Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#9361
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
tengely szelesseget pontosan csak akkor tudsz merni ha le van szedve a hajtomu. a csapagyhaz meret az meg nem sok mindent arul el, az altalaban 68 vagy 73mm szeles es kesz. tengelybol viszont van kismillio meret

figyelem kokanyolas kovetkezik, felelosseget nem vallalok

esetleg ha mindenaron meg ma este szet akarod szedni, es van otthon 1Ft-os erme [2db] akkor azok pont oda fognak ferni a tengely vegere.

de ez nem 100% hogy mukodik, es azt sem garantalom hogy nem lesz oltari nagy szivas a vege. nekem mukodott parszor. ha csak egy darab 1Ft-ost teszel oda, azt kiflibe fogja hajtani a szerszam
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9362
Seagull

Seagull

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
A hajtómû leszerelése nélkül ugye nincs más lehetõség pontosan beazonosítani, hogy milyen monoblokk kell a kerékpárba ? Tehát csak a csapágyház mérete nem elég ugye ?
Bosszant a dolog mert direkt rákérdeztem mielõtt megvettem a szerszámot, hogy jó lesz octalinkes monoblokhoz ?

#9363
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
igen, alapvetoen ezek a szerszamok a regi negyszoges tengelyekhez keszultek, es azoknak kisebb volt az atmeroje. az octalink nagyobb, igy a szerszam nem fekszik fel a tengely szelen, hanem belemegy a tengelybe es nem tortenik semmi.

ezert kell az a kis kozdarab, amit beleteszel a tengely vegebe es hejho maris mukodik a dolog mert van min megtamaszkodnia a szerszamnak
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9364
Seagull

Seagull

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Értem, köszönöm szépen a segítséged !

#9365
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás
Icetoolz hajt

itt látod mirõl van szó...

#9366
Seagull

Seagull

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Erre Acor ATL-2715 hajt gondolsz ?
Tehát kellene egy kicsivel kisebb átmérõjû csõdarab ( néhány mm. széles ) mint a hajtókar furatának átmérõje ?

#9367
jocek03

jocek03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.125 hozzászólás

nem tudom mi az az integrált csõtengely.


Feltöltött kép



#9368
Ðave

Ðave

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.011 hozzászólás
ennek a szerszámnak az elejére kell még egy kis pöcök, adapter, akármi, amivel fel tud ülni a monoblolkk bordás része elé... anélkül nem fog történni semmi!

#9369
Seagull

Seagull

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás
Sziasztok ! Ma leakartam venni a hajtókart BikePositive hajt ezzel a hajtókarleszedõvel. A hajtókarom Hollowtech rendszerû. Soha nem szedtem még le a hajtókart ezért kérdezlek titeket, hogy mi lehet a probléma, mert hiába tekerem be a szerszámot a hajtókarba, meg sem mozdítja azt ? Próbáltam a bal és jobb oldali hajtókart leszedni, de semmi. A hajtómû tengelye üreges kialakítású octalink rendszerû. Nem tudom mi lehet a probléma. Nem mertem jobban erõltetni mert mi van ha kettétörök valamit. Tudna valaki segíteni ? Fontos lenne mert meg kellene tudni a monoblock pontos típusát. Vagy létezne, hogy nem octalink kialakítású, hanem integrált csõtengelyes és ahhoz más szerszám kell ? <- Ez lehet, hogy hülye feltételezés mert nem tudom mi az az integrált csõtengely.
Úgy gondolom, hogy úgy mûködne a szerszám, hogy betekerve az felütközik az octalink tengely peremén és lehúzza a bordákról a hajtókart.
Köszönöm elõre is !

#9370
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Janinak teljesen igaza van, vagyok vagy mázsa, meg kb van combomon is izom jol, de a legolcsobb 9-es sram sem szakadt el sosem, évek óta nem szakítottam el láncot, akkor sem mikor nagytányéron mentem fel Hollóstetõre....nem kiállva tekerésnél kell váltani, ha pl kemény az áttétel rugok két nagyot a pedálba, aztán gyosan váltok amíg van lenület....és nem szakadnak meg tekerednek szét a láncszemeim

