Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#1281
ezanicknevmarfoglalt

ezanicknevmarfoglalt

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Tisztelt forum,
akadt egy szep, oreg versenybiciklim. Szeretnem miszlikre szedni, ujrazsirozni. Egy szeria MTB eseten nem is lenne gond, de elakadtam ott, hogy le kene szedjem rola a fogaskoszorut. A shimano leszedo szerszamom egy hangyanyit nagyobb, mint ami ennek kell. Ugyanayyi foga van, kelloen magas, talan 1 mmrel nagyobb az atmeroje a szerszamnak, igy nem megy bele a racsniba. Hol kapok ehhez szerintetek leszedot?
A bicikli talan Favorit, a fogaskoszorura annyi van irva, hogy 4 Velo 92 Made in Czechoslovakia. Gondolom 92ben gyartottak a csehek, ennyit ertek egyedul is.
Koszonom
Megprobalok kepet linkelni:
http://img.index.hu/..._0013798737.jpg


http://img.index.hu/..._0013798737.jpg

#1282
ezanicknevmarfoglalt

ezanicknevmarfoglalt

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Tisztelt forum,

akadt egy szep, oreg versenybiciklim. Szeretnem miszlikre szedni, ujrazsirozni. Egy szeria MTB eseten nem is lenne gond, de elakadtam ott, hogy le kene szedjem rola a fogaskoszorut. A shimano leszedo szerszamom egy hangyanyit nagyobb, mint ami ennek kell. Ugyanayyi foga van, kelloen magas, talan 1 mmrel nagyobb az atmeroje a szerszamnak, igy nem megy bele a racsniba. Hol kapok ehhez szerintetek leszedot?

A bicikli talan Favorit, a fogaskoszorura annyi van irva, hogy 4 Velo 92 Made in Czechoslovakia. Gondolom 92ben gyartottak a csehek, ennyit ertek egyedul is.

Koszonom

Megprobalok kepet linkelni:

http://img.index.hu/..._0013798737.jpg

ezanicknevmarfoglalt módosította - 2016. július 03. - 16:38


#1283
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Miután mentem vele egy karikát egyelőre letettem a gatyavédőről:

-sokkal jobban néz ki nélküle illetve

-sokkal jobban tisztán fogom tudni tartani a tányérokat

-a bicajból amúgy is monti lett, úgyhogy adjuk meg a módját :)

 

Ilyesmire legközelebb úgyis ősszel lesz szükségem, addig meg majd meglátjuk...

 

Egyébként a régi hajtókar vékony kör alakú chainguard-dal volt, annyi hasznát montizás közben is vettem, hogy azt a rossz szokásomat, hogy néha nézelődés közben, amikor figyelmetlenül hátraviszem a cipőmet a pedálon, majd befordítom a sarkamat és emiatt jó nagyot rátalpalnék a nagytányérra -esetleg az átdobóra (!!)- mindig kivédte. Ilyen senkivel nem fordul elő?


  • Vejne kedveli ezt

#1284
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

megint én leszek az igénytelen, oltári falusi tré hulladékmegoldás szállítója, de Verti már írta, amit én is alkalmazok..

 

Gatya a zokniba.. :)


  • j4ni kedveli ezt

#1285
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Műanyag láncvédőt talán még itthon is kapni...a tányéron pedig annyi a különbség, hogy nincsen kifúrva a láncvédő nélküli változat, de a prés ugyan az...utólag fúrnak rá négy lyukat+menet vagy szemből átmenő lemez csavar, attól függően, hogy milyen kialakítású...otthon ez simán kivitelezhető, de szerintem szart sem ér...azért árulják, hogy ilyen is legyen...egyetlen egy valamire jó azért...ha szállítás vagy bármilyen más okból emelgeted a bringát akkor nem retkeli össze a felsődet...

 

24259511_43196b9714346764524e79adf9bbf0c


verti módosította - 2016. július 03. - 14:10

  • j4ni kedveli ezt

#1286
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

ha nem volt hozzá gyárilag akkor jó eséllyel nem lehet

 

2 féle van az 590 esből, igazából a középő és a nagy lánctányér ami eltér .

szóval csak a 2 lánctányért kell lecserélni és megvenni a láncvédőt. :)

 

ha kell megnézem a gyári cikkszámot meg az árakat.

