Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3801
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Csak jót olvastam eddig ezekrõl, csak az ára rettent el.

zscs
így ismersz :D

A legolcsóbb acél csapágy készlet 15$, az eredeti shimano csapágyat kimelegítettem, az újat betettem az eredeti helyére.
BOTTOM BRACKET BEARINGS FOR HOLLOWTECH 2 AND X-TYPE CRANKSET
Feltöltött kép
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3802
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ezzel mondjuk en vitatkoznek.


Feleslegesen, mert az olaj higítja/oldja a zsírt. :)

#3803
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás

A gyári zsírt pedig maximum a 2. olajozás úgyis kimossa.


Ezzel mondjuk en vitatkoznek.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3804
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Az elmult 15 év tapasztalata alapján kijelenthetem, hogy semmi értelme nincs oldószerben kimosni az egész láncot. Nem lesz hosszabb az élettartama. El kell fogadni, hogy terepen a láncok kb. 1500 km-t bírnak ki. A mosás során a csapok és a szemek közül eltûnik a gyári zsír, amit hasonló nyomásállóságú kenõanyaggal gyakorlatilag lehetetlen pótolni. Szép fényes lesz a lánc, de 30 km utan zörögni fog. A túlzottan kimosott láncnál jönnek a nehezen megfejthetõ pattogások. A ht2 csapágyból ki lehet pattintani nyugodtan a porvédõt, egy karom garantáltan letörik, de nincs jelentõsége. Az újrakenéstõl nagy csodát ne varj.


Nem gond, én azért mosni fogom rendszeresen. Bár én a másik irányba indultam el, mint a kollega, megvettem a 9s duraace 7701-es láncot, ennél drágább nincs, és dícsérik. A gyári zsírt pedig maximum a 2. olajozás úgyis kimossa.

#3805
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Javaslom az RWC csapágyait a shimanóból évi 2-3 db használtam, arwc másfél éve használom 3 havonta zsírzom és tökéletes. Nagyon egyszerû és õtletes a por tõmititése, tulajdon képp maga a zsír a tõmités 3 havonta kitörlöm a koszosat és újra kenem.


Csak jót olvastam eddig ezekrõl, csak az ára rettent el.

#3806
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Kösz!
Az utód rendelése már folyamatban van, inkább a kíváncsiság hajt. Teszek egy próbát mindenesetre.


Javaslom az RWC csapágyait a shimanóból évi 2-3 db használtam, arwc másfél éve használom 3 havonta zsírzom és tökéletes. Nagyon egyszerû és õtletes a por tõmititése, tulajdon képp maga a zsír a tõmités 3 havonta kitörlöm a koszosat és újra kenem.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3807
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Így van a kidolgozás minõsége, felhasznált anyagokat és a májerfaktort fizeted meg. De azért jelentõs különbség van egy alsó kategóriás kar/rendszer mûködése és egy felsõ kategóriás között. Persze minden mûködik, de azért valamiért kifizeted a plusz pénzt.

Nekem pedig eszembe nem jutna 500 km-ként láncot cserélgetni.....:) A cipõfûzõ pedig az olajos ragacs eltüntetésére hivatott a láncszemek közül, amit nem 100 km-ként kell megcsinálni és hamarabb megvan mint a lánccsere és láncmosogatás.. SZERINTEM! :) Viszont ez a lánc ápolás vallási kérdés, mindenki úgy csinálja ahogy szereti..

#3808
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Szerintem a váltókart és a sort jobban megérezni, mint a hátsó váltót. Alu kazettatest esetén meg kell a tartóbakos sor.

#3809
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
a tobbszoros arban a sulykulonbseg meg a felhasznalt anyagok minosege is benne van. Es szebben is valt. Viszont senki nem mondta hogy egy full Alivio rendszert nem lehet beloni precizen, minden (ar)szinten mukodnie kell a valtasnak, es mukodik is. Ha neked igy jo, akkor orulj, bar ilyen alapon az XT valtodad sem ertem, rakhattal volna fel Deore-t is, es valoszinuleg azzal is ugyanilyen boldog lennel.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3810
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás
Azt próbálta már valaki, hogy egy full xt hajtásrendszerhez az elérhetõ legolcsóbb láncot használta? Én pl 2000 forintos hg40es láncot használok alivio sorral, viszont egy xt shadow váltóval, amit alivio kar ráncigál. El nem tudom képzelni, hogy ennél annyival jobban vált mondjuk egy xt sor, xt váltó, xt lánc kombó hogy megérje a többszörös árat. Persze nincs 8as XT, de xt-hez is biztos lehet kapni 3-4e forint között 9es láncot.
Eszembe nem jutna 200km-enként mosogatni, meg cipõfûzõvel vacakolni egy lánccal. Amikor már nyöszörög az olajhiánytól akkor minden láncszem kap egy csepp olajat egy flakonból, végigváltom a sort elõl hátul, megtekerem oda-vissza és többszáz km-ig ismét csend van. Cserélgetek 2 láncot 500km-enként. Nem tudom ki mennyit megy, én azért a sarat kerülni szoktam, de járok erdõben is ha tehetem, de még sosem ugrott a lánc a soron, pedig 2-3000km között van már benne.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3811
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

hali egy ilyen kombó mért megy tönkre 1 év alatt normális használattól(3500km)CS-HG50-9 - SHIMANO DEORE FOGASKERÉKSOR (11-34),HG-53 - SHIMANO DEORE LÁNC,kezdödõ elnyalások vannak a fogsoron.


