Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#11801
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ja, még valami:

A Deore, vagy LX, SLX szintû integrált hajtómûvek mennyi ideig bírják a strapát mondjuk az én oktalinkes XTR-emhez képest (kb.)?
Ezeknél az integrált / külsõ csapágyas megoldásoknál lehet cserélni / tisztítani a csapágyakat? Ha igen, akkor ki kell emiatt tekerni a vázból? És ezekbe spéci csapágyak valók, vagy ipari?

Köszi!


Több évig elmegy minden gond nélkül egy integrált középcsapágy, ha nincs nagynyomásúval mosva.
Elméletileg nem tisztíthatóak, cserélhetõek, az egészet kell cserélni.


A sebesség mindent megold.

 


#11802
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

Ja, még valami:

A Deore, vagy LX, SLX szintû integrált hajtómûvek mennyi ideig bírják a strapát mondjuk az én oktalinkes XTR-emhez képest (kb.)?
Ezeknél az integrált / külsõ csapágyas megoldásoknál lehet cserélni / tisztítani a csapágyakat? Ha igen, akkor ki kell emiatt tekerni a vázból? És ezekbe spéci csapágyak valók, vagy ipari?

Köszi!


SLX-et mondanam hirtelen, a kar mar szerintem van olyan fejlett mint az regi XTR. sulyban talan nem, de erossegben mar valoszinuleg hozza a szintet. eleg sok panasz erte a shimanot a tanyerok elettartama miatt, ezert hoztak ki a SLX/XT/XTR karokon ezt a titan vagy acel bevonatos karbon lanctanyert. hogy jo sokat birjon. a csapagyak cserelhetoek, bar venni egy ujat se nagy beruhazas, es nem is kell tul gyakran [kiveve ha kimondottan sokat mesz sarban] cserelni oket. Bar az XTR-fele octalink azert legendasan hosszueletu volt.

es az SLX nem is tul draga. meg mindig azt mondom, hogy a legjobb ar-ertek aranyu hajtomu amit kapni lehet most, az az XT, ha van egy kicsit tobb penzed, akkor inkabb XTR [konnyebb, jobb tanyerok] ha viszont kicsit kevesebbol kellene kihozni akkor SLX.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#11803
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

marton, Exile: Köszi a választ mindkettõtöknek!

...

Nem mennek rá az elterjedtebb tányérok, ezért gondolkodtam olyasmiben is, hogy szerzek hozzá egy 4-karú 104mm-es csillagot. A régi Shimanó hajtómûveken volt ilyen, de nem tudom, hogy az rámegy-e az XTR-re...
...

Köszi!


Sajna tartani lehet tõle, hogy az XTR-t direkt csinálták inkompatibilisre a többi termékcsoporttól... A csillagot is.

A Shimano vs Truvativ kérdést a többiek már megválaszolták. Ezzel nem is akarok vitatkozni, csak én singlespeedezek, olyan rendszerre volt szükségem, ami többféle tengelyhosszt kínál fel, hogy lehessen a láncvonallal mókolni. Integráltban meg nem ismerek ilyet. (A tartósságát meg majd meglát-tyúk.) De egy szokványos 3*x akármibe én is belepattintanék egy Deoret vagy SLX-et, oszt' jól van...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#11804
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Ja, még valami:

A Deore, vagy LX, SLX szintû integrált hajtómûvek mennyi ideig bírják a strapát mondjuk az én oktalinkes XTR-emhez képest (kb.)?
Ezeknél az integrált / külsõ csapágyas megoldásoknál lehet cserélni / tisztítani a csapágyakat? Ha igen, akkor ki kell emiatt tekerni a vázból? És ezekbe spéci csapágyak valók, vagy ipari?

Köszi!

#11805
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
rbalint88, Bikertigger: Köszi a válaszokat! Akkor maradok a shimano vonalon.

#11806
rbalint88

rbalint88

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.387 hozzászólás
És azt a truvát bármelyik shimano veri tartósságban, mert az isis és a howitzer középcsapágy is elég khm. szar konstrukció, nem a hosszú életükrõl híresek. plusz még nehéz is. Egy deore vagy slx hajtómû olcsóbb, max ugyanannyi és jobb, tartósabb, könnyebb. Egy xt is megvan 30-ból, sok helyen akciós, szóval biztos megoldható annyiból. Shimano hajtónûe kevesebb panaszt hallani, mint truvativra, pedig többen használnak shimanot.

#11807
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

marton, Exile: Köszi a választ mindkettõtöknek!

marton:
A hajtómûvet 4000km-el vettem. A csapágy hibátlan, de a tányérok nem túl jók már. Sajna sehol nem találok ilyeneket, mert spéci 112mm-es lyukkörösek.


hivd fel probike, gebhardt lehet hogy van méretben
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#11808
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
marton, Exile: Köszi a választ mindkettõtöknek!

marton:

Nem vagyok versenyzõ, csak - újabban - sokat tekerek, és intenzíven. Alapvetõen XC a fõ vonal, de azért néha rámjön a durvulás, persze csak olyan szinten, amit a merev vázam enged.
A hajtómûvet 4000km-el vettem. A csapágy hibátlan, de a tányérok nem túl jók már. Sajna sehol nem találok ilyeneket, mert spéci 112mm-es lyukkörösek. Matuz mester állítólag tud szerezni 6-7/db áron... Így már jobban megérné cserélnem, de még nem tudom...

