Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#9361
Írta 2010. március 13. - 20:41

figyelem kokanyolas kovetkezik, felelosseget nem vallalok
esetleg ha mindenaron meg ma este szet akarod szedni, es van otthon 1Ft-os erme [2db] akkor azok pont oda fognak ferni a tengely vegere.
de ez nem 100% hogy mukodik, es azt sem garantalom hogy nem lesz oltari nagy szivas a vege. nekem mukodott parszor. ha csak egy darab 1Ft-ost teszel oda, azt kiflibe fogja hajtani a szerszam
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9362
Írta 2010. március 13. - 20:36

Bosszant a dolog mert direkt rákérdeztem mielõtt megvettem a szerszámot, hogy jó lesz octalinkes monoblokhoz ?
#9363
Írta 2010. március 13. - 20:30

ezert kell az a kis kozdarab, amit beleteszel a tengely vegebe es hejho maris mukodik a dolog mert van min megtamaszkodnia a szerszamnak
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9364
Írta 2010. március 13. - 20:12

#9365
Írta 2010. március 13. - 20:08

#9366
Írta 2010. március 13. - 19:51

Tehát kellene egy kicsivel kisebb átmérõjû csõdarab ( néhány mm. széles ) mint a hajtókar furatának átmérõje ?
#9367
Írta 2010. március 13. - 19:45

#9368
Írta 2010. március 13. - 19:36

#9369
Írta 2010. március 13. - 19:33

Úgy gondolom, hogy úgy mûködne a szerszám, hogy betekerve az felütközik az octalink tengely peremén és lehúzza a bordákról a hajtókart.
Köszönöm elõre is !
#9370
Írta 2010. március 13. - 07:56

#9371
Írta 2010. március 12. - 22:58

A lánc általában nem azért szakad, mert a bringás olyan erõs lenne, hanem azért, mert rosszul vált. Meg kell tanulni váltani (tudom versenyzõk meg minden, de akkor is figyelni kell, nem eszetlenül terhelni). Egyébként a kmc x9 láncai sokkal kopásállóbbak, mint az xtr, csak az xtr-hez képest rosszul váltanak, 1500km után az összes xtr láncom elkopott, ráadásul még meg is csavartam õket, pedig elég pörgetõs a stílusom. Kicsit bírtak többet ki, mint a deore láncok. A kmc meg 3000km fölött is bõven jó. Amióta komolyabban bringázok nem szakítottam el láncot, elõtte meg tépkedtem el a láncokat pedig gyorsabb és erõsebb lettem. Itt a fórumon szidtam a láncokat, hogy milyen szarok és én milyen erõs vagyok, aztán azt válaszolták, hogy meg kell tanulni bringázni. Nem hittem nekik. Pedig igazuk volt...
Persze, ezért írtam, hogy montin. Országúti edzõbringán, ahol "ráérek", ott sosem szakadt el lánc.
Vettél már részt Elit XC versenyen?

#9372
Írta 2010. március 12. - 22:39

#9373
Írta 2010. március 12. - 22:25


#9374
Írta 2010. március 12. - 22:15

Shimano XTR/Dura-ace. Az egyetlen lánc (9sebességes), amivel nem volt olyan gondom (montin), hogy nem tudtam hazamenni. (Egyszer szétnyílt a szem de 15 km-t még meg tudtam vele tenni hazáig). Sramok szakadnak, kmc nyúlik és szarul vált, szánrészt még nem próbáltam de nem is akarok.
Jah végülis a kopásállóság: 4-5ezer kb, de ez elég gyilkolósan. Többi lánc jó ha kibírt ezret(Van ami 70 alatt nyúlt szét úgy, hogy az 1.0 mm beleesett a nyúlásmérõn
)
en a szimpla hg53at is csak azert csereltem le 2000km utan, mert mar szarabbul valtott. most hg73at hasznalok sram powerlinkel, max cserelgetem 1500kmenkent - hobbycangasnak jo

