Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#1461
Írta 2016. április 07. - 22:08

- Kisherceg kedveli ezt
#1462
Írta 2016. április 07. - 22:05

Sziasztok!
Régóta használok Shimano 8as sort 9-es lánccal minden probléma nélkül. Működhet ez a rendszer 10es lánccal is?
#1463
Írta 2016. április 07. - 20:59

http://www.ebay.com/...6-/111743684381
fapfapfapfapfapfap
14-15-16-17-18-19-20-21-22-23
debreceni illetőségű lehet, aki kiadta. biztos dolgoznak itteniek is a campynál.
minél gyengébb valaki, annál jobban megérzi az egy fognál nagyobb ugrásokat. Szóval, Kisherceg, nem vagy gyenge, ha nem tudtál együtt élni az országúti sorral.
Vejne módosította - 2016. április 07. - 21:04
#1464
Írta 2016. április 07. - 20:46

kéttányér: 42/32*11/30 vagy 32. az országúti sor fokozatai között (számomra) szokatlanul kicsi volt a különbség, nem is erőltettem sokáig. a 44 szerintem is sok (csirke vagyok, na:D )
edit: viszont ha nincsenek jelentősebb meredélyek, akkor jó lehet előre egy 36 vagy 38-as tányér is,hátra meg egy 11-32, esetleg 11-34-es sor (most a váltódat nem néztem, mennyit tud, bár ezeket majd' mindegyik montis váltó tudja kezelni.)
pl mint ez:
Kisherceg módosította - 2016. április 07. - 20:56
- Vejne kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1465
Írta 2016. április 07. - 18:46

Jó a három tányér is... 22-32-42..44-est annyira nem szeretem, nekem nagy...bár erőnlét kérdése...42-es sokkal használhatóbb... hátra vegyél egy 12-23 vagy 12-25 országúti sort...gyakori városi használatra a legjobb szerintem...
- Vejne kedveli ezt
#1466
Írta 2016. április 07. - 17:57

Sziasztok!
Van egy ősszel vásárolt '98- as Crux-om (20"), amin jelenleg elöl 22-32-42 , hátul 11-30 8s hajtás van.
Cserére érett a rendszer. 80%- ban városban, munkába járásra használom. Többnyire 25-30 km/h a tempóm.
Érdekelnének a vélemények, tanácsok, hogy milyen hajtóművet,középcsapágyat, illetve hátsó sort válasszak?!
Váltókarokat nem cserélném.
Van a fiókban egy új DEORE FD-M511, valamint egy LX RD-T661.
Természetesen a felhasználás jellegéből adódóan, nem csúcstechnikát, de hosszú távon megbízható szerkezetet szeretnék kihozni belőle.
Érdemes lehet a 3 tányérost kevesebbre cserélni, esetleg 2 re? Illetve milyen áttételekkel próbálkozzak?
Köszönöm
Kettanyeros rendszer és hátul 12/30 szerintem jobb városi használatra.
42/32 és ehhez a sor
#1467
Írta 2016. április 07. - 17:54

Sziasztok!
Van egy ősszel vásárolt '98- as Crux-om (20"), amin jelenleg elöl 22-32-42 , hátul 11-30 8s hajtás van.
Cserére érett a rendszer. 80%- ban városban, munkába járásra használom. Többnyire 25-30 km/h a tempóm.
Érdekelnének a vélemények, tanácsok, hogy milyen hajtóművet,középcsapágyat, illetve hátsó sort válasszak?!
Váltókarokat nem cserélném.
Van a fiókban egy új DEORE FD-M511, valamint egy LX RD-T661.
Természetesen a felhasználás jellegéből adódóan, nem csúcstechnikát, de hosszú távon megbízható szerkezetet szeretnék kihozni belőle.
Érdemes lehet a 3 tányérost kevesebbre cserélni, esetleg 2 re? Illetve milyen áttételekkel próbálkozzak?
Köszönöm
- Vejne kedveli ezt
#1468
Írta 2016. április 06. - 22:05

Sziasztok,
bármilyen budapesti boltban láttatok hagyományos 104mm-es lyukkorű, narrow-wide első tányért? Mindegy, milyen márka, lehet Race Face vagy noname, nem számít. 32 fogasat keresek, szín sem érdekel.
köszi!
arany meg kék van, piros és fekete 2-3 hét múlva
http://bikelogistics...tos-lanctanyer/
kb bármelyik bolt meg tudja rendelni
Bikertigger módosította - 2016. április 06. - 22:07
- zscs kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1469
Írta 2016. április 06. - 16:03

Sziasztok,
bármilyen budapesti boltban láttatok hagyományos 104mm-es lyukkorű, narrow-wide első tányért? Mindegy, milyen márka, lehet Race Face vagy noname, nem számít. 32 fogasat keresek, szín sem érdekel.
köszi!
#1470
Írta 2016. április 04. - 13:21

Majd fogsz meg pörgetni, ha elkezd fájni a terded.
No offence, de 50/15 vagy 53/16 nekem elég kb 52 ig..
Síkon nagyon nincs szükség meg 13 asra sem.
Tudom, el kell adni az arthroxont, szoval tuti vmi tapkieg boltos javasolta
- ncc1701 kedveli ezt
#1471
Írta 2016. április 04. - 13:15

