Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#6401
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha már a különbözõ Shimano BB-ket emlegetitek, meg tudná valaki mondani, hogy miben jobb a BB90-es akár az 51 akár a 70-tõl. Az utóbbi 2 BB-70 pár elég hamar beadta az unalmast. Még a gyári, amit a hajtómûhöz adtak az bírta a legjobban, de most fél év alatt a korábbi szettbõl a jobboldali, az aktuális párból Buda után mindkét oldali beadta az unalmast... Hacsak nincs valami jó érv a BB90 mellett akkor az 51-nél drágábbat biztos nem veszek.
Okés hogy óvatosan szét lehet szedni és ki lehet tisztogatni valamennyire de a tömítések onnantól már nem lesznek az igaziak.
Szóval BB90-rõl valami részlete légyszi, mert a neten nem sok mindent találok.
Elõre is thx!

Ezeknek a tömítéseknek semmi baja nem lesz attól, ha szétszeded.


A sebesség mindent megold.

 


#6402
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
BB 51-et vegyél az ára kb 30-40% a 90-nek és annyival nem bírja tovább a 90-es én csak az ép tönkre ment oldalt cserélem, igaz a lánc oldalit sûrûbben kell cserélni.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6403
Dallas

Dallas

    vendég

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás
Ha már a különbözõ Shimano BB-ket emlegetitek, meg tudná valaki mondani, hogy miben jobb a BB90-es akár az 51 akár a 70-tõl. Az utóbbi 2 BB-70 pár elég hamar beadta az unalmast. Még a gyári, amit a hajtómûhöz adtak az bírta a legjobban, de most fél év alatt a korábbi szettbõl a jobboldali, az aktuális párból Buda után mindkét oldali beadta az unalmast... Hacsak nincs valami jó érv a BB90 mellett akkor az 51-nél drágábbat biztos nem veszek.
Okés hogy óvatosan szét lehet szedni és ki lehet tisztogatni valamennyire de a tömítések onnantól már nem lesznek az igaziak.
Szóval BB90-rõl valami részlete légyszi, mert a neten nem sok mindent találok.
Elõre is thx!

#6404
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Igaz, ezt a lényeges különbséget elfelejtettem :)
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6405
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
a saint is más, mert annak arany a csészéje
inkább két bb51 mint egy bb70

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#6406
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Dettó ua a kettõ vegyed legolcsóbbat csak az xtr más.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6407
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
Szeritem Deore és jónapot :)

aminnyibe egy xt kerül veszel kettõt.....és az xt nem bírja 2x tovább :)

#6408
outcast

outcast

    vendég

  • fórumtag
  • 194 hozzászólás
Kívánok,
ha van valakinek infója shimano int.csapágyainak egymáshoz viszonyított tartóssága tekintetében,megosztaná velem?

Vagy 2db sm bb51-t vagy 1 db smbb70-t vennék de még vacilálok...

#6409
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás

Köszönöm a tippeket! ...


Ami meg nalam segiteni szokott: bal kar rogzitocsavarjaihoz es kornyekere kis wd 40. Nekem hasonlo pattogo hajtomu hang konkretan ettol mult el.

#6410
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Hajtómûtengely csavarjaihoz milyen csavarrögzítõt ajánlotok? octalinkes cucc.

#6411
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Pont pénteken volt a boltban egy Pina... rello ugyan ez volt a jelenség állítólag minden szétszedve és összerakva, aztán húztunk a hajtókar felõli oldalon a középcsapin 1/4-et és megszûnt. Azonban volt olyan is hogy a laza válófül okozott pattogást.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#6412
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
vagy a legjobb megoldás, hogy nem foglalkozol vele

#6413
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Elvileg lehetne, de akkor csinálná akkor is ha nem tekerek csak hintáztatom a bicót.

#6414
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
esetleg kormánycsapágy és környéke?

#6415
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Köszönöm a tippeket! A nyeregcsõ kizárható. Kivettem, állva tekertem, akkor is csinálja. Viszont a középcsap. menet koszolódás lehet hogy jó nyom. Mondjuk ha tényleg kiszedték az xfactornál a csapágyakat akkor csak kitisztogaták mielõtt visszacsavarták (vagy mégsem..?)
Asszem mégis beruházok egy középcsapágy szerszámra és megnézem magam...
(ugye az FSA és Shimano csapágyakhoz ua. a szerszám jó?)

#6416
sanker

sanker

    vendég

  • fórumtag
  • 244 hozzászólás
Ha amugy minden csapagy rendben, egyik sem kotyog (kozepcsapagy, pedal), es funkcionalisan minden oke, akkor sztem kar ezzel foglalkozni. Persze zavaro, de ennyit talan nem er a dolog. Ami meg lehet: kozepcsapagyhaz menete koszos.

#6417
Rapax

Rapax

    vendég

  • fórumtag
  • 154 hozzászólás
Elõfordulhat az is, hogy a váz és a nyeregcsõ felületi megmunkálása nem szeretik egymást. Kona-nál elõfordul, hogy nem sima felületû nyeregcsövek esetén (pld. Thomson, SDG) produkálja ezt a roppant idegesítõ pattogást.

Az FSA és a Shimano középrész nem teljesen kompatibilis. A Shimano kiváltható Race Face, vagy egyéb, független gyártó (Hope, Chris King, Enduro, stb.) megfelelõ alkatrészével.

#6418
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

nyeregcsõ, nyeregvázcsõ belseje alapos tisztogatása is megvolt ?


Szerintem is ez lesz az.


A sebesség mindent megold.

 


#6419
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Tanácsot kérek, mert már a szerelõm is tanácstalan...
Újabban pattogó hangot hallok a hajtómû felõl (de nehéz lokalizálni a vékony aluváz nagyon viszi a hangot). Kizárólag akkor ha tekerem a pedált, függetlenül attól, hogy milyen erõvel, és akkor is ha állva tekerek. Függetlenül attól is, hogy milyen sebességfokozatban vagyok. Fejreállítva a bicót, kézzel tekerve nem jelentkezik. Csak gurulva nem jelentkezik, akkor sem ha kiállok a nyeregbõl a pedálra tekerés nélkül.
A bicó egy 2010-es Kona Kula, FSA Comet hajtókarral, MegaExo integrált csapággyal. Visszavittem a forgalmazóhoz, ami történt, és nem segített:
- nyeregcsõbilincs, nyeregpálcák zsírozása
- középcsapágy kiszerelése zsírozása
- hajtókar és lánctányér csavarok ellenõrzése, utánhúzása
Amit én tettem még:
- Hátsó kerék cseréje teszt célból (nincs változás)
- pedálok cseréje teszt célból (nincs változás)
- Lánc frissen tisztítva, olajozva
- Ellenõrizve: Az elsõ váltó nem ér a lánchoz
- Mikrorepedést nem látok a hegesztéseken
A hang nem súrlódó, nem kattogó, hanem olyan pattogó hang mint amit egy hûlõ motor produkál. A teljes hajtókar fordulat alatt csinálja.

A forgalmazó felajánlotta hogy berendel egy új középcsapágyat és kicseréli, talán ez az oka. Viszont hiába garis a bicó ezt ki kel fizessem szerinte, mert kopó alkatrész (valóban?). Mentem kb 300 km-t a bicóval és azt is lightosan, szóval nem hiszem hogy elhalálozott volna...
Amúgy ha mégis, akkor tehetek bele FSA helyett Shimano csapágyat? Kompatibilis az FSA hajtókarral? Állítólag a S. strapabíróbb..


nyeregcsõ, nyeregvázcsõ belseje alapos tisztogatása is megvolt ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#6420
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Tanácsot kérek, mert már a szerelõm is tanácstalan...
Újabban pattogó hangot hallok a hajtómû felõl (de nehéz lokalizálni a vékony aluváz nagyon viszi a hangot). Kizárólag akkor ha tekerem a pedált, függetlenül attól, hogy milyen erõvel, és akkor is ha állva tekerek. Függetlenül attól is, hogy milyen sebességfokozatban vagyok. Fejreállítva a bicót, kézzel tekerve nem jelentkezik. Csak gurulva nem jelentkezik, akkor sem ha kiállok a nyeregbõl a pedálra tekerés nélkül.
A bicó egy 2010-es Kona Kula, FSA Comet hajtókarral, MegaExo integrált csapággyal. Visszavittem a forgalmazóhoz, ami történt, és nem segített:
- nyeregcsõbilincs, nyeregpálcák zsírozása
- középcsapágy kiszerelése zsírozása
- hajtókar és lánctányér csavarok ellenõrzése, utánhúzása
Amit én tettem még:
- Hátsó kerék cseréje teszt célból (nincs változás)
- pedálok cseréje teszt célból (nincs változás)
- Lánc frissen tisztítva, olajozva
- Ellenõrizve: Az elsõ váltó nem ér a lánchoz
- Mikrorepedést nem látok a hegesztéseken
A hang nem súrlódó, nem kattogó, hanem olyan pattogó hang mint amit egy hûlõ motor produkál. A teljes hajtókar fordulat alatt csinálja.

A forgalmazó felajánlotta hogy berendel egy új középcsapágyat és kicseréli, talán ez az oka. Viszont hiába garis a bicó ezt ki kel fizessem szerinte, mert kopó alkatrész (valóban?). Mentem kb 300 km-t a bicóval és azt is lightosan, szóval nem hiszem hogy elhalálozott volna...
Amúgy ha mégis, akkor tehetek bele FSA helyett Shimano csapágyat? Kompatibilis az FSA hajtókarral? Állítólag a S. strapabíróbb..