Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#921
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Igaz, sorry!

Ki használ még első váltót?! :)

(csak vicceltem, nehogy nekem essetek :) )



#922
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Nem mondom, hogy alap esetben nincs igazad, de mindenre van megoldás: https://www.wolftoot...products/tanpan
Nem vacak termékeket árulnak, tehát amit kiadnak az működik is.
Például országúti hátsóváltó is tud kezelni 42-es fogaskereket, erre is van "optimalizáló".


Első átdobó tekintetében.

#923
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Az a baj, hogy az országúti és a MTB nem keverhető.

 

Nem mondom, hogy alap esetben nincs igazad, de mindenre van megoldás: https://www.wolftoot...products/tanpan

Nem vacak termékeket árulnak, tehát amit kiadnak az működik is.

Például országúti hátsóváltó is tud kezelni 42-es fogaskereket, erre is van "optimalizáló".  



#924
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
En anno 3x10es rendszert probaltam 2x10re, de a vegen uj atdobo es tanyerok kellettek, amugy mindig volt vmi gondja, nem valtott normalisan.

arn módosította - 2017. július 01. - 17:47


#925
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Nekem montin működik a 2x10, 3-as váltókarral és váltóval, problémamentesen. SLX minden
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#926
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Azért is írtam, hogy az a tiszta dolog, ha cseréli a váltót is. De nálam minden gond nélkül működött a tripla váltó a dupla hajtóművel is. Nem volt nehézkes váltás, se semmi egyéb probléma. A terelővilla mozgását a fékváltókar bowdenhúzása határozza meg, ez a lényeg. Kinézetre van egy kis különbség, a tripla váltónak szélesebb a terelőlemeze, mert függőlegesen nagyobb távolságot kell lekezelnie a három tányér miatt. Ha rendesen be van állítva a véghatárolás, akkor nem esik be a lánc és ha jó a láncvonal akkor nem is ér bele. Az akkor van ha nagyon keresztbeváltunk hátul. De ez meg a trimmeléssel ellensúlyozható.
Tapasztalatból állítom, hogy simán és problémamentesen működik. Kb. 1 évig használtam így az akkori bringámat, soha nem esett be, vagy köszörült. Igaz, hogy a szett minden eleme Ultegra volt, abban nem vagyok biztos, hogy más típusoknál ugyanez lenne a helyzet. De ennek ellenére maximálisan osztom azt a véleményt, hogy dupla hajtóműhöz, dupla első váltó illik. A rendszer az rendszer.
De az első váltó a legkevésbé hisztis ilyen esetekben. A jelenlegi bringámon néhány hétig a 11-es Dura-Ace első váltó / hajtómű is 10-es Ultegra fékváltókarral ment, meglepően finoman. Pedig ott már eltérő a bowdenhúzás és a váltók elmozdulási áttétele is. De azóta már sikerült hadrendbe állítani a 11-es DA fékváltókart is. Így igazán optimális a rendszer.


Az a baj, hogy az országúti és a MTB nem keverhető.

#927
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Mukodni mukodhet, de nem kesz optimalis, a tereloket az adott tanyermerethez es kombinaciohoz csinaljak. Nehezkesen valt, beesik a lanc, illetve beleerhet olyan helyzetben, ahol nem kellene.


Azért is írtam, hogy az a tiszta dolog, ha cseréli a váltót is. De nálam minden gond nélkül működött a tripla váltó a dupla hajtóművel is. Nem volt nehézkes váltás, se semmi egyéb probléma. A terelővilla mozgását a fékváltókar bowdenhúzása határozza meg, ez a lényeg. Kinézetre van egy kis különbség, a tripla váltónak szélesebb a terelőlemeze, mert függőlegesen nagyobb távolságot kell lekezelnie a három tányér miatt. Ha rendesen be van állítva a véghatárolás, akkor nem esik be a lánc és ha jó a láncvonal akkor nem is ér bele. Az akkor van ha nagyon keresztbeváltunk hátul. De ez meg a trimmeléssel ellensúlyozható.

