Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#9121
Írta 2010. április 15. - 15:31

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#9122
Írta 2010. április 15. - 15:23

sor: Deore (HG50-9)
lánc: Deore (HG53-9)
hajtómû: Alivio (M442)
Ebbõl pár napon belül a hajtómû mindenképpen lecserélõdik XT-re (M770). A kérésem az lenne, hogy hogyan fog ez az XT viselkedni a Deore lánccal és a sorral? Rosszab váltás? vagy csak hangosabb? esetleg a Deore lánc jobban megeszi majd az XT tányérjait??? Ha nem muszály, szivem szerint hagynám õket míg el nem kopnak (esetleg jövõ szezonban csere), de ha kell akkor ezen már nem múlik...
Köszi!
#9123
Írta 2010. április 14. - 18:10


akkor lehet Stellaz,hogy pont azt a deorét néztem ki mint ami neked is van

Régi bringámba volt már külsõ csapágyas rendszer igaz nem csõtengelyes/egy truva ss hajtás/ ismerem a jó oldalát. Octalinkesem viszont még nem volt. Ezért is kértem a véleményetek. Még egyszer köszi!
#9124
Írta 2010. április 14. - 17:56

RAUH-Welt
B E G R I F F
#9125
Írta 2010. április 14. - 17:56

#9126
Írta 2010. április 14. - 17:55

#9127
Írta 2010. április 14. - 17:22

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy négyszöges hajtásról akarok átálni octalinkesre. Most 113mm tengely van bent,ugyanekkora kell az octalinkesbõl is vagy változik a méret,hogy a láncvonal megmaradjon? Másik meg,hogy szerintetek melyik éri meg jobban. Egy 2003as octalinkes lx hajtómû jobb fajta tengellyel,vagy egy 2009-2010es deore külsõ csapágyas? Kb 1 árba lennének. Ugy tudom a régebbi shimanokba még van anyag
a súly nem izgat nagyon nem szoktam grammozni.
Választ elõre is köszi!
Üdv!
nekem 2008-as deore van, konkrétan ebbe a bicajba elõtte négyszöges stx-rc volt
tapasztalataim:
maga a külsõ csapágyazás nem rossz, én eddig 6000 km-t tettem bele, ennek jelentõs részét télen, latyakban és még nincs vele gond
bár nekem a korábbival sem volt gondom, de ez mintha tényleg merevebb lenne
szerintem a q faktora nagyobb, mint a négyszögesé, nekem ez nem tetszik, a láncvonal is 50 mm-re nõtt
a festése kopik, de nagyon, lassan több rajta a polír alu, mint a fekete
a tányérokról annyit, hogy én csak a középsõt (acél) használom, és 6000 km után még nem ugrik új lánccal (bár már kopottnak látszik), de a pótlása se drága
44-es lett a nagytányérom, ami szerintem egy baromság, de ez majd az összes mai hajtómûnél így van
Összeségében nem rossz, elégedett vagyok vele. Szerintem az egyszerûsége és hatékonysága miatt talán jobb mint egy octás lx, meg most már csapágyat is emberi áron kapni hozzá
#9128
Írta 2010. április 14. - 16:52

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy négyszöges hajtásról akarok átálni octalinkesre. Most 113mm tengely van bent,ugyanekkora kell az octalinkesbõl is vagy változik a méret,hogy a láncvonal megmaradjon? Másik meg,hogy szerintetek melyik éri meg jobban. Egy 2003as octalinkes lx hajtómû jobb fajta tengellyel,vagy egy 2009-2010es deore külsõ csapágyas? Kb 1 árba lennének. Ugy tudom a régebbi shimanokba még van anyag
a súly nem izgat nagyon nem szoktam grammozni.
Választ elõre is köszi!
Üdv!
Az utóbbi.
#9129
Írta 2010. április 14. - 16:20



