Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1301
koga

koga

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 583 hozzászólás

Sziasztok!

 

Van egy szerintem elég nagy problémám a hajtóművemmel. Egy integrált sram-ról van szó 2x10-es rendszerhez, GPX monoblokkal. Amikor először összeraktam, nem húztam meg rendesen a hajtókar csavarját, és lelazult, nem esett le, időben észrevettem, de biztos nem tett jót neki. Ez javítva lett, azóta ilyen gondom nincsen.

Viszont, a hajtás oldali csapágyfedél folyamatosan elcsúszik a fogaskerekek irányába. Ma indulás előtt is visszaerőszakoltam a helyére, majd kb 9km aszfalt, és 20 méter földút után észrevettem, hogy megint teljesen kicsúszott a szélére. Valaki találkozott már ilyen problémával? Ilyenkor ugyebár a por be tud menni a csapágyhoz, ami sehogy se egészséges neki.

Valami ötlet, hogy hogyan tudnám rávenni, hogy a helyén maradjon? Ha nem sikerül, akkor a nyár végére szerintem vehetek új monoblokkot bele.

Szia!

 

Én országúti belsőből vágtam egy gumigyűrűt oda,szintén ilyen gondom volt.Így folyamatosan tolta vissza  a kupakot.

Megjegyzem "gyári" (webshopos)bringa volt.

Én keveseltem a spacert a csapágy és csapágyház között,később orvosoltam,szereztem spacereket.


  • bardocz kedveli ezt

#1302
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Sziasztok!

 

Van egy szerintem elég nagy problémám a hajtóművemmel. Egy integrált sram-ról van szó 2x10-es rendszerhez, GPX monoblokkal. Amikor először összeraktam, nem húztam meg rendesen a hajtókar csavarját, és lelazult, nem esett le, időben észrevettem, de biztos nem tett jót neki. Ez javítva lett, azóta ilyen gondom nincsen.

Viszont, a hajtás oldali csapágyfedél folyamatosan elcsúszik a fogaskerekek irányába. Ma indulás előtt is visszaerőszakoltam a helyére, majd kb 9km aszfalt, és 20 méter földút után észrevettem, hogy megint teljesen kicsúszott a szélére. Valaki találkozott már ilyen problémával? Ilyenkor ugyebár a por be tud menni a csapágyhoz, ami sehogy se egészséges neki.

Valami ötlet, hogy hogyan tudnám rávenni, hogy a helyén maradjon? Ha nem sikerül, akkor a nyár végére szerintem vehetek új monoblokkot bele.


bardocz módosította - 2016. június 24. - 21:17


#1303
dafyfy

dafyfy

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Sziasztok.
Az lenne. A kérdésem, hogy 3 tányéros rendszerhez lehet jol működő gőrgős láncfeszítőt kapni? Ha igen milyet, és hol keressem? Ha nem akkor milyen fajta van 3 tányéros rendszerhez?

#1304
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

nekem vitte a 2009-es long shadox xt gond nélkül.


Bikertigger módosította - 2016. június 22. - 15:12

  • zeezoltano és j4ni kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1305
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Elméletben nem, mert 34T jelölésű azaz 34 a legnagyobb sor amit elvisz azonban egy próbát tehetsz vele. Néha bejön.


  • j4ni kedveli ezt
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1306
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Van valami régi hosszú kanalas XT váltóm, kb 2008-ban vehettem. Ez kompatibilis a 12-36-os HG400 sorral?



#1307
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 432 hozzászólás

Sziasztok!

 

26-os monithoz milyen áttétel illik jobban

-(A)44-32-22 - (11-32)?

-(B)40-30-22 -(11-32) vagy esetleg (11-30)?

 

üdv

Ez a honlap segíthet belőni az áttételeket a tervezett sebesség és pedálfordulat függvényében. Egyébként én a kompakt (42-32-22) első és az országúti (12-23) hátsó sort szeretem, de ez inkább aszfaltra jó.

 

http://www.bikecalc....peed_at_cadence


  • j4ni kedveli ezt

#1308
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

26-os monithoz milyen áttétel illik jobban

-(A)44-32-22 - (11-32)?

-(B)40-30-22 -(11-32) vagy esetleg (11-30)?

 

üdv



#1309
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Köszönöm a segítséget! 

Majd 10 év után kezdem újra a bringázást, nem vagyok képben. Ha vágni kell, hát vágok. :)



#1310
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Ha ugrálsz, akkor végképp vegyél belevalót. Alátéttel még a menet felfekvő felületét is csökkentenéd.
A tengely szükséges szélességét a hajtókarod típusa határozza meg. Gyártói oldalon, dokumentációban megtalálod, hogy melyik az ajánlott méret. Ha nem írják, akkor inkább menj be egy kellően nagy boltba és a keressétek meg a legkeskenyebbet, amivel még nem ér bele a hajtókar a láncvillába.

Tigger csak viccelt a szétvágással.



#1311
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Azt az 5mm-t fogod elveszteni a bal oldali tengelycsonkon, ahol így már nem biztos, hogy fel tud feküdni a bal kar.
Nem véletlenül gyártották úgy ezeket, ahogy. Ha kókányolni akarsz, akkor kezdd 2,5-2,5mm-rel, aztán vagy működik vagy nem.

