Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#481
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

kar volt ezt irnod :D ezt talaltam rola (m8100)

 

 

A 52mm chainline is the smallest they’ll offer, coming on a narrow 172mm Q-factor crankset. They say it works for both standard and Boost axle spacing, which simplifies SKU counts. If you need a little more clearance at the chainstays for your Boost 148 rear end, like on a burlier all-mountain/enduro bike, they’ll offer a 178mm Q-factor model with a 55mm chainline. And for Super Boost 157mm bikes, they have a 181mm Q-factor crankset with a 56.5mm chain line. And all of these are done with the same crank arms, they just get longer spindles…which are bonded together, so you’d have to replace the driveside cranks arm to change spindle length.

 

a korabbi qfactor 176mm volt, igy ebben jobb. a lancvonal nyilvan jobban passzol az ujhoz, a regie 50. 550 eurot mar nem hiszem, hogy meger az uj hajtas/valtas. ennyiert mas lassan bringat cserelek (a regit szvsz vmi bago aron vennek meg).

 

"szerencsere" ujabb ispec is van, a fekkarhoz - elvileg kompatiblis a muanyag elhagyasaval, de megsem egy az egyben kompatiblitis :( vegyel uj bringat filozofia.


arn módosította - 2019. június 12. - 13:49


#482
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 527 hozzászólás

thx - mert ha valtot cserelnek (m8000-m8100) is, asszem a hajtomuvet es a tanyert megtartom. kicsit atszabott designert nincs sok ertelme cserelni.

Az új hajtókat tányérrögzítése azért elég frankó, bár csak ennyiért én sem cserélnék, de a láncvonala nem változott a 8000-es szériához képest? (nem feltétlenül számít 1-2 mm szerintem, de ha pont a sűrűn használt fokozat irányába javult esetleg a láncvonal, akkor máris plusz egy érv az új mellett.) 

40-50 euro az új csillagos lánckerék, szerencsére az is elég baráti áron van, persze azt nem tudom, hogy a harmadik féltől származó tányérok mennyiből jönnek majd ki, pláne az oválisak. 



#483
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

ha nem használod elnyúlt lánccal, minimum 8-10e km. Inkább 15e+

 

thx - mert ha valtot cserelnek (m8000-m8100) is, asszem a hajtomuvet es a tanyert megtartom. kicsit atszabott designert nincs sok ertelme cserelni.


arn módosította - 2019. június 12. - 10:02


#484
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Elol ezek a narrow-wide alu (oval) lanctanyerok mennyit birnak? Hany kmt...

ha nem használod elnyúlt lánccal, minimum 8-10e km. Inkább 15e+



#485
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
Elol ezek a narrow-wide alu (oval) lanctanyerok mennyit birnak? Hany kmt...

#486
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

öö... nem jártam eleget utána, de megint helyesbítenem kell magamat, és az is lehet, hogy még mindig nem a végső igazságot osztom meg veletek, de a legutóbbi infómorzsáim alapján az van, hogy a GXP és a Shimano országúti hajtókarok között egyszerűen van kb 2mm eltérés, és a Sram féléhez kell még 2 db 1mm-es, és egy hullámos rugós alátét a tengelyre. Tehát nem a csapágycsésze szélessége. Valamiért azt gondoltam, hogy a GXP is ugyanolyan széles... a 22->24 mm adaptert már időben beszereztem, de ez a csomag még úton van.

(Azt már megszoktam, hogy a helyi boltos, ahol kérdeztem a HT-II alátéteket, eleve csak Shimanoban van otthon, tehát azzal kezdte, hogy hogy kell megmérni a csapágyházat, hogy pontos-e. A másik dolog, amit mondott, hogy ne foglalkozzak azzal, hogy a láncvillához képest hol áll a jobb és a bal hajtókar, az a lényeg, hogy a láncvonal annyi legyen, amennyinek kell. Ekkor mondtam be, hogy 1x11 a rendszer, aminek hatására valószínűleg végképp elkönyvelt menthetetlennek, és egyikünk sem erősködött tovább. Egyébként azt gondolnám, hogy főleg 1x váltásnál nincs akkora jelentősége, hogy 45, vagy 46, vagy mittudoménmennyi a láncvonal.. szerk.: A SRAM leírja a pdf-jében, hogy az APEX-1, meg az S350-1 karok jók 130-as, 135-ös, és 142-es papucstávhoz is, igaz, ebből a kettő utolsó végülis ugyanaz. Ez is látszólag nekem ad igazat.)