 

de nem fogja megérni :)


  • j4ni kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1287
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

És akkor lenne egy kérdésem is:

ez:

https://www.bike-com...FC-M590-p22101/

 

gatyavédő nélkül érkezett. Lehet utólag rárakni? Mit?

 

J.

Az enyémen sem volt láncvédő (vagy mi), de alaposabb vizsgálat után kiderült, hogy ha gyárilag nem adtak hozzá, akkor olyan a kialakítása, hogy nem tudsz rá rakni. Már persze, ha a tiéden sincsenek meg a rögzítésére való lyukak.

Az előttem ajánlott rugalmas pánthoz hasonló megoldást használok amúgy, Auchanos gumis olcsóság, meg vettem még rá táska kapcsot, hogy ne kelljen minden alkalommal fűzögetni :) Pár éve már kiválóan megfelel.


  • j4ni kedveli ezt

#1288
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Lehet...biztos elkérnek egy ilyenért 3000 Ft-ot és nem sokat ér... ha bő nadrág van rajtad beakad ugyan úgy...akkor már a rendes láncvédő sokkal jobb, de az mtb-re gyász szerintem

 

csipesz, gumi, zokniba a nadrág, bringás nadrág...

 

A legjobban egy háromnegyedes bringás nadrággal jársz szerintem. Tavasszal/ősszel az a legjobb...


  • j4ni kedveli ezt

#1289
trek8k

trek8k

    vendég

  • fórumtag
  • 145 hozzászólás

És akkor lenne egy kérdésem is:

ez:

https://www.bike-com...FC-M590-p22101/

 

gatyavédő nélkül érkezett. Lehet utólag rárakni? Mit?

 

J.

 

Nem egyszerűbb a gatya szárára rátenni egy fényvisszaverő rugalmas pántot? Duplán véd :-)

Van sokért tépőzáras verzió is: http://www.tengersze...s Protector Neo


  • j4ni kedveli ezt

#1290
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

És akkor lenne egy kérdésem is:

ez:

https://www.bike-com...FC-M590-p22101/

 

gatyavédő nélkül érkezett. Lehet utólag rárakni? Mit?

 

J.



#1291
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

Gondoltam visszajelzek.

 

Pár hete kértem itt tanácsot hajtáscserével kapcsolatban. Akkor még montit akartam tartós munkába-járós géppé átépíteni.

A koncepció az volt, hogy tartós, acél nagytányér kombinálva országúti sorral.

 

Nah, azóta közös megegyezéssel elküldtek a cégtől, szóval munkába járni egyelőre nem kell, cserébe lehet járni a HHH-ra, Pilisbe, Börzsönybe :)

 

Végül ezek lettek:

Emellett kapott a bicaj új fékkart, bóvdenezést, kitisztított hátsó agyat etc, de ez már nem ebbe a topikba tartozik.

 

Eszméletlen jó érzés volt először felszállni a generálozott bicajra. Pontos váltás, minőségérzet, tökéletes merevség kiállva is, semmi recsegés...

 

Bár közbeszólt az élet és nem a munkábajárós bicikli irányba ment a projekt, de sok hasznos tippet kaptam itt (a korábbi 11-32 helyett 12-es kazetta,

hollowtech hajtás, illetve hogy nem kell félni az alutól) köszönöm mindenkinek a hasznos tippeket!!

 

A holnapi próbakör után vasárnap megyek is Dobogokőre :) már nagyon rég montiztam...

 

J.


j4ni módosította - 2016. július 01. - 23:15


#1292
Martin2004

Martin2004

    vendég

  • fórumtag
  • 92 hozzászólás

Szia,

 

Nem hiszem hogy az agy/kazetta lenne mivel áttételfüggő, illetve a hajtómű és lánccsere előtt nem volt ilyen gondja. Ha elöl a kistányéron van, akkor hátul bárhova válthatom semmi ropogás,morgás.

Morgás? Ismerős... A lánc kezd hozzáérni a következő fogaskerékhez - ahogy írod,  kisebbhez, csavard a hátsó váltó váltókarnál lévő tekerőjét egy egy kicsit előre, fél-egy fordulat, és meg fog szűnni. Most ugye, az eltérés, ahogy mész lefelé, összeadódik. 



#1293
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 hozzászólás

Sziasztok!
Keresek Sram x0 hajtóműhöz tányérrögzítő csavart S.O.S.
9x8mm-es méretben.Tudna valaki segíteni?
Köszönöm.



#1294
somakb

somakb

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

biztos, hogy a morgás a lánchajtásból ered (nem pl a hátsó agy vagy a kazetta test hibájából)?

Szia,

 

Nem hiszem hogy az agy/kazetta lenne mivel áttételfüggő, illetve a hajtómű és lánccsere előtt nem volt ilyen gondja. Ha elöl a kistányéron van, akkor hátul bárhova válthatom semmi ropogás,morgás.



#1295
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

Sziasztok,

 

Van egy problémám amivel eljutottam oda, hogy nem tudok mit kezdeni, nem látom az okát. Egy 26 os montin kicseréltem a hajtóművet a a négyszögtengelyes trinity gagyiról egy integrált Deore M592-re. Pöpecül be is ment a helyére, frankó is, annyi az eltérés, hogy a régi 47,5mm láncvonallal volt, ez pedig ugye 50 már. Mivel a bringa nem sokat ment, nem nagyon lehet benne 1000kmnél több (10 éves léte ellenére), illetve semmi gond nem volt a hátsó sorral eddig sem, amit rendeltem hozzá deore (egyébként tökugyanaz mint a régi 10 éves!) azt még nem tettem fel, mert szemmel láthatóan is a sor tökéletes. Új megfelelő shimano láncot is kapott, mert az azért hamarabb nyúlik. A hátsó váltó is jó, kitisztítottam vált szépen. Nagyon gyors. Teljesen Deore az egész szett.

 

A probléma:

- ha legkisebb tányéron van elöl a lánc, minden szuper, bárhova válthatok hátul, akár teljesen keresztbe (persze csak tesztjelleggel), minden szép, finoman fut, nem érezni semmi rendellenst. 

- ha a középső tányéron van elöl lánc, akkor ha hátul a kis kerekek felé váltok kb úgy a közepétől lefele, elkezd morogni, érezhető a hajtóművön a morgás, az utolsó előtti (13) ason nem annyir, majd a legkisebb 11-esen nagyon.

- ha a nagytányérra váltok elöl, a morgásérzet fokozódik, már hallani is, és itt is ahogy nő az áttétel, úgy egyre rosszabb.

 

A láncvonal miatt nem lehet, mert pont, hogy a nagyáttételeken segítene az, ha kijjebb van a hajtómű. Lácnfeszességet bárhova állítom nem segít semmit. A lánc típusa, hossza szemek száma is pont annyi mint a régin, ugyanígy a hajtómű is 48/38/28 as. Egyszerűen nem tudom mi a fene lehet a gond. Szemmel semmi nem látszik, a láncfeszítő senem laza senem túl szoros, minden gördül forog rendesen, a lánc is hibátlannak tűnik, nincs ütés vagy valami ami miatt esetleg szorulva forogna valamelyik szem, és ezért ugrana..

 

Tapasztalt már valaki hasonlót? Okozhat ilyet a régi hátsó sor? De ha az, akkor meg miért jó minden a kis első lánckerék esetén?

 

Köszönöm,

Soma

biztos, hogy a morgás a lánchajtásból ered (nem pl a hátsó agy vagy a kazetta test hibájából)?


"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#1296
somakb

somakb

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás

Sziasztok,

 

Van egy problémám amivel eljutottam oda, hogy nem tudok mit kezdeni, nem látom az okát. Egy 26 os montin kicseréltem a hajtóművet a a négyszögtengelyes trinity gagyiról egy integrált Deore M592-re. Pöpecül be is ment a helyére, frankó is, annyi az eltérés, hogy a régi 47,5mm láncvonallal volt, ez pedig ugye 50 már. Mivel a bringa nem sokat ment, nem nagyon lehet benne 1000kmnél több (10 éves léte ellenére), illetve semmi gond nem volt a hátsó sorral eddig sem, amit rendeltem hozzá deore (egyébként tökugyanaz mint a régi 10 éves!) azt még nem tettem fel, mert szemmel láthatóan is a sor tökéletes. Új megfelelő shimano láncot is kapott, mert az azért hamarabb nyúlik. A hátsó váltó is jó, kitisztítottam vált szépen. Nagyon gyors. Teljesen Deore az egész szett.

