Az első tányérok alig kopnak a méretükből adódóan, ha rendszeresen cseréled a láncokat mindenféle vetésforgó nélkül....
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#2741
Írta 2014. április 08. - 21:53

#2742
Írta 2014. április 08. - 21:50

Viszont lehet, hogy a 2 "felesleges" lánccal tovább használhatja a sort, nem? :}
Meg az első lánctányérokat is.
#2743
Írta 2014. április 08. - 21:31

de. pont a 2 "felesleges" lánc árát
Viszont lehet, hogy a 2 "felesleges" lánccal tovább használhatja a sort, nem? :}
#2744
Írta 2014. április 08. - 21:00

Túl sokat nem, mert mikor lekopik a lánc, akkor hiába teszel fel újat, mert a hajtás is lekopott annyira, h cserélheted. Peches esetben. Viszont azzal nem vesztesz semmit ha több láncot használsz.
de. pont a 2 "felesleges" lánc árát
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2745
Írta 2014. április 08. - 06:08

és egy deore setupnál mennyit spórolok, ahhoz képest mintha nem mérem, csak hajtom míg nem "ugrik" ? (8K már van benne)
számokkal lécci, köszi
Túl sokat nem, mert mikor lekopik a lánc, akkor hiába teszel fel újat, mert a hajtás is lekopott annyira, h cserélheted. Peches esetben. Viszont azzal nem vesztesz semmit ha több láncot használsz.
#2746
Írta 2014. április 07. - 22:23

Nem tudom, xtr racsnival járok, RaceFace acél (kicsi) és TA-Specialite tányérokkal. Cserélgetem a láncot szorgalmasan, rekordom a korábbi hajtásláncon 24 ezer km volt, a mostanin jóval fölötte leszek. Olcsó Sram láncokat cserélgetek.
Mindenki maga dönti el, mit akar. Hagy ne én számolgassam már, hogy neked mi a jó !
#2747
Írta 2014. április 07. - 22:13

Elmondom megint, amíg el nem hiszitek: Nem kell mérni, 5-600 km-enként cseréltek láncot és elrakjátok, minimum 3-4 láncot forgattok. Ennyi.
és egy deore setupnál mennyit spórolok, ahhoz képest mintha nem mérem, csak hajtom míg nem "ugrik" ? (8K már van benne)
számokkal lécci, köszi
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2748
Írta 2014. április 07. - 21:04

Voltunk már itt sokan 110 kilósak! :-D
Gondolom a múlt időn van a hangsúly.
Mindenesetre remélem, hogy a lánc-csereberével tovább fogja bírni a hajtáslánc, mint korábban (már csak hogy maradjunk témánál is
)
#2749
Írta 2014. április 07. - 20:51

#2750
Írta 2014. április 07. - 20:34

Majd akkor szólj, ha 30 körüli lesz az átlagsebességed!
Messze van az még 110 kilóval
#2751
Írta 2014. április 07. - 20:27

Majd akkor szólj, ha 30 körüli lesz az átlagsebességed!
Azt gondoltam, hogy erőből tekerek, viszont kiderült, hogy kb 88-as átlag a csapásszámom (mountainbike). A tekerést is ilyen tájt érzem kényelmesnek. Mindehhez 20km/h körüli átlagsebesség jön.
Vagy majd szóljak, ha 100-as csapásszám körül vagyok?
#2752
Írta 2014. április 07. - 20:19

Azt gondoltam, hogy erőből tekerek, viszont kiderült, hogy kb 88-as átlag a csapásszámom (mountainbike). A tekerést is ilyen tájt érzem kényelmesnek. Mindehhez 20km/h körüli átlagsebesség jön.
Vagy majd szóljak, ha 100-as csapásszám körül vagyok?
#2753
Írta 2014. április 07. - 01:20

Elmondom megint, amíg el nem hiszitek: Nem kell mérni, 5-600 km-enként cseréltek láncot és elrakjátok, minimum 3-4 láncot forgattok. Ennyi.
#2754
Írta 2014. április 06. - 20:36

1: igen, én szoktam mutogatniA legtöbb láncnyúlás mérő bele méri a görgők kopását is a mi mérési hibát eredményez. Volt is itt egy link valahol erről az egész mérésesdiről.

2: mint mondtam (remélem), kiékeltem az egyik görgőt, hogy ez ne legyen probléma
Szóval most csodálkozom...
#2755
Írta 2014. április 06. - 20:06

A legtöbb láncnyúlás mérő bele méri a görgők kopását is a mi mérési hibát eredményez. Volt is itt egy link valahol erről az egész mérésesdiről.
#2756
Írta 2014. április 06. - 19:20

Szerintem 0.75%-nál vagy kicsivel azalatt célszerű a cserét megejteni (pontos mérés alapján). Ha az első lánc a vadi új sort kinyírta, elég gyanús, hogy vagy a mérésed nem jó vagy valami más lesz. Kérdés lehet-e annyira izomból tekerni, hogy a soron elnyalódnak a fogaskerekek, amíg a lánc nincs annyira megnyúlva, ami ezt indokolná.
Láncokat egymás mellé teszem, kb 0.5% a hosszkülönbség a vadiúj, és a használt között. Itt szerintem tévedés nem lehet, ezt nevezhetjük a "vonalzós" mérésnek. Mivel ugye 50 körüli szemszám, és itt egyértelműen fél szem az abszolút határ, ezért még leolvasási hiba sem lehet.
A láncnyúlásmérő viszont beleesett a láncba, szóval marhára nem értem. Lehet, bringásboltban ránézetek majd

#2757
Írta 2014. április 05. - 23:39

Szerintem 0.75%-nál vagy kicsivel azalatt célszerű a cserét megejteni (pontos mérés alapján). Ha az első lánc a vadi új sort kinyírta, elég gyanús, hogy vagy a mérésed nem jó vagy valami más lesz. Kérdés lehet-e annyira izomból tekerni, hogy a soron elnyalódnak a fogaskerekek, amíg a lánc nincs annyira megnyúlva, ami ezt indokolná.
#2758
Írta 2014. április 05. - 23:20

Hmm... Hogy is van ez?
0,75-1% között kell cserélni a láncot, igaz? Az egy 55 szemes lánc esetében egy fél láncszem, tehát az új lánc, és a régi vége között ennyi különbség kéne, hogy legyen.
Én itt cseréltem, tehát kb negyed láncszem különbség volt (3/16" körül mértem a teljes láncra)
Ezek szerint hamar cseréltem, és még bírta volna a lánc?
Mondjuk ennyi nyúlás után is úgy ugrált az új lánc a soron induláskor, mintha csikiznék...
#2759
Írta 2014. április 04. - 07:59

Nem véletlen mondják, h kopott lánckerekekre ne tégy új láncot.
Ehhez mondjuk nem árt tisztára törölni a sort, és tüzetesen megvizsgálni

#2760
Írta 2014. április 04. - 06:17

Ezmiez? Ennyire megviselte volna a láncot az a 20-30km a kopott soron? O_O
Amúgy érdekes, hogy 15 perces brigéciolos áztatás, majd vizes tisztítás után a benzin még kioldott egy rahedli koszt. Benzinben meddig ázzon? Úgy tervezem, estig benne marad
Nem véletlen mondják, h kopott lánckerekekre ne tégy új láncot.
Nem kell áztatni, flakonba benyomod a láncot benzinnel, összerázod, 15mp az egész.