ZolkoW módosította - 2019. június 11. - 15:32

  • Kisherceg kedveli ezt

#487
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

A BXT csapi univerzálisként volt árulva, de ott is játszanom kell még a távtartókkal, és a kis b*zik 3 egyforma ALU anyagút adtak. A műanyagnak itt sokkal több értelmét látom, mert enged egy kicsit, ha síkbeli pontatlanság van. Nomeg három egyforma? Akkor nem tudom finomhangolni. De remélem, kapok a helyi boltban ilyet. 

A hátsó sorból való műanyag távtartókat már elhasználtam, pedig abból a körmöket kicsipegetve épp jó a méret, legalábbis az átmérő.. 

 

az MT800-hoz is alu távtartót adtak. :) három egyformát... :D a BB52 meg  "szokásos" 4 db műanyag kíséretében jött.

azon meglepődtem, hogy a beszereléshez szükséges TL-FC25 is  dobozban olt, ez valahogy elkerülte a figyelmemet. :ph34r:

 

Vegyél egy normálisat, azt a csészeszerűt, ha szeretnéd máskor visszarakni a középcsapágyat. Példaul BBT-59.2, ami pont jó a MT-800-hoz (41 mm-esre csökkent az újabb csészék külsőátmérője). Azt persze nem értem, hogy minek van  Tanulva a DT ringnut szívásomból, én már hőlégfúvóval esnék neki. Meg nem tűnik úgy, hogy a kona összeszerelősorán elkurták volna, mintha lenne a meneten is az a fehér shimano trutyi.

 

Most fedeztem fel, hogy van ez a műanyaggyűrűs megoldás a shimanótól: TL-FC25. Na, ezzel lehet még igazán szenvedni:

 

 

 

Bár van normális, acél shimano szerszám is: TL-FC37, de minek csináltak azt a műanyaggyűrűt, biztos nem lehet kiszedni azzal egy megszorult csészét.... Ó, már más is kiakadt ezen, meg hogy minek kellett 44 mm-ről 41-re csökkenteni a csészeátmérőt, mert ugye így kisebb csapágy fér csak bele: nsmb.com/articles/perplexing-piece-plastic/

 

a srác a videóban vagy megjátsza magát vagy nem kellene ilyesmivel foglalkoznia, mert egyáltalán nem volt olyan nehezékes a beszerelés, mint a videóban. (kb pont annyi, mint a régivel...) a felkészültségét jól mutatja, hogy még arra sem figyelt, hogy az FC25-ön vannak pozicionáló nyilak a kulcsba való behelyezéshez.

 

 

A lancszelesseg a hatso sorral fugg ossze, elore azt raksz, az utolso par generaciobol, amit akarsz. A lanclapokat vekonyitjak, a lapok belso szelessege ua.

 

aha, azok melyek? :) mindegy, megoldottam. :)


Kisherceg módosította - 2019. június 11. - 14:50

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#488
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
A lancszelesseg a hatso sorral fugg ossze, elore azt raksz, az utolso par generaciobol, amit akarsz. A lanclapokat vekonyitjak, a lapok belso szelessege ua.

#489
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

hú, ennyire nehéz/érdektelen/értelmetlen kérdés volt, vagy egyszerűen jó a megoldásom? :)

 

Nagyon szívesen pofázok, de bizonyos kérdésekben inkább meghagyom a válaszadást a valóban tapasztaltaknak ;-)



#490
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

akkor most agymenés. :)

minden kérdés 11-es lánckerék (CRM70) használatát feltételezi:

 

- 10-es lánccal (hátul ilyen a sor) fog működni? (vagy hajlamos lesz a láncot elejteni?)

