Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#11761
Írta 2008. december 19. - 14:40

#11762
Írta 2008. december 19. - 12:57

#11763
Írta 2008. december 17. - 22:38

A megadott számok a sebességet jelentik km/h-ban természetesen. Ha fontos neked a márka (jó nevû), akkor Specialized, Trek. Ha jó ár/érték arányú bringát akarsz, és nem érdekel a presztizs (ezt hogy írják?) akkor Merida (a minõséggel nincs nagyon gond...). Ezenkívül persze van ezernyi jó márka (rengeteg olasz például), ha jól tudom, egyik fórumtársunk egy Orbeát akasztott be egész jó áron angliából (megbízható netes árúházból).
A kompakt elnevezés mindössze a kisebb furatkörre (a hajtómûnél) és kisebb lánckerekekre utal.
>>>Gyere át az országútis fórumba, és ott tudunk neked bringát ajánlani, valamint minden országútizással kapcsolatos témában választ kaphatsz a kérdéseidre

itt a link az országútis topic-hoz: http://forum.bikemag...read.php?t=2198
Szia Kiskubai!
Köszönöm a gyors választ! Nekem most egy öreg schwin csepelem van, még sosem volt modern gépem. A legnagyobb tempó, amit el tudtam vele érni: 55km/h. Az üzenetedben megadott 130-as pedálfordulathoz tartozó számok a sebességet jekentik km/h-ban? Mert ha igen akkor nagyon meggyõzõek. Nem feltétlenül a trek az esetem (habár nagyon jól néznek ki). Ha a márka választásban is tudsz jó ötletet adni, annak örülnék. Jó nevû, jó minõségû strapabíró bringát szertnék 105-ös vagy ultegrás magasságban. Nem tudom: a kompakt elnevezés valamilyen különleges technológiát takar vagy csupán a kis méretre utal? Hát a karbon úgy látom: felejtõs. Habár a karbon támos trek 2,3-as a piros-fekete kontrasztjaival álomszép.
Köszi: Kobuc
#11764
Írta 2008. december 17. - 13:58

Sziasztok!
Nagy szerencsétlenségemre belegabajodtam egy Shimano positron FH-400 váltó szerelésbe.
Naggyon jó a cucc, de a kábelnek kampec!
Ez ugyebár nem egy sima bowden,hanem merev acélhuzal,speciális házzal.
Lehet még ilyet valahonnan szerezni?
Ha valaki tudna infót,az naon jó lenne.
itt fityeg a boltban legalább 4db

900 forint, váltókarral
#11765
Írta 2008. december 17. - 13:50

Köszönöm a gyors választ! Nekem most egy öreg schwin csepelem van, még sosem volt modern gépem. A legnagyobb tempó, amit el tudtam vele érni: 55km/h. Az üzenetedben megadott 130-as pedálfordulathoz tartozó számok a sebességet jekentik km/h-ban? Mert ha igen akkor nagyon meggyõzõek. Nem feltétlenül a trek az esetem (habár nagyon jól néznek ki). Ha a márka választásban is tudsz jó ötletet adni, annak örülnék. Jó nevû, jó minõségû strapabíró bringát szertnék 105-ös vagy ultegrás magasságban. Nem tudom: a kompakt elnevezés valamilyen különleges technológiát takar vagy csupán a kis méretre utal? Hát a karbon úgy látom: felejtõs. Habár a karbon támos trek 2,3-as a piros-fekete kontrasztjaival álomszép.
Köszi: Kobuc
#11766
Írta 2008. december 17. - 00:27

Ha jól sejtem, a kompakt hatümûvekre gondolsz, ezeket hátul olyan sorral szerelik ami passzol hozzá, ezért nem nagyon kavar be.
konkrétan: 53-12 130-as pedálfordulattal: 76,13
50-11 130-as pedálfordulattal: 78,35
A következtetések levonását rád bízom

Carbon tám-lánc villát kevés esetben tudnak javítani, ha garanciás, és a feltételeknek megfelel, akkor értelemszerûen cserélik a vázadat. Gyakorlati tapasztalattal nem tudok szolgálni a carbon támvillát illetõen.
mod.: Tehát ha elöl és hátul is kisebb tányérjaid vannak, akkor -elméletileg- büntetlenül búcsúzhatsz pár grammtól.
#11767
Írta 2008. december 16. - 18:58

