Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18261 hozzászólás a témában

#161
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

7926 km, eláztam 4-ből 4x az elmúlt 2 hét folyamán, ez biztos nem tett jót a láncnak; mindegy, ~0.3mm nyúlásnál tartok.

 

A Fathomon ugye egy alap 12-sebességes SRAM lánc van. Na, ez mindössze 712 km eddig, de már 0.2-0.25mm nyúlás...wacko.png

Fathom, gyári SX/NX szintű lánc, 1911 km-nél 0.5mm, 12-sebességesnél csere javasolt itt, így cseréltem. Picit kevesebbet bírt, mint a 11-sebességes KMC-k (azok 2k-2.3k km-t tudtak nálam). xx1 eagle rainbow lánc lett a helyére. Nem véletlenül, mert...

 

...közben az xx1 eagle rainbow lánc az XC gépen 8950 km-nél (!!!), 23 hónapnyi használat után biggrin.pngbiggrin.png 0.3mm nyúlás. biggrin.pnglaugh.pnglaugh.png


zscs módosította - 2021. június 08. - 20:27


#162
retrofan

retrofan

    fórumtag

  • fórumtag
  • 165 hozzászólás

A segítségeteket kérném.

1996-os STX RC hajtóműhöz (FC-MC 36) szeretnék venni 5karos 32fogú lánctányért.

Létezik hozzá kompatibilis lánctányér?

 

 



#163
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Nekem még a nem piros DT zsírból van otthon, érzére ami a legközelebb áll hozzá az a teleszkópokhoz árult zsír (nálam manitou).

Szerintem nyugodtan próbáld ki vékonyan kenve a motorexet, ha túl sűrű, úgyis szalajtani fog hajtáskor.

De még mindíg jobb egy nem gyári zsír, mint a semmi..

Manitou zsír is van itthon, habár én azt sokkal ragadósabbnak tartom a motorexnél, de majd akkor még tesztelem.

 

Köszi a tippet!



#164
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Nekem még a nem piros DT zsírból van otthon, érzére ami a legközelebb áll hozzá az a teleszkópokhoz árult zsír (nálam manitou).

Szerintem nyugodtan próbáld ki vékonyan kenve a motorexet, ha túl sűrű, úgyis szalajtani fog hajtáskor.

De még mindíg jobb egy nem gyári zsír, mint a semmi..

Sziasztok!

 

DT Swiss Ratchet szabadonfutóban sikerült a 18T helyett egy 36T-s reteszelőt szerezni. Összeszerelésnél csakis a piros gyári zsír mehet bele, vagy mással is vékonyan be lehet kenni? Jelenleg itthon zöld motorex (bike 2000) zsír van, meg Finishline CC láncolaj. Ti milyen alterntívát ajánlotok?

Köszi a tippeket előre is!


  • osi22 kedveli ezt

#165
osi22

osi22

    vendég

  • fórumtag
  • 162 hozzászólás

Sziasztok!

 

DT Swiss Ratchet szabadonfutóban sikerült a 18T helyett egy 36T-s reteszelőt szerezni. Összeszerelésnél csakis a piros gyári zsír mehet bele, vagy mással is vékonyan be lehet kenni? Jelenleg itthon zöld motorex (bike 2000) zsír van, meg Finishline CC láncolaj. Ti milyen alterntívát ajánlotok?

Köszi a tippeket előre is!

 



#166
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Sziasztok!

 

Használ valaki 12-es KMC láncot? Egy leeső, maradék darabra lenne szükségem, hálás lennék annak, aki ki tud vele segíteni.

Köszönöm szépen.



#167
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Javaslom egy hasonló (ugyanolyan) lánc vásárlását a Giant-ra! Használod azt is kb 5-600 km-t és mehet vissza az első lánc. Így vetésforgóban használhatod még jó sokat ezt a hajtást.


Marci

#168
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

mostantól egy darabig nem, vagy alig-alig ülök montira, így egy kis update. Kereken 7.100,9 km-nél járok a bő 14 hónap használattal. Igen, eredeti hajtáslánc és igen, egyetlen lánccal (Eagle rainbow), váltót sem kellett utána állítanom 1x sem (Eagle AXS), kenés végig Squirt Lube. 0.25mm nyúlás két mérővel is lemérve. Hogy a jó fenébe bír ennyit ez?!?

7926 km, eláztam 4-ből 4x az elmúlt 2 hét folyamán, ez biztos nem tett jót a láncnak; mindegy, ~0.3mm nyúlásnál tartok.