Valóvigaz, ha elől 3 lánctányér lenne, beértem volna hátul 11-28 -al és elég hosszú lenne a lánc.
#1472
Írta 2016. április 04. - 07:49

Érdekes egy áttétel, ha szabad érdeklődnöm, mi értelme van?
semmi, de néha van apróban bringa így.
havernak volt 53-42, hátul 11-32, igaz, a rövid kanalas váltó nagyon "szerette', de ez ilyen. akitől vette a bringát, gondolom, úgy volt vele, hogy "tegyünk rá valamit, ami új és olcsó", aztán ez lett a vége.
meg ott van néhány fogyatékos 'gyártó', mint a neuzer, akik mai napig 52-42 karral adják a bringát, akkora ugrásokkal a hátsó sorban, hogy minden váltásnál úgy érzed, mintha valaki térdenrúgott volna.
50-36&13-26 az igazán univerzális idehaza
#1473
Írta 2016. április 04. - 07:40

Érdekes egy áttétel, ha szabad érdeklődnöm, mi értelme van?
- vd1992 kedveli ezt
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#1474
Írta 2016. április 04. - 00:39

Nyugodtan rakjál hozzá néhány szemet.
Én a lánccserekor megmaradó 6-7 szemekből összeraktam egy egész új láncot és simán járok vele a hegyekbe, semmi baja.
#1475
Írta 2016. április 03. - 23:41

Sziasztok!
Van egy bringám elől egy 52/42 lánctányérral, hátul egy 11/32 kazettával, a középcsapágy és a hátsó tengely közti táv 44cm.
A 116 szemes lánc épphogy ráfér nagy-nagyon, azonban ennél hosszabb láncot csak elvétve találok.
Van valami ötletetek? Mennyire veszélyes dolog megtoldani pár szemmel egy másik láncból?
A lánc hossza ugyan elég lenne, eszem ágában sincs keresztbe váltva használni, csak szeretném, hogy legyen olyan hosszú, hogy véletlen olyan pozícióba ne akadjanak össze a dolgok.
Köszi
#1476
Írta 2016. április 02. - 19:35

ha 47,5 a láncvonalad akkor 107-es vagy 110-es van benne. Tökéletetes lesz a 110-es ha minden marad a régi. UN-55-nél nem gyárt jobbat a Shimano. Egyébként egy nagyon jó mono, alu csészés, nem kell jobb.
Igen a hátsó kerék marad a régi, köszi szépen!
#1477
Írta 2016. április 02. - 17:06

ha 47,5 a láncvonalad akkor 107-es vagy 110-es van benne. Tökéletetes lesz a 110-es ha minden marad a régi. UN-55-nél nem gyárt jobbat a Shimano. Egyébként egy nagyon jó mono, alu csészés, nem kell jobb.
- Vejne kedveli ezt
#1478
Írta 2016. április 02. - 15:41

#1479
Írta 2016. március 30. - 08:49

Sziasztok!
Teljesen laikusként kérnék segítséget Tőletek. Vásároltam egy új MTB-t, 3x7 sebességes, és aszfalton egyszerűen lassúnak érzem. Annyira, hogy érzem, hogy még tudnék "haladni", de az áttétel nem enged többet... koca-kerékpáros vagyok, de még nekem is lassú a max tempóNem akarok 60-nal tépni vízszintes terepen, és semmi komplikált tuningot nem szeretnék, de többre vágynék. Annyit tudok, hogy elöl 44/34/24-es lánckerekek vannak. Hogyan érdemes elindulni? Mihez kellene nyúlni egy egyszerű megoldás érdekében?
Előre is nagyon köszönöm a tanácsokat, segítséget!
Szép estét!
Vertivel értek egyet én is. 44/13-mal a 37-38 km/h elérhető a kényelmes 90-es pedálfordulattal. Ha ennél lassabban mész, akkor nem 90-es fordulattal tekersz. A bevásárlás helyett először inkább a pedálozáson gyorsíts, aztán ha tényleg bírod a 37 km/h-t tartani, akkor kezdj a hardver fejlesztésébe.
#1480
Írta 2016. március 29. - 23:46

Kissé alászaladtam a figyelmetlenségemnek,úgyhogy kérnék egy megerősítést hogy jól gondolom-e a következőt.
Angol menetes 68mm széles trekking vázba kerülne a 7800 DA,vásároltam is hozzá szépen ügyesen,egy SM-BB70 integrált csapágyat,ki is hézagolóztam 73mm nek megfelelően,
tengely beletolva,de a másik oldalon nem ment rá a rá a hajtókar.És ha kiveszem a hézagolókat sem lesz jó mert ugye kétoldali csapágy közti műanyag "távtartó"porvédő
sem engedi közelebb egymáshoz a két csészét. Úgyhogy ezek szerint van országúti és monti közötti különbség HT II-ben?
Ahogy nézem a Shimano BB-RS500 as jobb választás lesz,ez való akkor oda?
Vagy hekkeljem meg a két oldali csésze közti táv-
tartót és cseréljem ki pár száz km után mert odalett a tömítés?
Nem egy forma az országúti és mtb középcsapágy,az országúti keskenyebb és ahoz nem is kell hézagoló a vázhoz.