A karbon hátsó támvillával kapcsolatban is várnám a gyakorlati tapasztalataitokat. Rázós országútjainkon több kényelmet nyújt mint a z aluminium? Lehet érezni a különbséget? Ha törik vagy sérül a szervízek ki tudják cserélni? Vagy netán komplett váz csere? Ha nekem a kényelem a fontosabb és nem az a kb. fél kilónyi súly elõny, érdemes ilyesmire költenem?
Üdv a fórumosoknak: Kobuc
Szemafor1@gmail.com
#11768
Írta 2008. december 16. - 13:29

#11769
Írta 2008. december 16. - 00:12

Akartam írni, hogy passz, de ez nagyon nem mai cucc. Bár 100%, hogy láttam már ilyet, de ha nyomnál ide egy képet róla, Esetleg közelebbrõl, talán segíteni tudnánk.
21 éves bowden nem csoda, hogy elszakadt, van aki havonta cseréli.
Valszeg pótolható hagyományos mai elterjedt bowdennel is. (agyváltóknál van vastagabb bowden de ott teljesen zárt, mondjuk az is bontható, de nem ajánlott....)
Ezt nem tudja pótolni fonott bowdennel, akármilyen vastag is, mert ez egy tömör szál, nem csak húz, hanem tol is. (A pozícionálás pedig a váltónál van - kis recéken ugrik át - nem pedig a karnál, mint a késõbbi SIS-nél.) Régi Skodák gázbowdenje volt ilyesmi.
#11770
Írta 2008. december 15. - 23:52

Sziasztok!
tudja valaki, hogy a 4karos hajtómûvek lánctányérjai kompatibilisek-e egymással?, persze, ha mindegyik 104mm-es lyukkörrel rendelkezik
(felrakhatok-e pl alivio hajtókarra deore lánctányért, vagy tágabb értelemben shimanora truvativot) szóval általánosságában érdekelne. Köszi elõre is! bizom a válaszokban!
Igen, kompatibilisek. Esetleg az elõfordulhat ha shimano hajtómûre teszel nem shimano tányért, hogy egy kicsit (max 0,5mm) meg kell reszelni a tányér belsõ felét.
A sebesség mindent megold.
#11771
Írta 2008. december 15. - 23:44

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11772
Írta 2008. december 15. - 23:40

ha nem együtt futottak, szerintem nem a legegészségesebb dolog.
de ha nincsenek vészesen elkopva, akkor még elviselhetik egymást egy darabig.
én már használtam használt sort használt lánncal(nem együtt voltak használva), és mûködött még egy ideig. leeht, hogy szerencsém volt.

de nem mindegy az sem, hogy azt az ezer akárhányszáz kmt hogyan futották.
talán mûködhet.

Izomtéridõninja-geológus!
#11773
Írta 2008. december 15. - 23:38

tudja valaki, hogy a 4karos hajtómûvek lánctányérjai kompatibilisek-e egymással?, persze, ha mindegyik 104mm-es lyukkörrel rendelkezik
(felrakhatok-e pl alivio hajtókarra deore lánctányért, vagy tágabb értelemben shimanora truvativot) szóval általánosságában érdekelne. Köszi elõre is! bizom a válaszokban!
#11774
Írta 2008. december 15. - 23:26

A sor elõzõleg 1300-1400 km-t futott egy ugyanilyen lánccal. Ma végre ráültem, (beteg vagyok, ezért nem tudok betekerni bringaboltba) és felülrõl a 3. fogaskeréken ugrik, mint a szemét.

Fogaskeréksor csere ugye nem kell? De egy lánccsere már javallott lenne, nem?
Képet esetleg csináljak a fogaskeréksorról?
Köszi elõre is.
'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#11775
Írta 2008. december 15. - 22:31

RAUH-Welt
B E G R I F F
#11776
Írta 2008. december 15. - 22:30

Hát az miért jó ? Vagy új lánc-fogsor vétel vagy a régi tányérokat egy kis idõre visszarakod az új h.mûre. De inkább az elsõ megoldás a kulturáltabb.
#11777
Írta 2008. december 15. - 21:57

#11778
Írta 2008. december 15. - 20:34


#11779
Írta 2008. december 15. - 20:18

kicsit besegitettem a kepnel, jo?
RAUH-Welt
B E G R I F F
#11780
Írta 2008. december 15. - 20:18