Exile:
Nem mennek rá az elterjedtebb tányérok, ezért gondolkodtam olyasmiben is, hogy szerzek hozzá egy 4-karú 104mm-es csillagot. A régi Shimanó hajtómûveken volt ilyen, de nem tudom, hogy az rámegy-e az XTR-re...
Ráadásul nem találok ilyet sehol.
A váltás - bármire - nekem perspektívikusabbnak, és problémamentesebbnek tûnik, mit az XTR-t foltozgatni.
A linkelt Truva hajtómû és egy hozzá passzoló monoblokk párossal szerintetek melyik Shimano van egy szinten élettartam, merevség, és súly szempontjából? (A súly kevésbé létkérdés.)

Köszi!

#11809
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Sziasztok!

Jelenleg egy 2000-es oktalinkes XTR hajtómûvem van, amit olcsón vettem használtan.
A fogai kezdenek kopni, fõleg a kicsi, és a középsõ tányér, de mivel ennek 46/34/24-es fogszáma van, nem nagyon találok hozzá alkatrészt, pláne nem olcsón.
Elgondolkodtam valami truvativ hajtómûvön, pl. Truvativ '06 Holzfeller 3.3.
A problémát az jelenti számomra, hogy hallottam, hogy az ISIS-es monoblokkok élettartama rövid.
Azt viszont nem tudom, hogy ez csak az integrálthoz képest igaz, vagy az oktalinkeshez képest is.
További bonyodalom, hogy sima ISIS-ként emlegették a neten (több helyen is) ezt az élettartam dolgot, de kétféle ISIS van, a Drive, és a Howitzer...
Az oktalinkes hajtómû mellett szól az is, hogy az enyém szétszedhetõ, ami - ha jól tudom - nagyon ritka.

Ha valaki rendet rakna a fejemben, akkor annak nagyon örülnék. Érdekelne, hogy melyik tengely-típus miben jó, és rossz.

Ami számomra fontos (sorrendben):
- élettartam (monoblokk + karok + tányérok)
- ár
- 68mm-es vázba jó legyen
- merevség, és súly
- karbantartásigény


Köszi a segítséget!


Az a 2000-es XTR lyukkör-kompatibilis a többi, mezei Shimano, Truvativ, stb hajtómûvel?
Mert mintha az XTR-nél lett volna valami flik-flak...
Ha kompatibilis, akkor abból nem lehet különösebb gondod, ha kicsit megváltozik az áttételezésed, mondjuk 44-32-22-re, amilyen fogszámokból aztán tényleg dúskálhatsz a pót-tányérokban... (De kapni 34-est meg 24-est is.)
Ha nem megy fel, akkor viszont tényleg lehet kezdeni agyalni...
A Truvativ tudtommal már nem gyárt sima ISIS-es hajtómûvet (legfeljebb Luftalarm, de az elég speciális dolog), csak Howitzert. Amit linkeltél, az is az. Konstrukciósan a Howitzernek semmi oka nincs a korai tönkremenetelre, de tartós tapasztalatokat inkább majd valaki más, én csak nemrég szereltem be egy ilyet.
Ellenben, ha a linkelt hajtómûhöz még egy jó középcsapit is szeretnél, erõsen a 30e-t fogja karcolászni a beruházás. Ennyibõl már speckó tányérokat is kapsz az XTR-re, vagy akár egy elég jó, komplett, új, integrált Shimano hajtómûvet...

Ha a csere mellett döntesz, a kopott XTR-t még mindig eladhatod egy fixisnek, aki vígan fog hasítani csak a nagytányérral. Az õ köreikben népszerû a 46 fog...
Ami a középcsapágyház-kompalibitást illeti, az mostanában úgy néz ki, hogy hézagológyûrûket adnak a középcsapihoz. 68mm-eshez fel kell tenned mind a hámat, hacsak nincs láncterelõd vagy E-type elsõváltód.

(Jut eszembe, van egy felesleges E-type elsõváltóm. Cserélném hasonló Jaguárra... :-))

#11810
hoy

hoy

    vendég

  • fórumtag
  • 71 hozzászólás

szerinted ? :)

vagy csak nekem gyártottak különleges darabokat ? amik 3-4 éve mûködnek gond nélkül ? (és igen használva vannak/voltak)

bár õszintén nem tapasztaltam olyan tömeges keresletet integrált középcsapágyak iránt tehát vagy mégsem annyira szarok vagy cak vitrinbringások veszik.


Azt tanúsíthatom, hogy a tigris bicaja többet látott sarat mint napot... :)

Az viszont biztos, hogy ez jóval kevésbé tolerálja a magasnyomású mosást mint egy octalinkes... nem lehet hogy itt a sûrû cserék mibenléte?

