Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1421
Írta 2016. április 14. - 22:15
- Vejne kedveli ezt
#1423
Írta 2016. április 14. - 18:18
Ezeket örökölte a Magellan
11-28-as sor
XT 8-as hátsó váltó
24-34-42-es hajtómű 170-es karral
STX RC átdóbó maradt.
Eddig elég jónak tűnik ez a kombó, de a km-ek majd eldöntik...
#1424
Írta 2016. április 12. - 12:27
sok mulik a bringa felhasznalasan... pl a varosi ss bringan nem hulyeseg a 170es, konnyebb porgetni magas fordulaton, amit nagyobb valoszinuseggel hasznalsz, mint az alacsonyt. a cx bringamon 172.5os van, terepre inkabb 175os preferalnam, aszfalton viszont nem. jo ez
montira min 175oset tennek.
#1425
Írta 2016. április 11. - 21:06
Már úton van rá a 170 es kar, meg pár újítás és egyúttal egy másik bringát is bevontam a cserélgetős tuningba.
Verti: tökéletesen emlékszel főleg ezért indult el ez a mizéria, mert már elég szeszélyes volt a váltás vele
#1426
Írta 2016. április 11. - 13:37
Sok hasznos es okos dolgot irtatok. Pont ahogy remeltem. koszonom
Lassan tisztulnak az elkepzelesek. Az a helyzet hogy mas gepen is akad tuningolni valo igy azt mar nem is vonom a kerdeseimbe mert kitiltasra kerulok.
Most csak azt kerdeznem meg, hogy ha eddig 175 os karokat hasznaltam minden bringan, es kenyelmesnek mondhatom. A 170 es mennyi valtozast hozna a tekeresben a 182 cm hez kepest?( 175 ot terveznek, de most adodott egy szinte ingyenes megoldas 170 essel) Ez menne a Magellanba varosi munkasbringaba.
Megmondom őszintén, én nem vettem észre semmit a 170-esre váltással (szintén az volt olcsón). De nem is megyek tízezer kilométereket.
#1427
Írta 2016. április 11. - 10:03
Sok hasznos es okos dolgot irtatok. Pont ahogy remeltem. koszonom
Lassan tisztulnak az elkepzelesek. Az a helyzet hogy mas gepen is akad tuningolni valo igy azt mar nem is vonom a kerdeseimbe mert kitiltasra kerulok.
Most csak azt kerdeznem meg, hogy ha eddig 175 os karokat hasznaltam minden bringan, es kenyelmesnek mondhatom. A 170 es mennyi valtozast hozna a tekeresben a 182 cm hez kepest?( 175 ot terveznek, de most adodott egy szinte ingyenes megoldas 170 essel) Ez menne a Magellanba varosi munkasbringaba.
sosem próbáltam montin 175-től eltérőt, vagy csak nem vettem észre (a rövid országútis pályafutásom alatt nem éreztem zavarónak a rövidebb kart, de az talán 172,5mm volt). szóval azt hiszem, ez leginkább egyéntől függő dolog, hogy észreveszed, zavar-e? ha szinte ingyen tudod kipróbálni, sokat nem veszíthetsz.
Kisherceg módosította - 2016. április 11. - 10:04
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1428
Írta 2016. április 11. - 10:01
#1429
Írta 2016. április 11. - 09:54
Lassan tisztulnak az elkepzelesek. Az a helyzet hogy mas gepen is akad tuningolni valo igy azt mar nem is vonom a kerdeseimbe mert kitiltasra kerulok.
Most csak azt kerdeznem meg, hogy ha eddig 175 os karokat hasznaltam minden bringan, es kenyelmesnek mondhatom. A 170 es mennyi valtozast hozna a tekeresben a 182 cm hez kepest?( 175 ot terveznek, de most adodott egy szinte ingyenes megoldas 170 essel) Ez menne a Magellanba varosi munkasbringaba.
#1430
Írta 2016. április 10. - 13:13
Ne mar. Ez biztos? En ezt a shimano monti fogsorai, illetve kazettaira ertettem. Me'g, ha nagyon nem is hangsulyoztam ki.
Tavaly mikor megjelent az M8000-es XT, mindenhol azt irtak, hogy milyen jo, hogy nem kell uj kazettatest, mert ugyanolyan szeles es csak 11-es a legkisebb lanckerek, igy ramegy a korabbiakra. Nem ugy, mint a Sram 11-es fogsorainal. Persze nem probaltam ki, talan ha nagyon elkoptatnam a mostani 10-es rendszerem.
A shimano monti sor rámegy, de az országúti nem.
- Vejne kedveli ezt
A sebesség mindent megold.
#1431
Írta 2016. április 10. - 06:25
de létezik natív 8s kar is:
http://www.xxcycle.c...8-38-28,,en.php
pl. ez, vagy
ez
http://www.xxcycle.c...0-8-9-v,,en.php
de tányért is kaphatsz a régi stx-rc-re.
kisherceg: Köszi szépen. a fent linkelt webshopot nézegettem, mert nagyon sok variációjuk van 135-ös külső tányérra, pl. 20 euróért már 51-est tudnék venni (posta 8eur) nagyon jó a szűrője a boltnak.
Köszönöm ismételten. 51-esnél kb. 3.9% -al lenne könnyebb hajtani, ami majdnem egy fog különbség hátul, míg 50-esnél kereken 6, ami picit több, mint hátul 1 fogszám különbség. : )
persze megoldotta volna a problémámat, ha az okosabbra (boltos) hallgatva 14-25-ös sort veszek év elején, de most már mindegy. :9 Ki sem alakult volna a probléma.
Vejne módosította - 2016. április 10. - 06:34
#1432
Írta 2016. április 10. - 01:32
Ne mar. Ez biztos? En ezt a shimano monti fogsorai, illetve kazettaira ertettem. Me'g, ha nagyon nem is hangsulyoztam ki.A 11-es már nem jó, szélesebb, mint a többi.
Tavaly mikor megjelent az M8000-es XT, mindenhol azt irtak, hogy milyen jo, hogy nem kell uj kazettatest, mert ugyanolyan szeles es csak 11-es a legkisebb lanckerek, igy ramegy a korabbiakra. Nem ugy, mint a Sram 11-es fogsorainal. Persze nem probaltam ki, talan ha nagyon elkoptatnam a mostani 10-es rendszerem.
blash módosította - 2016. április 10. - 01:34
#1433
Írta 2016. április 09. - 23:40
A nyolcas kazetta test pont ugyanolyan szeles, mint a 9-es, 10-es vagy a 11-es. A 7-essel nem lett volna ilyen szerencsed, mert az keskenyebb.
Valami 10-es rendszert tennek ra, amihez van shadow plus hatso valto. Tetszik, hogy feszesebb a lanc.
A 11-es már nem jó, szélesebb, mint a többi.
Igen, egy 8 as rendszerem van. 8as váltókarral, amit írtam, hogy nem szeretnék cserélni, mert nem érzem szükségét, valamint nem költenék annyit rá. Azt hittem ez kiderült.
STX RC minden eleme.
Mint közben kiderült a 9 es sor nem fér már fel, így marad a 8 as, jobban nem nyúlok zsebbe és nem cserélem le szinte minden alkatrészét egy ilyen célra használt (főként városi munkába járás) bringának.
Szóval, szeretném lecserélni a hajtóművet, amit eddig úgy láttam olcsóbban hozok ki 3 as tányérral integrált csapággyal, mint 1, vagy 2- essel.
Átdobóból van egy új DEORE FD-M511 (elméletileg 9 eshez)
Hátsóváltó LX RD-T661 (elméletileg 9 eshez)
Cserélném a jelenleg 8 as soromat (11-30) , feltehetően 8 asra
plusz lánc
Maradnának a régi váltókarok...
A 9-es váltók gond nélkül fognak menni a 8-as rendszerben. A 10-es hajtómű is működik 8-as lánccal, viszont keresztbeváltáskor súrolni fogja a lánc a nagyobb tányér szélét.
A sebesség mindent megold.
#1435
Írta 2016. április 09. - 16:23
Keressél az apróban egy komplett hajtóművet vagy a meglévőre tányérokat. Ha jól emlékszem akkor ezen a bringán repedt a hátsó váltó. Azzal is teli az apró. Vegyél egy új sort, láncot. Nyolcas rendszer atom biztos és tartós ha pucolod rendesen. A maradék pénzt pedig elteszed..
pl.:
http://bolha.testbik...php?clid=242298
- Vejne és laczie kedveli ezt
#1436
Írta 2016. április 09. - 16:13
Igen, egy 8-as rendszerem van. 8-as váltókarral, amit írtam, hogy nem szeretnék cserélni, mert nem érzem szükségét, valamint nem költenék annyit rá. Azt hittem ez kiderült.
STX RC minden eleme.
