Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#11841
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Én is inkább gyûjtenék hozzá. :)
Már durván 30e-ért meg lehet kapni egy '08-as Shimano XT hajtómûvet, annál pedig csak az XTR jobb. :) (elvileg, de legalábbis nem rosszabb)

#11842
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ne ertsetek felre, nem azt mondom, hogy nagyon rossz. ha ez van a bringan [es nincs vele gond] akkor beken kell hagyni, es uzemel. lasd savanyu. vagy pl csajom bringajaban is ilyen van [a 45kiloja nem nagyon fogja meghatni]

en csak annyit mondtam, hogy negyszogesrol powerspline-re valtani nem egy nagy lepes. inkabb kicsivel dragabban egy sokkal jobb rendszert.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11843
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
én 2 hónapig singlespeedeztem egy truva powerspline hajtómûvel, és a monó az egyértelmûen kuka, a hajtókart meg kézzel lehúzom simán a tengelyrõl. ennyi. amúgy havertól vettem kb 3 ezerért, annyit megért (elõtte ment vagy 100 kilcsit a kar + csapágy)

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#11844
savanyugabi

savanyugabi

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.707 hozzászólás
sztem is
egy éve ezt használok /90kg túra, maraton/ ~4E körül lehet benne
semmi gond
hobbi célra, ha a súly rajtad sem zavar, nemhogy a biciklin, nem rossz

#11845
ppeter

ppeter

    vendég

  • fórumtag
  • 229 hozzászólás
Amúgy korrektek azok a hajtúmûvek monoval együtt ( powerspline) , ugyan annyiba kerülnek mint a 4szögesek. Szóval akinek csak arra van pénze , az nyugodtan vehet olyat , nem jár rosszúl.

#11846
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tamogatom az otletet, hogy gyujtesz meg hozza.

egy negyszogest ilyenre lecserelni nem volna tul okos dolog. egy integralt tengelyes deore viszont mar minosegbeli elorelepes lenne. megeri varni ra egy kicsit.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11847
Mistral89

Mistral89

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Az a helyzet, hogy akciósan 10 alatt van valamennyivel...Valószínûleg azért találták ki ezt a rendszert, hogy ha már valaki megveszi a hajtómûvüket, akkor hozzá az õ középrészüket vegyék.A szívem nekem is inkább egy integrált felé húz.Inkább Gyûjtök még egy kicsit...Kösz az infót.

#11848
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Aha. Jó tudni.
Hát, Mistral89, én annyira nem erõltetném ezt a Powerdrive dolgot. Bár a te döntésed a dolog.
Marci

#11849
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
kb ugyanaz mint a Sram Powerspline. also-kategorias cuccoknal volt jelen, vegulis nem hiszem hogy sokkal jobb lenne mint a negyszog, mert a tengely es ezaltal a csapagyak merete ugyanaz.

anno amikor a boltban dolgoztam, jott vissza egy par lelazult balos hajtokarral. Truvativok.

Feltöltött kép
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11850
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Ez mi a rák ez a PowerDrive ? Ez valami saját szabványa az FSA-nak ? Olyan mint az isis, csak kisebb ? Lehet, hogy le vagyok maradva de én még az 4szög/octalink/isis tengelynél tartok vagy az integrált hajtómûveknél. PowerDrive-ról még nem hallottam.
Ezt találtam: http://mtb.fullspeed...&layout=product
FSA tányérok elég gyorsan kopnak. Amúgy mennyi lenne ez a hajtómû ? Mert 15e Ft körül már kapsz Shimano Deore integrált tengelyes hajtómûvet.
Marci

#11851
Mistral89

Mistral89

    vendég

  • fórumtag
  • 51 hozzászólás
Sziasztok.
Hajtómûvásárlás elõtt állok...Szóba jött egy FSA Alpha Powe Drive nevezetû.Ha valakinek volt ilyennel vagy ilyesmivel dolga, esetleg tud valamit errõl a Power Drive rendszerrõl valamit, akkor szívesen meghallgatnám.Gondolok itt ilyen merevségre, tartósságra,shimnao váltókkal, lácokkal való kompatibilitásra vagy akármire....Vagy maradjak-e a jóöreg Shimanonál?Na, köszönöm ha valaki idõt áldoz a válaszra.

#11852
pali kj

pali kj

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.505 hozzászólás
a zsugorkötés amirõl beszéltél (nagyipari technológia meg satöbbi) azért nem olyan egyszerû. egy ezredes túlfedéssel csinálják az alkatrészeket és CSAK az egyiket melegítik (értelem szerûen azt ami kívülre megy) és ez NEM OLDHATÓ kötést ad. vagyis a vonat kerekérõl konkrétan levágják a peremet ha elkopott.
ON
ilyen kis hõingások mellett nem gyógyul így össze semmi (ha mégis akkor a szobában le tudnád szedni mert ott meleg van) viszont ha nincs zsír a tengely és a hajtókar közt akkor valszeg összegyógyult az egész. tengelynél szépen levág, új monó be, a régi csonkját az elõbb említett módon kiüt, (ha a hajtómû még használható) mindenki boldog.

:chin: Két kéz, és csak egy száj... ez a probléma az ivással!

http://tiszatavitekerok.hu/:bell:

#11853
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en ilyenkor le szoktam flexelni a hajtomuvet. ha mar a tenyerok elgorbultek akkor gondolom ugyis kuka a sorsa.

pedal kulcs azert jo, mert neha nem fer be a normal villaskulcs, es nem is art ha jo hosszu az erokarod.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11854
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Tulkép a melegités is lehet megoldás de ha nem zsiroztad be a tengelyt akkor akár rá is gyogyulhatott ennyi idö alatt
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#11855
Csuporka

Csuporka

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 608 hozzászólás

Ha veszek egy új agyat, azt vajon mennyire összeszerelve kapom meg? (gondolom nem annyira, hogy már csak egy fogsort kelljen rárakni, meg a zárógyûrût)


Kapsz egy darab tömör aluminiumot, abbol kell ki CNCni a darabokat...

