Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18261 replies to this topic

#1781
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Köszönöm a válaszokat. Neten persze én is kerestem mivel tudnám megoldani. 

Canyon-tól kérdeztem van-e valami kész megoldás, még nem kaptam választ. A karbon vázakhoz van gumi zárókupak de külön nem kapható, nem találtam a weben. 

 

Ezt a frappáns választ kaptam (mondjuk csak 2 boltban nézelődtem a szerviz osztályon, ott semmi nem volt amit bele dughattam volna :) ):

You can ask a local bike shop, if he sells blind plugs and then you can try to install them on the frame. Normally we do not sell this bikes without front derailleur, so we can not recommend anything specific. 
If you have any further questions or difficulties, please contact us again.



#1782
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Nektek lenne ötletetek?

 

Szedd szét, takarítsd meg, ellenőrizz le mindent, tedd össze. Nekem sokszor bejött. :)


Edited by ncc1701, 2015. August 27. - 19:48.


#1783
Wolfman8

Wolfman8

    vendég

  • fórumtag
  • 121 posts

Nem tudom pontosan hol kéne feltegyem a kérdést, így itt bátorkodom rákérdezni a problémámra.

 

Hajtáskor valami recseg a hajtómű rendszerben.

 

Részletezve:

Pár napja volt ugye a nagy esőzés, és sajnos kénytelen voltam a bicajommal járni, amit amúgy nem szeretek retekben elővenni. Szóval esőben mentem vele és a lánc utána elkezdett ciceregni. Gondoltam kimosódott az olaj belőle, így megtakarítottam a fogaskoszorúkat, láncot, hajtóműn a fogaskoszorúkat, mennyire hozzáfértem összeszerelve, lefújtam féktisztítóval, bekentem láncolajjal, hátsó váltót finomhangoltam, pöpec lett.

Másnap mentem dolgozni és csak hallom, hogy hajtás közben valami recseg, de nem állandóan, hanem véletlen szerűen, mintha valami beakadna. Láncot leszedtem, mindent alaposabban megtakarítottam, mostmár mocsok tiszta, de ugyan úgy csinálja.

 

Jelenleg egy csapágygolyóra tippelnék valahol, de vajon mi? A középrész csapágy nyár elején lett cserélve vadonat újra, a kerekem egy XTR WH-M975, aminek titán a belső része ami nem baszódik csak úgy széjjel normál használattól és nem is nyűvöm annyira hogy megmihájlon benne a csapágy, bár fene tudja.

 

Nektek lenne ötletetek? Esetlen a hátsó váltóban a fogaskerekek lehetnek a bűnösök, bár kézzel pörgetve finoman mozognak (persze terhelésre más lehet a helyzet, de azt nem tudom hogy letesztelni).



#1784
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

miért? Elég, ha 3-4 szemmel elcsúsztatod a második-harmadik mérésnél az egészet.  : ) és akkor már nem ugyanott méred :D

 

Csak az az eset jutott eszembe amikor egy haver egyszer befüvezett, kiült a kávézó elé és megszámolta a szembelévő templom falában a téglát  :lol:



#1785
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts
Nehogy megreszeld.....ez egy önzáró kúp, utána szart se fog érni és meglazul. Lehet nem egyforma hosszú a két tengely hossza, nem szimetrikus illetve létezik Jis és ISO szabvány. Szóval sokmindennek kell megfelelni...

#1786
hermfer

hermfer

    vendég

  • fórumtag
  • 110 posts

Üdv.

 

A hagyományos középtenglyemet lecseréltem monoblokkra és a hajtómű nem megy fel teljesen az új monoblokk tengelyére.Hogyan érdemes orvosolni a problémát?Fogjam a reszelőt és ugorjak neki, vagy csak állítsam át az első váltót, hogy ismét fel tudjak váltani a legnagyobbra?

Ugyanakkora a tengelyhossza a monoblokknak, mint a korábbi hagyományos tengelyednek?


  • zeezoltano likes this

#1787
CROW

CROW

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Üdv.

 

A hagyományos középtenglyemet lecseréltem monoblokkra és a hajtómű nem megy fel teljesen az új monoblokk tengelyére.Hogyan érdemes orvosolni a problémát?Fogjam a reszelőt és ugorjak neki, vagy csak állítsam át az első váltót, hogy ismét fel tudjak váltani a legnagyobbra?



#1788
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

13-23 kiosztasu hetes HG sor letezik, v

nem


  • Vejne likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1789
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

miért? Elég, ha 3-4 szemmel elcsúsztatod a második-harmadik mérésnél az egészet.  : ) és akkor már nem ugyanott méred :D



#1790
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

végig szoktam mérni az egész hosszát a láncnak többször

 
Ezen a kis szavacskán besírtam respect-049.gif



#1791
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

13-23 kiosztasu hetes HG sor letezik, vagy vegyek nyolcast es kurtitsam meg?



#1792
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 posts
Lehet, hogy adok egy esélyt ennek a Sunracenek.

#1793
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Sziasztok!

