Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#9141
Írta 2010. április 11. - 14:21

láncnak elég egy saras verseny, hogy megdögöljön.
a lényeg h megnyult láncot nem használni, ha sürün cseréled(láncnyulásmérõ kötelezõ kellék) akkor egy hajtómû+fogsor akár 15-20ezer km-t is kibir
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#9142
Írta 2010. április 11. - 14:13

#9143
Írta 2010. április 11. - 10:36

Nem hiszem, hogy merevebb, de az XT-t sem tudja meghatni a fórumozók 95%-a.
nekem sikerült....az baj?

#9144
Írta 2010. április 11. - 02:04

?

'A gépjármûvezetõ nem ellenség, a közúti közlekedés nem háború, ebbõl következõen a helyváltoztatás nem túlélési gyakorlat!'
ELADÓ! http://forum.bikemag.../hirdetes-12960
#9145
Írta 2010. április 11. - 00:10

elhajlott lx hajtást kilehet vhogy kalapálni?
azt ugye erzed hogy igen buta dolgot kerdeztel?

inkabb ne kalapald, mert csak rosszabb lesz
RAUH-Welt
B E G R I F F
#9146
Írta 2010. április 10. - 21:34

#9147
Írta 2010. április 10. - 21:22

#9148
Írta 2010. április 10. - 21:17

88kg-hoz, Trek 8500 ('09) vázhoz kersek hajtómûvet 40E környékén csapágyastul.
Jó választás a SHIMANO SLX HT2 FC-M660? 50mm láncvonal - oké, fogszám - oké, hajtókar hossz (175mm) - oké, használható 68 és 73mm-es középcsapágyháhhoz is - oké. Van más egyéb paraméter ami miatt mellényulhatok?
Jobb alternatíva az SLX helyett?
Az 50g minuszon kívül miben jobb az XT mint az SLX? Ha jók az infóim az SLX merevebb ill árban is veri az XT-t!
Köszi!
bármelyik jó lesz
én az slx-et venném mert szebb.

Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9149
Írta 2010. április 10. - 20:29

Jó választás a SHIMANO SLX HT2 FC-M660? 50mm láncvonal - oké, fogszám - oké, hajtókar hossz (175mm) - oké, használható 68 és 73mm-es középcsapágyháhhoz is - oké. Van más egyéb paraméter ami miatt mellényulhatok?
Jobb alternatíva az SLX helyett?
Az 50g minuszon kívül miben jobb az XT mint az SLX? Ha jók az infóim az SLX merevebb ill árban is veri az XT-t!
Köszi!
#9150
Írta 2010. április 10. - 18:12

Ebayen a legtöbb dura ace bb-hez még a tengelyméretet se írják oda, annyira nem értenek hozzá. Általában kisebbek mint ami nekem kell.
Pécsett van valamilyen használt/új alkatrész bolt elég nagy választékkel fõleg oútikhoz, csak az kicsit messze van. Olyannak örülnék itt a közelben.
#9151
Írta 2010. április 10. - 17:20

Ez nem jó?
Szerintem még itthon is beszerezhetõ egy hónapon belül, ha szólsz egy boltnak, hogy szóljon a nagykernek, hogy rendeljen neked. http://ebike.hu/term...shimano bbun54/
A sebesség mindent megold.
#9152
Írta 2010. április 10. - 17:09

vagy drágán felsõkategóriást.
esetleg bb-un54 SHIMANO BOTTOM BRACKET SQUARE TAPER 68 x 113 BB-UN54 on eBay (end time 06-May-10 02:27:35 BST)
un72-t nem lehet kapni már
#9153
Írta 2010. április 10. - 16:55

Végül is milyen monoblokkra van szükséged (csapágyházszélesség, tengelyszélesség, négyszög? octalink?) ?
68/113 négyszög
#9154
Írta 2010. április 10. - 16:32

Azokat az állíthatókat nézegettem és nem akkorák, mint az XT csapágyháza, talán azok kisebbek voltak. Az acor meg ezek csészéi meg nagyobbak. Milyen kis munkára gondoltál vele? Felcsiszolni nagyobb átmérõre? Esztergáltatni nem akarom. Ja meg azok mind acélból voltak nem? Súly se utolsó.
Vennék én is szívesen egy újat, szélesebb tengellyel, csak ez nem olyan egyszerû feladat. Nem találok.
Végül is milyen monoblokkra van szükséged (csapágyházszélesség, tengelyszélesség, négyszög? octalink?) ?
A sebesség mindent megold.
#9155
Írta 2010. április 10. - 16:24

Régi fajta, állítható csapágyhoz való bal csészét keress (ez tuti hogy minden mûhelyben van a limlomok között), annak nincs pereme, nekem is van egy bringám amiben ilyen van. Lehet, hogy lesz vele egy kis munka, ha nem passzol rá a monoblokk házra. Viszont az fél centi elég soknak hangzik, ha nagyon mélyen kell, hogy belemenjen a bal csésze, nem fogod tudni meghúzni rendesen (a késõbbi kiszedésrõl nem is beszélve). Jobban jársz, ha veszel egy megfelõ tengelyhosszúságú momoblokkot.
Azokat az állíthatókat nézegettem és nem akkorák, mint az XT csapágyháza, talán azok kisebbek voltak. Az acor meg ezek csészéi meg nagyobbak. Milyen kis munkára gondoltál vele? Felcsiszolni nagyobb átmérõre? Esztergáltatni nem akarom. Ja meg azok mind acélból voltak nem? Súly se utolsó.
Vennék én is szívesen egy újat, szélesebb tengellyel, csak ez nem olyan egyszerû feladat. Nem találok.
#9156
Írta 2010. április 10. - 16:11

