Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#4061
Írta 2013. február 12. - 07:34

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4062
Írta 2013. február 12. - 00:49

Kérdezném, hogy alu csavart hova bátorkodtál rakni ? Kulacstartó ?
Összesen kb. mennyit lehet könnyíteni a csavarok cseréjével ?
#4063
Írta 2013. február 12. - 00:17

Kérdezném, hogy alu csavart hova bátorkodtál rakni ? Kulacstartó ?Szinte már minden csavar alu és titán a gépen,már csak ezek lógnak ki a sorból.Amúgy a fing súlyát nem ismerem,azt hogyan mérik?;)De nem is ez volt a kérdés.Tehát még mindig érdekel,hogy bírja-e vagy sem.
Összesen kb. mennyit lehet könnyíteni a csavarok cseréjével ?
#4064
Írta 2013. február 11. - 21:35

Hollowtech 2 hajtókart rögzítõ imbuszcsavarokat(M6x19)cserélt már valaki titánra,érdekelne,hogy bírja e kiképzést vagy felejtõs?[/LEFT]
Mivel a gyári acél is csak "kisfeszültségû", simán rakhatsz bele titánt. Mondjuk annyi, hogy a legtöbb titáncsavar extra-könnyû tapered fejjel jön, s azok 6 Nm körül elkezdenek kenõdni, szóval valami hengerfejeset vegyél.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4065
Írta 2013. február 11. - 21:33

GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás

#4066
Írta 2013. február 11. - 21:03

Basszus Atee nem egészen két grammról beszélsz ha nagyobbat fingasz annak kb ennyi a súllya.
#4067
Írta 2013. február 11. - 20:53

Biztos vagy ebben ? Nekem is 975ös agy van és nekem is eltört a tengely (meg a szabadonfutó is kifingott de nem egyszerre) de nem emlékszem, hogy lelazult volna a nagy csavar. A törött xtr tengelyt meg úgy pótoltam, hogy vettem egy xt agyat és annak a tengelyével járok. Errõl viszont már többször lelazult a racsni oldali, gyárilag fixált kónusz.
Biztos csak abban vagyok,ami velem történt.Egyszer egy edzõkörrõl hazafelé sík úton éreztem,hogy nem úgy halad a gép ahogy kellene.Elõször bebeszéltem magamnak,hogy biztos már elfáradtam,meg ellenszél stb.Azt kb 1km-re otthonról,már nagyon éreztem,hogy valami nincs rendben,de mire leszáltam volna,reccs.Az említett alucsavar kitekeredett és szétfeszítette a tengelyt úgy,hogy még a húzózár vége is letört.Szereztem bele egy új tengelyt+csavart+golyókat,azóta rendben van.Érdekes módon az eredeti csavar nem volt menetrögzítõzve,míg az új már vastagon bevolt kenve vele(szintén gyári XTR).
Egy barátom 775-ös XT agyában szintén meglazúlt és hasonló jeleket mutatott mint szak kolléga esetében.Szóval biztos nem vagyok benne,de szerintem egy ellenörzést megér.
#4068
Írta 2013. február 11. - 07:38

Basszus Atee nem egészen két grammról beszélsz ha nagyobbat fingasz annak kb ennyi a súllya.Újabb XT és XTR agyaknál elõfordul,hogy az agytesthez a kazettatestet rögzítõ nagy csavar meglazúl és ilyenkor megszorulhat az agy.Illetve ha ehez a laza csavarhoz állítják be a kónuszt,lazulhat is.Egyszóval érdemes ránézni annak a csavarnak az állapotára.Nekem egy 975-ös XTR-ben tört el ez miatt a tengely,mert szétveszítette az egészet pár másodperc alatt.Ez a csavar XTR-ben alu,míg az XT-ben acél.A 8-as számú csavar:http://techdocs.shim...69830732434.pdf
Ugyanitt kérdeznék én is eggyett.Hollowtech 2 hajtókart rögzítõ imbuszcsavarokat(M6x19)cserélt már valaki titánra,érdekelne,hogy bírja e kiképzést vagy felejtõs?
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4069
Írta 2013. február 11. - 01:03

