Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5341
Írta 2011. december 23. - 21:54

Meg elegge uj vagyok bicozas teren, nemreg vettem elso mtb-m. Mivel telen is aktivan tekerek, gondolom az eso miatt berozsdasodott a lancom es nyikorog is kicsit. Tudnatok segiteni, hogy mivel oldhatom meg ezt a problemat? Koszonom elore is!
#5342
Írta 2011. december 23. - 15:08

Egy Shimano kazettás fogsor legkisebb fogaskerekét ki lehet cserélni más típusúra? Nyilván szintén bordázottra akarom cserélni, hogy ne lazuljon le a menet, de a HG sorozat bármely tagja kompatibilis a többivel, vagy nem? Mikre kell figyelni?
Másik kérdés, hogy egy 7-es fogsorból lehet-e 8-ast csinálni? A legnagyobb fog mellé tennék egy még nagyobbat. Ez megoldható? Mondjuk egy másik kazetta legnagyobb lánckerekével? Most nincs elöttem semmilyen kazetta, így nem tudom megnézni, hogy mi módon szedhetõ szét.
Köszi!
#5343
Írta 2011. december 22. - 15:24

HG-53 és HG-73 között mi a különbség? Meg éri 73-ast venni? Köszi
#5344
Írta 2011. december 20. - 22:50

RAUH-Welt
B E G R I F F
#5345
Írta 2011. december 20. - 21:36


No elolvstam a Sheldon Brown írását, ha jól értem a tányért rögzítõ csavarokkal játszadozzak "kicsit"...
Tapasztalatotok szerint ez segít vmennyit?
b_sellyei:
Megvan, mi a baj: nemi identitászavaros a tányérod, nem tudja, hogy õ most Pista, vagy Vera...
Viccet félretéve, nekem is van újonnan, külföldi bringaboltban 30 euroért vett, elvileg CNC-zett lánctányérom, ami észrevehetõen excentrikus. (Egy TA Specialities Chinook.) Valamennyit azért lehet igazítani rajta, annyit engednek a rögzítõcsavarok. Javasolnám, hogy próbáld ki a fentebb linkelt Sheldon Brown cikkben írtakat.
#5346
Írta 2011. december 20. - 10:17

Több 10 ezer, nem több mint 10 ezer.
Ügyes vagy, de én egy alu Lx tányért cseréltem a Gebhardt lánckerekére. Az LX talán 5-6 ezret bírt.
Mi ebben a hihetetlen?Vagy arra vagy kíváncsi hogy mennyit megyek egy évben?
csak félreolvastam és több mint tízezret elosztottam egész töbszörösökkel, ami viszont gyanusan kevés km-t adott ki

#5347
Írta 2011. december 20. - 09:37

ha a 10 ezer feletti az többszöröse a shimanóénak, akkor mennyit mész el vele? 3-4 ezret????
nálam a deore 32-es acél tányér kb. nettó 14-15 ezer km-t ment el
Több 10 ezer, nem több mint 10 ezer.

Ügyes vagy, de én egy alu Lx tányért cseréltem a Gebhardt lánckerekére. Az LX talán 5-6 ezret bírt.
Mi ebben a hihetetlen?

#5348
Írta 2011. december 20. - 08:21

Megvan, mi a baj: nemi identitászavaros a tányérod, nem tudja, hogy õ most Pista, vagy Vera...
Viccet félretéve, nekem is van újonnan, külföldi bringaboltban 30 euroért vett, elvileg CNC-zett lánctányérom, ami észrevehetõen excentrikus. (Egy TA Specialities Chinook.) Valamennyit azért lehet igazítani rajta, annyit engednek a rögzítõcsavarok. Javasolnám, hogy próbáld ki a fentebb linkelt Sheldon Brown cikkben írtakat.
#5349
Írta 2011. december 20. - 08:08

Nekem sima volt a váltás, de azt tudni kell nekem van egy olyan hülye szokásom hogy a váltás alatt kicsit kikönnyítem a hajtást.
Mivel ritkán tekerek olimpiai döntõn így nekem nem fontos annyira a terhelés alatti váltás minõsége.
A lánckerék élettartama mindenért kárpótol( több 10000 Km)
ha a 10 ezer feletti az többszöröse a shimanóénak, akkor mennyit mész el vele? 3-4 ezret????
nálam a deore 32-es acél tányér kb. nettó 14-15 ezer km-t ment el
#5350
Írta 2011. december 19. - 23:42

Hát állítólag nem tragikus a helyzet. De azért fura, mert minden új (BLB Pista Vera tányér, Shimano nemtommi rancsi, vadiúj KMC K710 lánc). Szemre nem látok semmi gázt, hogy vmi tojás lenne, vagy excentrikus. a Lánc mégis szinte "hintázik" ha megtekerem a pedált, és figyelem a felsõ láncrészt. Állítólag javulni fog, ha már lesz benne km... :-)
Egyébként a próbakör alatt nem zavart a hajtásban, szóval akkor nyeregbe.
Köszi még egyszer!
#5351
Írta 2011. december 19. - 21:40

Ha totál megfeszül a láncod, hogy elmegy a szabadonfutás, akkor rosszul lõtted be a láncfeszességet. Mindig úgy kell, hogy a legfeszesebb állásban legyen egy minimális játéka.
#5352
Írta 2011. december 19. - 21:26