Attól is függ milyen a kerékpározási stílusod, amíg nagyon taposva tekertem elment egy szezonban két sor és lánc, mostanság igyekszem pörgetõsebben tekerni így elvan egy szezont a cucc.

#3812
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

A ht2 csapágyból ki lehet pattintani nyugodtan a porvédõt, egy karom garantáltan letörik, de nincs jelentõsége. Az újrakenéstõl nagy csodát ne varj.

Kösz!
Az utód rendelése már folyamatban van, inkább a kíváncsiság hajt. Teszek egy próbát mindenesetre.

#3813
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Az elmult 15 év tapasztalata alapján kijelenthetem, hogy semmi értelme nincs oldószerben kimosni az egész láncot. Nem lesz hosszabb az élettartama. El kell fogadni, hogy terepen a láncok kb. 1500 km-t bírnak ki. A mosás során a csapok és a szemek közül eltûnik a gyári zsír, amit hasonló nyomásállóságú kenõanyaggal gyakorlatilag lehetetlen pótolni. Szép fényes lesz a lánc, de 30 km utan zörögni fog. A túlzottan kimosott láncnál jönnek a nehezen megfejthetõ pattogások. A ht2 csapágyból ki lehet pattintani nyugodtan a porvédõt, egy karom garantáltan letörik, de nincs jelentõsége. Az újrakenéstõl nagy csodát ne varj.

#3814
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Nekem is tönkre ment a HG53-as láncom 2200 km alatt, pedig Motorex olajjal rendszeresen kentem és tisztítottam (soha nem mostam ki, csak rongy, cipõfûzõ) A használatot tekintve csak száraz és aszfalt. Érdekes mert nem a lánc nyúlt meg, a csapok közti távolság tolómérõvel mérve simán tûrésen belül van, hanem a kis perselyek koptak el ill. inkább az oldallapok válla amin támaszkodnak. Most váltottam Finishline-ra és HG73-ra, majd meglátom mire jutok így...

#3815
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Integrált hm csapágyát megéri szétszedni, kipucolni, vagy értelmetlen?
Attól tartok, nem tudom úgy kipattintani a porvédõ(ket), hogy azok ne sérüljenek.
Tapasztalat?

#3816
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

hali egy ilyen kombó mért megy tönkre 1 év alatt normális használattól(3500km)CS-HG50-9 - SHIMANO DEORE FOGASKERÉKSOR (11-34),HG-53 - SHIMANO DEORE LÁNC,kezdödõ elnyalások vannak a fogsoron.


Hát plö karbantartás hiánya? Nem takarítottad a láncot, az megkopott, a megnyúlt lánc pedig lekoptatta a sort. Én deore sort hátul idén cseréltem, inkább 11-23-as 6500-as ultegrára váltottam. Ha már lúd, legyen kövér. Deore lánc nekem úgy nyúlt meg, h szezon elején bele sem kapott a kopásmérõ, idén tavasszal (persze nagygenerál után vettem észre), a 0.75-ös simán beleesett. Sajnos minél profibb a bicaj, annál inkább igényli a törõdést. Azóta minden használat után törlöm-olajozom, és max 200km-ként átmosom a láncot.

#3817
utazoli

utazoli

    vendég

  • fórumtag
  • 136 hozzászólás
hali egy ilyen kombó mért megy tönkre 1 év alatt normális használattól(3500km)CS-HG50-9 - SHIMANO DEORE FOGASKERÉKSOR (11-34),HG-53 - SHIMANO DEORE LÁNC,kezdödõ elnyalások vannak a fogsoron.

#3818
MaRee

MaRee

    vendég

  • fórumtag
  • 10 hozzászólás

Az a lánc ilyen görbén még ránézésre sincs jó állapotban. :) Ne is szedd szét, maximum láncbontó szemmel. A helyedben megmérném nyúlásmérõvel, h mennyire van megnyúlva a lánc. Ha még jó, akkor levenném, bele egy flakonba, rá fél liter benzin, és ráznám, majd visszaraknám a bicóra, olajoznám, és megnézném, akkor milyen.

Amúgy ez milyen bicaj, h a másik oldalt is ott egy fogaskerék? Fordítva is be lehet tenni a kereket? :)


Köszi, megpróbálom :) Egyébként egy Csepel Royal az agy pedig mint említették egy Joytech flip flop agy.

#3819
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
flip-flop agy.

egyik oldal sima menetes racsnihoz, másik oldal meg plusz kontamenetes fix lánckerékhez. szimmetrikus, forgatható.

#3820
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Sajnos nem tudom, használtam vettem. Nem szedtem még szét és nem mostam ki, de ránézésre jó állapotban van.


Az a lánc ilyen görbén még ránézésre sincs jó állapotban. :) Ne is szedd szét, maximum láncbontó szemmel. A helyedben megmérném nyúlásmérõvel, h mennyire van megnyúlva a lánc. Ha még jó, akkor levenném, bele egy flakonba, rá fél liter benzin, és ráznám, majd visszaraknám a bicóra, olajoznám, és megnézném, akkor milyen.

Amúgy ez milyen bicaj, h a másik oldalt is ott egy fogaskerék? Fordítva is be lehet tenni a kereket? :)