#4070
Írta 2013. február 10. - 23:52

Ugyanitt kérdeznék én is eggyett.Hollowtech 2 hajtókart rögzítõ imbuszcsavarokat(M6x19)cserélt már valaki titánra,érdekelne,hogy bírja e kiképzést vagy felejtõs?
#4071
Írta 2013. február 10. - 12:28

#4072
Írta 2013. február 10. - 10:49

Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#4073
Írta 2013. február 09. - 21:38

hátsó kerekem idõközönként kotyogóssá válik (XT agy), szerelõm csinál vele valamit, egy darabig jó, de kattogó-recsegõ hangok jönnek a hátsó kerék felõl egy ideig.
Kérdés:
- normális ez a kotyogóssá váló XT agyas kerék?
- a szerelés utáni kattogó-recsegõ hangok rendben vannak-e, meddig lehet utánaállítani egy ilyen agynak?
- egyszer már úgy beállt az XT hátsó agyam, hogy totál megszorult a kerék, alig bírtam haza tekerni, agy csere lett belõle (ennek az agynak az elõdje volt)
#4074
Írta 2013. február 08. - 15:58

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4075
Írta 2013. február 08. - 14:56

RAUH-Welt
B E G R I F F
#4076
Írta 2013. február 04. - 17:49

(tanultam tortenelmet, tudom mirol van szo mielott valaki kiokositana)
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4077
Írta 2013. február 04. - 17:26

Jaa, így már értem! És így kb. mennyit bír?
Tehát 500km-enként kap a meglévõ fogaskoszorú egy új láncot, és ezt ismételgethetem néhányszor. (4000km után lesznek 1000km-t futott láncaim, amit mondjuk még két körre felteszek, az úgy 2000km-es lánc, és 8000km. Ez két évre 23000 Ft HG-50 8s esetén, ami még mindig sokkal több mint évente egy kazetta+lánc csere. Ha még egy évet kibír/+4000e km, akkor a láncok 3000e km-t futottak, ez esetben már megéri a dolog, ha kibírja. Csak kell egy halom lánccsap.)
vagy vegyél egy láncnyúlás mérõt és amikor a lánc elhasználódott, akkor tegyél fel egy új láncot. Mikor a rendszer már nagyon elkopott (görgõk, elsõ lánckerék, fogosor), akkor meg addig hajtani, amíg nem ugrik
mint fentebb írtam, nekem a 4. láncom megy el egy olcsó shimano soron és nem kell annyi cserélgetni sem a dzsuvás láncokat
#4078
Írta 2013. február 04. - 17:14

az a lényege, hogy vetésforgóban cseréled, így a 3-4 lánc folyamatosan kopik a kazettával, nem lesz olyan, hogy x ezer után cserélve a zsír új lánc ugrik a kopottas, de még használható kazettán.
Jaa, így már értem! És így kb. mennyit bír?
Tehát 500km-enként kap a meglévõ fogaskoszorú egy új láncot, és ezt ismételgethetem néhányszor. (4000km után lesznek 1000km-t futott láncaim, amit mondjuk még két körre felteszek, az úgy 2000km-es lánc, és 8000km. Ez két évre 23000 Ft HG-50 8s esetén, ami még mindig sokkal több mint évente egy kazetta+lánc csere. Ha még egy évet kibír/+4000e km, akkor a láncok 3000e km-t futottak, ez esetben már megéri a dolog, ha kibírja. Csak kell egy halom lánccsap.)
#4079
Írta 2013. február 04. - 16:59

Az azt jelenti, hogy évente 8x kéne láncot cseréljek, ami drágább, mintha évente cserélek láncot és kazettát.
Vagy hogy gondoltad? Mennyivel bír többet így a kazetta?
az a lényege, hogy vetésforgóban cseréled, így a 3-4 lánc folyamatosan kopik a kazettával, nem lesz olyan, hogy x ezer után cserélve a zsír új lánc ugrik a kopottas, de még használható kazettán.
#4080
Írta 2013. február 04. - 16:37

a 4k-s élettartamot nem nagyon értem, max ha extrém sokat megy dzsuvában vagy nincs kenve.
magam részérõl csak a tartóbak miatt fogok a deore-nál jobbat venni.
Kenve mindig van, igyekszem átmosni is néha, nem csak a dzsuvára kenni.
A gép télen is megy, sokat megy csomagos hegyi túrán illetve városban.