de leginkább nem férne el egyik-másik lánckerék a láncvillánál.
Ha megegyezik a sor és a hajtómű láncvonala, a legkisebben már darálja a lánc a 2. lánckereket. Sok dologgal próbálkoztam már.
de leginkább nem férne el egyik-másik lánckerék a láncvillánál.
Ha megegyezik a sor és a hajtómű láncvonala, a legkisebben már darálja a lánc a 2. lánckereket. Sok dologgal próbálkoztam már.
A sebesség mindent megold.
sziasztok!
1x10es rendszert tervezek összerakni, illetve próbaképp most össze is szereltem, de még nem mentem vele. ránézésre elég gyatra a láncvonal, túl kint van a hajtókar lánctányér, pedig belülre szereltem fel (slx 2sebességes hajtókaron a nagytányér helyén, de belül). hátul a 2-3 legnagyobb lánckerékre váltva már ránézésre baromira keresztbe fut a lánc. arra gondoltam, még valamilyen alátéttel beljebb tenném pár mm-t a hajtókaron a tányért, lehet ilyen alátétet szerezni vhonnan? vagy szerezzek valami megfelelő csövet és vágjak abból 4 alátétnek valót? persze a csavar is fontos hogy elég hosszú legyen..
azt gondolom nagyjából úgy lenne jó a rendszer, hogy kb az 5. sebességnél legyen teljesen egyenes a láncvonal, most kb a 3.-nál van ez.
a hajtókart sajnos nem tudom át alátétezni, mert pressfites a csapágy és egy alátét sincs bent.
aki ilyen rendszert használ, kinek mi vált be?
tegnap raktam össze egy pont ugyanilyen rendszert, slx duplatányéros (fc-m675) karral. annyit tudtam javítani a dolgon, hogy a lánckerék és a kar közé kerültek alátétek (hosszabb lánckerékcsavarral). egyszerű, sima alátétek, kb 1,5-2mm vastag (pár hete mértem, már nem emlékszem pontosan). a másik apró trükk, hogy a külön kapható HTII csapágyakhoz nem 3 db 2,5mm-es alátétet adnak, hanem 2db 2,5mm + 1db 1,8mm + 1db 0,7mm vastagságút. utóbbit beraktam a jobb oldalra, balra pedig az 1,8mm-es darabot. így picit off-center lett a hajtómű, de javult a láncvonal. ki is próbáltam, hátul a legnagyobb 2db lánckerék, amit már nem szeret túlságosan, de elöl (zee lánckerék) jobban morog. az újabb duplás hajtóművek egyébként rosszabbak 1x rendszerhez, mert a nagyobbik lánckerék kintebb van, mint a triplán a középső, ahová az egy darab lánckerék jön.viszont jobban néz ki. a fenti trükkel majdnem oda tudod csalni a lánckereket, ahol triplával lenne a középső helyén.
szvsz annál, hogy pont a sor közepével legyen vonalban a lánckerék, fontosabb az, hogy a leggyakrabban használt hátsó fogakkal legyen minél kevésbé keresztben a lánc. persze, ha neked a könnyebb áttételek fontosabbak, akkor szívás.
A hajtókar láncvonala mindig szélesebb, mint a soré. Ha nem így lenne nagyon zajos lenne hátul a kicsiken.
de leginkább nem férne el egyik-másik lánckerék a láncvillánál.
Edited by Kisherceg, 2015. July 12. - 22:49.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
sziasztok!
1x10es rendszert tervezek összerakni, illetve próbaképp most össze is szereltem, de még nem mentem vele. ránézésre elég gyatra a láncvonal, túl kint van a hajtókar lánctányér, pedig belülre szereltem fel (slx 2sebességes hajtókaron a nagytányér helyén, de belül). hátul a 2-3 legnagyobb lánckerékre váltva már ránézésre baromira keresztbe fut a lánc. arra gondoltam, még valamilyen alátéttel beljebb tenném pár mm-t a hajtókaron a tányért, lehet ilyen alátétet szerezni vhonnan? vagy szerezzek valami megfelelő csövet és vágjak abból 4 alátétnek valót? persze a csavar is fontos hogy elég hosszú legyen..
azt gondolom nagyjából úgy lenne jó a rendszer, hogy kb az 5. sebességnél legyen teljesen egyenes a láncvonal, most kb a 3.-nál van ez.
a hajtókart sajnos nem tudom át alátétezni, mert pressfites a csapágy és egy alátét sincs bent.
aki ilyen rendszert használ, kinek mi vált be?
A hajtókar láncvonala mindig szélesebb, mint a soré. Ha nem így lenne nagyon zajos lenne hátul a kicsiken.
A sebesség mindent megold.
sziasztok!
1x10es rendszert tervezek összerakni, illetve próbaképp most össze is szereltem, de még nem mentem vele. ránézésre elég gyatra a láncvonal, túl kint van a hajtókar lánctányér, pedig belülre szereltem fel (slx 2sebességes hajtókaron a nagytányér helyén, de belül). hátul a 2-3 legnagyobb lánckerékre váltva már ránézésre baromira keresztbe fut a lánc. arra gondoltam, még valamilyen alátéttel beljebb tenném pár mm-t a hajtókaron a tányért, lehet ilyen alátétet szerezni vhonnan? vagy szerezzek valami megfelelő csövet és vágjak abból 4 alátétnek valót? persze a csavar is fontos hogy elég hosszú legyen..
azt gondolom nagyjából úgy lenne jó a rendszer, hogy kb az 5. sebességnél legyen teljesen egyenes a láncvonal, most kb a 3.-nál van ez.
a hajtókart sajnos nem tudom át alátétezni, mert pressfites a csapágy és egy alátét sincs bent.
aki ilyen rendszert használ, kinek mi vált be?