 

A Fathomon ugye egy alap 12-sebességes SRAM lánc van. Na, ez mindössze 712 km eddig, de már 0.2-0.25mm nyúlás...wacko.png



#169
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Köszönjük a megtisztelő szavakat! Nálam a függőségem (dolgozni is bringával + hétvégén terepezés) természetes következménye hogy érdekelnek a bringás dolgok és mivel nagyon sokat használom, szerelem, kérdezek másokat így néha merek is hozzászólni. Bár most éppen nagyon csöndben voltam, a Sram-os dolgokat én is csak mint érdekesség olvasom mivel még a Shimano párt szavazója vagyok.


Marci

#170
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.013 hozzászólás
  • LocationKelenföld

Köszönöm szépen, ez nagyon informatív volt, feltétlen figyelembe fogom venni mindezt.
Montis szekcióbol Te, Zsolti, Marci és Karesz viszitek a hátatokon a fórumot. (Remélem senkit nem felejtettem ki: Tigris például külön kategória, mint bennfentes nagykeres.)


Rabbit módosította - 2020. december 01. - 23:12

  • marton kedveli ezt

#171
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Szóval elsősorban Rabbitnek: van ez a videó: https://youtu.be/k1Bh6aey2to

Én kissé optimistának, és túl elméleti megközelítésűnek érzem, hiszen kézben fogva nem fogja tudni megmondani, hogy vált az egyik és a másik váltó. Jó, tegyük el, hogy tapasztalatból beszél, mert azért nem gondolnám, hogy nem ment volna mindegyikkel eleget. Az én igen szerény tapasztalatom/meglátásom az, hogy az az árkülönbség sajnos pont annyi, amit megérhet az, hogy jobban működik a drágább, vagy amit meg tudsz spórolni, ha nem vagy shiftingnáci.

Én sem vagyok, mert gondolom az nem ennél a középkat. szintnél kezdődik, egyszerűen csak a GX-nél metszette egymást a mennyit vagyok hajlandó rákölteni, és a mi az, ami úgy működik, ahogy elvárom vonal. 

Hogy pontosak legyünk, nekem SX váltókarom volt NX hátsó váltóval, 1230 sorral (ez maradt is), és talán NX lánccal, abból mintha nem lenne külön NX/SX. És nem lenne korrekt nem megemlíteni, hogy a Trek vázában úgy volt elvezetve a váltóbowden, hogy a vázon belül csupasz (ez másoknál is ilyen, ha belül megy? bezzeg az Inbrednél már akkor is egybe-ház volt, igaz, kívül...), és ezt úgy oldották meg, hogy az alsó kivezetésnél egy kis fém könyök elem van, amin bizony súrlódik a drót egy kicsit. Nekem ez nem tetszett, szóval a GX felszerelésekor kapott új házat a fülétől a farkáig, amiben végig zártan megy a bowden, aztán kész. Jó, a GX váltó meg annyi hendikeppet kapott, hogy használt, és valóban kotyognak már picit a görgők, ahogy az eladó említette. 

Szóval azért nem értek egyet azzal a megközelítéssel, hogy ha nem versenyzek, jó nekem az alsó polcos is, mert ahhoz épp elég keveset biciklizek, hogy azt az időt viszont nem úgy akarom eltölteni, hogy azon jár az agyam, hogy azért a régi jobb volt. Vagy hogy utoljára akkor ment át a lánc ilyen lustán egyik fogról a másikra, amikor 9-es LX, meg SLX váltásom volt, és épp nem volt még tökéletesen beállítva. Erről jut eszembe, a Shimanóval igazán nem tudom összehasonlítani, mert az újakat abszolút nem ismerem, utoljára 9-es SLX-em volt tőlük, de a SRAMos működés azonnal megvett, és ezt hiányoltam is a gyári SX/NX felállásból. Azért remélem, akiknek eladtam darabokban, boldogan használják majd, nyilván sok múlik a bowdenezésen is, meg azon is, hogy a váltókar érzettől mit várnak. Juteszembe, a 11-es GX-et, amit csak egy pillanatra tettem fel, bezzeg nem zavarta a kis fém könyökcsőben való csúszkálás.. Jó, ezt sem törvényes összehasonlítani, mert érthető, hogy a 12-es rendszerek érzékenyebbek mindenre.