Tapasztalatból állítom, hogy simán és problémamentesen működik. Kb. 1 évig használtam így az akkori bringámat, soha nem esett be, vagy köszörült. Igaz, hogy a szett minden eleme Ultegra volt, abban nem vagyok biztos, hogy más típusoknál ugyanez lenne a helyzet. De ennek ellenére maximálisan osztom azt a véleményt, hogy dupla hajtóműhöz, dupla első váltó illik. A rendszer az rendszer.

De az első váltó a legkevésbé hisztis ilyen esetekben. A jelenlegi bringámon néhány hétig a 11-es Dura-Ace első váltó / hajtómű is 10-es Ultegra fékváltókarral ment, meglepően finoman. Pedig ott már eltérő a bowdenhúzás és a váltók elmozdulási áttétele is. De azóta már sikerült hadrendbe állítani a 11-es DA fékváltókart is. Így igazán optimális a rendszer.

#928
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az a tiszta dolog, ha 2x10-eshez való első váltót raksz rá, de lehatárolható a 3-as is dupla tányérhoz. Én is használtam egy jó ideig egy triplás ultegrát dupla hajtóművel minden gond nélkül. Nekem éppen most képződött felesleg egy 2x10-es FD-6700-as Ultegra első váltóból. Ha esetleg érdekelne...


Mukodni mukodhet, de nem kesz optimalis, a tereloket az adott tanyermerethez es kombinaciohoz csinaljak. Nehezkesen valt, beesik a lanc, illetve beleerhet olyan helyzetben, ahol nem kellene.

arn módosította - 2017. június 30. - 22:14


#929
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Ha jól emlékszem, akkor pl Shimanoban szerintem M5-ös csavar van.

 

Lehet, hogy a Sram X9-es hátsó váltóban is, de a csavarok hossza nem egyforma.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#930
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ha másnak is ilyen problémája lenne.

Csavarboltban kaptam szinte mm-re egyező csavarokat.

 

Ha jól emlékszem, akkor pl Shimanoban szerintem M5-ös csavar van.



#931
ultio

ultio

    TARC

  • fórumtag
  • 1.169 hozzászólás

Nagy nehezen sikerült kifúrnom a Sram X9-es hátsó váltóm felső váltógörgőjének csavarját.

Lehet ilyet kapni csavarboltban vagy bicajszervizben próbáljak kérni?

 

Ha másnak is ilyen problémája lenne.

Csavarboltban kaptam szinte mm-re egyező csavarokat.


Canyon Spectral 29 AL 5
 
rasti rusti


#932
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás

Sziasztok, egy octalinkes 3x10 hajtóművel rendelkezem, lecserélném egy 2x10 integráltra pl FC-615re. számithatok vmiféle problémára, azonkívul h majd beállitom az első váltót? Lehet, hogy hulye kérdés, de ezért nem kell majd új váltót vennem, de inkabb megkerdezlek benneteket...

koszi

Az a tiszta dolog, ha 2x10-eshez való első váltót raksz rá, de lehatárolható a 3-as is dupla tányérhoz. Én is használtam egy jó ideig egy triplás ultegrát dupla hajtóművel minden gond nélkül. Nekem éppen most képződött felesleg egy 2x10-es FD-6700-as Ultegra első váltóból. Ha esetleg érdekelne...



#933
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.025 hozzászólás

Sziasztok, egy octalinkes 3x10 hajtóművel rendelkezem, lecserélném egy 2x10 integráltra pl FC-615re. számithatok vmiféle problémára, azonkívul h majd beállitom az első váltót? Lehet, hogy hulye kérdés, de ezért nem kell majd új váltót vennem, de inkabb megkerdezlek benneteket...

koszi

 

de igen, új első váltót is kell venned. illetve lehet próbálkozni a régivel is, csak nincs igazán értelme.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#934
Cheiftan

