Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#881
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
De mi benne a kenoanyag? Sokan ugy hasznaljak, mint a ragaszto szalagot, hogy mindent megold.

#882
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
A WD-40 egy multifunkciós vízkiszorító, tisztító és kenőanyag. Ezen lehet vitatkozni, de nem érdemes.

Ahogy írtam, a kenőhatása nem olyan tartós, mint a láncolajnak én ezért is használom sűrűbben, de bőven elég egy kezelés 2-300 km-re. Vitathatatlan előnye, hogy gyorsan bejut a legszűkebb helyekre is és kívül száraz a lánc. Nem képződik olajsár, ami megfogja a port és csiszolja, koptatja a láncot.

Évekig használtam speciális láncolajakat de nekem többet elmennek a láncaim a gyakori WD-40 kezeléssel, mint a hagyományos láncolajakkal.

#883
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

A WD-40 tényleg nem kenőanyag, hanem takarításra való kerékpáron.


Pedig mar van direkt lancra valo wd40 is, nemcsak az a petroleum alapu:

wd40bike.com/products



me'g valami waxuk is van:


ugy vagyok a hagyomanyos wd40-nel, mint az LZS-2 zsirral, nem birom a szagukat, faj a fejem tole.

#884
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A petróleum az nem egy agresszív anyag. Nem tapasztaltam, hogy bármit megmart volna. Szoktam egy darab kartonlapot nekitámasztani a keréknek, de így is jut hébe-hóba a karbonvázra, gumira is. Az én vázam nem is festett, hanem matt, natúr UD karbon, de ezen sem hagy nyomot. De le lehet egy ronggyal, papírtörlővel takarni az alsóvillát is. Én mindig a lánc alsó szakaszát csutakolom, így ami lecseppen, lecsurog, azt felfogja a kartonlap.

A petróleumot nagytakarításra használom, de nem minden alkalommal, a WD-40 pedig a kenést szolgálja. Nem olyan vastag, mint egy láncolaj, de egy befújás 2-300 km-re kellő kenőanyagot biztosít. Én ennél gyakrabban fújom.

A WD-40 tényleg nem kenőanyag, hanem takarításra való kerékpáron.



A sebesség mindent megold.

 


#885
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

anno volt egy parktool lanctisztitom, annyit szvsz messze nem ert... ki is dobtam. most megint vettem egy kinai koppintast par euroert. viszont folyadek, milyen jo ar/ertek aranyut tudtok ajanlani?

 

csak vmi olcsobb cucc erdekel, x ezer ftert inkabb gyakrabban cserelem a lancot, es marad a rongy.

 

Ahogy írták, petróleumot vagy benzint bele, amit utána hagysz leülepedni, majd leöntöd a trutyiról a még használható részt. Jó sokáig fog tartani az a pár deci/1-2 liter, ami kell.



#886
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

a wd40 inkabb oldja a kenest, mintsem biztositja :) probald meg lancolajjal.


  • Seneca kedveli ezt

#887
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
A petróleum az nem egy agresszív anyag. Nem tapasztaltam, hogy bármit megmart volna. Szoktam egy darab kartonlapot nekitámasztani a keréknek, de így is jut hébe-hóba a karbonvázra, gumira is. Az én vázam nem is festett, hanem matt, natúr UD karbon, de ezen sem hagy nyomot. De le lehet egy ronggyal, papírtörlővel takarni az alsóvillát is. Én mindig a lánc alsó szakaszát csutakolom, így ami lecseppen, lecsurog, azt felfogja a kartonlap.

A petróleumot nagytakarításra használom, de nem minden alkalommal, a WD-40 pedig a kenést szolgálja. Nem olyan vastag, mint egy láncolaj, de egy befújás 2-300 km-re kellő kenőanyagot biztosít. Én ennél gyakrabban fújom.

#888
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

A legolcsóbb és leginkább hatékony anyag láncmosáshoz a petróleum. Én időnként ezzel mosom át ecsettel. Utána kompresszorral átfúvatom. Ha megszáradt, akkor WD-40, majd ronggyal szárazra törölni. Nincs olajsár, felszedett por. Én minden edzés után átfújom, áttörlöm, havonta egyszer petróleumos lemosás.

 

az nem tamad meg mas alkatreszeket (tomites, gumi, karbon, etc)? azert csinjan kell banni az ilyen cuccokkal, konnyen megmarnak ezt azt.

ahogy utanaolvastam foleg citromsav es propilalkohol a hatoanyag, a "biokent" arult cuccokban.

 

a wd40 az miert kell hozza pluszban?

 

Múltkor volt valami lidl-s teszt az oldalon, ott mintha lett volna hozzá külön folyadék is olcsón.

 

koszi, lattam, csak sajnos ritkan lehet venni. nem is tudom mikor lesz legkozelebb bringas "het".

 

korabban leszedtem mindig a lancot, brigeciol, etc - de nincs mar idom ilyenekkel pepecselni. a bringat is mindenfele gyors modszerrel tartom csak karban.



#889
Seneca

Seneca

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
A legolcsóbb és leginkább hatékony anyag láncmosáshoz a petróleum. Én időnként ezzel mosom át ecsettel. Utána kompresszorral átfúvatom. Ha megszáradt, akkor WD-40, majd ronggyal szárazra törölni. Nincs olajsár, felszedett por. Én minden edzés után átfújom, áttörlöm, havonta egyszer petróleumos lemosás.

#890
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

anno volt egy parktool lanctisztitom, annyit szvsz messze nem ert... ki is dobtam. most megint vettem egy kinai koppintast par euroert. viszont folyadek, milyen jo ar/ertek aranyut tudtok ajanlani?