Mint közben kiderült a 9-es sor nem fér már fel, így marad a 8-as
A nyolcas kazetta test pont ugyanolyan szeles, mint a 9-es, 10-es vagy a 11-es. A 7-essel nem lett volna ilyen szerencsed, mert az keskenyebb.
Valami 10-es rendszert tennek ra, amihez van shadow plus hatso valto. Tetszik, hogy feszesebb a lanc.
- Vejne kedveli ezt
#1437
Írta 2016. április 09. - 16:10
Szerintem az olcsóbb 10 ezer alatti Shimano/Sunrace/Suntour hajtóművek (ebike.hu-n rákereshetsz) biztos jók 7-8 sebességes rendszerekhez. Most fejből nem vágom, de pl. a Tourney nem hiszem, hogy már 9-es lenne. Le is van írva az ajánlott tengelyhossz, de ha boltba viszed ott biztos jól rakják össze, ha nem jó a jelenlegi (gondolom) négyszögtengelyes monoblokk. Városi ütöm-vágom bringára, főleg hogy szeretnéd olcsón megúszni, nem érdemes 30 rugóért hajtóművet venni.A 10 es hajtóművet már kizártam, de a szerelő nálunk azt mondta , hogy az új váltóim nem okoznak gondot a 8 as sorral közösen.
Elhiszem nektek is az eddig leírtakat , pl. marton- ét , de valahogy olcsón szeretném megúszni, és valahogy döntenem is kell. Erre a projektre nincs nagy keretem.
Idén még tervben van egy jobb bringa vásárlása, ahol már szívesebben áldozok majd, mert nemesebb a cél...
P3000 módosította - 2016. április 09. - 16:14
#1438
Írta 2016. április 09. - 15:48
A 10 es hajtóművet már kizártam, de a szerelő nálunk azt mondta , hogy az új váltóim nem okoznak gondot a 8 as sorral közösen.
Elhiszem nektek is az eddig leírtakat , pl. marton- ét , de valahogy olcsón szeretném megúszni, és valahogy döntenem is kell. Erre a projektre nincs nagy keretem.
Idén még tervben van egy jobb bringa vásárlása, ahol már szívesebben áldozok majd, mert nemesebb a cél...
#1439
Írta 2016. április 09. - 15:29
8-as váltókarod van? Mert ezt eddig nem mondtad sehol. Légyszi írd le a rendszer minden elemét.
Igen, egy 8 as rendszerem van. 8as váltókarral, amit írtam, hogy nem szeretnék cserélni, mert nem érzem szükségét, valamint nem költenék annyit rá. Azt hittem ez kiderült.
STX RC minden eleme.
Mint közben kiderült a 9 es sor nem fér már fel, így marad a 8 as, jobban nem nyúlok zsebbe és nem cserélem le szinte minden alkatrészét egy ilyen célra használt (főként városi munkába járás) bringának.
Szóval, szeretném lecserélni a hajtóművet, amit eddig úgy láttam olcsóbban hozok ki 3 as tányérral integrált csapággyal, mint 1, vagy 2- essel.
Átdobóból van egy új DEORE FD-M511 (elméletileg 9 eshez)
Hátsóváltó LX RD-T661 (elméletileg 9 eshez)
Cserélném a jelenleg 8 as soromat (11-30) , feltehetően 8 asra
plusz lánc
Maradnának a régi váltókarok...
laczie módosította - 2016. április 09. - 15:42
#1440
Írta 2016. április 09. - 14:17
Én szeretek meghagyni mindig egy kiskaput, hogy többfunkciós legyen a szerkezet, ha változnának a körülmények. Még nem volt szerencsém egyest tesztelni... Ettől függetlenül nem zárkózom el, sőt érdekel a dolog. Neked milyen áttételeid vannak?
Reménytelen a 8 as sorhoz a 9 es váltókat használni, ha már hever nálam egy? Én bízom benne, hogy ez azért nem olyan nagy eltérés, de baromira nem vágom... Le kéne cserélni a váltókart és nyomjam 9 -essel? Nem áll szándékomban, de ha úgy megbízhatóbb és egyszerűbb a beszerzése az alkatrészeknek akkor meggondolom.
Hol és hogyan keressek 8 ashoz való hajtóművet és miként szűrjem 1, vagy 2 tányérosnál a keresést? Szinte csak 10- eseket találtam.
Nem használtat szeretnék, hacsak nem tud valaki szinte ujjat megbízható helyről.
8-as váltókarod van? Mert ezt eddig nem mondtad sehol. Légyszi írd le a rendszer minden elemét.
A sebesség mindent megold.