Cheiftan

    újonc

  • fórumtag
  • 7 hozzászólás

Sziasztok, egy octalinkes 3x10 hajtóművel rendelkezem, lecserélném egy 2x10 integráltra pl FC-615re. számithatok vmiféle problémára, azonkívul h majd beállitom az első váltót? Lehet, hogy hulye kérdés, de ezért nem kell majd új váltót vennem, de inkabb megkerdezlek benneteket...

koszi


Cheiftan módosította - 2017. június 30. - 13:44


#935
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

jó kérdés.

campag-ut-nál ez a kedvencem: nem a csészében van a csapágy, hanem a hajtókar tengelyen. Leszeded, és kb. 1500-2000 ft közt kapsz pótcsapágyat hozzá (6805 N, azaz narrow, 6mm vastag. a hetes nem jó)


naja, annal konnyebb, amugy egy negyszeges campa chorus kozepresze csapagyait mivel lehet mikepp vagy mivel lehet leszedni? Me'g szepen jarnak, a porvedo ala is beneztem, szep zsiros, bar ha beteszem a vazba, becsavarva a cseszeket, akkor mar mintha nem olyan finom forog es fura, surlodos a hangja, de mivel mar vagy 2008-tol igy hasznalom, inkabb nem foglalkozok ezzel. Igy nez ki a kozepresz, legnagyobb oromomre jobb menetes mindket oldal... amit a legutobbi szetszedese ota el is felejtettem, de szerencsere a parktool oldalan irnak errol is, hogy ha 36x24-es felirat szerepel a cseszen, akkor az olasz menetes, vagyis mindket csesze jobb menetes.

tmp-cam--456569982.jpg




es vajon miben kulonboznek a shimano pressfit orszaguti (86 mm szeles) es a monti (89-92 mm-es) kozepreszei? Esetleg csak a belso tavtarto hosszaban? Mert ha igen, akkor a keskenyebb SM-BB71-41 is jo lenne az SM-BB71-41A helyett? Eleg csak a reginek a kozepso muanyag darabjat kell visszatennem? Tetszene, ha ez mukodne, mer olcsobb az orszaguti valtozat, es erre a muanyag cseszes szarra, ugysem szivesen koltenek tobbet. Mar elgondolkodtam az RWC kcnc hazas, cseszes enduro csapagyan, de annak az arabol (62 dollar) kijon vagy hat bb71-41 is.

blash módosította - 2017. június 30. - 05:13


#936
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Köszi a megerősítést!



#937
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

pontosan. Kaptál a szetthez egy alu hézagoló gyűrűt, azt kell a sor mögé tenned. Hasonló, mint amit a Mavic montis hátsó kerekekhez adnak.



#938
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.558 hozzászólás

Van egy DT Swiss R24 Spline DB kerekem 11-es országúti Shimano szabadonfutóval. Erre szeretnék tenni egy 11-es Shimano MTB sort. Jól olvastam, hogy ezt meg tudom tenni? Azt sikerült kibogarásznom, hogy az országúti sor az szélesebb, így ha MTB sort teszek rá akkor kell egy hézagoló gyűrű (az MTB 10-11 az ugyan olyan széles).

Köszönöm. 



#939
E.Robi

E.Robi

    újonc

  • fórumtag
  • 12 hozzászólás

Sziasztok!
Pressfit középcsapágy (SM-BB71) csere előtt állok!
Meg is vettem az új középrészt, de a középső műanyag hengert véletlenül eltörtem!

A kérdésem, hogy anélkül is be lehet rakni a csapágyakat?
A másik kérdésem, hogy a jelenleg bentlévő csapágynál nincs betéve hézagoló, de az újhoz kaptam, ha eddig így működött és tette a dolgát, akkor az újba sem kell berakni ugye?

Előre is köszönöm a segítséget!



#940
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

jó kérdés.

 

campag-ut-nál ez a kedvencem: nem a csészében van a csapágy, hanem a hajtókar tengelyen. Leszeded, és kb. 1500-2000 ft közt kapsz pótcsapágyat hozzá (6805 N, azaz narrow, 6mm vastag. a hetes nem jó)