- SS applikációban 8-as lánccal (a Surly cog 6-7-8-9 láncokkal ajánlott, 8-a láncom van a fiókban) simán csak "pazarlás" vagy meg se próbáljam? (nem szeretném kinyírni a lánckereket időnek előtte, annyira nem olcsó....)

 

igyekeztem megcsinálni a házi feladatot. amit eddig kiderítettem:

elvileg a lánc belső szélessége számít, erről persze csak egy helyen találtam infót. itt azt írja, hogy 9-12 fokozat esetén a belső szélesség egyforma (ezen kicsit csodálkozom, de legyen).

- a fenti link szerint, mivel 9-12 belső széle ugyanaz, elvileg váltósban mehet a 10-es.

- ha feltételezem (és nem mérek semmit), hogy a surly tudta, mit ajánl, akkor mivel a 9-es még ajánlott általuk, használhatom, de mivel az ugyanolyan széles mint a 10-es, a 10-es is mehet (SS-hez) a surly cogra és a crm70-re is. (bár az a 2 tized mm, ami a 8-as 9-es (és felette) láncok között van, lehet, hogy semmit nem változtat, így talán még a meglévő két 8-as láncomat is büntetlenül elhasználhatom...)

 

tapasztalat/ötlet/vélemény/javaslat?

 

 

hú, ennyire nehéz/érdektelen/értelmetlen kérdés volt, vagy egyszerűen jó a megoldásom? :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#491
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

akkor most agymenés. :)

minden kérdés 11-es lánckerék (CRM70) használatát feltételezi:

 

- 10-es lánccal (hátul ilyen a sor) fog működni? (vagy hajlamos lesz a láncot elejteni?)

- SS applikációban 8-as lánccal (a Surly cog 6-7-8-9 láncokkal ajánlott, 8-a láncom van a fiókban) simán csak "pazarlás" vagy meg se próbáljam? (nem szeretném kinyírni a lánckereket időnek előtte, annyira nem olcsó....)

 

igyekeztem megcsinálni a házi feladatot. amit eddig kiderítettem:

elvileg a lánc belső szélessége számít, erről persze csak egy helyen találtam infót. itt azt írja, hogy 9-12 fokozat esetén a belső szélesség egyforma (ezen kicsit csodálkozom, de legyen).

- a fenti link szerint, mivel 9-12 belső széle ugyanaz, elvileg váltósban mehet a 10-es.

- ha feltételezem (és nem mérek semmit), hogy a surly tudta, mit ajánl, akkor mivel a 9-es még ajánlott általuk, használhatom, de mivel az ugyanolyan széles mint a 10-es, a 10-es is mehet (SS-hez) a surly cogra és a crm70-re is. (bár az a 2 tized mm, ami a 8-as 9-es (és felette) láncok között van, lehet, hogy semmit nem változtat, így talán még a meglévő két 8-as láncomat is büntetlenül elhasználhatom...)

 

tapasztalat/ötlet/vélemény/javaslat?

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#492
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

Reggel nálunk is megjelenik a cikk. Thommey már ment vele.

 

bikemag.hu/magazin/hirek/12-sebesseges-shimano-xt-es-slx-szett-adatok-es-tapasztalatok-elso-kezbol

 

Jól sejtem, hogy a shimano dobta a direct mount hátsóváltó rögzítést? Persze biztos már a tavalyi xtr-nél is ez volt, de akkor fel sem tűnt. Mondjuk, nem is tudom, hogy mire volt jó, de biztos 73%-kal merevebb lett valami :DD 

 

Nem úgy néz ki, hogy lehetne ezen bármit is cserélgetni:

 

shimano_XT_SLX_12speed-5.jpg

 

 

M8000-es xt 2015-ből, meg sincs említve a kapcsolódó írásban: bikemag.hu/magazin/hirek/itt-az-uj-1x11-sebesseges-m8000-es-shimano-xt-szett

 

shimano_deore_xt_11_M8000-10.jpg

 

 