#9157
Írta 2010. április 10. - 16:07

Olyan kérdésem lenne, hogy ha nem lehet kapni 68/108 mm-es ISIS Drive monoblokkot országútihoz, jó-e bele a 68/113-as méretû? Az elsõ méret talán a középcsapágyház hossza, a második a tengelyhossz? Elsõ országútimat építem és már megvettem a hajtókart (FSA Gossamer Isis Drive 53/39), de gyári méretû csapágyat egyik boltba sem lehet kapni...

#9158
Írta 2010. április 10. - 15:58

Hello!
Lenne egy kis problematikám. Összeraktam egy országúti gépet, régi dura ace szettel. A középcsapágy "csak" XT, viszont a 107 mm tengelyszélesség nekem kevés volt, majdnem hozzáért a lánctányér a láncvillához. Úgy lett megoldva, hogy jobb oldalra került egy fél centis hézagoló. Nade itt jön a gond. Nem találtam olyan csészét amit addig lehet tekerni a vázba, amíg megy, csak olyat, ami felfekszik a menet peremére. Így hiába van ráütve a jobb oldali csésze a testre, kicsit kikotyogósodott. Na igazából nem ez a lényeg, hanem, hogy hogy oldjam meg? Nem akarok egy acor/truvativ monot belerakni, de xt/105/ultergra/dura ace közepeket elég nehéz találni sajna. Egyfolytába figyelem az aprót, de nincs. Nem tudtok esetleg ajánlani valami helyet ahol lehet valami minõségibbet, akár használtan is venni Budapesten? Vagy ha lenne egy csésze, ami teljesen betekerhetõ, szerintem az is megtenné. Találtam új közepeket külföldön 12-15e környékén, annyit azért nem érne meg nekem.
Köszönöm a segítséget elõre is!
Üdv.: Gergõ
Régi fajta, állítható csapágyhoz való bal csészét keress (ez tuti hogy minden mûhelyben van a limlomok között), annak nincs pereme, nekem is van egy bringám amiben ilyen van. Lehet, hogy lesz vele egy kis munka, ha nem passzol rá a monoblokk házra. Viszont az fél centi elég soknak hangzik, ha nagyon mélyen kell, hogy belemenjen a bal csésze, nem fogod tudni meghúzni rendesen (a késõbbi kiszedésrõl nem is beszélve). Jobban jársz, ha veszel egy megfelõ tengelyhosszúságú momoblokkot.
#9159
Írta 2010. április 10. - 15:20

Adódott egy kis gondom,760-as xt hajtómû középtányérján ugrik az új lánc...nem tudtam mért mert eddig jó volt(400 km után cseréltem láncot,sikeresen meghajlott pár szem) és néztem,hogy nem-e hátul ugrál,hát nem ott..csak középtányéron,szemügyre vettem a középtányért...kb 3-4 fog totál letört,meg jó pár fog "csak" félig van meg,de még csütörtökön minden rendben ment régi lánccal...gondoltam arra is,hogy nincs bekopva még és eddig is így nézett ki a középtányérom,de nem..régivel is ugrált..még jobban is...
ez a középtányér kukázható vagy még lehet "mûködésre" bírni valahogy,jövõhét végéig?akkor tudnék boltba menni sajnos.
nagytányérhoz meg nem vagyok elég erõs

köszönöm
Üdv,Péter
#9160
Írta 2010. április 10. - 12:41

Lenne egy kis problematikám. Összeraktam egy országúti gépet, régi dura ace szettel. A középcsapágy "csak" XT, viszont a 107 mm tengelyszélesség nekem kevés volt, majdnem hozzáért a lánctányér a láncvillához. Úgy lett megoldva, hogy jobb oldalra került egy fél centis hézagoló. Nade itt jön a gond. Nem találtam olyan csészét amit addig lehet tekerni a vázba, amíg megy, csak olyat, ami felfekszik a menet peremére. Így hiába van ráütve a jobb oldali csésze a testre, kicsit kikotyogósodott. Na igazából nem ez a lényeg, hanem, hogy hogy oldjam meg? Nem akarok egy acor/truvativ monot belerakni, de xt/105/ultergra/dura ace közepeket elég nehéz találni sajna. Egyfolytába figyelem az aprót, de nincs. Nem tudtok esetleg ajánlani valami helyet ahol lehet valami minõségibbet, akár használtan is venni Budapesten? Vagy ha lenne egy csésze, ami teljesen betekerhetõ, szerintem az is megtenné. Találtam új közepeket külföldön 12-15e környékén, annyit azért nem érne meg nekem.
Köszönöm a segítséget elõre is!
Üdv.: Gergõ