ON Honnan lehet megkülönböztetni az lx xt integrált középcsapágyat?
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#15481
Írta 2007. március 23. - 18:54
ON Honnan lehet megkülönböztetni az lx xt integrált középcsapágyat?
A sebesség mindent megold.
#15482
Írta 2007. március 23. - 18:40
Dante, mondhatunk mi itt bármit.
Ez már vallás.
Az. :lol1:
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15483
Írta 2007. március 23. - 18:39
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15484
Írta 2007. március 23. - 18:39
Ez már vallás.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15485
Írta 2007. március 23. - 18:37
Magyarul merevebb.
Én ezt ugy forditanám inkább, hogy ridegebb. Egy bizonyos erõhatás felett eltörik vagy maradadó alakváltozást szenved. A csõ pedig a rugalmassága révén visszaáll eredeti alakjára.
Szerintem.
#15486
Írta 2007. március 23. - 18:34
szerintem ideje lenne beismerni, hogy tévedtetek, és nem gunyolódni azokon akik tényleg értenek hozzá, vagyis inkább úgy mondanám, hogy röhögni a hülyeségeteken :S
Elõször is én vagyok az ügyeletes BME-s mérnök. A képlet annyira nem vészes, csak túl kell tennie az embernek magát azon, hogy az inercia mértékegysége centiméter-a-negyediken.
I(kör)=(4*r^4*PI)/12 [cm^4]
Vegyünk pl egy 1 cm sugarú rudat - ennek inerciája (értsd - a merevség az inercia és a rugalmassági modulus (anyagfüggõ, pl acélnál 20.600 KN/cm2 - azaz az az erõ, ami duplájára nyújtaná az elméleti testet, HA nem szakadna el elõbb):
I(rúd)=(4*1*1*1*1*3,14)/12=1,04 cm^4
Mondjuk egy 2 mm falvasgaságú csõ inerciája (1-0,2=0,8):
I(csõ)=[(4*1*1*1*1*3,14)/12] - [(4*0,8*0,8*0,8*0,8*3,14)/12] = 1,04-0,42=0,62 cm^4
Ugye nyilvánvaló, hogy 1,04 az sokkal több, mint 0,62 - a két szerkezet merevsége is ilyen arányban lesz egymáshoz képest. Más kérdés, hogy mondjuk 1 méter alu esetén (asszem 2.8 a sûrûség...[g/cm^3])...
a rúd = 880 gramm, a csõ pedig = 316g gramm lesz - így a merevség/súly aránya a csõnek kétségtelenül jobb. Persze nem mindig, mert ezer szempontot, palástdeplanáció stb, nem vettünk figyelembe (értsd - a 20 centi sugarú, 0.01 mm falvastagságú csõ rohadtul nem lesz merev...), de ez nyilván más kérdés.
Abba meg inkább ne menjünk bele, hogy miért használnak a gyakorlatban csöveket a rudak helyett, hogy a leggyakorlatibb szempontot megemlítsem, azért, mert a fém DRÁGA, s kisebb mennyiségû fémbõl lehet ugyanazt a merevséget létrehozni. (és jobb anyagminõséget is lehet ócsón elõállítani csõ esetében stb...) A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a csövekbõl valóban jobb merevségû, megbízhatóbb szerkezetet lehet kialakítani - de elméletben a rúd MINDIG merevebb. De ez fémtechnológia kérdés, pl ha egy faszerkezetet próbálnál meg csõszelvényekbõl megépíteni, vicces lenne. (ha mondjuk a közepét kifúrnánk
Egyébként én is PhDzem, sõt, diplomadíjas is voltam.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#15487
Írta 2007. március 23. - 18:31
A sebesség mindent megold.
#15488
Írta 2007. március 23. - 18:19
Diplomáját postázta már az egyetem címére, vagy ragaszkodik a megtartásához?Megkérdeztem, a csõ merevebb azonos átmérõ mellett is, mérnök haverom mondott rá egy képletet is, de nem tudtam megjegyezni és valamilyen konténer emelésrõl és csõ stiftekrõl is beszélt.
(Lyulllly, de genyó vok... de ez akkor is durva.)
#15489
Írta 2007. március 23. - 18:15
A sebesség mindent megold.
#15490
Írta 2007. március 23. - 18:09
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15491
Írta 2007. március 23. - 17:57
Magyarul merevebb.
Mindenképp merevebb. De lehet, hogy az állandó behatástól elõbb elfárad. Csak hangosan gondolkozok, valaki szaki kéne ide.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
#15492
Írta 2007. március 23. - 17:56
Edit: Most nézem a függvénytáblát. Van benne egy nagyon csúnya képlet, amibõl kiderül, hogy a tömör rúd jóval kevesebbet hajlik, mint a csõ. De ebbõl még nem következik, hogy az a tartósabb.
Magyarul merevebb.
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15493
Írta 2007. március 23. - 17:44
Edit: Most nézem a függvénytáblát. Van benne egy nagyon csúnya képlet, amibõl kiderül, hogy a tömör rúd jóval kevesebbet hajlik, mint a csõ. De ebbõl még nem következik, hogy az a tartósabb.
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!!
#15494
Írta 2007. március 23. - 17:34
Megkérdeztem egyik ismerõsõmet, aki pap.
Szerinte mindkettõ Isteni teremtés, tehát egyforma erõsek.
"...mert a hülyeség ha nem is xylofonozik, de foszforeszkál."
"Nem szeretném megmondani, hogy a függöny mögötti nõ jó-e.
De néha elhúzom a függönyt, hogy el tudd dönteni magad."
#15495
Írta 2007. március 23. - 15:56
#15496
Írta 2007. március 23. - 15:20
A sebesség mindent megold.
#15497
Írta 2007. március 23. - 15:19
Akkor tehát most azt mondjátok, hogy a 8e forintos alivio hajtókar ugyanolyan merev mint a 18e forintos deore, és igazából azért a kb 100g minuszért fizetünk 10e forintot??? Vagy azért a 100g minuszért fizetünk 20e forintot Tiagra 2007 meg 105 között?
nagyjából persze - errõl szól az egész sztori
nagyon speckó gépekkel talán kimérhetõek különbségek, de használat közben...
ha ez ilyen mélységig érdekel, olvass német Bike-ot is, õk méregetnek mindig mindent.
#15498
Írta 2007. március 23. - 13:30
#15499
Írta 2007. március 23. - 13:24
thez:
montim Egy pár Éves Magellan Crux, az országútim meg egy Egy pár éves Schwinn csepel alu (2kilo környékén), nem ez a mostani fajta hanem a 4 centi magas aero profilu.
Ha mondjuk gurulsz biciklivel, felállsz (tehát hajtókar elõl hátul vízszintesen), és elkezdesz hintázni le fõl, ott nem azt érezni hogy a váz kolbászol, sõt olyankor az nem kolbászol.
#15500
Írta 2007. március 23. - 13:18
mert akkor 2 oldalnyi szöveg alapból felesleges, hisz váz vétellel kéne kezdened a merevség történetét.
Alu váz? akkor sem fogod érezni, a váz többet kolbászol MINDEN irányban.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére






