Már durván 30e-ért meg lehet kapni egy '08-as Shimano XT hajtómûvet, annál pedig csak az XTR jobb.
Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11841
Írta 2008. december 03. - 04:00
Már durván 30e-ért meg lehet kapni egy '08-as Shimano XT hajtómûvet, annál pedig csak az XTR jobb.
#11842
Írta 2008. december 02. - 23:09
en csak annyit mondtam, hogy negyszogesrol powerspline-re valtani nem egy nagy lepes. inkabb kicsivel dragabban egy sokkal jobb rendszert.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11843
Írta 2008. december 02. - 22:45
#11844
Írta 2008. december 02. - 22:08
egy éve ezt használok /90kg túra, maraton/ ~4E körül lehet benne
semmi gond
hobbi célra, ha a súly rajtad sem zavar, nemhogy a biciklin, nem rossz
#11845
Írta 2008. december 02. - 21:13
#11846
Írta 2008. december 02. - 20:31
egy negyszogest ilyenre lecserelni nem volna tul okos dolog. egy integralt tengelyes deore viszont mar minosegbeli elorelepes lenne. megeri varni ra egy kicsit.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11847
Írta 2008. december 02. - 20:22
#11848
Írta 2008. december 02. - 20:07
Hát, Mistral89, én annyira nem erõltetném ezt a Powerdrive dolgot. Bár a te döntésed a dolog.
#11849
Írta 2008. december 02. - 19:54
anno amikor a boltban dolgoztam, jott vissza egy par lelazult balos hajtokarral. Truvativok.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11850
Írta 2008. december 02. - 18:54
Ezt találtam: http://mtb.fullspeed...&layout=product
FSA tányérok elég gyorsan kopnak. Amúgy mennyi lenne ez a hajtómû ? Mert 15e Ft körül már kapsz Shimano Deore integrált tengelyes hajtómûvet.
#11851
Írta 2008. december 02. - 18:17
Hajtómûvásárlás elõtt állok...Szóba jött egy FSA Alpha Powe Drive nevezetû.Ha valakinek volt ilyennel vagy ilyesmivel dolga, esetleg tud valamit errõl a Power Drive rendszerrõl valamit, akkor szívesen meghallgatnám.Gondolok itt ilyen merevségre, tartósságra,shimnao váltókkal, lácokkal való kompatibilitásra vagy akármire....Vagy maradjak-e a jóöreg Shimanonál?Na, köszönöm ha valaki idõt áldoz a válaszra.
#11852
Írta 2008. december 01. - 22:00
ON
ilyen kis hõingások mellett nem gyógyul így össze semmi (ha mégis akkor a szobában le tudnád szedni mert ott meleg van) viszont ha nincs zsír a tengely és a hajtókar közt akkor valszeg összegyógyult az egész. tengelynél szépen levág, új monó be, a régi csonkját az elõbb említett módon kiüt, (ha a hajtómû még használható) mindenki boldog.
#11853
Írta 2008. december 01. - 20:32
pedal kulcs azert jo, mert neha nem fer be a normal villaskulcs, es nem is art ha jo hosszu az erokarod.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11854
Írta 2008. december 01. - 18:25
#11855
Írta 2008. december 01. - 12:36
Ha veszek egy új agyat, azt vajon mennyire összeszerelve kapom meg? (gondolom nem annyira, hogy már csak egy fogsort kelljen rárakni, meg a zárógyûrût)
Kapsz egy darab tömör aluminiumot, abbol kell ki CNCni a darabokat...
Viccet félre téve ez nem Ikea butor amit össze kell szerelni hanem egy kerékpár agy, ami olyan állatpotban van hogy füzheted be a kerékbe, aztán irány bringázni...
"foxot ürlények tervezték és csak ánuszkulcsal javitható..."
#11856
Írta 2008. december 01. - 12:28
Valami rémlik is, hogy nagyiparilag csinálnak valamit ilyesmi technikával, hogy felhevítik a fémeket többszáz fokra, ráhúzzák a cuccot a rúdra, majd lehûtik õket, és ahogy lehül, úgy összeszûkûl, így piszokerõsen rászorul.
Mert ha ez forog fenn, akkor csak fel kell izzítanom egy gázlánggal a lukat a monoblokk végénél, és talán könnyen lejön.
Szerintetek?
#11857
Írta 2008. december 01. - 12:01
Huh, na most elõkaptam példának egy XTR hátsó agy SZerelési Rajzát, hát nem is hittem volna, hogy a kerékagyat ennyi részre szét lehet szedni.2: a kónuszkulcs az agy kónuszainak beállítására való. a fogaskeréksorhoz nincs köze, csak annyi, hogy elõbb célszerû a fogsort levenni,
...Asszem lehet, h nem is lesz olyan könnyû ezaz agy szerelgetés, mint ahogy képzeltem.
Bár elvileg csak a fogsort fogom cserélni a meglévõn...
A többi részével az agynak mikor van értelme játszadozni? (talán teljes tisztításkor?)
Ha veszek egy új agyat, azt vajon mennyire összeszerelve kapom meg? (gondolom nem annyira, hogy már csak egy fogsort kelljen rárakni, meg a zárógyûrût)
#11858
Írta 2008. december 01. - 09:51
#11859
Írta 2008. december 01. - 08:31
Van ez a két szerszám:
1
2
Ez a kettõ elég a hátsó fogaskeréksor kerékagyról történõ lefejtésére?
A kónuszkulcs az mi a túróra való? Azt írják kerékagyhoz, de ha az elõbbi kettõ elég a fogaskerekek levevésére, akkor ez mire jó?
Amúgy tisztára olyan mint a pedálkulcs. Ja, pedálkulcs helyett lehet használni pedál-leszedésre egy sima villáskulcsot? (befér oda?)
Ja meg még1:
Régebben minden gond nélkül leszedtem a hajtómûvemet egy hajtókar lehúzó segítségével, de most nemtom mi lelte, teljesen összegyógyult a hajtómû fogaskerék oldalán a középcsapággyal. Annyira, hogy a hajtókar lehúzóval addig erõlködtem, míg a lehúzó sikeresen kiszakította a hajtómûbõl a lehúzómenetet, és most már nem lehet megfogni sem a lehúzóval, mert nincs már benne menet.
Próbáltam, hogy a lánckerekek között átbújtattam egy jó erõs láncot, és ilyen régi Zsigulis lehúzóval és a lánccal próbáltam leszedni, de csak eldeformáltam a monoblokk végét, a lánc pedig több ponton is elszakadt. De a hajtómû meg se moccan!
Van valami 5letetek, h mivel/hogyan tudnám leválasztani a középcsapágyról ezt a nyüves Truvativot?
1: szükséged lesz még egy villáskulcsra is.
2: a kónuszkulcs az agy kónuszainak beállítására való. a fogaskeréksorhoz nincs köze, csak annyi, hogy elõbb célszerû a fogsort levenni,
3: igen, a pedált elvileg le tudod venni "sima" villáskulcs segítségével is. asszem 15-ös kell.
4: hajtómû: jobb lett volna szervízbe vinni.
5: bovdent olajozni szerintem felesleges, de ha nagyon akarod, egy pár csepp könnyû olaj nagyon nem árthat neki.
6: a sram patentszem nekem eddig bevált, egyszerûbb és jobb megoldás mint a minden alkalommal új csap ala shimano.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#11860
Írta 2008. december 01. - 05:51
A bowdeneket tényleg kell olajozni??
A fék és a váltóét is? Hol és mennyire kell olajozni? (kormánynál/keréknél?)

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





