Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#9121
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Semmi gond nem lesz.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#9122
mayor

mayor

    vendég

  • fórumtag
  • 212 hozzászólás
A jelenlegi hajtásom a következõkbõl áll, kb 1000km van bennük.
sor: Deore (HG50-9)
lánc: Deore (HG53-9)
hajtómû: Alivio (M442)

Ebbõl pár napon belül a hajtómû mindenképpen lecserélõdik XT-re (M770). A kérésem az lenne, hogy hogyan fog ez az XT viselkedni a Deore lánccal és a sorral? Rosszab váltás? vagy csak hangosabb? esetleg a Deore lánc jobban megeszi majd az XT tányérjait??? Ha nem muszály, szivem szerint hagynám õket míg el nem kopnak (esetleg jövõ szezonban csere), de ha kell akkor ezen már nem múlik...

Köszi!

#9123
alakin

alakin

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Ismét köszi a válaszokat! :)
akkor lehet Stellaz,hogy pont azt a deorét néztem ki mint ami neked is van :) SHIMANO FC-M532 DEORE HAJT
Régi bringámba volt már külsõ csapágyas rendszer igaz nem csõtengelyes/egy truva ss hajtás/ ismerem a jó oldalát. Octalinkesem viszont még nem volt. Ezért is kértem a véleményetek. Még egyszer köszi!

#9124
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
nem lesz semmi baj, tok jol elmegy a 8as lanc a 9es lanctanyeron.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9125
bardocz

bardocz

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 464 hozzászólás
Használhatod úgy, nekem itt azt írták.

#9126
alakin

alakin

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Köszi a válaszokat! Már csak annyit kérdeznék,hogy ugye ezek a deorék 9-es lánchoz vannak.Nekem viszont 8-as a rendszerem és idén még nem akarok 9-re váltani. Lehet valami bökkenö ha a igy használom?

#9127
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy négyszöges hajtásról akarok átálni octalinkesre. Most 113mm tengely van bent,ugyanekkora kell az octalinkesbõl is vagy változik a méret,hogy a láncvonal megmaradjon? Másik meg,hogy szerintetek melyik éri meg jobban. Egy 2003as octalinkes lx hajtómû jobb fajta tengellyel,vagy egy 2009-2010es deore külsõ csapágyas? Kb 1 árba lennének. Ugy tudom a régebbi shimanokba még van anyag :) a súly nem izgat nagyon nem szoktam grammozni. :)
Választ elõre is köszi!
Üdv!


nekem 2008-as deore van, konkrétan ebbe a bicajba elõtte négyszöges stx-rc volt

tapasztalataim:

maga a külsõ csapágyazás nem rossz, én eddig 6000 km-t tettem bele, ennek jelentõs részét télen, latyakban és még nincs vele gond

bár nekem a korábbival sem volt gondom, de ez mintha tényleg merevebb lenne

szerintem a q faktora nagyobb, mint a négyszögesé, nekem ez nem tetszik, a láncvonal is 50 mm-re nõtt

a festése kopik, de nagyon, lassan több rajta a polír alu, mint a fekete

a tányérokról annyit, hogy én csak a középsõt (acél) használom, és 6000 km után még nem ugrik új lánccal (bár már kopottnak látszik), de a pótlása se drága

44-es lett a nagytányérom, ami szerintem egy baromság, de ez majd az összes mai hajtómûnél így van

Összeségében nem rossz, elégedett vagyok vele. Szerintem az egyszerûsége és hatékonysága miatt talán jobb mint egy octás lx, meg most már csapágyat is emberi áron kapni hozzá

#9128
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Szevasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy négyszöges hajtásról akarok átálni octalinkesre. Most 113mm tengely van bent,ugyanekkora kell az octalinkesbõl is vagy változik a méret,hogy a láncvonal megmaradjon? Másik meg,hogy szerintetek melyik éri meg jobban. Egy 2003as octalinkes lx hajtómû jobb fajta tengellyel,vagy egy 2009-2010es deore külsõ csapágyas? Kb 1 árba lennének. Ugy tudom a régebbi shimanokba még van anyag :) a súly nem izgat nagyon nem szoktam grammozni. :)
Választ elõre is köszi!
Üdv!


Az utóbbi.

#9129
alakin

alakin

    vendég

  • fórumtag
  • 16 hozzászólás
Szevasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy négyszöges hajtásról akarok átálni octalinkesre. Most 113mm tengely van bent,ugyanekkora kell az octalinkesbõl is vagy változik a méret,hogy a láncvonal megmaradjon? Másik meg,hogy szerintetek melyik éri meg jobban. Egy 2003as octalinkes lx hajtómû jobb fajta tengellyel,vagy egy 2009-2010es deore külsõ csapágyas? Kb 1 árba lennének. Ugy tudom a régebbi shimanokba még van anyag :) a súly nem izgat nagyon nem szoktam grammozni. :)
Választ elõre is köszi!
Üdv!