#9371
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

A lánc általában nem azért szakad, mert a bringás olyan erõs lenne, hanem azért, mert rosszul vált. Meg kell tanulni váltani (tudom versenyzõk meg minden, de akkor is figyelni kell, nem eszetlenül terhelni). Egyébként a kmc x9 láncai sokkal kopásállóbbak, mint az xtr, csak az xtr-hez képest rosszul váltanak, 1500km után az összes xtr láncom elkopott, ráadásul még meg is csavartam õket, pedig elég pörgetõs a stílusom. Kicsit bírtak többet ki, mint a deore láncok. A kmc meg 3000km fölött is bõven jó. Amióta komolyabban bringázok nem szakítottam el láncot, elõtte meg tépkedtem el a láncokat pedig gyorsabb és erõsebb lettem. Itt a fórumon szidtam a láncokat, hogy milyen szarok és én milyen erõs vagyok, aztán azt válaszolták, hogy meg kell tanulni bringázni. Nem hittem nekik. Pedig igazuk volt...


Persze, ezért írtam, hogy montin. Országúti edzõbringán, ahol "ráérek", ott sosem szakadt el lánc.

Vettél már részt Elit XC versenyen? :) Ott nem szempont hogy kíméld a láncot. Ha ott bármit kímélsz, nem lehetsz elsõ. Ha reccsenésig tekersz, váltasz, forgatsz mindent, elsõ lehetsz. Vagy nem. 1 lapra teszel fel mindent. A maratonozás ahhoz képest túrázás.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9372
repasibalint

repasibalint

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.627 hozzászólás
eddig nekem is minden láncom legalább egyszer elszakadt. hg53 láncszem közepén,ig33 egyszerûen szétnyílt,valami olcsó sram szintén láncszem közepén kettétört,pedig próbálok óvatosan váltogatni,tekerni.de legalább defektet ritkán kapok:)

#9373
Gabe84

Gabe84

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.248 hozzászólás
Le vagyok döbbenve, hogy a sram pg990 + pc991 kombó' mennyivel finomabban vált, mint a deore sor + lx lánc :) És ezt még csak városban, milyen lesz terepen terhelés alatt.
"A fordulóig nyélen, utána ing, gatya"

#9374
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Shimano XTR/Dura-ace. Az egyetlen lánc (9sebességes), amivel nem volt olyan gondom (montin), hogy nem tudtam hazamenni. (Egyszer szétnyílt a szem de 15 km-t még meg tudtam vele tenni hazáig). Sramok szakadnak, kmc nyúlik és szarul vált, szánrészt még nem próbáltam de nem is akarok.
Jah végülis a kopásállóság: 4-5ezer kb, de ez elég gyilkolósan. Többi lánc jó ha kibírt ezret :) (Van ami 70 alatt nyúlt szét úgy, hogy az 1.0 mm beleesett a nyúlásmérõn :) )


en a szimpla hg53at is csak azert csereltem le 2000km utan, mert mar szarabbul valtott. most hg73at hasznalok sram powerlinkel, max cserelgetem 1500kmenkent - hobbycangasnak jo :) vmi 10 euro volt kinn dbja.

#9375
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
A lánc általában nem azért szakad, mert a bringás olyan erõs lenne, hanem azért, mert rosszul vált. Meg kell tanulni váltani (tudom versenyzõk meg minden, de akkor is figyelni kell, nem eszetlenül terhelni). Egyébként a kmc x9 láncai sokkal kopásállóbbak, mint az xtr, csak az xtr-hez képest rosszul váltanak, 1500km után az összes xtr láncom elkopott, ráadásul még meg is csavartam õket, pedig elég pörgetõs a stílusom. Kicsit bírtak többet ki, mint a deore láncok. A kmc meg 3000km fölött is bõven jó. Amióta komolyabban bringázok nem szakítottam el láncot, elõtte meg tépkedtem el a láncokat pedig gyorsabb és erõsebb lettem. Itt a fórumon szidtam a láncokat, hogy milyen szarok és én milyen erõs vagyok, aztán azt válaszolták, hogy meg kell tanulni bringázni. Nem hittem nekik. Pedig igazuk volt...


A sebesség mindent megold.

 


#9376
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Shimano XTR/Dura-ace. Az egyetlen lánc (9sebességes), amivel nem volt olyan gondom (montin), hogy nem tudtam hazamenni. (Egyszer szétnyílt a szem de 15 km-t még meg tudtam vele tenni hazáig). Sramok szakadnak, kmc nyúlik és szarul vált, szánrészt még nem próbáltam de nem is akarok.
Jah végülis a kopásállóság: 4-5ezer kb, de ez elég gyilkolósan. Többi lánc jó ha kibírt ezret :) (Van ami 70 alatt nyúlt szét úgy, hogy az 1.0 mm beleesett a nyúlásmérõn :) )


Személyes tapasztalatom ugyan nincs, de volt egy hétvége mikor három XTR lánc szakadt a baráti társaságban... :-)

#9377
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.108 hozzászólás

van olyan, ami tovabb hasznalhato?


