Igaz, sorry!
Ki használ még első váltót?!
(csak vicceltem, nehogy nekem essetek )
Igaz, sorry!
Ki használ még első váltót?!
(csak vicceltem, nehogy nekem essetek )
Nem mondom, hogy alap esetben nincs igazad, de mindenre van megoldás: https://www.wolftoot...products/tanpan
Nem vacak termékeket árulnak, tehát amit kiadnak az működik is.
Például országúti hátsóváltó is tud kezelni 42-es fogaskereket, erre is van "optimalizáló".
Az a baj, hogy az országúti és a MTB nem keverhető.
Nem mondom, hogy alap esetben nincs igazad, de mindenre van megoldás: https://www.wolftoot...products/tanpan
Nem vacak termékeket árulnak, tehát amit kiadnak az működik is.
Például országúti hátsóváltó is tud kezelni 42-es fogaskereket, erre is van "optimalizáló".
arn módosította - 2017. július 01. - 17:47
Azért is írtam, hogy az a tiszta dolog, ha cseréli a váltót is. De nálam minden gond nélkül működött a tripla váltó a dupla hajtóművel is. Nem volt nehézkes váltás, se semmi egyéb probléma. A terelővilla mozgását a fékváltókar bowdenhúzása határozza meg, ez a lényeg. Kinézetre van egy kis különbség, a tripla váltónak szélesebb a terelőlemeze, mert függőlegesen nagyobb távolságot kell lekezelnie a három tányér miatt. Ha rendesen be van állítva a véghatárolás, akkor nem esik be a lánc és ha jó a láncvonal akkor nem is ér bele. Az akkor van ha nagyon keresztbeváltunk hátul. De ez meg a trimmeléssel ellensúlyozható.
Tapasztalatból állítom, hogy simán és problémamentesen működik. Kb. 1 évig használtam így az akkori bringámat, soha nem esett be, vagy köszörült. Igaz, hogy a szett minden eleme Ultegra volt, abban nem vagyok biztos, hogy más típusoknál ugyanez lenne a helyzet. De ennek ellenére maximálisan osztom azt a véleményt, hogy dupla hajtóműhöz, dupla első váltó illik. A rendszer az rendszer.
De az első váltó a legkevésbé hisztis ilyen esetekben. A jelenlegi bringámon néhány hétig a 11-es Dura-Ace első váltó / hajtómű is 10-es Ultegra fékváltókarral ment, meglepően finoman. Pedig ott már eltérő a bowdenhúzás és a váltók elmozdulási áttétele is. De azóta már sikerült hadrendbe állítani a 11-es DA fékváltókart is. Így igazán optimális a rendszer.
Mukodni mukodhet, de nem kesz optimalis, a tereloket az adott tanyermerethez es kombinaciohoz csinaljak. Nehezkesen valt, beesik a lanc, illetve beleerhet olyan helyzetben, ahol nem kellene.
Az a tiszta dolog, ha 2x10-eshez való első váltót raksz rá, de lehatárolható a 3-as is dupla tányérhoz. Én is használtam egy jó ideig egy triplás ultegrát dupla hajtóművel minden gond nélkül. Nekem éppen most képződött felesleg egy 2x10-es FD-6700-as Ultegra első váltóból. Ha esetleg érdekelne...
arn módosította - 2017. június 30. - 22:14
Ha jól emlékszem, akkor pl Shimanoban szerintem M5-ös csavar van.
Lehet, hogy a Sram X9-es hátsó váltóban is, de a csavarok hossza nem egyforma.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Ha másnak is ilyen problémája lenne.
Csavarboltban kaptam szinte mm-re egyező csavarokat.
Ha jól emlékszem, akkor pl Shimanoban szerintem M5-ös csavar van.
Nagy nehezen sikerült kifúrnom a Sram X9-es hátsó váltóm felső váltógörgőjének csavarját.
Lehet ilyet kapni csavarboltban vagy bicajszervizben próbáljak kérni?
Ha másnak is ilyen problémája lenne.
Csavarboltban kaptam szinte mm-re egyező csavarokat.
Canyon Spectral 29 AL 5
rasti rusti
Sziasztok, egy octalinkes 3x10 hajtóművel rendelkezem, lecserélném egy 2x10 integráltra pl FC-615re. számithatok vmiféle problémára, azonkívul h majd beállitom az első váltót? Lehet, hogy hulye kérdés, de ezért nem kell majd új váltót vennem, de inkabb megkerdezlek benneteket...
koszi
Az a tiszta dolog, ha 2x10-eshez való első váltót raksz rá, de lehatárolható a 3-as is dupla tányérhoz. Én is használtam egy jó ideig egy triplás ultegrát dupla hajtóművel minden gond nélkül. Nekem éppen most képződött felesleg egy 2x10-es FD-6700-as Ultegra első váltóból. Ha esetleg érdekelne...
Sziasztok, egy octalinkes 3x10 hajtóművel rendelkezem, lecserélném egy 2x10 integráltra pl FC-615re. számithatok vmiféle problémára, azonkívul h majd beállitom az első váltót? Lehet, hogy hulye kérdés, de ezért nem kell majd új váltót vennem, de inkabb megkerdezlek benneteket...
koszi
de igen, új első váltót is kell venned. illetve lehet próbálkozni a régivel is, csak nincs igazán értelme.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok, egy octalinkes 3x10 hajtóművel rendelkezem, lecserélném egy 2x10 integráltra pl FC-615re. számithatok vmiféle problémára, azonkívul h majd beállitom az első váltót? Lehet, hogy hulye kérdés, de ezért nem kell majd új váltót vennem, de inkabb megkerdezlek benneteket...
koszi
Cheiftan módosította - 2017. június 30. - 13:44
jó kérdés.
campag-ut-nál ez a kedvencem: nem a csészében van a csapágy, hanem a hajtókar tengelyen. Leszeded, és kb. 1500-2000 ft közt kapsz pótcsapágyat hozzá (6805 N, azaz narrow, 6mm vastag. a hetes nem jó)
blash módosította - 2017. június 30. - 05:13
pontosan. Kaptál a szetthez egy alu hézagoló gyűrűt, azt kell a sor mögé tenned. Hasonló, mint amit a Mavic montis hátsó kerekekhez adnak.
Van egy DT Swiss R24 Spline DB kerekem 11-es országúti Shimano szabadonfutóval. Erre szeretnék tenni egy 11-es Shimano MTB sort. Jól olvastam, hogy ezt meg tudom tenni? Azt sikerült kibogarásznom, hogy az országúti sor az szélesebb, így ha MTB sort teszek rá akkor kell egy hézagoló gyűrű (az MTB 10-11 az ugyan olyan széles).
Köszönöm.
Sziasztok!
Pressfit középcsapágy (SM-BB71) csere előtt állok!
Meg is vettem az új középrészt, de a középső műanyag hengert véletlenül eltörtem!
A kérdésem, hogy anélkül is be lehet rakni a csapágyakat?
A másik kérdésem, hogy a jelenleg bentlévő csapágynál nincs betéve hézagoló, de az újhoz kaptam, ha eddig így működött és tette a dolgát, akkor az újba sem kell berakni ugye?
Előre is köszönöm a segítséget!
jó kérdés.
campag-ut-nál ez a kedvencem: nem a csészében van a csapágy, hanem a hajtókar tengelyen. Leszeded, és kb. 1500-2000 ft közt kapsz pótcsapágyat hozzá (6805 N, azaz narrow, 6mm vastag. a hetes nem jó)