Nem feltétlen akarok kókányolni, sőt. Stabilan össze kéne rakni mert ugrálni is fogok vele. Szóval ha azt mondjátok, inkább vegyek újat, veszek. Csak honnan tudom, hogy mekkora kell?

http://ebike.hu/term...-csavar-nelkul/

 

szerk: stp1: közben leesett, hogy miért lesz -5 mm: az egyik fele fix.


Facs módosította - 2016. június 19. - 16:16


#1312
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Honnan kell és mit vágni?



#1313
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

Azt az 5mm-t fogod elveszteni a bal oldali tengelycsonkon, ahol így már nem biztos, hogy fel tud feküdni a bal kar.
Nem véletlenül gyártották úgy ezeket, ahogy. Ha kókányolni akarsz, akkor kezdd 2,5-2,5mm-rel, aztán vagy működik vagy nem.



#1314
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Elméletileg 5 mm alátét kell. Nem értem, miért nem lehet alátétezni? 

lehet. csak előbb meg kell keresni középen a jelölést -általában rovátkolt felület - és a jelölések mentén ki kell vágni a felesleges 5 mm-t.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1315
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Elméletileg 5 mm alátét kell. Nem értem, miért nem lehet alátétezni? 



#1316
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

73mm-es Octalink monot nem tudsz 68mm-es vázba rakni. Ezeket még kétféle méretben gyártották, alátét nélkül.



#1317
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Sziasztok!

Egy 73 mm-es  csapágyházú vázból bontott monoblokkot szeretnék átrakni egy 68 mm-es csapágyházú vázba. A kérdésem az lenne, hogy az alátétezést hogy kell elosztani a két oldalon? Melyik oldalra hány mm alátét kerüljön?

 

szerk.: octalink rendszerről van szó


Facs módosította - 2016. június 19. - 15:28


#1318
husevotelefonfulke

husevotelefonfulke

    visszatérő

  • fórumtag
  • 2.350 hozzászólás

Végre összeraktam az 1x10-es rendszerem, de nem bírok zöldágra vergődni vele. Elől egy régebbi octalink lx hajtómű, hátul egy új xt agyra fűzött kerék, slx sorral, sram 1031 lánccal, zee váltóval. Terhelés nélkül szépen fut, hátrafelé is. Azonban amint kicsit rendesebben rálépek a pedálra, megjelenik egy darálás, ropogás a rendszerben. Lábbal is érezhető, illetve a alul a lánc kis belengésén is látszik. Minden fokozatnál jelen van, de csak akkor ha odalépek neki. Ha épp csak szinten tartom a sebességet, akkor szépen fut. Visszafelé is tekerhetem mint az őrült, akkor is rendben van a rendszer, szóval nem arról van szó, hogy a váltó két fokozat közé van becsúszva. Bármi ötlet?



#1319
mrteo

mrteo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 375 hozzászólás

A pedál az mindig jól jön tartalékban, ne bánd.
Vegyél inkább a hajtóműhöz újat, egyszerűbb. A képen valóban egy egy részes Z-hajtás van. Nagyon könnyen szerelhető, simán lehet, hogy egy tisztítás, zsírozás, új csapágygolyók (filléres tétel) kombóval megúszod a felújítást, gyerek BMX-ekben nem szoktak ezek annyira lestrapáltak lenni.

 

Crank Removal and Installation - One Piece - Youtube

One-piece cranks - Sheldon Brown

 

Ez a középcsapágy méret USA BB néven szokott futni általában, ha egy sima angolmenetes monoblokkot akarsz beletenni, ahhoz kell egy ilyen adapter. De szerintem nem érdemes cserélni.

Köszönöm, ez nagyon részletes válasz volt.

Egyelőre teljesen szépen fut, felesleges megbontani, csak a lányomnak szerettem volna egy kicsit szépíteni rajta.

Én SPS pedállal közlekedek, sejtheted mennyire "jöhet jól" bármikor egy rózsaszín platform pedál :)

Ha véletlen belefutok egy USA monoblokkba majd elgondolkozom, de adaptert biztos nem ér venni.

 

köszi!



#1320
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

No tegnapelőtt gondoltam ismét megpróbálok egy ovál tányért, mennyivel különbözik a kör alakútól. Egy Absolute Black Oval 32t-t tettem fel. Elsőre nagyon furcsa volt, így a 3. napon kezdek ráérezni. Ami feltűnt, hogy nagyon pörgetek vele. Terepen is... Az átlag terepezős 74-76-os pedálfordulatom helyett mindjárt mentem egy olyat, hogy 86-os átlag. Tapasztalataim szerint 2, de inkább 3 hét folyatos tekerés kell, hogy ráálljon az agy.

 

Országútimon Rotor Q-rings vagy egyébként, 52/36-os, azzal még egyelőre sok tapasztalatom nincsen.

 

Ha már a 32-36: 11-40-es XT hátsó sort cseréltem le 10-42-es SRAM X01-re. Hogy ez mennyivel jobb! Az alsó 2-3 fogaskeréken síkon is tudok végre komoly tempót menni mondjuk hátszélben vagy enyhe lejtőn és a felső 2 tányéron nincs az a kompromisszum-érzetem, hogy oké, jó, de nem biztos, hogy egy hosszú táv maratonon végig kitekernék vele mindent. Ez a -1/+2 fog ezek szerint többet számít, mint gondoltam.


zscs módosította - 2016. június 10. - 20:29

  • Vejne kedveli ezt