Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1381
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Sziasztok!

 

Az első csapágyamban elég rossz állapotban vannak a golyók, úgyhogy lecserélem őket. Kérdés: érdemes gyári Shimano rozsdamentes csapágygolyókat venni 1700-ért, vagy jó bele sima csapágygolyó is 30Ft/db áron?

Köszi!

Ha a méret stimmel persze hogy jó.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1382
szlatmik

szlatmik

    vendég

  • fórumtag
  • 134 hozzászólás

Sziasztok!

 

Az első csapágyamban elég rossz állapotban vannak a golyók, úgyhogy lecserélem őket. Kérdés: érdemes gyári Shimano rozsdamentes csapágygolyókat venni 1700-ért, vagy jó bele sima csapágygolyó is 30Ft/db áron?

Köszi!



#1383
mihalya

mihalya

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Shimano 105 5800 hajtókarok távolsága?

 

Szevasztok,

Nem akartam új témát nyitni a kérdésnek, de azért adtam egy címet a hsz-nak, hogy senki se olvasson feleslegesen.

 

A kérdésem tehát, miután feltúrtam a netet, hogy milyen láncvilla-szélességet enged meg az 5800-as sorozatú 105 hajtókar? Le tudná mérni valaki a hajtókar belső végének távolságát a szimmetriatengelytől (vagy a csapágy szélétől)? A Shimano oldalain nem találtam ilyen információt.

 

Cyclocross (na jó, gravel) biciklit építek, és a Merida vázat, amit vettem, nem sorozatba tartozó hajtókarokkal szállítják komplett bicikliként, tehát az nem segítség. A Bike Rumour ültette el bennem a gyanút, hogy belakadhat a hajtókar láncvillába, amikor azt írták: The bike has 45mm tire clearance, and it uses the FSA Gossamer road “disc” cranks that offer better chainstay clearance on bikes with the wider dropouts required to fit discs.

 

Előre is köszönöm a segítséget.



#1384
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

úristen...

 

http://forum.tour-ma...-Stronglight-TA

 

és tényleg megvettem :D

 

rejtett ötödik csavaros hajtókarhoz (ultra torque) készített 135-ös osztókörű 51-es tányér, kerámia-teflon bevonatos.

 

Jézusom. Azért 2 fogszám különbséget már érezni fogok :)



#1385
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
  • LocationVeszprém

Köszi szépen a gyors választ. Ha így áll a dolog, akkor lemondok a 42-es nagytányérról, bár 29-en sok nekem a 44-es. Komplett rendszer átalakítást meg nem szeretnék kezdeni most, akkor marad 3x9, ebben a felállásban.

 

konkrét linknél csak lemaradt a T

 

amúgy annyira nem nehéz megfejteni a jelentését....de meghagyom a fejtörőt :)

 

második linken 10-es rendszerhez, való tányérok, nem biztos hogy egészséges 9esben használni

 

az 552-esé meg nem biztos hogy jó lesz, vagy lehet reszelgetni kell

 

590-eshez hivatalosan nem volt 42-es 9-es tányér



#1386
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

 

Shimano FC-M590 hajtóművem van, 44/32/22 fogszámmal (9-es rendszerben). Ez:

 

[link]

 

A 44-es nagytányért 42-esre szeretném cserélni. A kérdésem az, hogy mi a különbség a 42 és a 42T tányérok között? Mit jelent a T betűjel? Ezt a kettőt néztem:

 

[link]

[link]

 

Melyiket vegyem meg?

 

konkrét linknél csak lemaradt a T

 

amúgy annyira nem nehéz megfejteni a jelentését....de meghagyom a fejtörőt :)

 

második linken 10-es rendszerhez, való tányérok, nem biztos hogy egészséges 9esben használni

 

az 552-esé meg nem biztos hogy jó lesz, vagy lehet reszelgetni kell

 

590-eshez hivatalosan nem volt 42-es 9-es tányér


Bikertigger módosította - 2016. április 29. - 19:52

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1387
Bubus83

Bubus83

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
  • LocationVeszprém

Shimano FC-M590 hajtóművem van, 44/32/22 fogszámmal (9-es rendszerben). Ez:

 

[link]

 

A 44-es nagytányért 42-esre szeretném cserélni. A kérdésem az, hogy mi a különbség a 42 és a 42T tányérok között? Mit jelent a T betűjel? Ezt a kettőt néztem:

 

[link]

[link]

 

Melyiket vegyem meg?



#1388
dafyfy

dafyfy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Sziasztok!

