Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6561
Posted 2011. April 19. - 08:45

#6562
Posted 2011. April 18. - 22:46

#6563
Posted 2011. April 18. - 22:45

a fogalmat nem keverem csak azt nem tudtam h a kerómnak milyen széles a kp-ja
123mm es tengelyhjosszat ajánlanak így 50 mm lesz elvileg a láncvonal
#6564
Posted 2011. April 18. - 19:52

hali!
Van egy 2001-es merida matts speed keróm és ebájkról rendeltem ezt:Shimano Acera '09 (FC-M361) 22/32/42 és tegnap feltettem. Felment és a legkisebb lánctányér hozzáért a középcsapágyhoz. Gondolom az a gond hogy nem megfelelõ a tengelyhossza. Mit tudnék tenni. A középcsapágyon van egy mûanyag védõ négyszögtengelyes és hát nem tom de sztem még 68mm széles sem. miylen típusú lehet ez és hogy tudnám ezt a problémát mgoldani. tudnék bele venni egy 123mm hosszú monoblokkot?
Kicsit kevered a fogalmakat. Más dolog a középcsapágyház-szélesség, és megint más a tengelyhossz. A Meridád középcsapágyház-szélessége valszeg 68mm, esetleg lehet 73mm is. Egy adott középcsapágyház-szélességhez többféle tengelyhossz tartozhat, és a tengelyhossz határozza meg, hogy egy adott hajtómûvel belever/nem ver bele, jól vált/nem annyira jól vált... Sajnos négyszöges hajtómûveknél eléggé "ahogy esik, úgy puffan", hogy hol helyezkedik el a kar, meg a lánckerekek rögzítési síkja a kúphoz képest. Kerítened kéne egy Shimano katalógust, amiben benne van, hogy az adott hajtómû milyen tengelyhosszal mekkora láncvonalat ad. A legtisztább talán az lenne, ha megvennéd az ugyanahhoz az Acera családhoz tartozó monoblokkot. Vagy mérd le, hogy mennyi lenne a láncvonalad így, hogy belever, és a jelenlegi tengelyed hosszából kiindulva számold ki, hogy mekkora kéne ahhoz, hogy a láncvonalad 46 és 50 mm között legyen. (A tengelyhossz növekménynek ugyebár a felével növekszik a láncvonal, mert a tengely mindkét oldalra egyformán lóg ki.)
Mit véd a mûanyag?
#6565
Posted 2011. April 18. - 18:55

ki tapasztalt, mivel, milyen körülmények közt mit?valóban meglepõ, mert a tapasztalatok az ellenkezõjét mutatják.
akkor most kinek higyjek?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6566
Posted 2011. April 18. - 18:01

valóban meglepõ, mert a tapasztalatok az ellenkezõjét mutatják.volt láncteszt a német bike/mountainbike újságban (valaki ugyis tudja melyikben, én elfeledtem)meglepõ eredménnyel.
nem tudom, hogy a tesztmódszer mennyire "életszagú" de megerõsíti a feltételezésemet: a 10-es láncok többet bírnak mint a kilencesek.
akkor most kinek higyjek?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#6567
Posted 2011. April 18. - 17:17

XTR fogsorom tartóbakján elengedett egy szegecs. A fogaskerék meg szépen elgörbült.
Ahogy nézem, a legnagyobb fogaskerék szegecsei is szépen elkezdtek lazulni.
Látott már valaki ilyet ? Ez elõfordul néha ?
Lehet vajon javítani ?
Pont ma mondta versenyzõ haver, hogy az xtr során 350 km után elõre állnak a nagy lánckereken a fogak. Kintrõl rendelte, cserélik neki gariba.
A sebesség mindent megold.
#6568
Posted 2011. April 18. - 16:39

#6569
Posted 2011. April 18. - 16:20

Ahogy nézem, a legnagyobb fogaskerék szegecsei is szépen elkezdtek lazulni.
Látott már valaki ilyet ? Ez elõfordul néha ?
Lehet vajon javítani ?
#6570
Posted 2011. April 18. - 15:37

Van egy 2001-es merida matts speed keróm és ebájkról rendeltem ezt:Shimano Acera '09 (FC-M361) 22/32/42 és tegnap feltettem. Felment és a legkisebb lánctányér hozzáért a középcsapágyhoz. Gondolom az a gond hogy nem megfelelõ a tengelyhossza. Mit tudnék tenni. A középcsapágyon van egy mûanyag védõ négyszögtengelyes és hát nem tom de sztem még 68mm széles sem. miylen típusú lehet ez és hogy tudnám ezt a problémát mgoldani. tudnék bele venni egy 123mm hosszú monoblokkot?
#6571
Posted 2011. April 18. - 15:18