Segítséget szeretnék kérni nálam tapasztaltabbaktól:
frissen összerakott single speed gépemen hajtáskor a lánc egy bizonyos állásban totálisan megfeszül, majd lassan lelazul. Szemre jónak tûnik minden (lánc egyenesen fut, hajtómû rendben, racsni is. Minden zsírúj.
Mi lehet az ok, mit érdemes megnézni, tenni, hogy ez megszûnjön. A jelenség elég zavaró, feszült állapotban szinte szabadonfutás sincs.
Elõre is köszi.
én a hátsóagynál keresném a problémát.
#5353
Írta 2011. december 19. - 21:22

Köszi!
Ez azt jelenti, hogy a váltás is olyan sima volt vele, mint a Shimano tányérokkal? Terhelés alatt is lehetett vele váltani?
Nekem sima volt a váltás, de azt tudni kell nekem van egy olyan hülye szokásom hogy a váltás alatt kicsit kikönnyítem a hajtást.

Mivel ritkán tekerek olimpiai döntõn így nekem nem fontos annyira a terhelés alatti váltás minõsége.
A lánckerék élettartama mindenért kárpótol( több 10000 Km)
#5354
Írta 2011. december 19. - 14:25

Segítséget szeretnék kérni nálam tapasztaltabbaktól:
frissen összerakott single speed gépemen hajtáskor a lánc egy bizonyos állásban totálisan megfeszül, majd lassan lelazul. Szemre jónak tûnik minden (lánc egyenesen fut, hajtómû rendben, racsni is. Minden zsírúj.
Mi lehet az ok, mit érdemes megnézni, tenni, hogy ez megszûnjön. A jelenség elég zavaró, feszült állapotban szinte szabadonfutás sincs.
Elõre is köszi.
Sheldon Brown-nak van egy módszere a lánckerék centírozására, egy próbát megér
Singlespeed Bicycle Conversions
#5355
Írta 2011. december 19. - 12:47

Az alapkivitelt használtam (sajna már nem kapok belõle újat) hibátlanul mûködött, az élettartama pedig többszöröse a Shimano gyári lánckerekének.
Köszi!
Ez azt jelenti, hogy a váltás is olyan sima volt vele, mint a Shimano tányérokkal? Terhelés alatt is lehetett vele váltani?
#5356
Írta 2011. december 19. - 12:08

Vagy a hajtómûvön a tányér vagy hátul a 1 sebességes szabadonfutó excentrikus, így egy bizonyos állásban a lánc megfeszül. Vedd le a láncot forgasd a kereket meg a hajtómûvet szabadon, szerintem észre lehet majd venni hogy melyik nem fut szépen körkörösen.
Vagy ha esetleg a lánc nem új, akkor lehet, hogy egyenetlenül nyúlt meg, bár ennek csak akkor van realitása ha két különbözõ elhasználtságú lánc van összetoldva.
Milyen alkatrészek vannak a hajtásban?
#5357
Írta 2011. december 19. - 10:20

Segítséget szeretnék kérni nálam tapasztaltabbaktól:
frissen összerakott single speed gépemen hajtáskor a lánc egy bizonyos állásban totálisan megfeszül, majd lassan lelazul. Szemre jónak tûnik minden (lánc egyenesen fut, hajtómû rendben, racsni is. Minden zsírúj.
Mi lehet az ok, mit érdemes megnézni, tenni, hogy ez megszûnjön. A jelenség elég zavaró, feszült állapotban szinte szabadonfutás sincs.
Elõre is köszi.
Vagy a hajtómûvön a tányér vagy hátul a 1 sebességes szabadonfutó excentrikus, így egy bizonyos állásban a lánc megfeszül. Vedd le a láncot forgasd a kereket meg a hajtómûvet szabadon, szerintem észre lehet majd venni hogy melyik nem fut szépen körkörösen.
#5358
Írta 2011. december 18. - 23:10

Sziasztok!
Gebhardt vagy BBB lánctányérokat (64/104mm MTB méret) ismeri valaki?
Netes képeken úgy látom, hogy nincsenek rajtuk váltást segítõ pöckök. Ez igaz, vagy csak rosszak a képek, amiket nézek?
Ha igaz, akkor ez mennyire hátráltatja a váltást?
Köszi!
Az alapkivitelt használtam (sajna már nem kapok belõle újat) hibátlanul mûködött, az élettartama pedig többszöröse a Shimano gyári lánckerekének.
#5359
Írta 2011. december 18. - 22:47

frissen összerakott single speed gépemen hajtáskor a lánc egy bizonyos állásban totálisan megfeszül, majd lassan lelazul. Szemre jónak tûnik minden (lánc egyenesen fut, hajtómû rendben, racsni is. Minden zsírúj.
Mi lehet az ok, mit érdemes megnézni, tenni, hogy ez megszûnjön. A jelenség elég zavaró, feszült állapotban szinte szabadonfutás sincs.
Elõre is köszi.
#5360
Írta 2011. december 14. - 14:55

3 féle van belõlük
az alapkivitelen nincs
a "csúcs" verzión van. és van vmi köztes is már nem emléxem
ettõl független a c verzió sem éri el a shimano váltásteljesítményét
viszont tartósabb (mindez 08 ban , az újabb verzióju simano tányérok már úgy tudom jobbajk)
Okés, köszi!