 

Tanácsot szeretné kérni hajtás átalakítással kapcsolatban! Adott egy 1x9s rendszer. Ebből szeretnék 2x9s vagy 2x10s -t csinálni! Tulajdonképpen csak a hegymászó fokozatok hiányoznak nagyon! Eléggé körüljártam a témát, de pár kérdésemre nem találok választ!

 

1. Ha a hajtókart szeretném megtartani, és csak lánctányérokat cserélni, akkor csak a hajtóműhöz való lánctányért lehet rászerelni, vagy bármilyen lánctányérral tökéletes lessz (Persze Lyukkör és 9s 10s figyelembevételével)

Tehát a Deore LX hajtókarra vehetek akár Alivió, Acera vagy SLX lánctányért is? A kis lánctányér biztos hogy el fog férni és a megfelelő helyre fog esni a megfelelő távolságra a középső lánctányértól?

 

2. Ha a 10s rendszer mellett döntök akkor a fenti hajtóművön elég csak a lánctányér csere, vagy a teljes hajtóművet cserélni kell?

 

3. Mindegy hogy 2x9s vagy 3x9s rendszerhez való lánctányért veszek a tervezett 2x9s rendszerhez?

 

4. Ha ezek után máshova esik a láncvonal akkor mi a teendő? Integrált középcsapágyas rendszerről van szó. Ki kell hézagolni a hajtókarnál vagy maradhat úgy?

 

5. 2x9s rendszerhez tökéletes a 3x9s elő váltó is vagy csak 2x9s használható? 2x9s rendszerhez vehetek 10s rendszerhez való váltót, vagy azzal már nem lessz tökéletes, vagy egyáltalán nem is használható.

 

6. Van valami mérettéblázat hogy a felső ill alsó bilincses első váltók bilincse hova esik, csak mert elég szűkös a hely, és nem vagyok biztos benne hogy melyik lenne a megfelelő! 

 

Várom az útmutatást. Előre is köszönöm!


dafyfy módosította - 2016. április 26. - 11:56


#1389
copper

copper

    vendég

  • fórumtag
  • 184 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kis segítségre lenne szükségem. Gyanús hangok/zajok jönnek a középcsapágy felől. Lánc, hátsó sor, elől a tányérok, középcsapágy újak, 1-2 ezer km lehet bennük. A gyanús hangok kb. 25-30 km tekerés után kezdődnek, előtte semmi zaj. Először csak néha-néha, aztán egyre gyakrabban, majd 50-60 km-nél már folyamatosak a hangok. Kb. olyasmi a zaj, mintha nem lenne olajozva a lánc.

Lehet, hogy a középcsapágy a zajos?!

(SPD pedálok is szinte tök újak)

 

Van valakinek ötlete?

Köszi!


Ha meghalsz egy emelkedõn, az azt jelenti, hogy mindent beleadtál...

#1390
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Ezt még nem.

csak a lábam egy régebbi verzióra..



#1391
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Mikor érdemes cserélni tányért ? Ha már nem teljesen némán fut, megejthető? Igazából nem sok hangja van, de elég csirke vagyok hozzá, és muszáj valami okot találnom, hogy kisebb tányérra váltsak..

 

DSC_0023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1038346453DSC_0035_www.kepfeltoltes.hu_.

439785646DSC_0037_www.kepfeltoltes.hu_.j

DSC_0038_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1238207179DSC_0036_www.kepfeltoltes.hu_.
 
 
fogalmam sincs, mennyit futott, valahol 25k km körül, igaz, nem minden nagytányéron volt .. :)

 

Ezt még nem.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#1392
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

ha monti meg kell nézni elfér e  a nagyobb tányér a láncvilla mellett

 

átdobó elvileg mindenképp új kell, hogy normálisan működjön

Köszi.

Szerintem a hellyel nem lenne gond, viszont az átdobó miatt akkor lehet, marad a kiosztás. Most még mindenképp.



#1393
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Kicsit hajlott a középső tányér, meg nem tudom, nem-e az egész hajtómű az oka, hogy időnként a legkisebb maga alá gyűri a láncot, ami miatt tegnap megcsavarodott egy láncszem :o , ezért gondolkozom valami újon.