Szóval már 2012-től létezett, csak senkit se nagyon érdekelt: pinkbike.com/news/Shimano-Officially-Introduces-Direct-Mount-Rear-Derailleurs.html

 

 

Fúú, és csak most tűnt fel, hogy a JIS fejű végálláscsavarokat már 2015-ben lecserélték imbuszfejűre. Ezt sem értettem, hogy miért erőltetik a JIS csavarokat, a jappókon kívül senki sem használja. Japán autókba is tesznek ilyeneket... Vajon hány csavarfejet nyalnak el emiatt, mert ez már sok a PZ-PH után.


blash módosította - 2019. június 03. - 00:13


#493
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Gondolom sokan láttátok, megérkeztek 12-sebességes XT és SLX szettek.

https://www.pinkbike...eed-groups.html

Reggel nálunk is megjelenik a cikk. Thommey már ment vele.


  • zscs kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#494
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

 köszi, biztos én vagy balf_sz, hogy célszerszámmal is csak így sikerült kiszedni... a trutyi ellenére. ...azt már nem is említem, hogy két éve a kék (dobozból akkor kivett) Unitból is hasonló szívással jött csak ki a csésze és hogy toldani kellett a kulcsot, mert önmagában meg sem tudtam mozdítani...  :rolleyes:

 

 

a TL-FC25-öt nekem is sikerült megtalálni, örülök is neki nagyon. szerencse, hogy a "régi" BB52 is működik az új karokkal. :)

 

Ja, rémlett, hogy a kék unittal is hasonlóan jártál, inkább azt a szerszámot hibáztatnám. Jobb, ami zárt.

 

 

Gondolom sokan láttátok, megérkeztek 12-sebességes XT és SLX szettek.

pinkbike.com/news/shimanos-back-in-the-game-with-new-xt-and-slx-12-speed-groups.html

 

Örömteli, hogy nem kell egy-két évet várni míg lecsorog alacsonyabb szintekre is, de azé ez 10-12-es ugrás ez elég szar lehet:

 

10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45

10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51



#495
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Gondolom sokan láttátok, megérkeztek 12-sebességes XT és SLX szettek.

https://www.pinkbike...eed-groups.html



#496
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

Vegyél egy normálisat, azt a csészeszerűt, ha szeretnéd máskor visszarakni a középcsapágyat. Példaul BBT-59.2, ami pont jó a MT-800-hoz (41 mm-esre csökkent az újabb csészék külsőátmérője). Azt persze nem értem, hogy minek van  Tanulva a DT ringnut szívásomból, én már hőlégfúvóval esnék neki. Meg nem tűnik úgy, hogy a kona összeszerelősorán elkurták volna, mintha lenne a meneten is az a fehér shimano trutyi.

 

Most fedeztem fel, hogy van ez a műanyaggyűrűs megoldás a shimanótól: TL-FC25. Na, ezzel lehet még igazán szenvedni:

 

 

 

Bár van normális, acél shimano szerszám is: TL-FC37, de minek csináltak azt a műanyaggyűrűt, biztos nem lehet kiszedni azzal egy megszorult csészét.... Ó, már más is kiakadt ezen, meg hogy minek kellett 44 mm-ről 41-re csökkenteni a csészeátmérőt, mert ugye így kisebb csapágy fér csak bele: nsmb.com/articles/perplexing-piece-plastic/

 

 köszi, biztos én vagy balf_sz, hogy célszerszámmal is csak így sikerült kiszedni... a trutyi ellenére. ...azt már nem is említem, hogy két éve a kék (dobozból akkor kivett) Unitból is hasonló szívással jött csak ki a csésze és hogy toldani kellett a kulcsot, mert önmagában meg sem tudtam mozdítani...  :rolleyes:

 

 

a TL-FC25-öt nekem is sikerült megtalálni, örülök is neki nagyon. szerencse, hogy a "régi" BB52 is működik az új karokkal. :)


Kisherceg módosította - 2019. május 30. - 18:06

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#497
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

images.internetstores.de/products//10953/04/81f854/TL-FC32_Innenlager-Werkzeug_%5B640x480%5D%5B640x480%5D.jpg