#9130
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
isis kozepcsapagyak szeretnek meghalalozni [normal hasznalattol, sot akar varosban is] mivel a nagy atmeroju tengely miatt a csapagygolyok kisebbek mint regen a negyszogtengelyesnel voltak.

szoval szerintem igen nagy valoszinuseggel a monoblokk a ludas. az esetek tobbsegeben az szokott lenni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9131
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás
hali!

nah szerencsére elég volt leszedni a lánctányérokat, igaz a kicsit is le kellett szedni, de azt lehúzni nem tudtam, de így már hozzáfértem a forgásponthoz.
Ürüm az örömben, hogy a csapágy nem annyira rossz, mint ahogy gondoltam, az egyik reszel csak, így félek ha kicserélem se szûnik meg a kattogás/nyekergés.
Ennek ellenére szerintem kicserélem (nem lesz egyszerû), aztán hátha jó lesz....

Kiszedni lesz egy öröm, csapágykiszedõt kell szereznem. Aztán meg beleverni a helyére a másik öröm.
Persze ha jó lesz akkor ok, ha nem akkor marad a középcsapágy?

üdv
b
"ezek ám a gondok, nem a faláb!"

#9132
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
isis hajtokar leszedeshez szerszam fog kelleni, ha az imbuszokat leszeded az meg keves. nem draga, pl ez pont jo lenne

Acor ATL-2715 hajt
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#9133
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
Hát ezt benéztem .)

Ha csak a lánctányérokat akarod levenni, ahhoz nem kell semmi spéci szerszám.
A hajtókar leszedéséhez hajtókarlehúzó kell. Kivéve ha önlehúzós a csavar, ami fogja. Ha kicsavarod és a jön a hajtókar is akkor nem kell semmi, ha nem jön, akkor pl egy ilyen: http://ebike.hu/term...jtókar leszedő/

#9134
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás

Az az XT kar nem ISIS-es ;)
Bal kar: Imbuszokat kitekered, mûanyag csavart kitekered a képen látható kicsi izével: http://ebike.hu/imag...0b479ee1042.jpg (de akár egy kenõkés :D is megteszi) Aztán a kar hasítékában lévõ mûanyag lapot felemeled. Így le tudod venni a bal hajtókart. A jobboldalit utána csak ki kell húzni.
De pár napos bicajt lehet inkább visszavinnék, nehogy ugorjon a garancia.

http://techdocs.shim...69830621041.pdf


Hali!

Nah nem arról van szó ám!!!
Inkább nem írom le, hogy mit tennék, ha a 0 km-es bike kattogna :)))

A HT-mrõl van szó, RaceFace Evole DH vagy milyen a cucc, ISIS-es!

üdv
b
"ezek ám a gondok, nem a faláb!"

#9135
MaTT

MaTT

    bentlakó

  • fórumtag
  • 8.649 hozzászólás
Az az XT kar nem ISIS-es ;)
Bal kar: Imbuszokat kitekered, mûanyag csavart kitekered a képen látható kicsi izével: http://ebike.hu/imag...0b479ee1042.jpg (de akár egy kenõkés :D is megteszi) Aztán a kar hasítékában lévõ mûanyag lapot felemeled. Így le tudod venni a bal hajtókart. A jobboldalit utána csak ki kell húzni.
De pár napos bicajt lehet inkább visszavinnék, nehogy ugorjon a garancia.

http://techdocs.shim...69830621041.pdf

#9136
bocika

bocika

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 789 hozzászólás
Hali!

Van nekem egy össztelós kerékpárom, és valamiért tekerés közben kattog szerencsétlen.
Már az agyamra kezd menni. Pedált cseréltem, hátsó kereket is próbaként.
Két lehetõség maradt, a hajtókar-középcsapágy téma, vagy a csapágyak az alsó forgáspontnál.
Ahhoz hogy a csapágyakhoz hozzáférjek az egyik oldalon le kell vennem a hajtókart is ahol a fogassor is van. ISIS-es, és nem tom, hogyha az imbuszokat kicsavarom, akkor valahogy további spéci szerszám nélkül le tudom varázsolni a hajtókart a fogassorral, vagy kell valami hozzá?

köszi
b
"ezek ám a gondok, nem a faláb!"

#9137
Scazon

Scazon

    újonc

  • fórumtag
  • 2 hozzászólás
Köszi!

Ezt az oldalt nem ismertem. De elvileg be lehet állítani az elsõ váltót úgy, hogy ne okozzon gondot az 5 mm-rel hosszabb tengely? Válaszod elõre is köszi!

#9138
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás
Melyik a tartósabb? 36ost vadászok.

Middleburn Chainring Middle Slick-Shift Hardcoat | Buy Online | ChainReactionCycles.com

vagy

RaceFace Race Rings Middle | Buy Online | ChainReactionCycles.com ?

#9139
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Pécsett van valamilyen használt/új alkatrész bolt elég nagy választékkel fõleg oútikhoz, csak az kicsit messze van. Olyannak örülnék itt a közelben.


Ha Matuzmasterre gondolsz az Újpesten van, nem a honlapján lévõ pécsi címen. Hívd fel, hátha van neki vmi.
Failure is always an option.

#9140
karlitoe30

karlitoe30

    vendég

  • fórumtag
  • 58 hozzászólás
Üdv!

kérdés: mi van, ha egy 9 -es rendszerrel (sor + lánc) használok 10 -es rendszerhez ajánlott hajtómûvet? Elvileg nem lehet probléma, nem? Max a lánc mozog jobban a tányéron oldal-irányban? (Outi -ról van szó amúgy)