RAUH-Welt
B E G R I F F
#6572
Posted 2011. April 18. - 14:45

#6573
Posted 2011. April 18. - 12:52

volt láncteszt a német bike/mountainbike újságban (valaki ugyis tudja melyikben, én elfeledtem)
meglepõ eredménnyel.
nem tudom, hogy a tesztmódszer mennyire "életszagú" de megerõsíti a feltételezésemet: a 10-es láncok többet bírnak mint a kilencesek.
bike
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6574
Posted 2011. April 18. - 12:51

meglepõ eredménnyel.
nem tudom, hogy a tesztmódszer mennyire "életszagú" de megerõsíti a feltételezésemet: a 10-es láncok többet bírnak mint a kilencesek.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6575
Posted 2011. April 17. - 18:00

Sziasztok!
Azt kérdezném lehet-e shimano 9-es fogaskoszorúhoz külön csak egy darab fogaskereket venni, vagy ha egy elkopott az egészet ki kell cserélni.
A legkisebb 11 fogas kapható külön is. ebikenál van, tehát elvileg bárhol van.
#6576
Posted 2011. April 17. - 17:49

Sziasztok!
Azt kérdezném lehet-e shimano 9-es fogaskoszorúhoz külön csak egy darab fogaskereket venni, vagy ha egy elkopott az egészet ki kell cserélni.
Üdv.
Használtan talán össze tudod vadászni azt (akár boltokban körbe kérdezve) ami neked elkopott, de legjobb tudomásom szerint külön a Shimano nem forgalmaz, csak egyben lehet fogsort venni.
#6577
Posted 2011. April 17. - 11:49

Azt kérdezném lehet-e shimano 9-es fogaskoszorúhoz külön csak egy darab fogaskereket venni, vagy ha egy elkopott az egészet ki kell cserélni.
#6578
Posted 2011. April 17. - 11:25

Sziasztok! Tanácsot szeretnék kérni. 2007-es Gepida Asgard Pro-m van, sajnos a középcsapágyam megadta magát, ez egy Truvativ GigaX, amikor cseréltetni szerettem volna, közölte a szerelõ, hogy ilyen rendszerû középcsapágyat nem tud szerezni még a nagykertõl sem, tehát a hajtómûvet is kellene cserélni. Nincs is ezzel semmi bajom, de még azt is javasolta, hogy járjak így vele, amíg végleg tönkre nem megy, na ez már aggaszt. Nem szeretek hibás géppel járni. Kérdésem, tudjátok-e hol lehet kapni ugyanilyen középcsapágyat, vagy érdemes inkább lecserélni a hajtómûvet is.
Truvativ GXP Team monoblokk (ajánlott kisker ár 10.180,-Ft) van készleten a forgalmazónál (Biker)
Normál GXP monoblokkot (ami nagyjából 2000 pénzzel olcsóbb) meg a Bikemarket-en és az Ebike-on is találtam.
#6579
Posted 2011. April 17. - 10:16

Ezzel a tanáccsal csak annyi a baj, hogy mi van, ha valami civilizációtól távoli helyen adja meg magát a hajtómû? Vicces lesz eltolni a bringát ki tudja hány kilométert.
gondolom a szerelõ látta milyen állapotban van
meg amúgy sem szokott egy középcsapágy úgy tönkre menni, hogy nem lehet vele továbbmenni, ezért írtam, ha csak recseg vagy ilyesmi, mert azzal még akár sokat is el lehet menni
nekem pl. a komplett hajtásom van tönkre menve (lánc, fogsor, tányér, váltógörgõ), de itthon van hozzá minden új alkatrész betárazva, és amint elkezd ugrani, akkor egybõl minden csere
meg pl. a váltóm is vagy 18 ezer km óta "csereérett"

mondjuk ok, a csere a legtutibb, ezt aláírom
#6580
Posted 2011. April 17. - 10:07

ha csak recseg vagy ilyesmi, akkor szerintem is használd el, eltörni nem fog benne semmi, közben meg van idõd beszreezni egy új alkatrészt jó áron
a tányérok milyen állapotban vannak? ha azok is elkoptak, akkor már lehet érdemes új hajtómûvet nézni. sanyimanó deore elég jó áron szokott lenni és tartós, jó darab, plusz lesz hozzá alkatrész bárhol
Ezzel a tanáccsal csak annyi a baj, hogy mi van, ha valami civilizációtól távoli helyen adja meg magát a hajtómû? Vicces lesz eltolni a bringát ki tudja hány kilométert.