 

Vegyél egy normálisat, azt a csészeszerűt, ha szeretnéd máskor visszarakni a középcsapágyat. Példaul BBT-59.2, ami pont jó a MT-800-hoz (41 mm-esre csökkent az újabb csészék külsőátmérője). Azt persze nem értem, hogy minek van  Tanulva a DT ringnut szívásomból, én már hőlégfúvóval esnék neki. Meg nem tűnik úgy, hogy a kona összeszerelősorán elkurták volna, mintha lenne a meneten is az a fehér shimano trutyi.

 

Most fedeztem fel, hogy van ez a műanyaggyűrűs megoldás a shimanótól: TL-FC25. Na, ezzel lehet még igazán szenvedni:

 

 

 

Bár van normális, acél shimano szerszám is: TL-FC37, de minek csináltak azt a műanyaggyűrűt, biztos nem lehet kiszedni azzal egy megszorult csészét.... Ó, már más is kiakadt ezen, meg hogy minek kellett 44 mm-ről 41-re csökkenteni a csészeátmérőt, mert ugye így kisebb csapágy fér csak bele: nsmb.com/articles/perplexing-piece-plastic/



#498
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Másodszorra elolvasva kicsit tisztult.

Akkor lehet, hogy azt is megértettem, nekem a 68-as csapágyházhoz, és országúti karhoz miért kellett mégis egy távtartó. Ha tényleg oldalanként 1mm-rel keskenyebb a kiálló csapágycsésze a MTB változatnál, akkor lehet, hogy a BXT matricagyár így "univerzális", hogy a keskenyebbhez igazodik. De akkor hivatalosan kellene oda 1+1mm távtartó mondjuk.

A Sram karomnál eléggé adott a tengelyhossz, kevesebb a játék a Shimano bilincses rendszerénél, először összerakva, távtartó nélkül volt játéka oldalra.

Akkor nem is igazán értettem, csapágycsészét pedig nem mértem, úgyis csak MTB változattal tudtam volna összehasonlítani.

 

...és sajnos nem... :(

 

https://bicycles.sta...bottom-brackets

https://www.tobiasfe...acket-on-a-mtb/

 

ja, az ebike-ot látom, de az nagyon dráááága!



#499
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.703 hozzászólás

Szövegértésből nem vagyok most a toppon, de ha jól fogom fel, csészénként 1mm a különbség. Ez szvsz annyi, amit ha meglévő alkatrészekből kell dolgoznom, megpróbálom áthidalni/kipróbálom, működik-e, ha venni kell úgyis, akkor inkább a bele valót veszem.

De nekem új infó volt.

A BXT csapi univerzálisként volt árulva, de ott is játszanom kell még a távtartókkal, és a kis b*zik 3 egyforma ALU anyagút adtak. A műanyagnak itt sokkal több értelmét látom, mert enged egy kicsit, ha síkbeli pontatlanság van. Nomeg három egyforma? Akkor nem tudom finomhangolni. De remélem, kapok a helyi boltban ilyet. 

A hátsó sorból való műanyag távtartókat már elhasználtam, pedig abból a körmöket kicsipegetve épp jó a méret, legalábbis az átmérő.. :ph34r:


ZolkoW módosította - 2019. május 29. - 11:54


#500
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.160 hozzászólás

Méretileg szerintem igen - mondta a vitrinbringás, aki szín alapján vesz középcsapágyat. Mondjuk nem fekete  :rolleyes: ... 

Tömítésileg nem tudom (márhogy az RS az road), amúgy ebike-on nekem zöld kosarasnak mutatja az XT-t, azt hittem, ott nézed.

(tudjátok, milyen szép a kék elox a BXT, vagy milyen márkájú középcsapágyamon? :D)

 

 

...és sajnos nem... :(

 

https://bicycles.sta...bottom-brackets

https://www.tobiasfe...acket-on-a-mtb/

 

ja, az ebike-ot látom, de az nagyon dráááága!


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"