#11811
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Bici !
Nem tudom, te milyen szintû versenyzõ vagy. De van egy haverom, aki évente megy kb. 10-12ezer km-t és õ ilyen xtr karral járt sok évig. Az igaz, hogy saját középcsapágya van de viszont nála általában 20ezer km-t kibírt.
Tányért meg szarér-hugyér találsz az apróhirdetések közt. Vagy az x-fucktornál is van 1000 féle szintû, árú cucc. Én is most vettem tõlük akciósan RaceFace tányérokat.
Ha a súly is fontos, akkor max. az xt jöhetne szóba. De az meg 30 rugó körül van. Akkor már olcsóbb az xtr-t rendbe rakni.
Marci

#11812
Bici

Bici

    vendég

  • fórumtag
  • 211 hozzászólás
Sziasztok!

Jelenleg egy 2000-es oktalinkes XTR hajtómûvem van, amit olcsón vettem használtan.
A fogai kezdenek kopni, fõleg a kicsi, és a középsõ tányér, de mivel ennek 46/34/24-es fogszáma van, nem nagyon találok hozzá alkatrészt, pláne nem olcsón.
Elgondolkodtam valami truvativ hajtómûvön, pl. Truvativ '06 Holzfeller 3.3.
A problémát az jelenti számomra, hogy hallottam, hogy az ISIS-es monoblokkok élettartama rövid.
Azt viszont nem tudom, hogy ez csak az integrálthoz képest igaz, vagy az oktalinkeshez képest is.
További bonyodalom, hogy sima ISIS-ként emlegették a neten (több helyen is) ezt az élettartam dolgot, de kétféle ISIS van, a Drive, és a Howitzer...
Az oktalinkes hajtómû mellett szól az is, hogy az enyém szétszedhetõ, ami - ha jól tudom - nagyon ritka.

Ha valaki rendet rakna a fejemben, akkor annak nagyon örülnék. Érdekelne, hogy melyik tengely-típus miben jó, és rossz.

Ami számomra fontos (sorrendben):
- élettartam (monoblokk + karok + tányérok)
- ár
- 68mm-es vázba jó legyen
- merevség, és súly
- karbantartásigény


Köszi a segítséget!

#11813
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
2 ismerõsöm vett még tavasszal új XT hajtókart abból 1ikben már cseréltek csapágyat másikban is valsz fognak meg haveromnak 06os LX-én is talán már 2szer volt cserélve csapágy,azóta igaz a tengely is bemaródott.
Szóval így ismerõsi körben tapasztaltak alapján mondtam,amúgy XTR-be is ugyanolyan csapágy van mint az SLX-be meg az XT-be?
www.sintesibikes.com

#11814
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

hogy 10-be kerül, vagy hogy 1 évet bír? mert tényleg 10-be kerül :)

szerinted ? :)

vagy csak nekem gyártottak különleges darabokat ? amik 3-4 éve mûködnek gond nélkül ? (és igen használva vannak/voltak)

bár õszintén nem tapasztaltam olyan tömeges keresletet integrált középcsapágyak iránt tehát vagy mégsem annyira szarok vagy cak vitrinbringások veszik.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#11815
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
hogy 10-be kerül, vagy hogy 1 évet bír? mert tényleg 10-be kerül :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#11816
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Meg 1 XT középcsapágy is v. 10e-be kerül és ha használják rendesen a hajtómûvet az kb 1 évet bír.

ezt a hülyeséget neked ki mondta ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#11817
Camping Joe

Camping Joe

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5.592 hozzászólás
Értem, azért köszönöm a segítséget! :)

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'

ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960

#11818
SINTESI´93

SINTESI´93

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Meg 1 XT középcsapágy is v. 10e-be kerül és ha használják rendesen a hajtómûvet az kb 1 évet bír.
www.sintesibikes.com

#11819
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.355 hozzászólás
xt, xtr, slx, mind szabvány. (a lánctányér anyaga, illetve annak eltérõ kinézete max egy csúnya, vagy a megszokottól eltérõ kombót fog eredményezni.)
ami nagyon ritkán nem stimmel: a lánctányér csillagjának(ahol illeszkedik a karra) annak az íve. de egy reszelõ a tróger tányéron segít.
ha találsz így hajtókart fillérekért, tányér nélkül, akkor hajrá, mûködni fog, de sajnos ritka az ilyen indok miatt kiszórt szett, amiben a csapágy is jó, a kar sincs hajolva, etc etc.

Ha viszont ezt mind összeadod, a késõbbi tányér vásárlással, akkor... számold össze az új tányérokat, a középrészt, és rájössz, hogy nem, neked nem kell ilyen felállásban.

#11820
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás
Hmm... Csak az XTben meg az XTRben voltam biztos, de az SLXnek nem karbon/mûanyag/acél nemtommi a középsõ tényérja?

Ha nem akk sry...
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala