Ezeknek a tömítéseknek semmi baja nem lesz attól, ha szétszeded.Ha már a különbözõ Shimano BB-ket emlegetitek, meg tudná valaki mondani, hogy miben jobb a BB90-es akár az 51 akár a 70-tõl. Az utóbbi 2 BB-70 pár elég hamar beadta az unalmast. Még a gyári, amit a hajtómûhöz adtak az bírta a legjobban, de most fél év alatt a korábbi szettbõl a jobboldali, az aktuális párból Buda után mindkét oldali beadta az unalmast... Hacsak nincs valami jó érv a BB90 mellett akkor az 51-nél drágábbat biztos nem veszek.
Okés hogy óvatosan szét lehet szedni és ki lehet tisztogatni valamennyire de a tömítések onnantól már nem lesznek az igaziak.
Szóval BB90-rõl valami részlete légyszi, mert a neten nem sok mindent találok.
Elõre is thx!
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#6401
Írta 2011. május 03. - 09:54

A sebesség mindent megold.
#6402
Írta 2011. május 03. - 09:36

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6403
Írta 2011. május 03. - 09:24

Okés hogy óvatosan szét lehet szedni és ki lehet tisztogatni valamennyire de a tömítések onnantól már nem lesznek az igaziak.
Szóval BB90-rõl valami részlete légyszi, mert a neten nem sok mindent találok.
Elõre is thx!
#6404
Írta 2011. május 02. - 20:16


Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6405
Írta 2011. május 02. - 20:14

inkább két bb51 mint egy bb70
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#6406
Írta 2011. május 02. - 19:38

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6407
Írta 2011. május 02. - 19:01


aminnyibe egy xt kerül veszel kettõt.....és az xt nem bírja 2x tovább

#6408
Írta 2011. május 02. - 18:54

ha van valakinek infója shimano int.csapágyainak egymáshoz viszonyított tartóssága tekintetében,megosztaná velem?
Vagy 2db sm bb51-t vagy 1 db smbb70-t vennék de még vacilálok...
#6409
Írta 2011. május 02. - 13:42

Köszönöm a tippeket! ...
Ami meg nalam segiteni szokott: bal kar rogzitocsavarjaihoz es kornyekere kis wd 40. Nekem hasonlo pattogo hajtomu hang konkretan ettol mult el.
#6410
Írta 2011. május 01. - 19:41

#6411
Írta 2011. május 01. - 19:26

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#6412
Írta 2011. május 01. - 19:12

#6413
Írta 2011. május 01. - 18:14

#6414
Írta 2011. május 01. - 17:56

#6415
Írta 2011. május 01. - 17:54

Asszem mégis beruházok egy középcsapágy szerszámra és megnézem magam...
(ugye az FSA és Shimano csapágyakhoz ua. a szerszám jó?)
#6416
Írta 2011. május 01. - 17:20

#6417
Írta 2011. május 01. - 17:20

Az FSA és a Shimano középrész nem teljesen kompatibilis. A Shimano kiváltható Race Face, vagy egyéb, független gyártó (Hope, Chris King, Enduro, stb.) megfelelõ alkatrészével.
#6418
Írta 2011. május 01. - 17:15

nyeregcsõ, nyeregvázcsõ belseje alapos tisztogatása is megvolt ?
Szerintem is ez lesz az.
A sebesség mindent megold.
#6419
Írta 2011. május 01. - 16:53

Tanácsot kérek, mert már a szerelõm is tanácstalan...
Újabban pattogó hangot hallok a hajtómû felõl (de nehéz lokalizálni a vékony aluváz nagyon viszi a hangot). Kizárólag akkor ha tekerem a pedált, függetlenül attól, hogy milyen erõvel, és akkor is ha állva tekerek. Függetlenül attól is, hogy milyen sebességfokozatban vagyok. Fejreállítva a bicót, kézzel tekerve nem jelentkezik. Csak gurulva nem jelentkezik, akkor sem ha kiállok a nyeregbõl a pedálra tekerés nélkül.
A bicó egy 2010-es Kona Kula, FSA Comet hajtókarral, MegaExo integrált csapággyal. Visszavittem a forgalmazóhoz, ami történt, és nem segített:
- nyeregcsõbilincs, nyeregpálcák zsírozása
- középcsapágy kiszerelése zsírozása
- hajtókar és lánctányér csavarok ellenõrzése, utánhúzása
Amit én tettem még:
- Hátsó kerék cseréje teszt célból (nincs változás)
- pedálok cseréje teszt célból (nincs változás)
- Lánc frissen tisztítva, olajozva
- Ellenõrizve: Az elsõ váltó nem ér a lánchoz
- Mikrorepedést nem látok a hegesztéseken
A hang nem súrlódó, nem kattogó, hanem olyan pattogó hang mint amit egy hûlõ motor produkál. A teljes hajtókar fordulat alatt csinálja.
A forgalmazó felajánlotta hogy berendel egy új középcsapágyat és kicseréli, talán ez az oka. Viszont hiába garis a bicó ezt ki kel fizessem szerinte, mert kopó alkatrész (valóban?). Mentem kb 300 km-t a bicóval és azt is lightosan, szóval nem hiszem hogy elhalálozott volna...
Amúgy ha mégis, akkor tehetek bele FSA helyett Shimano csapágyat? Kompatibilis az FSA hajtókarral? Állítólag a S. strapabíróbb..
nyeregcsõ, nyeregvázcsõ belseje alapos tisztogatása is megvolt ?
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#6420
Írta 2011. május 01. - 16:50

Újabban pattogó hangot hallok a hajtómû felõl (de nehéz lokalizálni a vékony aluváz nagyon viszi a hangot). Kizárólag akkor ha tekerem a pedált, függetlenül attól, hogy milyen erõvel, és akkor is ha állva tekerek. Függetlenül attól is, hogy milyen sebességfokozatban vagyok. Fejreállítva a bicót, kézzel tekerve nem jelentkezik. Csak gurulva nem jelentkezik, akkor sem ha kiállok a nyeregbõl a pedálra tekerés nélkül.
A bicó egy 2010-es Kona Kula, FSA Comet hajtókarral, MegaExo integrált csapággyal. Visszavittem a forgalmazóhoz, ami történt, és nem segített:
- nyeregcsõbilincs, nyeregpálcák zsírozása
- középcsapágy kiszerelése zsírozása
- hajtókar és lánctányér csavarok ellenõrzése, utánhúzása
Amit én tettem még:
- Hátsó kerék cseréje teszt célból (nincs változás)
- pedálok cseréje teszt célból (nincs változás)
- Lánc frissen tisztítva, olajozva
- Ellenõrizve: Az elsõ váltó nem ér a lánchoz
- Mikrorepedést nem látok a hegesztéseken
A hang nem súrlódó, nem kattogó, hanem olyan pattogó hang mint amit egy hûlõ motor produkál. A teljes hajtókar fordulat alatt csinálja.
A forgalmazó felajánlotta hogy berendel egy új középcsapágyat és kicseréli, talán ez az oka. Viszont hiába garis a bicó ezt ki kel fizessem szerinte, mert kopó alkatrész (valóban?). Mentem kb 300 km-t a bicóval és azt is lightosan, szóval nem hiszem hogy elhalálozott volna...
Amúgy ha mégis, akkor tehetek bele FSA helyett Shimano csapágyat? Kompatibilis az FSA hajtókarral? Állítólag a S. strapabíróbb..