Ja meg az alu rotor... hát.. az biztos, hogy nem tesz jót neki. Itthon HG kompatibilis agyból csak acél rotoros van, de én lelkes támogatója vagyok az XD csatlakozásnak, Novatecre meg egész olcsó a csere szabadonfutó is smile.png

 

JA! ne feledkezzünk meg a láncról se! Az új váltáshoz vettem új láncot is. Részben azért, mert attól is reméltem, hogy benne van a varázslat (valószínűleg benne), meg azért, mert aggódtam, hogy 2 fog növekményt elöl elvisel-e a lánc. Hát elviselt, mert ugyanakkora lett a végeredmény az új láncnál is, de azt hiszem, az a közvélekedés, hogy a lánc igen fontos elem a váltásban, szóval az is lehet, hogy majdnem ezeket a javulásokat tapasztaltam volna, ha csak a láncot cserélem le. Az biztos, hogy a GX lánc nem olyan drága még itthon sem, hogy ezen spóroljak, biztos érdekes lett volna egyesével cserélgetni ki mindent, de valamikor biciklizni is kell.


ZolkoW módosította - 2020. december 01. - 20:06

  • Kisherceg és Rabbit kedveli ezt

#172
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

 

Az ott nem "lik". Kérem szépen utólag rendelhető oda Canyon gumi dugó ami szép és jó. Igaz előre a váz oldalába ahol bemenne a bowden a váltó miatt, nem lehet kapni olyan elemet amin nincs "lik". ki érti ezt!?  

 

Pedig egy szál virág betűzve oda nagyon adná.

Már érik a piaci rés, hogy ezek az előkészítések se csúfítsák a vázat, ha úgysincsenek kihasználva ;)


  • Kisherceg kedveli ezt

#173
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.557 hozzászólás

elég, ha a kabát széle annyira kilóg, hogy a hátsó kerék elkapja és kihúzza a zsebből. 1x majdnem sikerült ugyanígy járnom.

 

A profik így csinálják tongue.png huh.png .

Amúgy mindig a saját kis tartójában tettem a zsebembe, úgy ilyen nem történhet. Most nem találtam meg és el akartam indulni... 

 

hátsó zsebből kiejtve hogyan sikerült rámenni? tolattál?

 

btw sajnálom a dzsekit. sad.png

 

zscs-nél lehet az igazság. Valamelyik komolyabb road versenyen volt ilyenből bukás. Talán vette le a kabátot a kerékpáros és a kabát beakadt hátul.  

 

Valami kis díszt tehetnél az üresen tátongó váltóbowden likba! tongue.png

Amúgy RIP kabát...

 

Az ott nem "lik". Kérem szépen utólag rendelhető oda Canyon gumi dugó ami szép és jó. Igaz előre a váz oldalába ahol bemenne a bowden a váltó miatt, nem lehet kapni olyan elemet amin nincs "lik". ki érti ezt!?  



#174
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Én itt inkább a váltóért aggódtam volna nem a széldzsekiért, az filléres tétel az AXS váltóhoz képest. Szerintem jól megúsztad.


Marci

#175
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

elég, ha a kabát széle annyira kilóg, hogy a hátsó kerék elkapja és kihúzza a zsebből. 1x majdnem sikerült ugyanígy járnom.



#176
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.024 hozzászólás

hátsó zsebből kiejtve hogyan sikerült rámenni? tolattál?

 

btw sajnálom a dzsekit. :(


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#177
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

Valami kis díszt tehetnél az üresen tátongó váltóbowden likba! tongue.png

Amúgy RIP kabát...



#178
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.557 hozzászólás

Ezt az új AXS kart linkeltem én is a váltókaros topicban, ki fogom próbálni. 

20 € maga a pad de csak tavasszal lesz készleten, lehet érdemes lenne most megrendelni. 

 

Az ott a képen a kedvenc futós széldzsekim, mely remekül muzsikál(t) akkor is ha lefelé kellett hidegben gyorsan gurulnom. 

Kiesett a hátsó zsebemből, pont belehajtottam, csomót kötöttem a láncra.... egy elhajlott láncszem az eredmény (otthon kicseréltem, minden más megúszta).  

 

IMG-20201121-151332.jpg


  • zscs kedveli ezt

#179
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nemrég érkezett egy SRAM gyári megoldás egy másik Eagle AXS vátókar formájában.

sram-eagle-axs-controller-shifter-lever-

 

Nos, AXS és Eagle AXS váltáshoz íme, egy aftermarket váltókar alternatíva: https://www.zirbel.ch/en/

BlipBox szükséges hozzá. 1 gyűrű a bal és 1 gyűrű a jobb oldalon és így lehet fel- és leváltogatni. Természetesen mindez a BlipBox miatt programozható.

csm_twister_we01_angepasst_bb891f99b7.jp


zscs módosította - 2020. november 06. - 15:56


#180
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás
Igaz. Így többet lehetsz nagytányéron, elfogadható láncvonallal.