Shimano XTR/Dura-ace. Az egyetlen lánc (9sebességes), amivel nem volt olyan gondom (montin), hogy nem tudtam hazamenni. (Egyszer szétnyílt a szem de 15 km-t még meg tudtam vele tenni hazáig). Sramok szakadnak, kmc nyúlik és szarul vált, szánrészt még nem próbáltam de nem is akarok.
Jah végülis a kopásállóság: 4-5ezer kb, de ez elég gyilkolósan. Többi lánc jó ha kibírt ezret :) (Van ami 70 alatt nyúlt szét úgy, hogy az 1.0 mm beleesett a nyúlásmérõn :) )
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#9378
Tsipet

Tsipet

    vendég

  • fórumtag
  • 108 hozzászólás

Üdv!
Nem tudom foglalkozott-e valaki rajtam kivûl a gondolattal, de érdekelne engem, hogy át tudok-e alakítani egy láncos kerékpárt, bordásszíj meghajtásúra.
Kapható-e külön ilyen hajtókar, ami kompatibilis a régivel,illetve a meglévõ hátsó agyra felrakható-e ahozzá illõ lánckerék?
Lehet most nevettek, de tényleg érdekelne a dolog, mert nagyon szimpatikus ez a fajta rendszer nekem.Sajnos a District elég drága.
Köszi!


Engem is régóta foglalkoztat a szíjhajtás, itt van amit eddig megtudtam:

Mivel a szíj nem bontható, ezért a vázat kell átalakítani úgy, hogy a hajtásoldali hátsó háromszög bontható legyen valamilyen módon. (Az se árt, ha alapból egysebességes a vázad, mert itt láncfeszítõt, nem tudsz alkalmazni, a szíjat pedig majd meg kell feszítened. Megoldás lehet, még az excentrikus monoblokk/hátsóagy, de ezek a megoldások (legalábbis az utóbbi) baromi drágák.)
Ezt általában a papucsnál szokták megoldani. Jó hír, hogy Silvesán Máriusz vállal ilyet. Én úgy kértem nála árajánlatot, hogy abban még benne van egy a váz papucsainak cseréje (egysebességesé alakítás), tárcsafékkonzol, merevítõ felszerelés.
Ez az átalakítást acél váznál 10-15 ezerbõl úszod meg, alunál 15-20 ezer.

Ha ez megvan jöhet a szíj.
A Care-O-Bike foglakozik a Gates Carbon Drive forgalmazásával. Írsz nekik egy mailt, kapsz tõlük egy .pdf file-t, abból kibogarászod, a hajtókarodnak megfelelõ elsõ szíjtárcsát, majd a hátsóagyadhoz megfelelõ (van egysebességes, töbsebességes, agyváltós agyra készült változat is) hátsó szíjtárcsát. A szíjhossz kiszámolásáig még nem jutottam el.

A gondok ott kezdõdnek, hogy ennek a rendszernek az ára olyan 220-240 Eur körül mozognak, szóval nem olcsó. Ez várhatóan így is marad, mivel másik gyártó nem foglalkozik szíjhajtással, ezért a Gates-nek nincs oka csökkenteni az árat. Akinek kell úgyis megveszi tõlük.

#9379
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
szerintem ezt olcson meg nem nagyon lehet meguszni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9380
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Üdv!
Nem tudom foglalkozott-e valaki rajtam kivûl a gondolattal, de érdekelne engem, hogy át tudok-e alakítani egy láncos kerékpárt, bordásszíj meghajtásúra.
Kapható-e külön ilyen hajtókar, ami kompatibilis a régivel,illetve a meglévõ hátsó agyra felrakható-e ahozzá illõ lánckerék?
Lehet most nevettek, de tényleg érdekelne a dolog, mert nagyon szimpatikus ez a fajta rendszer nekem.Sajnos a District elég drága.
Köszi!

Az expon néztem a Trek megoldását, jól néz ki, meg jó hogy gondozásmentes, de úgy éreztem hogy sokkal nagyobb surlódása/ellenállása van mint a láncnak.
Failure is always an option.