#9375
Írta 2010. március 12. - 21:54

A sebesség mindent megold.
#9376
Írta 2010. március 12. - 21:08

Shimano XTR/Dura-ace. Az egyetlen lánc (9sebességes), amivel nem volt olyan gondom (montin), hogy nem tudtam hazamenni. (Egyszer szétnyílt a szem de 15 km-t még meg tudtam vele tenni hazáig). Sramok szakadnak, kmc nyúlik és szarul vált, szánrészt még nem próbáltam de nem is akarok.
Jah végülis a kopásállóság: 4-5ezer kb, de ez elég gyilkolósan. Többi lánc jó ha kibírt ezret(Van ami 70 alatt nyúlt szét úgy, hogy az 1.0 mm beleesett a nyúlásmérõn
)
Személyes tapasztalatom ugyan nincs, de volt egy hétvége mikor három XTR lánc szakadt a baráti társaságban... :-)
#9377
Írta 2010. március 12. - 20:04

van olyan, ami tovabb hasznalhato?
Shimano XTR/Dura-ace. Az egyetlen lánc (9sebességes), amivel nem volt olyan gondom (montin), hogy nem tudtam hazamenni. (Egyszer szétnyílt a szem de 15 km-t még meg tudtam vele tenni hazáig). Sramok szakadnak, kmc nyúlik és szarul vált, szánrészt még nem próbáltam de nem is akarok.
Jah végülis a kopásállóság: 4-5ezer kb, de ez elég gyilkolósan. Többi lánc jó ha kibírt ezret


#9378
Írta 2010. március 12. - 19:37

Üdv!
Nem tudom foglalkozott-e valaki rajtam kivûl a gondolattal, de érdekelne engem, hogy át tudok-e alakítani egy láncos kerékpárt, bordásszíj meghajtásúra.
Kapható-e külön ilyen hajtókar, ami kompatibilis a régivel,illetve a meglévõ hátsó agyra felrakható-e ahozzá illõ lánckerék?
Lehet most nevettek, de tényleg érdekelne a dolog, mert nagyon szimpatikus ez a fajta rendszer nekem.Sajnos a District elég drága.
Köszi!
Engem is régóta foglalkoztat a szíjhajtás, itt van amit eddig megtudtam:
Mivel a szíj nem bontható, ezért a vázat kell átalakítani úgy, hogy a hajtásoldali hátsó háromszög bontható legyen valamilyen módon. (Az se árt, ha alapból egysebességes a vázad, mert itt láncfeszítõt, nem tudsz alkalmazni, a szíjat pedig majd meg kell feszítened. Megoldás lehet, még az excentrikus monoblokk/hátsóagy, de ezek a megoldások (legalábbis az utóbbi) baromi drágák.)
Ezt általában a papucsnál szokták megoldani. Jó hír, hogy Silvesán Máriusz vállal ilyet. Én úgy kértem nála árajánlatot, hogy abban még benne van egy a váz papucsainak cseréje (egysebességesé alakítás), tárcsafékkonzol, merevítõ felszerelés.
Ez az átalakítást acél váznál 10-15 ezerbõl úszod meg, alunál 15-20 ezer.
Ha ez megvan jöhet a szíj.
A Care-O-Bike foglakozik a Gates Carbon Drive forgalmazásával. Írsz nekik egy mailt, kapsz tõlük egy .pdf file-t, abból kibogarászod, a hajtókarodnak megfelelõ elsõ szíjtárcsát, majd a hátsóagyadhoz megfelelõ (van egysebességes, töbsebességes, agyváltós agyra készült változat is) hátsó szíjtárcsát. A szíjhossz kiszámolásáig még nem jutottam el.
A gondok ott kezdõdnek, hogy ennek a rendszernek az ára olyan 220-240 Eur körül mozognak, szóval nem olcsó. Ez várhatóan így is marad, mivel másik gyártó nem foglalkozik szíjhajtással, ezért a Gates-nek nincs oka csökkenteni az árat. Akinek kell úgyis megveszi tõlük.
#9379
Írta 2010. március 12. - 16:00

RAUH-Welt
B E G R I F F
#9380
Írta 2010. március 12. - 15:59

Az expon néztem a Trek megoldását, jól néz ki, meg jó hogy gondozásmentes, de úgy éreztem hogy sokkal nagyobb surlódása/ellenállása van mint a láncnak.Üdv!
Nem tudom foglalkozott-e valaki rajtam kivûl a gondolattal, de érdekelne engem, hogy át tudok-e alakítani egy láncos kerékpárt, bordásszíj meghajtásúra.
Kapható-e külön ilyen hajtókar, ami kompatibilis a régivel,illetve a meglévõ hátsó agyra felrakható-e ahozzá illõ lánckerék?
Lehet most nevettek, de tényleg érdekelne a dolog, mert nagyon szimpatikus ez a fajta rendszer nekem.Sajnos a District elég drága.
Köszi!