9-esben szinte nem is látok semmit, 10-esben meg ezek tetszenek: FC-T611 FC-M670-LV FC-T671

44-32-22 helyett 48-36-26-osok, gondolom egy hosszabb lánc kell hozzá, meg elmozgatni az első váltót egy kicsit. Már ha a tányérok nincsenek közelebb egymáshoz, mint a 9-esen (Deore FC-M470)

ha monti meg kell nézni elfér e  a nagyobb tányér a láncvilla mellett

 

átdobó elvileg mindenképp új kell, hogy normálisan működjön


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1394
albertfish

albertfish

    Posztolányi Dezső

  • fórumtag
  • 8.749 hozzászólás
  • LocationPécs

A ragasztast később roncsolas nélkül nem lehet bontani!
Ezért ajánlom azt ami nekem is van. A csapagyak kiszedése után, ezt csak bele kell rakni a vázba( kb olyan mint egy sima hollowtech 2 középrész csak ezt középen szét tudod tekerni) bele az integrált tengelyes hajtokart, aztán uccu neki.

 

Eh ez nem hangzik jól. Okk akkor marad az amit írtál


Egy Házam van, annak az Égbolt a teteje,padló a végtelen Föld, falak nincsenek.Apám a Nap, Hold Anyám, Csillagok a gyermekek,határtalan horgolják illatok a kertemet.Óceánkád, láng a lámpa, arcom tóban mosom,hegytetõ az irodám, ottan, józan gondolkozom..

BDPST melókeresés in progressz..ha tudsz valamit ne titkolózz! 


#1395
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

hát valószínű, ők is rájöttek pár éve hogy zsákutca

 

alapkategóriában van egy két hajtómű, tán sora vagy claris , montiból meg alivio. kivétel a 10-es deore. de azt elképzelni nem tudom mi célból alkották, és erőlteti néhány gyártó (én bringám is azzal volt, villámgyorsan kapta a 9-es integrált aliviót, a 10es deore tányérjaival.

Kicsit hajlott a középső tányér, meg nem tudom, nem-e az egész hajtómű az oka, hogy időnként a legkisebb maga alá gyűri a láncot, ami miatt tegnap megcsavarodott egy láncszem :o , ezért gondolkozom valami újon.

9-esben szinte nem is látok semmit, 10-esben meg ezek tetszenek: FC-T611 FC-M670-LV FC-T671

44-32-22 helyett 48-36-26-osok, gondolom egy hosszabb lánc kell hozzá, meg elmozgatni az első váltót egy kicsit. Már ha a tányérok nincsenek közelebb egymáshoz, mint a 9-esen (Deore FC-M470)



#1396
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Shimano dobta az octalinket? Ebike-on alig van octalink hajtómű, integráltból viszont oldalakat lehet lapozni...

hát valószínű, ők is rájöttek pár éve hogy zsákutca

 

alapkategóriában van egy két hajtómű, tán sora vagy claris , montiból meg alivio. kivétel a 10-es deore. de azt elképzelni nem tudom mi célból alkották, és erőlteti néhány gyártó (én bringám is azzal volt, villámgyorsan kapta a 9-es integrált aliviót, a 10es deore tányérjaival.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1397
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Mikor érdemes cserélni tányért ? Ha már nem teljesen némán fut, megejthető? Igazából nem sok hangja van, de elég csirke vagyok hozzá, és muszáj valami okot találnom, hogy kisebb tányérra váltsak..
 
DSC_0023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1038346453DSC_0035_www.kepfeltoltes.hu_.

439785646DSC_0037_www.kepfeltoltes.hu_.j

DSC_0038_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1238207179DSC_0036_www.kepfeltoltes.hu_.
 
 
fogalmam sincs, mennyit futott, valahol 25k km körül, igaz, nem minden nagytányéron volt .. :)


Én nem cserélném még le. Sajnos.

#1398
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Shimano dobta az octalinket? Ebike-on alig van octalink hajtómű, integráltból viszont oldalakat lehet lapozni...



#1399
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Mikor érdemes cserélni tányért ? Ha már nem teljesen némán fut, megejthető? Igazából nem sok hangja van, de elég csirke vagyok hozzá, és muszáj valami okot találnom, hogy kisebb tányérra váltsak..

 

DSC_0023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1038346453DSC_0035_www.kepfeltoltes.hu_.

439785646DSC_0037_www.kepfeltoltes.hu_.j

DSC_0038_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

1238207179DSC_0036_www.kepfeltoltes.hu_.
 
 
fogalmam sincs, mennyit futott, valahol 25k km körül, igaz, nem minden nagytányéron volt .. :)

Vejne módosította - 2016. április 23. - 16:38


#1400
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A ragasztast később roncsolas nélkül nem lehet bontani!
Ezért ajánlom azt ami nekem is van. A csapagyak kiszedése után, ezt csak bele kell rakni a vázba( kb olyan mint egy sima hollowtech 2 középrész csak ezt középen szét tudod tekerni) bele az integrált tengelyes hajtokart, aztán uccu neki.

Igen, én tudom, úgy tűnik ő még nem. ;)