a sima.

Ilyet meg légyszíves ne jelentsetek ki, mert kitépem a hajam, s mindjárt átmegyek egy tömör vascsõvel rendet rakni. ;)
(a mondat helyesen úgy hangzik, hogy mondjuk a "böhöm üreges XT, merevebb, mint a gizda tömör régi LX...")

amióta a racsnis öreg kerékbe gy.záras csötengely van nem halylott meg elötte 3 havonta cseréltem

És mondjuk fel sem merül benned, hogy neadjisten azért van, mert nem egy sima hengerelt ratyi-kókány lágyvas menetes szart tesznek már bele, hanem egy edzett csõacélt?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#15523
_Stefan20_

_Stefan20_

    vendég

  • fórumtag
  • 27 hozzászólás
Az üreges hajtókar tényleg merevebb, mint a sima. Nézzétek meg a sima tengelyt és a gyorszárasat, egyértelmû, hogy a gyorszáras a jobb ez a helyzet a hajtókarnál is.
hollowtech=üreges hajtókar kialakítás
hollowtech 2= üreges hajtókar + integrált tengely
"Mi az neked csak 5 sebbességed van???"

Bicaj

#15524
hozé

hozé

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.747 hozzászólás
Nos tehát:

Azonos mennyiségû anyagból a csõ sokkal erõsebb mint a tömör rúd, mert az anyag a középtengelytõl távol helyezkedik el, ezért nehezebben hajlítható.

Azonos átmérõ esetén meg nyilván a tömör erõssebb.
Meg persze nehezebb is.

(Lehet, hogy nyitok egy fizika topicot lassan...)

"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."


#15525
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás
már egyszer (ha nem többször) le lett játszva ez a vita....vafy itt a vagy a topik elõzõ fejezetében...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#15526
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás

BBerki, ez biztos, fizika.


Jólvan, én nem értek hozzá, csak számomra az tünt ésszerûbbnek :)
"Minden hülyeség" by Tomidny

#15527
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Majd mindjárt jönnek a mérnökök és elmagyarázzák.


A sebesség mindent megold.

 


#15528
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.156 hozzászólás

szerintem egyértelmü bár a tömör tünik merevebnek de ha adot két ''csö,, ugyan olyan anyagból azonos átméröben a tömör verziót könyebb meghajlitani ...


hmm ezt most józan paraszti ésszel gondold át újra;)

#15529
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
BBerki, ez biztos, fizika.


A sebesség mindent megold.

 


#15530
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás

És szerintetek melyik a merevebb? Egy 2007es Tiagra integrált csapágy+tömör hajtókar, vagy egy octalink+hollowtech-es Ultegra?


szerintem a 2007es tiagra integráltas és üreges de nézd meg a simanópontkomon...bár én nem találtam semmi infót

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#15531
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás

Biztos vagy ebben? én nemtudom, csak számomra egy tömör henger merevebbnek tûnik, mint egy csõ


nem inkább nehezebbnek?:D:D:D
ezt elmagyaráznátok nekem?mármint azt h a biopace az miért jó vagy épp nem?egy cikket találtam a tavalyi utolsó számban:
egy durész hajtómûn volt biopace-hoz hasonló tányér.
Éppen szegény Dura átdobót sajnáltam, amikor olaszul szólt hozzám az egyik cég képviselõje. Megemlítettem, hogy nem bírom a nyelvet, így a szomszéd standról áthívtak egy angolul beszélõ arcot. Nem ez lehetett az elsõ alkalom, mert a fickó rutinosnak tûnõ elõadásba kezdett. A második mondatnál észrevette a sajtóbelépõt, és csak annyit mondott: Na jó, akkor nem is mondok semmit, úgyis tudsz az effajta lánckerekekrõl mindent. Erre valami olyasmit feleltem hogy Biopace 1989 majd mosolyogtunk egyet és mindenki ment a dolgára.
a biopace-rõl csak annyit tudok hogy állítólag amikor olyan helyzetben van a hajtókar akkor "átsegít" vagy mit csinál a következõ "oldalára"(mert ez ovális vagy milyen)valaki tudna valami használható infót akkor a biopace-ról?meg azt hogy érdemes e ilyet használni még?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#15532
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
Juby: Nem értem, ha ugyan olyan anyagból van, és azonos az átmérõ is akkor is könnyebben elhajlik ?!:D (nha majd kipróbálom)
"Minden hülyeség" by Tomidny

#15533
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
És szerintetek melyik a merevebb? Egy 2007es Tiagra integrált csapágy+tömör hajtókar, vagy egy octalink+hollowtech-es Ultegra?

#15534
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
szerintem egyértelmü bár a tömör tünik merevebnek de ha adot két ''csö,, ugyan olyan anyagból azonos átméröben a tömör verziót könyebb meghajlitani pl amióta a racsnis öreg kerékbe gy.záras csötengely van nem halylott meg elötte 3 havonta cseréltem:)

#15535
BBerki

BBerki

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.724 hozzászólás
Biztos vagy ebben? én nemtudom, csak számomra egy tömör henger merevebbnek tûnik, mint egy csõ
"Minden hülyeség" by Tomidny

#15536
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A csõ merevebb, mint a tömör henger.


A sebesség mindent megold.

 


#15537
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
mindenképpen merevebb a ht-1es!!és így tudom mert a bikkmakkba így írták de az octalink se örök élet...esetleg a tömör cro-mo hajtókarok szállhatnak vele versenybe de szerintem az sem!a 2007es tiagra ha jól tudom már azis ht-2es lett!
de majd mindjárt jön zé vagy rob esetleg és kijavít

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#15538
neumanki

neumanki

    vendég

  • fórumtag
  • 32 hozzászólás
sziasztok!

azt szeretném kérdezni, hogy a hollowtech (üreges) hajtókarok merevebben a tömör hajtókarnál? És itt most nem úgy értem a hollowtechet, hogy a csapágyat is belevesszük. Tehát ugyanolyan csapágy mellett az üreges hajtókarszárú hajtókar merevebb mint a tömör? Én eddig úgy hittem, hogy az, de most elbizonytalanítottak.

Csak ott merült fel, hogy a Shimano 105 az integrált csapágy+hollowtech, a Tiagra 2007 meg csak integrált csapágyas, és gondolom tömör, mivel nem írták sehol, h holowteches lenne. Ilyen felállásban a 105ös csak könnyebb vagy merevebb is? ha igen akkor jelentõs a különbség?

#15539
Mew

Mew

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 392 hozzászólás
áhoj!
máskor jobban nézd meg a katalógust,igaz h ott van a dh/fr párosítás,de ott van még az am betükettõs is...;amúgy én is ilyen howitzeres cuccot használok,'06-os kona scrapbõl lett kibontva,tökéletesen megvok vele elégedve;az elején volt vele egy két gond,de most már tökéletes

#15540
ViktoRider

ViktoRider

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
Köszi, meggyõztél:)
Mostanában veszem, és Hone-ra nem lesz pénzem, pedig azt terveztem.
Úgyhogy marad a Hussefelt+Howitzer team kombó, mert ruktion-t sehol nem találok, Xr monoblokk meg akkor nem kell. A hussefelt meg remélem nem fogy el, mert most akciós.