Választ elõre is köszi!
Üdv!
#9130
Írta 2010. április 13. - 22:07

szoval szerintem igen nagy valoszinuseggel a monoblokk a ludas. az esetek tobbsegeben az szokott lenni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9131
Írta 2010. április 13. - 21:42

nah szerencsére elég volt leszedni a lánctányérokat, igaz a kicsit is le kellett szedni, de azt lehúzni nem tudtam, de így már hozzáfértem a forgásponthoz.
Ürüm az örömben, hogy a csapágy nem annyira rossz, mint ahogy gondoltam, az egyik reszel csak, így félek ha kicserélem se szûnik meg a kattogás/nyekergés.
Ennek ellenére szerintem kicserélem (nem lesz egyszerû), aztán hátha jó lesz....
Kiszedni lesz egy öröm, csapágykiszedõt kell szereznem. Aztán meg beleverni a helyére a másik öröm.
Persze ha jó lesz akkor ok, ha nem akkor marad a középcsapágy?
üdv
b
#9132
Írta 2010. április 13. - 20:11

Acor ATL-2715 hajt
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9133
Írta 2010. április 13. - 20:11

Ha csak a lánctányérokat akarod levenni, ahhoz nem kell semmi spéci szerszám.
A hajtókar leszedéséhez hajtókarlehúzó kell. Kivéve ha önlehúzós a csavar, ami fogja. Ha kicsavarod és a jön a hajtókar is akkor nem kell semmi, ha nem jön, akkor pl egy ilyen: http://ebike.hu/term...jtókar leszedő/
#9134
Írta 2010. április 13. - 18:51

Az az XT kar nem ISIS-es
Bal kar: Imbuszokat kitekered, mûanyag csavart kitekered a képen látható kicsi izével: http://ebike.hu/imag...0b479ee1042.jpg (de akár egy kenõkésis megteszi) Aztán a kar hasítékában lévõ mûanyag lapot felemeled. Így le tudod venni a bal hajtókart. A jobboldalit utána csak ki kell húzni.
De pár napos bicajt lehet inkább visszavinnék, nehogy ugorjon a garancia.
http://techdocs.shim...69830621041.pdf
Hali!
Nah nem arról van szó ám!!!
Inkább nem írom le, hogy mit tennék, ha a 0 km-es bike kattogna

A HT-mrõl van szó, RaceFace Evole DH vagy milyen a cucc, ISIS-es!
üdv
b
#9135
Írta 2010. április 13. - 18:27


Bal kar: Imbuszokat kitekered, mûanyag csavart kitekered a képen látható kicsi izével: http://ebike.hu/imag...0b479ee1042.jpg (de akár egy kenõkés

De pár napos bicajt lehet inkább visszavinnék, nehogy ugorjon a garancia.
http://techdocs.shim...69830621041.pdf
#9136
Írta 2010. április 13. - 18:14

Van nekem egy össztelós kerékpárom, és valamiért tekerés közben kattog szerencsétlen.
Már az agyamra kezd menni. Pedált cseréltem, hátsó kereket is próbaként.
Két lehetõség maradt, a hajtókar-középcsapágy téma, vagy a csapágyak az alsó forgáspontnál.
Ahhoz hogy a csapágyakhoz hozzáférjek az egyik oldalon le kell vennem a hajtókart is ahol a fogassor is van. ISIS-es, és nem tom, hogyha az imbuszokat kicsavarom, akkor valahogy további spéci szerszám nélkül le tudom varázsolni a hajtókart a fogassorral, vagy kell valami hozzá?
köszi
b
#9137
Írta 2010. április 13. - 18:08

Ezt az oldalt nem ismertem. De elvileg be lehet állítani az elsõ váltót úgy, hogy ne okozzon gondot az 5 mm-rel hosszabb tengely? Válaszod elõre is köszi!
#9138
Írta 2010. április 13. - 12:43

Middleburn Chainring Middle Slick-Shift Hardcoat | Buy Online | ChainReactionCycles.com
vagy
RaceFace Race Rings Middle | Buy Online | ChainReactionCycles.com ?
#9139
Írta 2010. április 12. - 09:05

Pécsett van valamilyen használt/új alkatrész bolt elég nagy választékkel fõleg oútikhoz, csak az kicsit messze van. Olyannak örülnék itt a közelben.
Ha Matuzmasterre gondolsz az Újpesten van, nem a honlapján lévõ pécsi címen. Hívd fel, hátha van neki vmi.
#9140
Írta 2010. április 12. - 00:18

kérdés: mi van, ha egy 9 -es rendszerrel (sor + lánc) használok 10 -es rendszerhez ajánlott hajtómûvet? Elvileg nem lehet probléma, nem? Max a lánc mozog jobban a tányéron oldal-irányban? (Outi -ról van szó amúgy)