 

3x9-es rendszerbe tervezek új fogsort és láncot venni. Az ebike-ról szeretném rendelni, és ki is néztem a HG-50-es fogsort. Amikor aktívabb voltam bringa téren, szerintem mindig ilyet vettem. Viszont most ahogy nézem, csak 11-30-as érhető már el. 

http://ebike.hu/term...-fogaskereksor/

 

Helyette néztem egy Sunrace-t? Ennek legalább megfelelő a kiosztása.

Nem lesz kevésbé tartós, illetve ugyanolyan jól fog váltani? Egy régebbi XT váltóm van, LX első váltó, és LX hajtómű alu tányérokkal.

 

http://ebike.hu/term...-fogaskereksor/

 

Köszi a választ!

itt a jó kiosztás a mostani 9-esekből (teljesen jó amúgy)

 

http://ebike.hu/term...-fogaskereksor/

 

vagy sram


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1794
dualos

dualos

    vendég

  • fórumtag
  • 126 posts
Sziasztok!

3x9-es rendszerbe tervezek új fogsort és láncot venni. Az ebike-ról szeretném rendelni, és ki is néztem a HG-50-es fogsort. Amikor aktívabb voltam bringa téren, szerintem mindig ilyet vettem. Viszont most ahogy nézem, csak 11-30-as érhető már el.
http://ebike.hu/term...-fogaskereksor/

Helyette néztem egy Sunrace-t. Ennek legalább megfelelő a kiosztása.
Nem lesz kevésbé tartós, illetve ugyanolyan jól fog váltani? Egy régebbi XT váltóm van, LX első váltó, és LX hajtómű alu tányérokkal.

http://ebike.hu/term...-fogaskereksor/

Köszi a választ!

Edited by dualos, 2015. August 23. - 12:21.


#1795
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

nálunk mostanában elég sok bringa fordul meg fsa lánccal szerelve (típust nem tudom, most lusta vagyok megnézni) enyhén fogalmazok ha azt mondom a szervizes srácok, nem lődöznek kicsi zöld rakétákat, örömükben tőle.

a patentszem használhatatlan hozzá, vagyis, kézzel lehetetlen bontani :) Futásban jó a lánc, szerelhetőségre nem annyira. 



#1796
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

 

FSA CN-910: szerintem nem rossz 10-es rendszerekhez, bár, alattam nem volt hosszú élete (de kéretik figyelembe venni, hogy használtan került hozzám a bringával&használt soron futott)

 

nálunk mostanában elég sok bringa fordul meg fsa lánccal szerelve (típust nem tudom, most lusta vagyok megnézni) enyhén fogalmazok ha azt mondom a szervizes srácok, nem lődöznek kicsi zöld rakétákat, örömükben tőle.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1797
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,558 posts

Köszönöm a válaszokat. Neten persze én is kerestem mivel tudnám megoldani. 

Canyon-tól kérdeztem van-e valami kész megoldás, még nem kaptam választ. A karbon vázakhoz van gumi zárókupak de külön nem kapható, nem találtam a weben. 



#1798
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Nyugdíjba küldtem a használtan vásárolt FSA CN910 láncomat 1550 km után. :) Hibátlanul váltott, szépen futott, de elkezdett hangos lenni. A 0.75-öt nem ejtette be, csak egyetlen szakaszon (végig szoktam mérni az egész hosszát a láncnak többször), ott mondjuk az 1.0-est nem dobta be. De Campag 0.3-nál ajánlja a cserét, így, úgy döntöttem, felkerülhet az április óta a szekrényem mélyén porosodó új Miche Corsa lánc.

 

Szakadt az eső, meg felhős az ég, de holnap hátha ki fogom tudni próbálni élesben.

 

FSA CN-910: szerintem nem rossz 10-es rendszerekhez, bár, alattam nem volt hosszú élete (de kéretik figyelembe venni, hogy használtan került hozzám a bringával&használt soron futott)

 

És csak 4300 ft. :) A Miche picit drágább volt (15 eur plusz belföldi posta) de elég kellemes hatású: szép króm felszín&lyuggatott oldallapok& decens gyári kenőanyag. Próbapadon szépen vált, majd kiderül, élesben milyen. A sor maradt a 12-25 használt campag, elég jó állapotúak a lánckerekek, saccra kb. 8ezer km-t láthattak?


Edited by Vejne, 2015. August 22. - 11:48.


#1799
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

off de mégsem:

 

10s sorból ez demonstrálja, miért nem jó a 10s, és miért kell 11s.

 

http://forum.tour-ma...23-kaum-genutzt

 

14-23 kevés lenne még hobbiszintre is, ellenben 13-23 11-s-el tökéletesen boldog lennék :) NB: minél gyengébb-csirkébb valaki, annál jobban megérzi, ha nem egy, hanem 2 fogszám ugrás van fokozatok közt. Sokszor érzem kellemetlennek a 17-19 átmenetet, nemhiába gondolkoztam egész évben egy 18-as lánckerék vásárlásán. :)



#1800
vendég_anorche_*

vendég_anorche_*
  • vendég

Sajnos monoblok. Esetleg flexszel valahogy.

Most nézem hogy mi ez a csapágylehúzó, és aszsem ezzel működhet.

Köszönöm!


Edited by anorche, 2015. August 20. - 21:33.