 

A probléma:

- ha legkisebb tányéron van elöl a lánc, minden szuper, bárhova válthatok hátul, akár teljesen keresztbe (persze csak tesztjelleggel), minden szép, finoman fut, nem érezni semmi rendellenst. 

- ha a középső tányéron van elöl lánc, akkor ha hátul a kis kerekek felé váltok kb úgy a közepétől lefele, elkezd morogni, érezhető a hajtóművön a morgás, az utolsó előtti (13) ason nem annyir, majd a legkisebb 11-esen nagyon.

- ha a nagytányérra váltok elöl, a morgásérzet fokozódik, már hallani is, és itt is ahogy nő az áttétel, úgy egyre rosszabb.

 

A láncvonal miatt nem lehet, mert pont, hogy a nagyáttételeken segítene az, ha kijjebb van a hajtómű. Lácnfeszességet bárhova állítom nem segít semmit. A lánc típusa, hossza szemek száma is pont annyi mint a régin, ugyanígy a hajtómű is 48/38/28 as. Egyszerűen nem tudom mi a fene lehet a gond. Szemmel semmi nem látszik, a láncfeszítő senem laza senem túl szoros, minden gördül forog rendesen, a lánc is hibátlannak tűnik, nincs ütés vagy valami ami miatt esetleg szorulva forogna valamelyik szem, és ezért ugrana..

 

Tapasztalt már valaki hasonlót? Okozhat ilyet a régi hátsó sor? De ha az, akkor meg miért jó minden a kis első lánckerék esetén?

 

Köszönöm,

Soma

 

 



#1297
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Azt hiszem a hajtómű lelazulása kicsit odatett a rendszernek.

Nagy a kép ezrét csak linkelem: http://i.imgur.com/1ehJJy8.jpg

Ezen fut át a tengely, és fekszik fel a csapágyra, eléggé meggyűrte. Lehet kapni ilyet valahol?

Illetve észrevettem, hogy valószínű nem jó a középcsapágy mérete, 73mm, a váz meg 68mm, szerintem sok lóg ki a tengelyből: http://i.imgur.com/PkJrCIS.jpg

Ilyen távtartót lehet kapni külön? Furcsa, mert amúgy egyáltalán nem kotyog, a lelazulás azért volt, mert nem volt rendesen meghúzva.

Ahogy látom, távtartót lehet kapni külön, viszont azt a csapágy csészét, vagy bármi is a neve még nem találtam, csak olyan, ami 30mm-ről alakít át 24-re. Ha jól mértem ide 26-ról kéne 24-re.



#1298
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Azt hiszem a hajtómű lelazulása kicsit odatett a rendszernek.

Nagy a kép ezrét csak linkelem: http://i.imgur.com/1ehJJy8.jpg

Ezen fut át a tengely, és fekszik fel a csapágyra, eléggé meggyűrte. Lehet kapni ilyet valahol?

Illetve észrevettem, hogy valószínű nem jó a középcsapágy mérete, 73mm, a váz meg 68mm, szerintem sok lóg ki a tengelyből: http://i.imgur.com/PkJrCIS.jpg

Ilyen távtartót lehet kapni külön? Furcsa, mert amúgy egyáltalán nem kotyog, a lelazulás azért volt, mert nem volt rendesen meghúzva.



#1299
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás

Szia!

 

Én országúti belsőből vágtam egy gumigyűrűt oda,szintén ilyen gondom volt.Így folyamatosan tolta vissza  a kupakot.

Megjegyzem "gyári" (webshopos)bringa volt.

Én keveseltem a spacert a csapágy és csapágyház között,később orvosoltam,szereztem spacereket.

Köszönöm, ez jó ötlet, jó tudni, hogy nem egyedi eset ez.



#1300
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Sziasztok.
Az lenne. A kérdésem, hogy 3 tányéros rendszerhez lehet jol működő gőrgős láncfeszítőt kapni? Ha igen milyet, és hol keressem? Ha nem akkor milyen fajta van 3 tányéros rendszerhez?

bár nem görgős, de működik a bionicon c-guide terméke.