Viccet félre téve ez nem Ikea butor amit össze kell szerelni hanem egy kerékpár agy, ami olyan állatpotban van hogy füzheted be a kerékbe, aztán irány bringázni...
By Sala:

"foxot ürlények tervezték és csak ánuszkulcsal javitható..."

#11856
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Az jutott eszembe, hogy az nem lehet, hogy mivel még nyáron raktam fel legutóljára a hajtómûvet, hogy mivel akkor még kánikula volt, ezért ráment jól, és most télen meg mivel k**vahideg van, a hideg miatt össze akar szûkülni, és ezért szorult így rá?
Valami rémlik is, hogy nagyiparilag csinálnak valamit ilyesmi technikával, hogy felhevítik a fémeket többszáz fokra, ráhúzzák a cuccot a rúdra, majd lehûtik õket, és ahogy lehül, úgy összeszûkûl, így piszokerõsen rászorul.
Mert ha ez forog fenn, akkor csak fel kell izzítanom egy gázlánggal a lukat a monoblokk végénél, és talán könnyen lejön.
Szerintetek?

#11857
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás

2: a kónuszkulcs az agy kónuszainak beállítására való. a fogaskeréksorhoz nincs köze, csak annyi, hogy elõbb célszerû a fogsort levenni,

Huh, na most elõkaptam példának egy XTR hátsó agy SZerelési Rajzát, hát nem is hittem volna, hogy a kerékagyat ennyi részre szét lehet szedni.
...Asszem lehet, h nem is lesz olyan könnyû ezaz agy szerelgetés, mint ahogy képzeltem.
Bár elvileg csak a fogsort fogom cserélni a meglévõn...
A többi részével az agynak mikor van értelme játszadozni? (talán teljes tisztításkor?)
Ha veszek egy új agyat, azt vajon mennyire összeszerelve kapom meg? (gondolom nem annyira, hogy már csak egy fogsort kelljen rárakni, meg a zárógyûrût)

#11858
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
A hajtó múvet talán sikerülhet levenni ha bicót eldöntöd és adsz neli töbször jó sok csavarlazitót ez egy pár órás müvelet majd a egy haver lefogja a kerót te meg egy fa klocc közbeiktatásával elkezded püfölni a hajtó kart a lánctányérokra vigyázva ha ez sem segit akkor még mindig elfürészelheted a mono tengelyét és tányérok le majd egy megfelö ruddal csövel kipüfölheted a csonkot de igy már egy tálba betudod áztatni elötte csavarlázitóba pár órát nekem legutóbb az áztatás után még 40perc ütleg kellet hogy szétvállaszam öket:)
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#11859
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.161 hozzászólás

Van ez a két szerszám:
1
2
Ez a kettõ elég a hátsó fogaskeréksor kerékagyról történõ lefejtésére?
A kónuszkulcs az mi a túróra való? Azt írják kerékagyhoz, de ha az elõbbi kettõ elég a fogaskerekek levevésére, akkor ez mire jó?
Amúgy tisztára olyan mint a pedálkulcs. Ja, pedálkulcs helyett lehet használni pedál-leszedésre egy sima villáskulcsot? (befér oda?)

Ja meg még1:
Régebben minden gond nélkül leszedtem a hajtómûvemet egy hajtókar lehúzó segítségével, de most nemtom mi lelte, teljesen összegyógyult a hajtómû fogaskerék oldalán a középcsapággyal. Annyira, hogy a hajtókar lehúzóval addig erõlködtem, míg a lehúzó sikeresen kiszakította a hajtómûbõl a lehúzómenetet, és most már nem lehet megfogni sem a lehúzóval, mert nincs már benne menet. :(
Próbáltam, hogy a lánckerekek között átbújtattam egy jó erõs láncot, és ilyen régi Zsigulis lehúzóval és a lánccal próbáltam leszedni, de csak eldeformáltam a monoblokk végét, a lánc pedig több ponton is elszakadt. De a hajtómû meg se moccan!
Van valami 5letetek, h mivel/hogyan tudnám leválasztani a középcsapágyról ezt a nyüves Truvativot?



1: szükséged lesz még egy villáskulcsra is. :)
2: a kónuszkulcs az agy kónuszainak beállítására való. a fogaskeréksorhoz nincs köze, csak annyi, hogy elõbb célszerû a fogsort levenni,
3: igen, a pedált elvileg le tudod venni "sima" villáskulcs segítségével is. asszem 15-ös kell.
4: hajtómû: jobb lett volna szervízbe vinni. :) egy ötlet az, hogy csavart kivesz, biciklizni elmegy, ugrálgat, kiállva teker. talán lejön.bár ez fõleg a régi, négyszögtengelyes megoldásoknál vált be. amúgy flex.
5: bovdent olajozni szerintem felesleges, de ha nagyon akarod, egy pár csepp könnyû olaj nagyon nem árthat neki.
6: a sram patentszem nekem eddig bevált, egyszerûbb és jobb megoldás mint a minden alkalommal új csap ala shimano.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#11860
Fenyo1

Fenyo1

    vendég

  • fórumtag
  • 186 hozzászólás
Hopp, valahol azt olvastam, hogy "bowdenek olajozása..."
A bowdeneket tényleg kell olajozni??
A fék és a váltóét is? Hol és mennyire kell olajozni? (kormánynál/keréknél?)