Amúgy vicc, de pont úgy szedték le, ahogy kitaláltam. A váznál nagyobb erőkar nem kell, szerszámot befogták egy satuba, és a vázat tekerte a szaki. Van autószerelő span, frankó műhellyel, gondoltam, h kipróbálom, de ennyi pénzért inkább nem rizikózok vele, ha már eddíg nem törtem össze a vázat alattam.
Kemény 750ft-ért kitekerték a monoblokkot, itthon kicseréltem, kattogás elmúlt. Ideje volt, már halálba idegesített. Ha ezt tudom, már régen letekertetem.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Pedálfordulatonként fura kattogó, de inkább pattogó hangok jönnek elő, főleg mikor nyomatékosabban, jobban terhelve hajtom a bringát. Van-e ötlet, hol kezdjem? A patentszem csinálhatja esetleg?
Köszönöm!
nekem a küllők adtak hangokat a múlt héten. egy csepp olajat tettem a küllő anyákhoz,és megszűnt. a középcsapágy is simán szokott ilyen hangokat produkálni.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
én azzal kezdeném, nyeregcső kiszed, megpucol. ülőcsövet is. meglepő dolgokat tud produkálni. ha nem az, utána érdemes komolyabb műtétekbe kezdeni.
jogos, valóban érdemesebb az egyszerűbbel kezdeni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
patentszem nem, ha mindig kb azonos hajtókar-állásnál hallod, akkor inkább középcsapágy lesz az. esetleg a pedál. kiszeded, kipucolod, bezsírozod. ha nem szűnik meg a hang, lehet tovább keresgélni, pl nyeregcső és vidéke.
én azzal kezdeném, nyeregcső kiszed, megpucol. ülőcsövet is. meglepő dolgokat tud produkálni. ha nem az, utána érdemes komolyabb műtétekbe kezdeni.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Pedálfordulatonként fura kattogó, de inkább pattogó hangok jönnek elő, főleg mikor nyomatékosabban, jobban terhelve hajtom a bringát. Van-e ötlet, hol kezdjem? A patentszem csinálhatja esetleg?
Köszönöm!
patentszem nem, ha mindig kb azonos hajtókar-állásnál hallod, akkor inkább középcsapágy lesz az. esetleg a pedál. kiszeded, kipucolod, bezsírozod. ha nem szűnik meg a hang, lehet tovább keresgélni, pl nyeregcső és vidéke.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Pedálfordulatonként fura kattogó, de inkább pattogó hangok jönnek elő, főleg mikor nyomatékosabban, jobban terhelve hajtom a bringát. Van-e ötlet, hol kezdjem? A patentszem csinálhatja esetleg?
Köszönöm!
Kb bármi okozhatja. Egy lelazult küllő, lelazult első lánctányér, lelazult hajtókar, hibás monoblokk, vmi gebasz a hátsó tengely körül, akármi.
BTW csütörtökön viszem szerelő bácsihoz a bicajt. Nem sikerült kitekernem a monoblokkot, és nem merem nagyobb erővel tépni. Majd a szaki.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Pedálfordulatonként fura kattogó, de inkább pattogó hangok jönnek elő, főleg mikor nyomatékosabban, jobban terhelve hajtom a bringát. Van-e ötlet, hol kezdjem? A patentszem csinálhatja esetleg?
Köszönöm!
A kéttányéros 10-es XT-n az első naptól 9-es kistányér van, hibátlan.
Nem.
Okta vs. HT2 ügyben nem vitatkoznék, nyilván te jobban látod.
A pénznemet meg lefelejtettem, elnézést. Tehát tizenpárezer forint, illetve 30-50 euró.
ja az úgy más kicsit
Okta vs. HT2 ügyben nem vitatkoznék, nyilván te jobban látod.
A pénznemet meg lefelejtettem, elnézést. Tehát tizenpárezer forint, illetve 30-50 euró.
Azért így már más a dolog fekvése Németből szerintem tudnék hozatni és az 50 euró már annyira nem is vészes.
Szerk.: a végén még "integrálódok", ha így folytatjátok
Edited by Fefy, 2015. July 05. - 22:06.
Okta vs. HT2 ügyben nem vitatkoznék, nyilván te jobban látod.
A pénznemet meg lefelejtettem, elnézést. Tehát tizenpárezer forint, illetve 30-50 euró.
oktalinket én nem erőltetném,
9-es alivio meg itthonról csapággyal együtt is 30 alatt van.
amúgy ilyenem van és kiválóan működik.
meg a deore is
http://ebike.hu/term...lt-mtb-hajtomu/
mongy én csak akkor vennék deore-t ha nagyon kell a 44/32/22 , de a 40/30/22-es nekem sokkal jobban bejön. (12-36-os sorral)