 

csak vmi olcsobb cucc erdekel, x ezer ftert inkabb gyakrabban cserelem a lancot, es marad a rongy.

Múltkor volt valami lidl-s teszt az oldalon, ott mintha lett volna hozzá külön folyadék is olcsón.



A sebesség mindent megold.

 


#891
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

pl vmi olcso citrusos tisztitoszer?



#892
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

anno volt egy parktool lanctisztitom, annyit szvsz messze nem ert... ki is dobtam. most megint vettem egy kinai koppintast par euroert. viszont folyadek, milyen jo ar/ertek aranyut tudtok ajanlani?

 

csak vmi olcsobb cucc erdekel, x ezer ftert inkabb gyakrabban cserelem a lancot, es marad a rongy.


  • Seneca kedveli ezt

#893
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Egy év alatt 1 láncleesés, az is versenyen, ahol a hajtáslánc ki sem látszott a sárból. Annyira nem rossz ez

a fogak alapján rosszabbat vártam volna :)



#894
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egy év alatt 1 láncleesés, az is versenyen, ahol a hajtáslánc ki sem látszott a sárból. Annyira nem rossz ez



#895
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Nem lehet, hogy pont azok az apró különbségek vannak nagy hatással a láncleesés gyakoriságra/valószínűségre? Az Eagle beszámolókban még nem olvastam láncleesésről, a Tiéd viszont a Salzon leesett...

 

Számomra meggyőzően hangzik a SRAM marketing szövegéből a nagysebességű kamerás megfigyelések és a nagyszámú kopott tányér elemzése. Ez az, amit egy kis műhely intuícióból nem tud megcsinálni.

 

ZSCS képén én csak váltós marasságú fogakat látok, és még mindig úgy képzelem, hogy a fogak magasságának sokkal több köze van a láncleeséshez, mint a +/- profilnak.

Nem vagyok mérvadó ebben, de az On-one SS acél kerékről 0 db láncleesést tapasztaltam eddig, pedig egyformák a fogak, de jó magas mind. sima váltós 32-esről esett le nekem is.

Közben úton egy Snail ovális 32-es tányér, kíváncsian várom. 



#896
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Ilyet használok, ...  majdnem teljesen Eagle, pár apró különbséggel teljesen koppintás. A szélesített fogak nem olyan hosszítottak és a fogak közti íven sem látható olyan láványos törés. Egyébként egészen jól működik...

 

Nem lehet, hogy pont azok az apró különbségek vannak nagy hatással a láncleesés gyakoriságra/valószínűségre? Az Eagle beszámolókban még nem olvastam láncleesésről, a Tiéd viszont a Salzon leesett...

 

Számomra meggyőzően hangzik a SRAM marketing szövegéből a nagysebességű kamerás megfigyelések és a nagyszámú kopott tányér elemzése. Ez az, amit egy kis műhely intuícióból nem tud megcsinálni.



#897
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

véletlenül találtam, de ennyiért azt hiszem, ki fogom próbálni:

http://www.ebay.com/...sd=222581377541

 

Ennek magasabbak a fogai, van ovál és kerek is (még nem döntöttem el, melyik kell nekem...ovális még nem volt), és asszem az Alis oldalon olvastam, hogy 11-es rendszerig működik, hogy igaz-e vagy kamuznak, azt nem tudom. de ott írták pl. hogy a nem 90fokos osztású M8000-hez nem jó, szóval lehet, hogy valamennyire képben vannak.

 

Ilyet használok, sajnos pont nem akciós most: http://www.superstar...narrow-wide.htm

Majdnem teljesen Eagle, pár apró különbséggel teljesen koppintás. A szélesített fogak nem olyan hosszítottak és a fogak közti íven sem látható olyan láványos törés. Egyébként egészen jól működik.

 



#898
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ilyet használok, sajnos pont nem akciós most: http://www.superstar...narrow-wide.htm

Majdnem teljesen Eagle, pár apró különbséggel teljesen koppintás. A szélesített fogak nem olyan hosszítottak és a fogak közti íven sem látható olyan láványos törés. Egyébként egészen jól működik.

Raptor_104_Oval4.JPG

 

SRAM:

108944-3.jpg



#899
mephisoft

mephisoft

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 453 hozzászólás

Tegnapelőtt voltunk XCO versenyen Ausztiában, úgy néztem, 10 indulóból kb. 8-9-nek van1x-es hajtása, rengeteg az Eagle, de sok a valamilyen megbütyköltnek kinéző (on-up, e13, ...) cucc is. - És úgy néztem, a lánctányéron a fogak síkja mindegyiknél kicsit el volt tolva befelé, ahogy MJani01 is írta. Alátétes megoldás nem láttam, vagy legalábbis nem tűnt föl. Na szóval asszem megkockáztatom a dolgot, legfeljebb majd utólag variálok alátétekkel, ha kell majd, és legfeljebb addig nem használom azt a szélső fokozatot, amin már nagyon ferde lenen a lánc.



#900
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

 

Ezt a one-up táblázatot láttam már, de az gondolom arra a helyzetre lenne igaz, ha one-up tányért tennék a hajtókaromra. A GX Eagle tányéroknál van szó valami offsetről (pl. ha ezen az oldalon megnyomom a "Configure" gombot: 6 vagy 3mm, ez utóbbi a boost-hoz), de nem tudom, mihez képest offset ... Lehet, hogy nem is kell hozzá semmi, sem alátét, sem hosszabb csavar?

 

Próbáltam Eagle-t, azon a tányér úgy volt, hogy a fogak nem a tányér közepén voltak, hanem kicsit eltolva befelé.


  • mephisoft kedveli ezt


A sebesség mindent megold.